2,4 140 KM - Wolne obroty, nierówna praca

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
szachpl
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 23 sty 2017, o 21:56
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Captiva 2,4
Silnik:
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

2,4 140 KM - Wolne obroty, nierówna praca

Post autor: szachpl » 1 lip 2017, o 11:18

Witam.

W captivie 2,4 benzyna obroty na biegu jałowym około 700 obr/min. Nierówna praca. Po wciśnięciu pedału przyspieszenia zdarza się (szczególnie na zimnym silniku), że obroty spadają do zera i auto gaśnie. NIe raz zapala się "check"(błąd P2138 - uszkodzony potencjometr pedału przyśpieszenia, nieprawidłowe położenie przepustnicy) na jakieś 10-20 minut po czym gaśnie w trakcie jazdy. Co jakiś czas sytuacja się powtarza. Czy w silniku Z24XE występuje "silniczek krokowy" czyli tzw. regulator wolnych obrotów? Może to też być problem z przepustnicą? Może ktoś się spotkał z podobną sytuacją.
Obrazek

Leny76
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 29 paź 2020, o 19:05
Reputacja: 0
Imię: marek
Samochód: Captiva 2.4 4x4
Silnik: 2.4
LPG: BRC
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: 2,4 140 KM - Wolne obroty, nierówna praca

Post autor: Leny76 » 29 paź 2020, o 20:49

Sprawdź jakie parametry ma czujnik map sensor, może to on być powodem twojego problemu.

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 1
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: 2,4 140 KM - Wolne obroty, nierówna praca

Post autor: bart82 » 30 paź 2020, o 20:29

Sprawdź potencjometr pedału przyspieszenia oraz wiązkę.
Podobne problemy występują z wiązka i brakiem styku we wtyczce sterownika silnika.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2020, o 21:30 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: literówka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość