Potrzebna pomoc

Stuka, puka, kapie, cieknie...
kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 23 paź 2016, o 20:40

Witam dzis po wymianie sondy ktora jest sprawna nowa autko dalej kuleje na obrotach
Bez sondy jest ok . Ale tak sie nieda dlugo jezdzic
Potrzebuje kogos z Łodzi z programem Chevrolet eksplorer kto by sie podpial i popatrzyl czy cos moze tam sie znajdzie .
I drugie pytanie czy ktos nie ma sterownika od 1.6 zeby podmienic na chwile , niestety nic wiecej o swoim sterowniku niewiem - pewnie jakies numery sa na nim moze jutro wyjme go i zerkne .Rok 2004 autko .

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: etac » 23 paź 2016, o 20:41

jedna uwaga - sterownika nie podmienisz ot tak. Jest zakodowany do samochodu :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 23 paź 2016, o 20:48

Ale pewnie da sie to obejsc czy moze potrzebne jest cos wiecej niz sterownik .
Juz nie mam sily do mojego samochodu usterka jest upierdliwa koszty poniesione to jzu ze 2 tys i nadal nic .
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=53 ... st-visited
Czy tak zestaw to juz by bylo wszystko co potrzeba do podmiany ? Cena nie jest odsraszajaca .
Bo raczej ciezko zdiagnozowac wine komputera w szczegolnosci laikowi.
Autko bylo u 3 mechanikow i nikt nie znalazl glownej przyczyny.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: XaRaDaS » 23 paź 2016, o 22:42

Ale może daj coś bardziej szczegółowo o tych obrotach, bo może wystarczy zrobić adaptację przepustnicy.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 24 paź 2016, o 06:26

Wiecej ok - obroty skacza jest nierowna praca zaplonu silnikiem trzesie widac ze sie bardzo meczy . Z rury czuc w spalinach niespalona mieszanke jest mocno tlusta i tak prykocze tymi spalinami zamiast jak bez sondy ladnie rozno pracowac.
Najbardziej w zakrecsie wolnych ale i an wyzszych tez .
Wymienione swiece cewka przewody filtry przepustnica - adaptacja robiona po odpieciu acu . Egr . wyciety katalizator- byl wypalony polowy brakowalo- emulacja 2 sondy w tej chwili . teraz wymieniona sonda lambda
Ciagle jest za bogato na parametrach lub jakby powietrza brakowalo .
wszystkie wezyki podcisnienia wymienione - pare bylo przetartych .
Ogolnie korekty chwilowe wtrysku powinny byc kolo 0 a u mnie skacza non stop od zamianst -3+3 to - 7 +9 takie dyze skoki bezlambdy trzymaja zero parametr.
Po odpieciu sondy autko chodzi prawie idealnie .
Zaden check sien ie pali kontrolka sprawdzona .
Problem wystepuje i na bnzynie i na gazie .
Instalacja Landi

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: konradoo » 24 paź 2016, o 08:39

A najgłupsza sprawa czy sprawdzałeś ciśnienie na tłokach, a druga sprawa czy czasami wtryski paliwowe nie leją??
O partsy pisz PW.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 24 paź 2016, o 09:46

Wtryskiwacze sprawdzone odpiera pompa przełącznik na gaz i objawy takie same . Ciśnienia nie sprawdzałem

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 24 paź 2016, o 10:58

konradoo pisze:A najgłupsza sprawa czy sprawdzałeś ciśnienie na tłokach, a druga sprawa czy czasami wtryski paliwowe nie leją??
Przecież nie mogą przestawać lać po wypięciu sondy.

kar83ldz
Zbadaj sygnał sondy, najlepiej podłącz się jakimś programem OBD2 który wyświetli graficznie przebieg. Coś jest nie tak z tym sygnałem. Dziwne jest, że wypięcie sondy nie generuje błędu check engine. Czy nie jest coś zamieszane w instalacji w związku z LPG? Czy LPG jest wpięta w sygnał sondy? Jeżeli tak to odepnij. Sterownik LPG nie potrzebuje sygnału sondy, podłącza się to tylko do celów diagnostyki - może tu coś się uszkodziło.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 24 paź 2016, o 11:50

Wycięcie sondy daje błąd uszkodzona grzałka. . Instalacja LPG faktycznie jest wpieta w sygnał sondy. Odłączenie po pracy dzięki

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: konradoo » 24 paź 2016, o 12:33

To było przed kawą :nieok:

Rzeczywiście dziwnie, a ciekawe czy map sensor, ale on by dawał błąd:(
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 24 paź 2016, o 13:13

Nie bardzo. Ewidentnie związane jest z sondą lambda. Gdy sondy nie ma - silnik pracuje prawidłowo dlatego że pracuje wtedy na fabrycznej mapie w otwartej pętli sprzężenia zwrotnego bez wprowadzania korekt wtrysku. Podłączenie sondy czyli sytuacja gdy ECM zaczyna korzystać z sygnału sondy daje problem przelewania paliwem. Ponieważ sonda wg kolegi kar83ldz jest nowa zdrowa tzn, że usterka wywołana jest "przekłamaniem na łączach". Coś zakłóca prawidłowy sygnał z sondy. Niewykluczona też może być usterka ECM ale tu bym najniższe prawdopodobieństwo dał.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: konradoo » 24 paź 2016, o 14:14

A mapa na benzynie się rozleciała??
O partsy pisz PW.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 24 paź 2016, o 16:08

Odpialem przewód od sterownika gazu do sondy był zasniedzialy oczyścilem i polaczylem na nowo sama sondę ,niestety bez zmian. Wykres sondy to skoki bardzo szybkie od 0.8do 02 i tak cały czas i oczywiście skoki chwilowe wtrysku od minus do plus. Jak macie jeszcze pomysły to chętnie sprawdzę. Map wydaje się że podaję dobre wartości 100 na wył 50 na wolnych i zmienia się przy przyspieszaniu jak i hamowaniu

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 24 paź 2016, o 21:10

Możesz dać zrzut tego wykresu sondy? Najlepiej nie tylko na wolnych obrotach.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 24 paź 2016, o 22:00

postaram sie jutro jakos to zarejestrowac i wrzucic na jakis serwer

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 24 paź 2016, o 22:24

Foty poniżej 1MB tu możesz wstawić jako załączniki.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 25 paź 2016, o 15:51

Witam dzis udalo mi sie zrobic zdjecia pomiarow - praca sondy na wolnych , praca sondy na 2500, i pokazana praca obrotow silnika na biegu jalowym . przesylam zdjecia
Załączniki
sonda na wolnych
sonda na wolnych
wolne.jpg (232.67 KiB) Przejrzano 4443 razy
sonda na 2500
sonda na 2500
2500.jpg (190.54 KiB) Przejrzano 4443 razy
obroty na biegu jalowym
obroty na biegu jalowym
obroty wolne.jpg (208.66 KiB) Przejrzano 4443 razy

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 25 paź 2016, o 16:26

Wygląda jak kaszana a nie prawidłowy przebieg sondy lambda. Możliwe że podstawa czasowa oscylogramu jest źle dobrana i próbkuje zbyt rzadko, stąd taki zły obraz albo faktycznie sygnał jest czymś zakłócony i stąd twój problem. Jeżeli masz możliwość spróbuj zmienić podstawę czasu żeby widzieć wykres np w zakresie 5 lub 10s.
Sygnał sondy powinien być prawidłowy jak np tu (trzeci wykres od góry)
Obrazek
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 25 paź 2016, o 19:23

Program to torqe i wybralem podstawe czasu - jako czestosc odczytu sygnalu

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 25 paź 2016, o 20:11

Wybierz czas rzeczywisty próbkowania np 50 lub 100ms.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, o 20:23 przez wszim, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 25 paź 2016, o 20:15

Niemam takiej opcji moge zrobic czestosc odczytu 50.100.250.500.1000 ms jutro zrobie np na 250 i 500 .

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 25 paź 2016, o 20:24

W torque nawet nie trzeba używać opcji graphing tylko wybrać Realtime Information i wybrać duży widget(wskaźnik) wykres z opcją duży, larger lub extra large (zależnie od wielkości ekranu smarkfona).
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 26 paź 2016, o 06:43

Oto zdjecia z realtime z wolnych oraz z 2100 obr
Załączniki
2100 obr
2100 obr
2100obr_sonda[1].jpg (230.16 KiB) Przejrzano 4404 razy
wolne
wolne
sonda_wolne[1].jpg (218.9 KiB) Przejrzano 4404 razy

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: wszim » 26 paź 2016, o 08:34

No i nie wygląda to dobrze. Przebieg zwłaszcza na wolnych jest zbyt poszarpany. Sonda na pewno nowa? Wygląda trochę jak nieszczelność na kolektorze wydechowym lub zaburzenia elektryczne sygnału sondy. Piszesz o emulacji drugiej sondy. Czy po odpięciu tej emulacji coś się zmienia? Wycinałeś katalizator jaka była tego historia. Czy po wycięciu było dobrze czy to jest cały czas kontynuacja poszukiwania problemu?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kar83ldz
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 cze 2016, o 06:30
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Potrzebna pomoc

Post autor: kar83ldz » 26 paź 2016, o 10:13

Sonda nowa od Konrada. Delphi. Stara magneti była ale tak samo się zachowywał. . Emylacja jest od miesiąca po wycięciu katalizatora. Wyciąlem go bo oddałem auto już do ASO i stwierdzili że jest wypalony. I się zatyka resztkami lub ma przelot za duży . Objawy takie same były przed wycięciem jak i po. Nie odpisałem 2 sondy. Zauważyłem coś przy okazji jak odpialem ten przewód sonda gaz to auto normalnie się przełącza tzn przy 30 stopniach a ostatnio przełączać się powyżej 55 to tak przy okazji. Ode i dobór powietrza wymieniłem też klapki w kolektory sprawdzał mechanik i były ok. Dziurką tłumiki brak ani nigdzie nie słychać. Możliwe że dziwny dla mnie szum wydaje jedno z kol po prawej stronie silnika ale nie słyszałem jak pracuje w innym aucie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości