Próba instalacji tempomatu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Bunioopl
Fachman
Posty: 2698
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 2 cze 2019, o 21:27

Drogie nie jest.
Ciekawi mnie tylko czy uchwyty do czujników są w zderzaku. Bo jak nie to spawać trzeba.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


andree1510
Stały bywalec
Posty: 288
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: andree1510 » 2 cze 2019, o 21:30

Czujniki są drogie 100 za sztukę plus koszyk ok. 25 i instalacja ok 50, ale mnie się trafiło zderzak kupić razem z czujnikami i instalacją za 200 stówki z przesyłką.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16330
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 2 cze 2019, o 21:31

na 100% nie ma.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Ping
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 2 cze 2019, o 22:00

Musiał bym poszukać po numerach części.
Myślę że dołożyć można, ale sporo z tym roboty. I musisz jeszcze znaleźć przycisk do włączenia bo inaczej bedziesz mógł je wlaczaczyc tylko po wbiciu wstecznego.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


andree1510
Stały bywalec
Posty: 288
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: andree1510 » 2 cze 2019, o 22:51

Myślę że da się to ogarnąć, tylko schemat będzie potrzebny.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Tomek Piotrek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
Imię: Darek
Chevi: Orlando 2012
Silnik: F18D4
LPG: STAG + Barracudy
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Tomek Piotrek » 6 cze 2019, o 23:43

Witam serdecznie forumowiczów.
Od dwóch lat jestem posiadaczem Orlka 1.8 w podstawowej wersji. Udało mi się go już dość istotnie doposażyć.
Pozostał mi jeszcze do dodania tempomat. Mam odpowiednią kierownicę, zwijak i BCM z anglika z tempomatem.
ASO odpada, odwiedziłem już 2 otrzymując odpowiedzi - nie da się.
Problemem jest przeprogramowanie modułu. Bardzo proszę o instrukcje czym programować i jak zmodyfikować wsad.
Mam w tym zakresie jakieś doświadczenie i nie boję się takiego wyzwania ale brak mi szczegółowej wiedzy.
W szczególności liczę na Panów Przemka i Mariusza jako że roztrzaskali ten temat :)
Pozdrawiam
(dtp4@wp.pl)

Bunioopl
Fachman
Posty: 2698
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 7 cze 2019, o 07:23

Eeproma kopiujesz że swojego Bcm do nowego tym programatorem.
https://allegro.pl/oferta/programator-u ... witemShare
Bez jakiejkolwiek edycji.
Jeżeli auto z którego masz bcm miało takie same wyposażenie + tempomat, to ja bym zaryzykował i go wcisnął na próbę.
Jeżeli chodzi o programowanie reszty to ja tylko robię to co Przemek mi każeObrazek. Nie wiem co Cię jeszcze interesuje. Raczej wszystko jest tutaj opisane. Oprócz programowania bcm, trzeba programować licznik i ECU. Ale jest to do zrobienia.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Tomek Piotrek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
Imię: Darek
Chevi: Orlando 2012
Silnik: F18D4
LPG: STAG + Barracudy
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Tomek Piotrek » 7 cze 2019, o 19:31

Dzięki Mariusz :)
Wskazany przez Ciebie programator właśnie zamówiłem. Myślę że dotrze w połowie tygodnia.
Dawca BCM oprócz tego że był anglikiem miał pełne wyposażenie a mój niestety to fabrycznie LS.
Jakie może być ryzyko takiej podmianki bez programowania ?
Zastanawiam się nad programowaniem licznika i ECU.
Do tego zwykły interfejs OBDII pewnie nie wystarczy ? Potrzebne będzie jakieś MDI ?
Zgaduję że w ECU jest jakiś wpis z kodem zainstalowanego BCM i należy go podmienić na kod drugiego BCM ?
Jeśli chodzi o licznik to może chodzi o aktywację kontrolki tempomatu ?
P.S. Miałem problem z podmienionym modułem bezpieczeństwa (code 95, błąd kodowania)
Elektryk jakoś przeprogramował ten moduł na stole i chyba kodował ECU na aucie.
W sumie to dużo nie powiedział ale marudził że nie może zgadnąć 16-bitowej liczby
którą musi wpisać aby zakończyć kodowanie (65536 kombinacji) :D

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11698
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 7 cze 2019, o 20:56

65536 x około 3s na kod to tylko 27 godzin klikania. Przy założeniu, że jest 50% szans trafienia w połowie tego czasu, to tylko jeden dzionek(w czerwcu długie dni). A może uda się wcześniej ;)
Taki żart offtopikowy.

Ping
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 7 cze 2019, o 21:19

To nie takie proste,
Przy security access są dwie próby, z każdą trzecia i kolejna trzeba odczekać min 10s.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11698
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 7 cze 2019, o 21:32

:Y

Ping
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 7 cze 2019, o 21:52

Da się to zrobić szybciej, chociaż zależy to od modułu. Jest kilka sposobów.
Np w liczniku i w BCM 2-bajtowy kod zapisany jest w pamięci eeprom. Trzeba tylko wiedzieć czego szukać.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Tomek Piotrek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
Imię: Darek
Chevi: Orlando 2012
Silnik: F18D4
LPG: STAG + Barracudy
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Tomek Piotrek » 14 cze 2019, o 17:39

Cześć
Programowanie nowego BCM udało się chociaż nie bez problemów.
O ile programator świetnie radził sobie z odczytem i zapisem wylutowanej pamięci,
to już w układzie potrafił ją jedynie odczytać.
Użyłem programu CH341A - USB Programmer 1.30
Nie wydaje mi się że problem z zapisem to była wina programu, raczej układu lub programatora.
W zawartości pamięci (2kB) widać zapisany VIN auta.
W którym miejscu wsadu z BCM szukać "security access" ?
Trochę lutowania i nowy BCM ma EEPROM z wsadem z mojego cheviego :)
Kierownica i taśma także podmieniona.
Jak dobrze rozumiem następny krok to włożenie nowo zaprogramowanego modułu BCM do auta
i programowanie ECU i licznika w aucie ?

Ping
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 14 cze 2019, o 17:46

Eeprom to nie jedyne co trzeba zmienić w BCM.
Trzeba też przeprogramowac procesor aby obsługiwał to co potrzeba. Do tego przekonfugurowanie ecu silnika i licznik.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Tomek Piotrek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
Imię: Darek
Chevi: Orlando 2012
Silnik: F18D4
LPG: STAG + Barracudy
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Tomek Piotrek » 14 cze 2019, o 17:55

Hmm, to już pewnie wszystko na aucie ?
Jak do tego się zabrać ?

Ping
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 14 cze 2019, o 18:32

Musisz zrobić programowanie SPS. Połączenie z serwerem GM, płatne 35Eur za 2h dostępu. Do programowania silnika muaisz mieć konto o podwyższonych uprawnieniach. Do tego potrzebny jest VIN auta które ma taką samą konfigurację jak ty + wspomniany tempomat.
No i oczywiście interfejs który umożliwia programowania czyli MDI albo VXDIAG GM.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Tomek Piotrek
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 8 paź 2018, o 21:39
Imię: Darek
Chevi: Orlando 2012
Silnik: F18D4
LPG: STAG + Barracudy
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Tomek Piotrek » 14 cze 2019, o 18:58

Auto z którego jest BCM miało pełne wyposażenie, mój minimalne więc takiego VIN-u nie mam.
VXDIAG GM ~700zł, MDI dużo więcej, sam dostęp min 150zł, jeszcze założyć konto o podwyższonych uprawnieniach...
wygląda jak kompletnie nieopłacalna zabawa :(
Może jest jakiś sposób żeby zmieścić się w kwocie np. 500 zł ?

Ping
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 14 cze 2019, o 20:58

Jest sposób który był tutaj opisywany

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Bunioopl
Fachman
Posty: 2698
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 14 cze 2019, o 21:22

Napisz do Pinga, to jest jedyne rossądne wyjście.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości