Nie odpala po jeździe na gazie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
imlonger
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Cruze 1.8 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: SMI
Kontakt:

Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: imlonger » 12 cze 2017, o 19:42

Witam
Nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania tu na forum dlatego też założyłem nowy wątek.
Do rzeczy, mój Cruze po jeździe na gazie nie odpala od razu, to znaczy muszę go kręcić aż zaskoczy. Jeżeli na kilka km przed postojem wyłączę gaz i wyłączę go na benzynie to rano, czy za godzinę czy 8h odpali od razu. Czy ktoś miał może podobny problem albo wie przynajmniej jak go rozwiązać? Świece wymienione, przegląd u gazownika był ostatnio z powodu przegryzionych kabli (jakiś dobry sposób na kuny?). Być może gazownik znajdując przegryzione kable olał resztę ale wydaje mi się, że nie...no chyba że zbyt wiele wiary pokładam w ludzi.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: etac » 12 cze 2017, o 19:53

poczytaj dokładnie forum. Takie pytanie jest juz chyba zakładane w każdym modelu. :/ :H
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: wszim » 12 cze 2017, o 21:22

Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: endriu333 » 12 cze 2017, o 21:54

Pewnie puszcza "lewy" gaz wtryski badź parownik. 1 primo wyłączamy instalację lpg, zakrecamy gaz na butli i należy tak pojeździć, dzień dwa, jak jest ok to na 80% wtryski...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: mkosmida » 12 cze 2017, o 22:05

raczej na 95% to reduktor czyli standard w Cruzie

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: wszim » 12 cze 2017, o 22:14

:tak: Przede wszystkim szczelność ma trzymać reduktor i elektrozawory a nie wtryskiwacze.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: endriu333 » 12 cze 2017, o 23:04

Nie tyle w cruzie co w każdym aucie zasilanym lpg :)
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: huri_khan » 12 cze 2017, o 23:27

Panowie czy ktoś sprawdzał czy padają reduktory montowane z BRC czy inne?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: mkosmida » 12 cze 2017, o 23:34

mnie tam padl ori z BRC... przynajmniej ten z KITa przy 67kkm

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: wszim » 12 cze 2017, o 23:41

Niestety BRC. Choć w przypadku regeneracji nie jest to wielki koszt naprawy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

CiekawyRW
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 09:01
Reputacja: 0
Imię: Tomuś
Samochód: Cruze 1,8 Lt z LPG
Silnik:
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: CiekawyRW » 13 cze 2017, o 06:52

Miałem wcześniej "Megana" 1,6; "oktavkę" 1,6 - obie z lpg , obie od nowości.
teraz Cruzaka i po 44 tys km reduktor do wymiany ( 4 dni po końcu gwarancjiiiiiii ) . Renówka i skoda z przebiegami 160 tys i sprzedawałem - tego problemu nie było

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: endriu333 » 13 cze 2017, o 07:31

160kkm na jednym parowniku to naprawdę super wynik- parownik na ogół powinien wytrzymać do 120kkm...A ma ktoś z Was interfejs do komunikacji z kompem lpg tak aby podejrzeć na jakim ciśnieniu on pracuje? Może w tym jest przyczyna....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: Dedalus4 » 13 cze 2017, o 09:08

Moj reduktor padł przy ~80 tys. Instalacja BRC założona u dealera. Z tym interfejsem to może nie być takie proste - gazownicy rzadko je posiadają do instalacji BRC. Za 2 tys mam przegląd gazowy wiec zapytam w Czakramie jakie jest ciśnienie.

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: mkosmida » 13 cze 2017, o 12:15

astra H -> instalacja Landi.. wtryski do wymiany po 100.000...
cruze -> instalacja BRC -> 102.000 wtryski dzialaja jak nalezy..

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: huri_khan » 13 cze 2017, o 12:33

Czyli w BRC mają problemy z tym reduktorem, bo na wtryski chyba jeszcze nikt z BRC nie narzekał.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: Dedalus4 » 13 cze 2017, o 12:36

To że mają problem już gdzieś czytałem. Przy wymianie reduktora mówili że to najsłabszy element tej instalacji.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: Avatar » 13 cze 2017, o 13:45

U mnie też reduktor był wymieniany ale wtryski żyją do dziś - 135kkm.
Na lpg zrobione 130kkm.
Reduktor padl przy około 95kkm - tak wnioskuje po wpisach w kalendarzu z przeglądów.
Gość z Czakramu mówił że ta seria którą ja miałem (2012) miała swoje fakapy i możliwe że mamy podobne modele.
Teraz też mam Geniusa MB1500 ale są to niby poprawione reduktory - kto wie... :)
Wymieniali wtedy też węże na nowe bo stare już parciały.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: wszim » 13 cze 2017, o 15:52

Też się obiłem o informację o słabej serii MB1200. Chyba im jakiś księgowy do stołu się dosiadł i poszli z materiałami po bandzie. Z drugiej strony regeneracja to prosta sprawa a zestaw nowych elementów kosztuje około 60zł. Nie ma potrzeby wymieniać całego reduktora.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: barus » 13 cze 2017, o 16:22

Ja mam zamontowany MB 1200 ale w Cruzach/Orlando montowano też MB 1500. Czym one różnią się między sobą poza wysokością redukowanego ciśnienia skoro zestaw naprawczy do obydwóch jest ten sam :ocochodzi:

Fazi
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 16 cze 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze 1.8/LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: Fazi » 13 cze 2017, o 20:02

Ja ostatnio byłem na regulacji i także się dowiedziałem że reduktor lekko puszcza - MB1200 (także chyba to jakieś budżetówki), miałem też niskie ciśnienie ustawione i Pan był zdziwiony że nie mam problemów z odpalaniem. Także zostałem delikatnie poinformowany abym zbierał na nowy. Koszt regeneracji jest 100-150zł niższy od zakupu nowego, tak więc myślę że nie warto regenerować, tym bardziej że nie otrzymamy na niego gwarancji. Co do róznić to w którymś wątku ktoś pisał (o ile mnie pamięć nie myli) że MB1200 montowany jest do 140KM a MB1500 powyżej, poza tym z tego co zauważyłem (o ile to nie błąd w opisach) mb 1200 ma przewód miedziany fi-6 a mb1500 fi-8

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: wszim » 13 cze 2017, o 23:16

O regeneracji miałem na myśli własnoręczną bo to żadna filozofia odkręcić kilka śrub, wyczyścić i wymienić membranę i kilka gumek.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: endriu333 » 13 cze 2017, o 23:51

Ja kiedyś regenerowalem parownik chyba jeszcze 2 generacji i jasne da się ale wcale nie jest to aż tak proste i oprócz membran zużyciu ulegają także ścianki- robią sie wzery i parownik regenerowany jednak jest nieco gorszy od nowego...osobiście też wolałbym dołożyć te 100-150zł...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: mkosmida » 14 cze 2017, o 00:15

nowy reduktor kosztuje circa 500zl, zestaw naprawczy ok 60...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: wszim » 14 cze 2017, o 10:45

endriu333 pisze:Ja kiedyś regenerowalem parownik chyba jeszcze 2 generacji i jasne da się ale wcale nie jest to aż tak proste i oprócz membran zużyciu ulegają także ścianki- robią sie wżery i parownik regenerowany jednak jest nieco gorszy od nowego...osobiście też wolałbym dołożyć te 100-150zł...
Reduktor instalacji wtryskowej jest w budowie prostszy niż II generacji. Ma tylko jedną komorę i jedną membranę. Nie wiem o jakich wżerach piszesz, pierwsze słyszę, przecież korpus to metalowy odlew co ma powodować te wżery :ocochodzi: . Jedyne co to trzeba odczyścić z zalegających złogów wykondensowanych zanieczyszczeń: asfaltów, oleju i innych nagarów, co może być ciut pracochłonne.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

LS_plus
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
Reputacja: 0
Imię: Staszek
Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
LPG: BRC SEQUENT 24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nie odpala po jeździe na gazie

Post autor: LS_plus » 14 cze 2017, o 11:49

mkosmida pisze:nowy reduktor kosztuje circa 500zl, zestaw naprawczy ok 60...
MB 1200 kosztuje ok 400 PLN zestaw naprawczy oryginał 80 PLN. Do tego kolanka wodne ok 40 PLN.
Ale jeżeli doliczysz koszt robocizny przy czyszczeniu ok 200 PLN to faktycznie różnica bezie na poziomie 100 PLN. Oszczędzasz 100 PLN przy 400 PLN, ale w sumie kto bogatemu zabroni. Jeżeli ktoś nie chce dać gwarancji na swoją pracę to raczej bym go w ogóle unikał bo to jest partacz a nie mechanik. Przy poprawnie wykonanej pracy z użyciem dobrych części uzyskujesz element nie gorszy niż nowy (ale ten twój gazownik to wymieniacz/partacz ja osobiście bym mu samochodu nie powierzył).
Jak regeneracje reduktora przeprowadzisz sam to te 200 zostają w twojej kieszeni a ile przyjemności z zabawy przy ulubionym autku, nie musisz się martwić co robić przez weekend :).
Regeneracji podlegają np.: rozrusznik, alternator, zaciski hamulcowe, wtryski i każdy porządny warsztat daje na regenerowane elementy gwarancje.
Wżery teoretycznie mogą się pojawić (LPG może zawierać siarke oraz inne znaczniki zapachowe dodawane ze względów bezpieczeństwa i one mogą wchodzić w reakcje z metalami). Jednak reduktor ma na tyle solidną budowę, że daje się te wżery spolerować bez osłabienia konstrukcji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości