Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
captijan
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: captijan » 20 lis 2016, o 17:07

Miałem już dużo wcześniej zakładać w miejsce halogenów, ale tego nie zrobiłem.
Jednak zauważam niedoładowanie akumulatora przy ciągłej jeździe na mijania, a i w książce serwis. piszą żeby co 6 tyg podładować.
Więc dzienne muszą być, tylko jakie i w którym miejscu,
Przyznam, że przez ostatnich kilka m-cy halogenów nie używałem i wydają się zbędne, ale może ktoś ma lepszy pomysł?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17103
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: etac » 20 lis 2016, o 17:09

który rocznik masz Captivy?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

captijan
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: captijan » 20 lis 2016, o 17:11

2007
właśnie wpisałem w profilu

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17103
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: etac » 20 lis 2016, o 17:38

No to ten rocznik nie ma zbyt wiele pomysłów:

https://www.aliexpress.com/item/Car-Sty ... aedac70e07

albo coś takiegu uniwersalnego

https://www.aliexpress.com/item/3-IN-1- ... 95c02de49c
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

bubek4070
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Imię: darek
Chevi: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: bubek4070 » 21 lis 2016, o 05:43


captijan
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 13 mar 2016, o 14:52
Imię: Jan
Chevi: Captiva 2007 2.0VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Roztocze
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: captijan » 21 lis 2016, o 09:23

Dzięki za link, bardzo ciekawe rozwiązanie!
Można pominąć opcję "doświetlanie do domu" ?
W filmiku gość mówi o możliwości wyłączenia się modułu w autach gdy jest podłączone dużo odbiorników prądu(radio, klima, itp) zauważyłeś taki objaw u siebie ?

bubek4070
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Imię: darek
Chevi: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: bubek4070 » 21 lis 2016, o 19:43

Nic takiego nie zauważyłem u siebie i nie podłaczałem kabla żółtego zakładałem ten modół też do Epici jest ok kolega bardzo zadowolony polecam

herman00
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: herman00 » 22 lis 2016, o 10:13

Panowie spokojnie z zastępowaniem halogenów przeciwmgielnych światłami do jazdy dziennej - w miejsce nieużywanych halogenów światła do jazdy dziennej. Po takim "prostym" zastąpieniu (jeśli to technicznie możliwe - da się "coś" wstawić w miejsce halogenów) diagnosta w SKP może zakwestionować wyposażenie pojazdu, które będzie niezgodne z wydanym świadectwem homologacji - wymiana świateł na inny typ montowany w miejscu starego to ingerencja w "konstrukcję". Może to zakwestionować nawet jeśli światła do jazdy dziennej będą posiadały osobne świadectwo homologacji (wtedy mozna je montować niezależnie od dotychczasowego wyposażenia).

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12496
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: wszim » 22 lis 2016, o 10:48

Przesadzasz. Jeżeli DRL będą posiadały oznakowanie homologacji i będą zamontowane zgodnie z zasadami to nikt nie zakwestionuje, jest to legalne i dozwolone.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Avatar » 22 lis 2016, o 15:03

Druga sprawa ze diagnosta raczej nie będzie wiedział że przeciglowe były ponieważ widoczne jest to tylko z wnętrza poprzez osobny przycisk do ich włączenia a weryfikacja oświetlenia odbywa sie gdy ten jest na zewnątrz a to my włączamy kolejno światła.

red_p
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 23:05
Imię: Michał
Chevi: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: red_p » 22 lis 2016, o 23:30

Avatar pisze:weryfikacja oświetlenia odbywa sie gdy ten jest na zewnątrz a to my włączamy kolejno światła.
To zależy od stacji. Na mojej diagnosta sam sobie włącza

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Avatar » 23 lis 2016, o 06:19

W takim wypadku faktycznie może być niespodzianka

herman00
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: herman00 » 23 lis 2016, o 09:51

Tak masz rację, jeśli DRL-y mają oznakowanie homologacji i są zamontowane zgodnie z homologacją i niezależnie od "halogenów" to diagnosta nie ma nic do powiedzenia, ale jak włączy (ma to robić sam na SKP) halogeny, a zapalą mu się DRL-e to może być "zonk".

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12496
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: wszim » 24 lis 2016, o 00:36

Tak, a potem nas aresztuje, rozstrzela lub nasadzi na pal.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Imię: Marcin
Chevi: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Avatar » 24 lis 2016, o 07:54

Wszim rozluźnij pośladki, to ze teoretycznie może to zakwestionować nie oznacza że to zrobi, ale niech ludzie są świadomi.

herman00
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: herman00 » 24 lis 2016, o 09:42

wszim pisze:Tak, a potem nas aresztuje, rozstrzela lub nasadzi na pal.
Może jakieś merytoryczne argumenty ?
Proponuję moderatorowi weryfikację prawa do określenia "fachman".

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 12496
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: wszim » 24 lis 2016, o 11:12

Przede wszystkim chodziło tylko o umiejscowienie DRL w kloszach lamp przeciwmgłowych (trzymajmy się prawidłowej terminologii bo halogenowe są także żarówki św. mijania), nikt nie pisał, że mają się załączać przełącznikiem lamp przeciwmgłowych. Z reguły DRL załącza jakiś elektroniczny automat. Apeluję o zdroworozsądkowe traktowanie spraw. SKP sprawdza systemy związane z bezpieczeństwem pojazdu na drodze i nie wnika którym pstryczkiem załączasz lampki.

Ale oczywiście nic nie przeszkadza i kto chce może być nadgorliwy, ma takie prawo. Bo w teorii SKP może się przyczepić nawet do radia.
A co do moich głupich żartów - przepraszam i te pośladki luzuję. Zepnę tylko przy wizycie w SKP żeby Tuhajbejowicza mi nie zrobili ;) Żeby mi tylko mohery nie przerobili fachmana w różową panterę :nerwy .

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17103
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: etac » 24 lis 2016, o 14:19

herman00 pisze:
wszim pisze:Tak, a potem nas aresztuje, rozstrzela lub nasadzi na pal.
Może jakieś merytoryczne argumenty ?
Proponuję moderatorowi weryfikację prawa do określenia "fachman".

Robert, to musisz wiedzie ze DRL muszą załączać się automatycznie, wiec załączanie ich jakimś wyłącznikiem jest raczej mało merytorycznym argumentem dla dyskusji w temacie oświetlenia. A co do fachowosci i tytułu fachmana dla kolegi wszim, raczej nikt z stałych bywalców forum nie ma wątpliwości.

Zapraszam, wiec do dalszej dyskusji, bo wszim tez już wytłumaczył się z komentarza
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

herman00
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: herman00 » 25 lis 2016, o 08:01

Panowie, lampy przeciwmgielne zamontowane w Captivie, są elementem homologowanym jako części, a cały pojazd posiada swoje świadectwo homologacji, którego sam wyciąg został złożony do wydziału komunikacji odpowiedniego starostwa powiatowego, a całe świadectwo jest u właściwej "władzy" i tam jest wskazany element lampy przeciwmgielne. Jako części muszą być także homologowane lampy DRL do dodatkowego montażu. Jeśli pojazd jest fabryczne wyposażony w lampy przeciwmgielne przednie to zmiany konstrukcyjne w ich obrębie są niedozwolone, a w szczególności niedozwolone jest włożenie lamp DRL, do kloszy lamp przeciwmgielnych z powodu wymagań dotyczących odbłyśników. Przełącznik nie ma tu nic do tego, chodzi o miejsce montażu lamp. Mi za każdym razem diagnosta włącza przeciwmgielne i sprawdza czy świecą. Oczywiście diagnosta może mieć to gdzieś, czyli w tym co zobaczył Maliniak, ale jak nas już przerobią na różowe pantery to może być różnie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17103
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: etac » 25 lis 2016, o 09:01

Robert, ale włożenie DRL w miejsce halogenów nie jest zabronione, jedynie przeróbka halogenów w DRL jest zabronione, ale nie ze wzgledu na homologacje pojazdu, a homologacje samej lampy.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

herman00
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: herman00 » 25 lis 2016, o 09:42

No niestety jest zabronione, bo zmieniasz konstrukcję homologowanego pojazdu, demontujesz lampy, których istnienie zapisano w świadectwie homologacji pojazdu. To nie to samo co np. zamiast tylnych lamp na żarówkach włożyć w to samo miejsce homologowane lampy na LED-ach - tu nie ma zmiany przeznaczenia lamp w tym samym miejscu montażu. Włóż świetne homologowane palniki ksenonowe z układem zasilania do lamp mijania nawet soczewkowych z poziomowaniem, jak nie masz spryskiwaczy reflektorów to zmiana konstrukcyjna i już pretekst. Kiedyś podobno czepiali się włożenia LED do oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej, ale nie mogli udowodnić własnie zmiany konstrukcyjnej/przeznaczenia i odpuścili (podobno).To są preteksty, ale w naszym życiu jest coraz więcej pretekstów do przerobienia nas na różowe pantery.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17103
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: etac » 25 lis 2016, o 09:56

No to mam odmienne zdania :P

Na tej zasadzie założenie halogenów do auta bez, tez jest zabronione?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

herman00
Aktywny
Posty: 74
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Imię: Robert
Chevi: Captiva 2,0 Man2006
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: herman00 » 25 lis 2016, o 10:38

Jak podejdą do zamiany/demontażu całych lamp misiaki czy diagnosta nie wiem dlatego nie będę się upierał, ale montaż dodatkowych homologowanych halogenów jest legalny, tak jak lamp DRL, zgodnie ze stanowiskiem:
Źrodlo :
szkolenia.policja.waw.pl/wai/wdz/1707/31427/Swiatla_LED_do_jazdy_dziennej__stanowisko_Biura_Ruchu_Drogowego_KGP.html
Prawo i przepisy
Światła LED do jazdy dziennej - stanowisko Biura Ruchu Drogowego KGP
W ostatnim okresie, w związku z coraz większą popularnością energooszczędnych świateł LED do jazdy dziennej, w internecie pojawiło się wiele różnych interpretacji dotyczących zgodnego z prawem ich montowania w samochodach. Aby ukrócić spekulacje, po raz kolejny zwróciliśmy się o wykładnię przepisów do Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Na podstawie art. 66 ust. 4 pkt 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 z późn. zm.) zwanej dalej ustawą należy stwierdzić, iż zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych.

Przepisem szczegółowym w stosunku do ustawy Prawo o ruchu drogowym jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażania (Dz. U. z 2003 roku, Nr 32, poz. 262 z późn. zm.) zwanego dalej rozporządzeniem, które w § 10 ust. 1 stanowi, że przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:

oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone
do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;


Należy podkreślić, iż zgodnie z § 10 ust. 2 i 3, przepis ust. 1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi, a wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia, który w pkt. 14 stanowi, że należą do nich urządzenia świetlne i sygnalizacyjne.

Ponadto należy stwierdzić, iż zgodnie z Regulaminem nr 87 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – jednolite przepisy dotyczące homologacji świateł jazdy dziennej przeznaczonych dla pojazdów o napędzie silnikowym, światła do jazdy dziennej (dwa) oznaczają oświetlenie skierowane do przodu, stosowane w celu poprawy widoczności pojazdu w czasie jazdy w dzień. Powinny one być oznaczone dodatkowym symbolem „RL”. Światłość każdego ze świateł do jazdy dziennej nie może być wynosi mniej niż 400 cd (kandela – jednostka światłości) w osi odniesienia oraz najwyżej 1200 cd w dowolnym kierunku, z którego jest widoczne. Światło posiadające więcej niż jedno źródło światła (tzw. paski świetlne) musi spełniać wymóg minimalnej światłości w przypadku awarii jednego ze źródeł światła, a w przypadku gdy światło wysyłane jest ze wszystkich źródeł, nie może być przekroczona światłość maksymalna.

W praktyce oznacza to, że montowane w pojeździe samochodowym światła do jazdy dziennej, powinny posiadać odpowiednie świadectwo homologacji. Przy zakupie konkretnych lamp do jazdy dziennej, należy zwrócić uwagę na ich oznaczenie. Lampa powinna być oznakowana znakiem homologacji „E” lub „e” oraz numerem, ewentualnie cechami producenta lub dostawcy pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu. Ostatecznie może być oznakowana znakiem zgodności, zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji.

Przy montażu dwóch lamp do jazdy dziennej w kolorze białym, należy zwrócić szczególną uwagę na ich umieszczenie z przodu, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. Wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Powinny być umieszczone na wysokości od 250 do 1500 mm. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.

Obecnie połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. W pojazdach zarejestrowanych po dniu 31 grudnia 2009 r. połączenie elektryczne powinno być takie, iż światła do jazdy dziennej powinny automatycznie się włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Przednie i tylne światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17103
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: etac » 25 lis 2016, o 10:48

Proponuje się zapoznać z wymaganiami technicznymi wyposażenia pojazdów dla celów homologacji, tam nie ma opisu halogenów. Sprawę halogenów jest opisana w Regulaminie 48, które określa warunki homologacji oświetlenia montowanego w pojazdach. W niej znajdziemy warunki montażu i zasada działania.

Halogeny są wyposażeniem dodatkowym i nie są homologowane z pojazdem jako część integralna pojazdu, jak reflektor główny, pasy bezpieczeństwa, czy nawet stacyjka do zapłonu.

Gadasz jak nasze towarzystwo z Chevrolet Poland, a niestety Ministerstwo, PIMOT i inne instytucje mają odmienne zdanie od nich, które uznało ze wyłączenie funkcji załączania świateł mijania po zapłonie jest niezgodne z warunkami homologacji..
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4467
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Poszukiwany pomysł na światła dzienne

Post autor: Regulus » 25 lis 2016, o 11:54

herman00 pisze:No niestety jest zabronione, bo zmieniasz konstrukcję homologowanego pojazdu, demontujesz lampy, których istnienie zapisano w świadectwie homologacji pojazdu.
Twój argument jest inwalidą (to taki żarcik młodzieżowy, bez urazy). Bo jeżeli kupię auto bez lamp przeciwmgielnych (które są dodatkowo płatną opcją wyposażenia) to też mam auto niezgodne z homologacją? No chyba nie? A jeżeli w to miejsce, gdzie nie mam lamp przeciwmgielnych zamontuję homologowane DRL to czemu niby uchybię??? Gdzieś jest w homologacji napisane, że w tym miejscu nie mogę zamontować czegokolwiek innego, bo to święte miejsce dla lamp przeciwmgłowych?

Żeby jeszcze bardziej utrudnić: ja mam w miejscu lamp przeciwmgłowych zamontowane lampy homologowane i jako DRL i jako przeciwmgłowe (podwójnego działania - Osram LEDriving Fog). I co wtedy? A może to rozwiązanie dla Ciebie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość