Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 paź 2016, o 17:09
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Michałowice
- Kontakt:
Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
W moim samochodzie klima od pewnego czasu działa w następujący sposób
1. Najpierw na pasażera i kierowcę leci chłodne powietrze - ok do czasu nagrzania się układu
2. Potem na pasażera leci ciepłe powietrze a na kierowcę cały czas zimne w zasadzie bez względu na temperaturę na zewnątrz i ustawienia klimy.
Czyli podsumowywując latem pasażer jest grzany a zimą kierowca chłodzony i nie da się zmienić.
Możr ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam (Cruze LTZ)
1. Najpierw na pasażera i kierowcę leci chłodne powietrze - ok do czasu nagrzania się układu
2. Potem na pasażera leci ciepłe powietrze a na kierowcę cały czas zimne w zasadzie bez względu na temperaturę na zewnątrz i ustawienia klimy.
Czyli podsumowywując latem pasażer jest grzany a zimą kierowca chłodzony i nie da się zmienić.
Możr ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam (Cruze LTZ)
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Na początek odłącz aku na 5 min Daj znać czy pomogło.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Coś z klapami ale to dziwne bo Cruze ma jedną strefę klimy, nie rozumiem jak to może być że jeden chłodzi drugi nie. Chyba że konstrukcja jest taka że na lewą i prawą stronę są osobne kanały, wtedy blokada ma sens zaraz za mieszalnikiem?
Trzeba by do tis zerknąć jaka jest konstrukcja i przepływ powietrza.
Trzeba by do tis zerknąć jaka jest konstrukcja i przepływ powietrza.
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 wrz 2016, o 11:14
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Klasyczny przypadek usterki mieszalnika? Avatar było to omawiane na orgu. Cruze ma ten sam układ kanałów co Astra z tym, że tam masz dwustrefową klimę i są dwa silniczki do sterowania klapami. U nas jest jeden a druga klapa jest połączona prętem mechanicznie. Pręt jest na tyle słaby, że pęka stanowczo, że klapy są zamykane i otwierane na nowo przy każdym zapaleniu i zgaszeniu silnika. Zostaje rozebranie całego kokpitu albo ruski sposób z robieniem dziury od strony schowka pasażera. Też jest to wszystko na orgu opisane chyba, że admini przerzucili cały temat tutaj. Ale można dla pewności, tak jak pisze Huri, też zrobić reset BCM przez odłączenie aku na 5-10 minut i odessanie pozostałego prądu z układu przez włączenie świateł mijania.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Nie od strony pasażera, tylko od strony kierowcy trzeba dziurę wyciąć. Od strony pasażera nie ma dojścia do klapy prawdopodobnie.
Najpierw sprawdź czy działają wszystkie kierunki nawiewu . Jeśli działają to ustaw na zimne powietrze i zobacz gdzie leci zimne a gdzie ciepłe. Później daj na gorące i zobacz czy wszędzie leci gorące od razu . Jeśli to klapy to na nogi kierowcy powinno lecieć cały czas gorące powietrze nie ważne jaka masz ustawiona temperaturę. U mnie tak było.
Inny sposób aby się upewnić czy to klapa jest jeszcze.
Trzeba bok od strony kierowcy ściągnąć , jest na kilku zatrzaskach, ukaże się silniczek sterujący klapą. Kręc pokrętłem ciepło zimno i zobacz czy pracuje. Jeśli pracuje to daj na maksa na zimne i zaznacz sobie czymś jak był włożony i go wyciąg, ale nie odpinaj kabli od niego . Daj na maksa na gorące i zobacz ile obrotu wykona. Później daj na zimne i włóż go z powrotem i powtórz pokrętło na gorące na maksa. Tryby widać więc zobaczysz czy tyle samo się kręci. Jeśli obrót jest mniejszy to znaczy ze klapa się urwała i nie dociąga jej przeszkadza to urwane mocowanie.
Najpierw sprawdź czy działają wszystkie kierunki nawiewu . Jeśli działają to ustaw na zimne powietrze i zobacz gdzie leci zimne a gdzie ciepłe. Później daj na gorące i zobacz czy wszędzie leci gorące od razu . Jeśli to klapy to na nogi kierowcy powinno lecieć cały czas gorące powietrze nie ważne jaka masz ustawiona temperaturę. U mnie tak było.
Inny sposób aby się upewnić czy to klapa jest jeszcze.
Trzeba bok od strony kierowcy ściągnąć , jest na kilku zatrzaskach, ukaże się silniczek sterujący klapą. Kręc pokrętłem ciepło zimno i zobacz czy pracuje. Jeśli pracuje to daj na maksa na zimne i zaznacz sobie czymś jak był włożony i go wyciąg, ale nie odpinaj kabli od niego . Daj na maksa na gorące i zobacz ile obrotu wykona. Później daj na zimne i włóż go z powrotem i powtórz pokrętło na gorące na maksa. Tryby widać więc zobaczysz czy tyle samo się kręci. Jeśli obrót jest mniejszy to znaczy ze klapa się urwała i nie dociąga jej przeszkadza to urwane mocowanie.
pablo1
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Zapytajcie C77 on to dokładnie opisywał.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
albo w archiwum zerknąć
http://chevi.webd.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=120
http://chevi.webd.pl/forum/viewtopic.ph ... &start=120

-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:37
- Reputacja: 0
- Imię: Sławomir
- Samochód: Cruze 2.0
- Silnik:
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Witajcie.
Mam problem z klimą i przeszukuje forum na temat układu wentylacji.
Czytając ten wątek zastanawiam się czy je też nie mam tego problemu z grzaniem ALE, zauważyłem że jak ustawię np do 21-23 stopni, to wieje takie letnie powietrze, powyżej 24 jak ustawie to zaczyna gorące lecieć.
Czy zaczyna u mnie usterka?
Mam problem z klimą i przeszukuje forum na temat układu wentylacji.
Czytając ten wątek zastanawiam się czy je też nie mam tego problemu z grzaniem ALE, zauważyłem że jak ustawię np do 21-23 stopni, to wieje takie letnie powietrze, powyżej 24 jak ustawie to zaczyna gorące lecieć.
Czy zaczyna u mnie usterka?
Jak coś działa to nie tykaj - bo jak ruszysz to na pewno .....
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
ja mam 23,5 ustawione na stałe. Czasem zimą trzeba dać na 25 żeby ciepełko polecialo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 14 maja 2016, o 21:37
- Reputacja: 0
- Imię: Sławomir
- Samochód: Cruze 2.0
- Silnik:
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
no to jeden problem mniej
Jak coś działa to nie tykaj - bo jak ruszysz to na pewno .....
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Ja jeżdżę na ustawieniu 21 - 22 w AUTO bez klimy, z klimą jeden stopień więcej także wygląda na to że jest ok.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Klima automatyczna chłodzenie kierowcy
Ja wlasciwie caly rok mam 21 stopni, z tym ze w zimie kierunek ustawiam manualnie na nogi, szyby i srodek jednoczesnie, bo w trybie auto tylko na nogi po rozgrzaniu wieje. Wtedy faktycznie robi sie chlodnawo i szyby potrafia parowac...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość