Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
zapalek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:40
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: limanowa
Kontakt:

Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zapalek » 17 maja 2017, o 15:57

Witam.
Mam kolejny problem z moim Chevrletem(Captiva 2.0 diesel 150KM/2007r).
Otóż zauważyłem brak mocy gdy samochód pracuje na niskich obrotach. Nie wiem jak to opisać dokładnie ale sie postaram. Otóż gdy odpalam samochód i ruszam np. pod górkę muszę ostro mu dać w dechę abym mógł zmienić bieg na wyższy. Gdy ruszam normalnie i zmieniam bieg gdy obroty spadają to po prostu jest dziura w gazie i samochód muli. trzeba znów redukować do jedynki i dać mu w deche by jechać dalej. Podmieniłem przepływkę gdyż początkowa diagnoza mechanika była taka.Dobrze że nie kupiłem nowej(400zł) bo podmianka nic nie dała. Komputer nic nie pokazuje . Mechanik mówi że trzeba sprawdzić ciśnienie na tłokach bo silnik nierówno pracuje. Może wtedy ustalimy czy to przyczyna mechaniczna czy elektryczna. Miał ktoś z was podobny problem? jeżeli tak proszę o opinie. Jeżdżę Chevroletem 3mies. i zaczyna mi się to nie podobać
{:/ Pozdrawiam.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 17 maja 2017, o 17:14

Captiva jest znana ze swojej mułowatej dwójki. Mam pod domem 50m płaskie, zakręt i pod górkę i jak dobrze się nie rozpędzę na 1. biegu na tych 50m, to jak wrzucę 2, to też się dławi w połowie podjazdu i muszę redukować na 1. Węże turbo sprawdzone czy nie bierze gdzieś lewego powietrza? Ciężko stwierdzić nie mając porównania, jaką auto powinno mieć moc, co jest normalne, a co już kwalifikuje się jako usterka...

No ale skoro nierówno pracuje, to coś jest nie teges...

zbigniewo
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 13 maja 2017, o 15:15
Reputacja: 0
Imię: zbigniew
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zbigniewo » 17 maja 2017, o 17:23

Jeśli nie równa praca to skłaniałbym się ku wtryskom.Jednak znając moją "Captivę",ten sam model tylko automat i 2008 rok.Spróbował bym sprawdzić skrzynkę bezpiecznikową,możliwe zaśniedzenie w płytce pod bezpiecznikami.U mnie to było i po wyczyszczeniu dokładnym problem znikł.Jeśli był podpięty pod kompa to uważam że pedał gazu jest ok.Rozumiem że żadne kotrolki się nie świecą.

zapalek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:40
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: limanowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zapalek » 20 maja 2017, o 21:35

Nic sie nie swieci. Zaslepiłem nawet EGR-a na pewnien czas by sprawdzić czy czasem ten zawór nie robi zamieszania. Nie jezdziłem nigdy Captivą wiec porównania nie mam ale wydaje mi sie że nie jest z moim samochodem wszystko w porządku . Ponadto zawsze stosowałęm pewien sposób , który przy Captivii mnie zawiódł. Otóż mając diesla w manualu można zrobić pewien sprawdzian. Wrzucając 1szy bieg ,nie dodając gazu samochód powinien sam jechać i dać sobie radę . Captivii wystarczy małe wzniesienie do takiego testu i silnik gasnie. Diesel powinien tak sobie sterować obrotami silnika by spokojnie utrzymać napęd w takiej sytuacji. Czyż nie tak? Kolega zbigniewo piszesz o bezpiecznikach. Masz na mysli wszystkie bezpieczniki czy jakieś konkretne jesli możesz podpowiedzieć.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 21 maja 2017, o 21:18

Zrobiłem dzisiaj ten test i jest tak jak mówisz, wjedzie pod górkę, do garażu po dość stromym podjeździe też daje radę, więc coś u Ciebie jest jednak nie tak.

Ja bym odkręcił i zobaczył jak wygląda przepustnica, to jest akurat jedna niewielu łatwo dostępnych rzeczy w tym silniku... :) Ale jak zaślepiałeś egr, to pewnie to też sprawdzałeś...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: etac » 21 maja 2017, o 21:23

Ale w dieslu nie ma przepustnicy :P
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 21 maja 2017, o 21:27

Nie wiem, może fachowo się to inaczej nazywa...

https://archiwum.allegro.pl/oferta/prze ... 61576.html

Przed kolektorem, jest tam taka klapka ruchoma. Wiem na 100%, bo sam rozbierałem w zeszłym roku.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: etac » 21 maja 2017, o 21:41

Ta klapa, ma tylko dwie pozycje: Otwarta i zamknięta, a służy do gaszenia silnika ;)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: wszim » 21 maja 2017, o 21:45

Ale co by nie gadać jest to rodzaj przepustnicy. Przepuszcza albo nie przepuszcza. :)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: przemo88 » 22 maja 2017, o 07:47

nie ma przepustnicy, obroty zwiększają się poprzez zwiększenie dawki paliwa na wtrysku

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 22 maja 2017, o 08:33

Jak zwał tak zwał, wszędzie w nomenklaturze szrotów :) występuje pod nazwą "przepustnica"... Czyli jak ten element się nazywa? Klapa gasząca?

Czy zabrudzona lub niesprawna, nie w pełni otwierająca się klapka mogłaby powodować podobne objawy? A czujnik map?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: wszim » 22 maja 2017, o 08:52

To wiadomo ale definicja przepustnicy nie oznacza urządzenia do zwiększania obrotów. :) W tym dieslu taka przepustnica służy do gaszenia silnika. Oczywiście w potocznej nomenklaturze przyjęto, że przepustnica jest w silniku benzynowym a klapy gaszące w dieslu. Ale widać, że w handlu też używa się określenia przepustnica.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Artur-K82
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 29 sty 2017, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Ford Mondeo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: Artur-K82 » 22 maja 2017, o 16:44

Przepustnica w 2,0vcdi jest. Znajduje się na niej więcej z przodu silnika mniej więcej na środku od strony chłodnicy. Dostęp łatwy. Żeby sprawdzić jej sprawnoś wystarczy odkręcić opaskę i zdjąć turę gumową. Ręką poruszać klapke. Jeżeli nic nie haczy i ładnie chodzi to jest OK. Przepustnice tego typu bardzo żądło się psują. Wiem bo sam przerabiałem ten temat.

zapalek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:40
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: limanowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zapalek » 23 maja 2017, o 19:55

Kurcze nie sprawdzałem tej tzw. przepustnicy. Za tydzień wróce do domu ( jestem w delegacji) to z czystej ciekawości sprawdzę jak sie ma u mnie ta część. Mysle jednak że nie ma ona nic wspólnego z obrotami silnika zwłaszcza gdy zanik mocy jest tylko przy niskich obrotach. Skoro tzw przepustnica tylko otwiera sie i zamyka to efekt braku mocy był by na każdym biegu a nie tylko gdy ruszam lub redukuje. Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły..... {:/

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: przemo88 » 24 maja 2017, o 10:05

przycinające się łopatki turbiny?

zapalek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:40
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: limanowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zapalek » 24 maja 2017, o 18:01

inne oznaki takiego zjawiska? jakieś odgłosy czy coś . turbina jest w dość mało dostępnym miejscu wiec cieżko ją zdiagnozować "na oko".
Ostatnio zmieniony 24 maja 2017, o 23:06 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: regulamin §3 pkt 5

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 24 maja 2017, o 18:22

Możesz odkręcić 3 czy 4 śrubki, zdjąć węże i sprawdzić palcami luz, a lusterkiem albo zdjęcie zrobić komórką zobaczyć jak wyglądają łopatki.

Ja bym naprawdę sprawdził porządnie szczelność węży.

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: przemo88 » 24 maja 2017, o 20:58

niemożna sprawdzić na oko, można palcami je poruszać po zdjęciu węża dolotowego. Objawy będą takie, że przy dodaniu gazu łopatki nie zmienią wystarczająco szybko kąta nachylenia przez nagar zgromadzony przy łopatkach i będzie większa dziura. Przy nieszczelności kopciłby na czarno z powodu złej dawki ( oczywiście bez dpfa) i gwizdałoby niemiłosiernie jak odrzutowiec ( sprawdzone w octavii tdi)

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 25 maja 2017, o 07:15

A w tej turbinie jest zmienna geometria?

przemo88
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 8 paź 2016, o 22:22
Reputacja: 7
Imię: Przemek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: przemo88 » 26 maja 2017, o 08:24

http://www.motodiesel.pl/silniki/3029-s ... -vcdi.html

Teraz chyba wszystkie samochody z turbiną mają zmienna geometrię łopatek.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 26 maja 2017, o 09:37

dzięki, ciekawe opinie pod artykułem :)

zapalek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:40
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: limanowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zapalek » 28 maja 2017, o 13:34

Przemo 88 dzieki za link . Po przeczytaniu artykułu mam pewne przemyslenia ....
Jedną z nie wielu przypadłości tego silnika jest falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie . Jednostka 2.0 VCDI współpracuje z problematycznym filtrem cząstek stałych DPF. Zwłaszcza w jeździe miejskiej może dojść do nagromadzenia się sadzy wewnątrz DPF-u co w konsekwencji prowadzi do spadku mocy silnika oraz kosztownej naprawy.
Otóż posiadam falujące obroty ,zwłaszcza na zimnym silniku. gdy motor popracuje kilka minut problem znika.
2ga sprawa to spadek mocy.Skoro piszą że filter PDF w tych modelach to zmora to może to mój problem dziury w gazie? Męczy mnie tylko fakt że gdy podpinam Captive pod komputer i sprawdzam zużycie filtra to jest tylko 3% wiec wydaje sie że z filtrem wszystko ok . Kurcze już nie wiem co mysleć {:/

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: etac » 28 maja 2017, o 14:41

może się z kimś umówić co ma podobną i porównać?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: John Wayne » 28 maja 2017, o 17:33

W czasie regeneracji filtra obroty nie falują, tylko stale się utrzymują pod 1000. Dodatkowym symptomem, który trudno przegapić to praca wentylatorów chłodnicy, dodatkowo jest włączone ogrzewanie tylnej szyby, też możesz sprawdzić. Jeżeli chodzi o problemy z mocą, to faktycznie ludzie raportują, że takie symptomy mogą występować, ale np. ja nigdy przez 2 lata (nawet jak filtr miałem zapchany) nigdy nic takiego nie zauważyłem, ani podczas normalnej jazdy, ani podczas regeneracji. Jak wygląda poziom oleju - wzrasta?

Jeżeli chodzi o te 3% to jest to wskazanie po podłączeniu do komputera silnika ze starym firmware. Wskazania są od 0% do 6%, gdzie 6 to początek procesu regeneracji. 3% więc jest zapełniony w połowie, z tym że to nie jest tak, że sprawdzisz zapełnienie raz, ta wartość zmienia się dynamicznie na bieżąco.

Polecam aktualizację firmware w aso - nie chce mi się szukać faktury, ale z pewnością poniżej 100zł i wtedy wskazania są bardziej "ludzkie" od 0% do 90%, gdzie 90% to początek regeneracji. Nie wiem jak jest dalej z %, bo nigdy nie przerywałem regeneracji, a wypalanie po osiągnięciu progu procentowego miałem tylko raz. Tak, to zawsze po przekroczeniu 1250km.

Reasumując dla mnie to nie wygląda absolutnie na problem z filtrem, a przynajmniej nie tylko. A jak konkretnie falują te obroty? W jakim zakresie?


Jeszcze jedno. Nieskromnie powiem, że przeczytałem naprawdę sporo internetu pod kątem DPFa i w sumie, to pierwszy raz spotykam się z czymś takim...

"falowanie na wolnych obrotach doprowadza to do poczucia jakby auto się trzęsło,powodem tego jest niedopracowane oprogramowanie"

zapalek
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:40
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: limanowa
Kontakt:

Re: Brak mocy-dziura w gazie przy niskich obrotach silnika.

Post autor: zapalek » 7 cze 2017, o 21:53

No i wyjasniło sie.Niestety w moim przypadku nie jest to nic dobrego :cry: . Mówiąc w skrócie padł motor. Rozleciał sie wałek rozrządu i co za tym idzie całe badziewie które go otacza. Po wstępnych oględzinach koszt naprawy to ok 3tys zł. Zdam dokładną relację co padło gdy odbiorę samochód z warsztatu. :oczekuje:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość