NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 11:54

Witam, to mój pierwszy post :)
Autko NubiraIII/Lacetti 2004 sedan.
Podczas jazdy z prędkością ok 90km/h słyszę buczenie z tylnej części auta z naciskiem na lewą stronę. Mam nowe bardzo chiche opony i teraz to buczenie stało się bardziej upierdliwe. Na szarpakach nic nie wyszło, żadnych luzów. Po odpuszczeniu gazu i toczeniu się na luzie też buczy, choć wydaje się ciszej - stawiałem na jakichś rezonans wydechu. Pokręciłem kołami w ciszy i też nic, łożyska nie wydają buczących odgłosów.
Nie znam jeszcze tego autka, choć naprawdę jest proste :) Zaczynam stawiać na jakąś gumę zawieszenia, tylko nie wiem czego szukać, jeśli nie ma luzów. Może gdzieś jest jakaś ukryta której nie widzę, lub w poprzednim serwisie jej nie założyli.
Jakie są prawidłowe dane ustawień geometrii? Może tu coś jest nie teges.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: etac » 20 lip 2016, o 11:56

A przejedz ręka po bieżniku i zobacz czy nie ma takich ząbków, cos tak jakby tarka z kostek bieżnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 12:15

Na początek zamień koła przód/tył i zobacz czy buczy. Możesz też na początek pojeździć na ręcznym, rozpędzać się do około 50 km/h i powoli hamować ręcznym (nie polecam na drogach publicznych w takim przypadku lekko naciskaj zwykły hamulec, żeby się stopy świeciły) i ostatecznie to do przeglądu tarcze kotwiczne czy tam gdzieś coś nie obciera. Co do łożysk to byś miał odgłosy w granicach od 70-80 km/h do około 110-120 km/h
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 12:35

Przecież napisałem, że mam nowe opony, praktycznie bezgłośne. Po zmianie opon buczenie wyszło na pierwszy plan.
Niedawno zmieniałem łożystko tył w clio i buczało w pełnym zakresie prędkości. Czyżby lacetti było fenomenem?

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 13:26

Zależy jak zajechane jest łożysko, w pełnym zakresie nie będzie słyszalne, ja w lanosie miałem tak, że właśnie buczało do pewnej prędkości i przestawało powyżej chyba 120 km/h. Co prawda brat mechanik po podniesieniu auta od razu powiedział, że łożysko.

A tak z innej beczki, te nowe opony masz kierunkowe ? Jeżeli tak to może odwrotnie zostały założone ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: wszim » 20 lip 2016, o 13:54

Tomaj. Wg mnie to łożysko. Na podnośniku nie wysłuchasz szumu czy buczenia musi być większa prędkość i musi być obciążenie masą auta. Uszkodzenie łożyska daje właśnie charakterystyczny efekt buczenia/brumienia rozchodzący się po całej karoserii z częstotliwością proporcjonalną do prędkości. Im szybciej tym głośniej się robi. Efekt powinien się pogłębiać i w krótkim czasie będzie to już naprawdę głośny dźwięk nie dający się pomylić z niczym innym.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 14:25

Sobie przypomniałem, że miałem łożysko przednie padnięte i na podnośniku musiałem rozbujać koło właśnie do około 90 km/h i dopiero wtedy było słychać, z tylnym o tyle będzie problem, że to na rolkach tylko można sprawdzić.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Sebastian » 20 lip 2016, o 14:26

Przy lekkim hamowaniu zarówno hamulcem zasadniczym (ale nie chwilowym, takie kilkusekundowe przynajmniej, żeby tył się "włączył") jak i awaryjnym i bezpośrednio po nim też buczy?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 14:27

Opony są dobrze założone. Musiałem wyjechać 2x10 minut drogi z przerwą może 5 minut. Nagrałem dźwięk ale telefon skutecznie wytłumił odgłosy :)
Po dotarciu do domu zmierzyłem temperaturę tylnych tarcz przy piaście:
lewy tył 70 stopni C
prawy tył 150 stopni C
Wychodzi na prawe tylne łożysko. Jak kupowałem autko, obstawiałem łożysko i rzeczywiście... tanio nie będzie :(
Wieczorem jeszcze raz podniosę do góry i w ramach ręcznych możliwości rozpędzę to koło.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Sebastian » 20 lip 2016, o 14:29

Albo klocki stoją na prowadnicach - popularna usterka w laxetti :/
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 14:31

To zamiast łożyska może być ręczny też, skoro się koło grzeje.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 14:35

Na rolkach hamował dobrze, nożny jak i ręczny. Toczy się też dobrze, ale...
Mam nadzieję, że to nie są tarczobębny.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 14:39

Może nie tarczobębny ale wewnątrz są okładziny ręcznego i one potrafią się blokować. Rozebranie ich w sumie to prosta sprawa. Pytanie czy używałeś cały czas ręczny, czy zostawiałeś auto na biegu, ja po wymianie mam problem, bo nie zaciągałem i teraz z rana mi popiskuje prawe tylne koło, ale to tak przez chwilę. Muszę pojeździć na ręcznym do przodu i do tyłu i powinny się ułożyć, jak nie to czekam mnie rozbiórka i czyszczenie. Przy zaciąganiu podczas jazdy uważaj, żeby to robić powoli, nie zaciągaj na maksa bo akurat u nas jest tak, że on powoli łapie, a na koniec z całą siłą idzie i blokuje koła ;) Dobre to na zimowe dni i szaleństwa na psutym parkingu ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: wszim » 20 lip 2016, o 14:45

Łożysko - na 99%. Hamulec by nie buczał, tylko szumiał lub piszczał a temperaturkę by zrobił zdecydowanie wyższą niż 150C.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: konradoo » 20 lip 2016, o 15:39

Zdejmij zacisk i oceń dokładnie, wtedy na pewno nawet jak delikatnie przekręcisz będziesz słyszał. Przy okazji zobaczysz stan klocków po tej stronie, przy której się grzał.
Wszim, bez przesady, że jaką temperaturę CI też zblokowane koło robi.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: wszim » 20 lip 2016, o 16:22

Taką, że zacznie śmierdzieć od palonych okładzin, szacuję na jakieś 200..250C.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 17:25

Wojtek, nie koniecznie, mnie się blokował tłoczek w przednim prawym kole i wcale się nie nagrzewała felga do nie wiadomo jakich temperatur, a też wtedy buczało.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 18:48

Wróciłem do domu po bojach. Odkręciłem tylne koła, zdjąłem klocki i wyczyściłem druciakiem jarzma. Koła kręcą się lżej, szczególnie prawe. Po zdjęciu klocków założyłem koła i rozpędziłem je na tyle ile byłem wstanie, nic nie buczało. Mam wrażenie, że delikatnie głośniejsze jest lewe.
Wszystkie gumy w zawieszeniu całe, bez pęknięć, sparcień etc. Tarczobębny i klocki są nowe.
Pozostaje jeszcze geometria.
Jeszcze jedno. Moje odczucia co do tego dźwięku są takie, jakby buczała metalowa miska (miednica), jak przejeżdżam przez dziury dochodzą też takie miednicowate puknięcia.
Chyba będę musiał poczekać aż stanie się uciążliwe, a nie upierdliwe. Może się pokuszę i wygłuszę cały tył.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 19:03

Ciężko bez posłuchania tego wnioskować dokładnie co się dzieje. Czy po założeniu koła, ale na zdjętych klockach miałeś inny odsłuch gdy były założone ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 19:07

Klocki szurają, więc bez nich było cicho.
Przejechałem się teraz 10km i zmierzyłem temperaturę:
bęben lewe koło 30 stopni C
bęben prawe koło 133 stopni C
Coś jest nie tak z tym prawym kołem, nawet felgi się nie da dotknąć.

Jak zdjąć tę tarcze? Widzę, że jest jedna śrubka i druga jakby plastikowa zaślepka - po co?

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: XaRaDaS » 20 lip 2016, o 19:25

Ja to bym sprawdził szczęki ręcznego, były przypadki że się blokowały podczas jazdy. Poszukam bo nie pamiętam czy ja też tego nie miałem.

Ok, mam zerknij tutaj http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... f=56&t=987
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 20 lip 2016, o 22:50

Żona prowadziła a ja z tył z siedzenia do bagażnika "przechodziłem". Tragicznie wygłuszony jest ten samochód. Z bagażnika niesie się wszystko.
Bagażnik, dach (!) i podłoga powinny zaprzyjaźnić się z matami głuszącymi.
Buczenie jest przy 90km/h i nie jestem wstanie go zlokalizować. Największym problemem jest nagrzewanie prawego koła, teraz do 200st.C.
Jutro to rozbieram.

Awatar użytkownika
daro5555
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 28 paź 2015, o 15:09
Reputacja: 0
Imię: Dariusz
Samochód: Nubira Kombi 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: daro5555 » 20 lip 2016, o 22:57

tu pomoże tylko podgłośnić radio ;)
Nie bądź pijawką - znalazłeś rozwiązanie problemu ... podziel się na forum!

Awatar użytkownika
xlord
Bywalec
Posty: 199
Rejestracja: 23 cze 2015, o 11:48
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Rezzo 1.6 Comfort
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: xlord » 20 lip 2016, o 23:48

Jak na mój gust to łożysko, ale może być, że się mylę i jeździsz zawsze prawą burtą od strony słońca. lato mamy, więc i nasłonecznienie większe i temperatura rośnie. ;)
Obrazek

Tomaj
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 6 lip 2016, o 19:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Nubira/Lacetti 1.8
Silnik:
Lokalizacja: prawie Poznań
Kontakt:

Re: NubiraIII/Lacetti - Buczenie z tył

Post autor: Tomaj » 21 lip 2016, o 11:02

Potrzebuje szybkiej porady jak wyjąć tłoczek hamulca. Zatarł się hamulec stąd wczoraj te 200st.C. Robiłem w różnych autach wiele rzeczy, ale nigdy hamulca.
Tak to wygląda więc chyba tragedii nie ma:
IMG_20160721_104829_rs.jpg
IMG_20160721_104829_rs.jpg (475.63 KiB) Przejrzano 4001 razy
Bez przeszkód narzędziem do wciskania tłoczków to wciskam, jak i wychodzi po wciśnięciu hamulca. Jendak po założeniu tak zgniata klocki, że nie można kołem obrócić.

Potrzebuje na dzisiaj to auto - z prowincji do miasta nie ma teleportera :)

Obejrzałem na YT pare filmików :)

Wyjąłem tłoczek. Nie chciał wyjść ręcznie to użyłem pedału hamulca.
W środku nie było ani grama smaru, wszystko "wyparowało".
Na fotce, tłoczek ze śladami przytarcia i gumki - po czyszczeniu.
IMG_20160721_120717_rs.jpg
IMG_20160721_120717_rs.jpg (400.47 KiB) Przejrzano 3999 razy
Krawędzie które wskazuje płaska końcówka śrubowkręta trzeba dokładnie wyczyścić.
IMG_20160721_120707_rs.jpg
IMG_20160721_120707_rs.jpg (347.5 KiB) Przejrzano 3999 razy
Sposób na uciekający płyn z przewodu - zacisk stolarski i dwie gumy.
IMG_20160721_120540_rs.jpg
IMG_20160721_120540_rs.jpg (379.64 KiB) Przejrzano 3999 razy
Ostatnio zmieniony 21 lip 2016, o 12:37 przez Tomaj, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości