Kompresor

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Neveral
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2016, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Cruze1.6 124km J305
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Kompresor

Post autor: Neveral » 29 lis 2016, o 23:09

Witam!
Cruze 1.6 16V 124 KM.
Noszę się z zamiarem delikatnego orzeźwienia tego silnika, mówiąc dokładnie planuje dokonać w nim instalacji kompresora, i tutaj pytanie do Was.
Jeżeli ktoś z was miał już kiedykolwiek styczność z tego typu podzespołami to jaką marką i typem kompresora według Was powinienem się zainteresować?
Przymierzałem już EATON M62 dla którego znalazło by się miejsce w pod maską lecz jest to model bez elektronicznego sprzęgła.
Chciałbym brać pod uwagę modele które nie wymagają smarowania olejem z silnika lecz posiadają one własne smarowanie.
Zastanawiam się jeszcze nad czymś takim. Rotrex C15 wraz z osprzętem.
Załączniki
rotrex-oil-system-cooler.jpg
rotrex-oil-system-cooler.jpg (31.07 KiB) Przejrzano 4675 razy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: etac » 30 lis 2016, o 20:01

Obawiam się ze będziesz prekursorem działań. Czekamy na informacje i efektach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: konradoo » 30 lis 2016, o 20:55

Za dużo youtube. Nie jest łatwe wpakować kompresor.
Na poczynaniach mojego kolegi który bawił się w colcie takie coś. Bez dostępu do spawarki i obróbki skrawaniem,to nie podchodź bo koszta zjedzą za robociznę... Dolicz do tego,że regulacja też nie będzie łatwa. Ktoś siada do tego z pojęciem. Rzeczywistość to nie "szybcy i wściekli" za kilkoma kliknięciami na laptopie jest perfekcyjnie...
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: XaRaDaS » 30 lis 2016, o 22:13

Sam kompresor bez regulacji nic nie da raczej ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Neveral
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2016, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Cruze1.6 124km J305
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Neveral » 2 gru 2016, o 19:28

@konradoo
,,Nie jest łatwe"
,, Bez dostępu do spawarki..."
,,regulacja też nie będzie łatwa"

Typowe podejście/przykład naszego krajowego charakteru :) Ale nie bój się, nie zniechęcisz mnie taką gadką, poza tym z góry zakładasz że będę to robił plastikowymi narzędziami bez zaplecza....rozumiem.

Ale wracając do tematu na poważnie pomijając powyższe smęty kolegi. Zdecydowałem się na rotrex C15. Zamówiony wraz z osprzętem. A skoro jeszcze nikt nie miał styczności z tym tutaj, postaram się Wam przekazywać na bierząco postępy, jak i błędy i problemy które napotkam po drodze. Może komuś się przyda na przyszłość kto będzie się podejmował takiego samego zadania :)

Awatar użytkownika
Wesley
Profesjonalista
Posty: 801
Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Epica 2.0 + gazownia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Wesley » 2 gru 2016, o 19:53

Trzymam kciuki :ok:
A jakie wstępne koszty, liczyłeś? No i jakiego przyrostu mocy/momentu się spodziewasz?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Avatar » 2 gru 2016, o 20:00

Sam jestem ciekaw jak to wyjdzie :) kibicuje!

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Regulus » 2 gru 2016, o 22:32

Również będę kibicował i liczę na szczegółowe relacje. Na początek wrzuć linka do źródła gdzie zamówiłeś rotrex.

Rzecz jest realna - Filipińczyk potrafi: http://www.speedlab.com.ph/index.php/vi ... er-install

Neveral
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2016, o 02:39
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Cruze1.6 124km J305
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Neveral » 3 gru 2016, o 00:58

Link do miejsca w ktorym zamowiłem C15-20 (+chłodnice oraz pompę) - http://www.rotrex-deutschland.de/
,,Orurowanie" jak i przewody wykonam samemu aby obniżyć koszta ponieważ sam kompreossor wraz z przesyłką to 6985,86 PLN.
Max limit pieniężny POWINIEN zamknąć się w granicach 12 tyś. Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.

Najbliższa problemy do rozwiązania zaraz po tym jak przyjdzie przesyłka to:
1 - obliczenie odległości od rolki kompresora (tj. miejsca w którym będzie) do rolki która będzie go napędzać
* dobór odpowiedniej średnica rolki oraz
* dobór paska który będzie napędzać kompresor ( trzeba bedzie to dobrze obliczyć, przypadek z opla 1.8 gdzie wyglądało że jest ok a po około 700 KM popękały rolki które napedzały kompresor)
2 - umocowanie chłodnicy wraz z pompą oraz zaplanowanie poprowadzenia przewodów

Całą operację podzieliłem na 3 etapy.
1 - instalację kompresora wraz z wszystkimi podzespołami ,,na sucho".
2 - sprzężenia całej instalacji z silnikiem
3 - nie unikniona będzie diagnostyka, sprawdzenie wartości jak mocno "dmucha" komperosor i ewentualne poprawki w mapie silnika

Co do samego pomysłu, nie liczę tu na przyrost mocy taki jaki jest w koreańskiej wersji 1.6 T gdzie wyciągneli z niego 185 kucyków.
Chcę to zrobić w granicach bezpiecznych, nie przekraczając wartości 155 KM. Sam jestem ciekaw co po pierwszych testach wypluje na hamowni. I wtedy zobaczymy co bedzie trzeba przestroić poprawić.
Gdyby padło pytanie dlaczego super charger a nie turbo charger. Gdyby cała operacja poszła z dymem kompresor zawsze moge zdeinstalować i powrócić do fabrycznego stanu.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Regulus » 3 gru 2016, o 01:11

Neveral pisze: Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.
No filipińczyki jakoś upchali i całkiem kulturalnie to wygląda - oglądałeś instalację z linka?

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: C77 » 3 gru 2016, o 01:15

Neveral pisze: jest w koreańskiej wersji 1.6 T gdzie wyciągneli z niego 185 kucyków.
W chińskiej wersji :)

Obrazek

W PL można patrzeć przez Astre IV 1.6T - to ten sam silnik.

Myślę że dasz radę :ok:

Przy użytkowaniu miej tylko na uwadze że skrzynka D16 przy naszych 16XER
jest do trochę mniejszych obciążeń, ale może podoła.

Jakby co to można zmienić na M32, powinna pasować nawet P&P,
w USA ładowali ją z 18XER, w bonusie "6" bieg.

Powodzenia
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: konradoo » 3 gru 2016, o 09:29

Niee,ja nie mam zamiaru Cię zniechęcić...źle odebrałeś moje intencje. Służe katalogami i pomocą przy doborze pasków czy rolek. Trzymam też kciuki.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Wesley
Profesjonalista
Posty: 801
Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Epica 2.0 + gazownia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Wesley » 3 gru 2016, o 16:52

12k? sporo. Nie przestaje kibicować, ale ja bym się nie zdecydował przy takich kosztach. Chyba lepiej byłoby poszukać samochodu z mocniejszym silnikiem :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: wszim » 3 gru 2016, o 18:12

Jest jeszcze coś takiego jak przyjemność budowania, satysfakcja samodzielnego tworzenia. Wtedy ekonomia może mieć drugoplanowe znaczenie. Wszak koloryt życia to takie właśnie działania. Ja kibicuję i czekam na wieści z frontu, i mam nadzieję że coś będzie więcej niż tylko tekst.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Wesley
Profesjonalista
Posty: 801
Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Epica 2.0 + gazownia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Wesley » 3 gru 2016, o 18:42

Oczywiście masz rację :ok: Dlatego napisałem, że nie przestaję kibicować :ok:

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Regulus » 3 gru 2016, o 18:47

Plus satysfakcja, że tylko jeden taki jest w Polsce. Zapraszamy na nasz Zlot w czerwcu !

rafic
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 21 wrz 2016, o 11:14
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 1.8 LT+Premium
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: rafic » 4 gru 2016, o 14:20

Neveral pisze:Link do miejsca w ktorym zamowiłem C15-20 (+chłodnice oraz pompę) - http://www.rotrex-deutschland.de/
,,Orurowanie" jak i przewody wykonam samemu aby obniżyć koszta ponieważ sam kompreossor wraz z przesyłką to 6985,86 PLN.
Max limit pieniężny POWINIEN zamknąć się w granicach 12 tyś. Nie obejdzie się beż rzeźbienia niestety gdyż nie ma na niego miejsca w przedniej czesci silnika( przewody z klimatyzacji oraz sam kompresor klimy) a tam było by najprościej a gdzieś te przewody trzeba będzie upchać.
Kibicuję również, ale uważam ze swojej strony, że ekonomicznie i w sumie praktycznie nie ma to sensu. Taniej i przy lepszych efektach było by kupienie 1.4T+nowe strojenie. A jeszcze lepiej kupno 1.6T albo i 2.0T+strojenie. Byś sprzedał do tego stary silnik i skrzynie, bo ona już by musiała być do wymiany i jeszcze by Ci zostało na nowy customowy wydech i dobre nowe opony, żeby moc przenosić na asfalt. A i satysfakcja z budowy też by pozostała.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: wojbur » 4 gru 2016, o 14:23

Może nie chodzi o koszty a o to by mieć "jedyny taki" w garażu? :) lub też o ambicje techniczne, na zasadzie "zrobię to"? Ja tam chętnie poczytam o modach i trzymam kciuki, ale autor będzie zdecydowanie prekursorem takich modów.

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: karpior » 4 gru 2016, o 14:40

Regulus pisze: No filipińczyki jakoś upchali i całkiem kulturalnie to wygląda - oglądałeś instalację z linka?
oni zamontowali turbosprężarkę, a Neveral chce kompresor :) gdzie indziej będzie zamontowany

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Przemek » 15 cze 2020, o 14:23

Czy ktoś wie jak skończyła się ta historia ? ....

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: lukaslacetti » 15 cze 2020, o 20:16

Pewnie typowo jak na większości forach
Ktoś się loguje po to by otrzymać pomoc i ją otrzymuje bądź nie i znika xD
Sam jestem ciekaw
bo z takiego silnika przy dmuchnięciu 0,5 bara można by wycisnąć 200KM, jeżeli korby wytrzymają .

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Przemek » 15 cze 2020, o 21:04

Kompresor z Mercedesa można już dostać do 1000 zł...sam chętnie bym zagłębił ten temat...1.8 i jego ,,moc,,to jedyna rzecz która daje mi niedosyt Cruze

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Bunioopl » 15 cze 2020, o 22:07

Kiedyś gdzieś oglądałem, że przy dmuchnięciu kompresorem do 0,4-05bara, nie trzeba nawet zmieniać map. ECU powinien się sam zaadaptować. Tylko przyrost mocy, będzie niewielki 10-15%

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3506
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 20
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Przemek » 16 cze 2020, o 07:44

Też o tym czytałem w ostateczności mogłoby być chociaż wiadomo że 15% przy możliwości kompresora to jest nic. Na forum Opla próbowali upchać kompresor w nasz silnik pod maskę starej astry niestety buda okazała się za mała i nie chciał się zmieścić.W.Cruzie jak wiemy turbo bez problemu się mieści kompresor sądzę że też dałoby się upchać .Temat w moim mieście ruszyłem niestety nie bardzo chcą się go podejmowac.Sama instalacja to podobno pikuś najgorzej właśnie z oprogramowaniem. A bez niego czy 15% bedzie odczuwalne?niesadze.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Kompresor

Post autor: Bunioopl » 16 cze 2020, o 07:52

W moim przypadku 15%=28 kucyków myślę, że mogło by to być już spoko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości