Kompresor
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Cruze1.6 124km J305
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Kompresor
Witam!
Cruze 1.6 16V 124 KM.
Noszę się z zamiarem delikatnego orzeźwienia tego silnika, mówiąc dokładnie planuje dokonać w nim instalacji kompresora, i tutaj pytanie do Was.
Jeżeli ktoś z was miał już kiedykolwiek styczność z tego typu podzespołami to jaką marką i typem kompresora według Was powinienem się zainteresować?
Przymierzałem już EATON M62 dla którego znalazło by się miejsce w pod maską lecz jest to model bez elektronicznego sprzęgła.
Chciałbym brać pod uwagę modele które nie wymagają smarowania olejem z silnika lecz posiadają one własne smarowanie.
Zastanawiam się jeszcze nad czymś takim. Rotrex C15 wraz z osprzętem.
Cruze 1.6 16V 124 KM.
Noszę się z zamiarem delikatnego orzeźwienia tego silnika, mówiąc dokładnie planuje dokonać w nim instalacji kompresora, i tutaj pytanie do Was.
Jeżeli ktoś z was miał już kiedykolwiek styczność z tego typu podzespołami to jaką marką i typem kompresora według Was powinienem się zainteresować?
Przymierzałem już EATON M62 dla którego znalazło by się miejsce w pod maską lecz jest to model bez elektronicznego sprzęgła.
Chciałbym brać pod uwagę modele które nie wymagają smarowania olejem z silnika lecz posiadają one własne smarowanie.
Zastanawiam się jeszcze nad czymś takim. Rotrex C15 wraz z osprzętem.
- Załączniki
-
- rotrex-oil-system-cooler.jpg (31.07 KiB) Przejrzano 4675 razy
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kompresor
Obawiam się ze będziesz prekursorem działań. Czekamy na informacje i efektach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kompresor
Za dużo youtube. Nie jest łatwe wpakować kompresor.
Na poczynaniach mojego kolegi który bawił się w colcie takie coś. Bez dostępu do spawarki i obróbki skrawaniem,to nie podchodź bo koszta zjedzą za robociznę... Dolicz do tego,że regulacja też nie będzie łatwa. Ktoś siada do tego z pojęciem. Rzeczywistość to nie "szybcy i wściekli" za kilkoma kliknięciami na laptopie jest perfekcyjnie...
Na poczynaniach mojego kolegi który bawił się w colcie takie coś. Bez dostępu do spawarki i obróbki skrawaniem,to nie podchodź bo koszta zjedzą za robociznę... Dolicz do tego,że regulacja też nie będzie łatwa. Ktoś siada do tego z pojęciem. Rzeczywistość to nie "szybcy i wściekli" za kilkoma kliknięciami na laptopie jest perfekcyjnie...
O partsy pisz PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Kompresor
Sam kompresor bez regulacji nic nie da raczej 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Cruze1.6 124km J305
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kompresor
@konradoo
,,Nie jest łatwe"
,, Bez dostępu do spawarki..."
,,regulacja też nie będzie łatwa"
Typowe podejście/przykład naszego krajowego charakteru
Ale nie bój się, nie zniechęcisz mnie taką gadką, poza tym z góry zakładasz że będę to robił plastikowymi narzędziami bez zaplecza....rozumiem.
Ale wracając do tematu na poważnie pomijając powyższe smęty kolegi. Zdecydowałem się na rotrex C15. Zamówiony wraz z osprzętem. A skoro jeszcze nikt nie miał styczności z tym tutaj, postaram się Wam przekazywać na bierząco postępy, jak i błędy i problemy które napotkam po drodze. Może komuś się przyda na przyszłość kto będzie się podejmował takiego samego zadania
,,Nie jest łatwe"
,, Bez dostępu do spawarki..."
,,regulacja też nie będzie łatwa"
Typowe podejście/przykład naszego krajowego charakteru

Ale wracając do tematu na poważnie pomijając powyższe smęty kolegi. Zdecydowałem się na rotrex C15. Zamówiony wraz z osprzętem. A skoro jeszcze nikt nie miał styczności z tym tutaj, postaram się Wam przekazywać na bierząco postępy, jak i błędy i problemy które napotkam po drodze. Może komuś się przyda na przyszłość kto będzie się podejmował takiego samego zadania

- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresor
Trzymam kciuki 
A jakie wstępne koszty, liczyłeś? No i jakiego przyrostu mocy/momentu się spodziewasz?

A jakie wstępne koszty, liczyłeś? No i jakiego przyrostu mocy/momentu się spodziewasz?
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Kompresor
Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie
kibicuje!

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresor
Również będę kibicował i liczę na szczegółowe relacje. Na początek wrzuć linka do źródła gdzie zamówiłeś rotrex.
Rzecz jest realna - Filipińczyk potrafi: http://www.speedlab.com.ph/index.php/vi ... er-install
Rzecz jest realna - Filipińczyk potrafi: http://www.speedlab.com.ph/index.php/vi ... er-install
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Cruze1.6 124km J305
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Kompresor
Link do miejsca w ktorym zamowiłem C15-20 (+chłodnice oraz pompę) - http://www.rotrex-deutschland.de/
,,Orurowanie" jak i przewody wykonam samemu aby obniżyć koszta ponieważ sam kompreossor wraz z przesyłką to 6985,86 PLN.
Max limit pieniężny POWINIEN zamknąć się w granicach 12 tyś. Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.
Najbliższa problemy do rozwiązania zaraz po tym jak przyjdzie przesyłka to:
1 - obliczenie odległości od rolki kompresora (tj. miejsca w którym będzie) do rolki która będzie go napędzać
* dobór odpowiedniej średnica rolki oraz
* dobór paska który będzie napędzać kompresor ( trzeba bedzie to dobrze obliczyć, przypadek z opla 1.8 gdzie wyglądało że jest ok a po około 700 KM popękały rolki które napedzały kompresor)
2 - umocowanie chłodnicy wraz z pompą oraz zaplanowanie poprowadzenia przewodów
Całą operację podzieliłem na 3 etapy.
1 - instalację kompresora wraz z wszystkimi podzespołami ,,na sucho".
2 - sprzężenia całej instalacji z silnikiem
3 - nie unikniona będzie diagnostyka, sprawdzenie wartości jak mocno "dmucha" komperosor i ewentualne poprawki w mapie silnika
Co do samego pomysłu, nie liczę tu na przyrost mocy taki jaki jest w koreańskiej wersji 1.6 T gdzie wyciągneli z niego 185 kucyków.
Chcę to zrobić w granicach bezpiecznych, nie przekraczając wartości 155 KM. Sam jestem ciekaw co po pierwszych testach wypluje na hamowni. I wtedy zobaczymy co bedzie trzeba przestroić poprawić.
Gdyby padło pytanie dlaczego super charger a nie turbo charger. Gdyby cała operacja poszła z dymem kompresor zawsze moge zdeinstalować i powrócić do fabrycznego stanu.
,,Orurowanie" jak i przewody wykonam samemu aby obniżyć koszta ponieważ sam kompreossor wraz z przesyłką to 6985,86 PLN.
Max limit pieniężny POWINIEN zamknąć się w granicach 12 tyś. Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.
Najbliższa problemy do rozwiązania zaraz po tym jak przyjdzie przesyłka to:
1 - obliczenie odległości od rolki kompresora (tj. miejsca w którym będzie) do rolki która będzie go napędzać
* dobór odpowiedniej średnica rolki oraz
* dobór paska który będzie napędzać kompresor ( trzeba bedzie to dobrze obliczyć, przypadek z opla 1.8 gdzie wyglądało że jest ok a po około 700 KM popękały rolki które napedzały kompresor)
2 - umocowanie chłodnicy wraz z pompą oraz zaplanowanie poprowadzenia przewodów
Całą operację podzieliłem na 3 etapy.
1 - instalację kompresora wraz z wszystkimi podzespołami ,,na sucho".
2 - sprzężenia całej instalacji z silnikiem
3 - nie unikniona będzie diagnostyka, sprawdzenie wartości jak mocno "dmucha" komperosor i ewentualne poprawki w mapie silnika
Co do samego pomysłu, nie liczę tu na przyrost mocy taki jaki jest w koreańskiej wersji 1.6 T gdzie wyciągneli z niego 185 kucyków.
Chcę to zrobić w granicach bezpiecznych, nie przekraczając wartości 155 KM. Sam jestem ciekaw co po pierwszych testach wypluje na hamowni. I wtedy zobaczymy co bedzie trzeba przestroić poprawić.
Gdyby padło pytanie dlaczego super charger a nie turbo charger. Gdyby cała operacja poszła z dymem kompresor zawsze moge zdeinstalować i powrócić do fabrycznego stanu.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresor
No filipińczyki jakoś upchali i całkiem kulturalnie to wygląda - oglądałeś instalację z linka?Neveral pisze: Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Kompresor
W chińskiej wersjiNeveral pisze: jest w koreańskiej wersji 1.6 T gdzie wyciągneli z niego 185 kucyków.


W PL można patrzeć przez Astre IV 1.6T - to ten sam silnik.
Myślę że dasz radę

Przy użytkowaniu miej tylko na uwadze że skrzynka D16 przy naszych 16XER
jest do trochę mniejszych obciążeń, ale może podoła.
Jakby co to można zmienić na M32, powinna pasować nawet P&P,
w USA ładowali ją z 18XER, w bonusie "6" bieg.
Powodzenia
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kompresor
Niee,ja nie mam zamiaru Cię zniechęcić...źle odebrałeś moje intencje. Służe katalogami i pomocą przy doborze pasków czy rolek. Trzymam też kciuki.
O partsy pisz PW.
- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresor
12k? sporo. Nie przestaje kibicować, ale ja bym się nie zdecydował przy takich kosztach. Chyba lepiej byłoby poszukać samochodu z mocniejszym silnikiem 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kompresor
Jest jeszcze coś takiego jak przyjemność budowania, satysfakcja samodzielnego tworzenia. Wtedy ekonomia może mieć drugoplanowe znaczenie. Wszak koloryt życia to takie właśnie działania. Ja kibicuję i czekam na wieści z frontu, i mam nadzieję że coś będzie więcej niż tylko tekst.

- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresor
Oczywiście masz rację
Dlatego napisałem, że nie przestaję kibicować 


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kompresor
Plus satysfakcja, że tylko jeden taki jest w Polsce. Zapraszamy na nasz Zlot w czerwcu !
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 wrz 2016, o 11:14
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Kompresor
Kibicuję również, ale uważam ze swojej strony, że ekonomicznie i w sumie praktycznie nie ma to sensu. Taniej i przy lepszych efektach było by kupienie 1.4T+nowe strojenie. A jeszcze lepiej kupno 1.6T albo i 2.0T+strojenie. Byś sprzedał do tego stary silnik i skrzynie, bo ona już by musiała być do wymiany i jeszcze by Ci zostało na nowy customowy wydech i dobre nowe opony, żeby moc przenosić na asfalt. A i satysfakcja z budowy też by pozostała.Neveral pisze:Link do miejsca w ktorym zamowiłem C15-20 (+chłodnice oraz pompę) - http://www.rotrex-deutschland.de/
,,Orurowanie" jak i przewody wykonam samemu aby obniżyć koszta ponieważ sam kompreossor wraz z przesyłką to 6985,86 PLN.
Max limit pieniężny POWINIEN zamknąć się w granicach 12 tyś. Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2498
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Kompresor
Może nie chodzi o koszty a o to by mieć "jedyny taki" w garażu?
lub też o ambicje techniczne, na zasadzie "zrobię to"? Ja tam chętnie poczytam o modach i trzymam kciuki, ale autor będzie zdecydowanie prekursorem takich modów.

- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: Kompresor
oni zamontowali turbosprężarkę, a Neveral chce kompresorRegulus pisze: No filipińczyki jakoś upchali i całkiem kulturalnie to wygląda - oglądałeś instalację z linka?

- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kompresor
Czy ktoś wie jak skończyła się ta historia ? ....
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Kompresor
Pewnie typowo jak na większości forach
Ktoś się loguje po to by otrzymać pomoc i ją otrzymuje bądź nie i znika xD
Sam jestem ciekaw
bo z takiego silnika przy dmuchnięciu 0,5 bara można by wycisnąć 200KM, jeżeli korby wytrzymają .
Ktoś się loguje po to by otrzymać pomoc i ją otrzymuje bądź nie i znika xD
Sam jestem ciekaw
bo z takiego silnika przy dmuchnięciu 0,5 bara można by wycisnąć 200KM, jeżeli korby wytrzymają .
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kompresor
Kompresor z Mercedesa można już dostać do 1000 zł...sam chętnie bym zagłębił ten temat...1.8 i jego ,,moc,,to jedyna rzecz która daje mi niedosyt Cruze
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Kompresor
Kiedyś gdzieś oglądałem, że przy dmuchnięciu kompresorem do 0,4-05bara, nie trzeba nawet zmieniać map. ECU powinien się sam zaadaptować. Tylko przyrost mocy, będzie niewielki 10-15%
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kompresor
Też o tym czytałem w ostateczności mogłoby być chociaż wiadomo że 15% przy możliwości kompresora to jest nic. Na forum Opla próbowali upchać kompresor w nasz silnik pod maskę starej astry niestety buda okazała się za mała i nie chciał się zmieścić.W.Cruzie jak wiemy turbo bez problemu się mieści kompresor sądzę że też dałoby się upchać .Temat w moim mieście ruszyłem niestety nie bardzo chcą się go podejmowac.Sama instalacja to podobno pikuś najgorzej właśnie z oprogramowaniem. A bez niego czy 15% bedzie odczuwalne?niesadze.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Kompresor
W moim przypadku 15%=28 kucyków myślę, że mogło by to być już spoko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości