Turbosprężarka - gruszka
- zulkas
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Turbosprężarka - gruszka
Witam,
Panowie piszę, bo mam już nóż na gardle... wiecie może czy dam radę kupić gdzieś gruszkę do trubiny 1.7 VCDI (130KM) może być nowa, może być używana ważne aby od CRUZE (bo ponoć od ASTRY nie pasują bo są 4 pinowe).
Jeśli nigdzie jej nie znajdę to czeka mnie wymiana turbiny, a tego wolałbym uniknąć.
Obecnie kłopot mam taki, że przez gruszkę wywala mi check engine i co jakiś czas potrafi się wyłączyć turbina w drodze...
Zawory i wszystko już sprawdzone (padło na nieszczęsną gruszkę, której nigdzie nie mogę dostać).
Z góry dziękuję za pomoc.
Panowie piszę, bo mam już nóż na gardle... wiecie może czy dam radę kupić gdzieś gruszkę do trubiny 1.7 VCDI (130KM) może być nowa, może być używana ważne aby od CRUZE (bo ponoć od ASTRY nie pasują bo są 4 pinowe).
Jeśli nigdzie jej nie znajdę to czeka mnie wymiana turbiny, a tego wolałbym uniknąć.
Obecnie kłopot mam taki, że przez gruszkę wywala mi check engine i co jakiś czas potrafi się wyłączyć turbina w drodze...
Zawory i wszystko już sprawdzone (padło na nieszczęsną gruszkę, której nigdzie nie mogę dostać).
Z góry dziękuję za pomoc.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
A mozesz powiedziec jaki blad wyskakuje? Sama gruszka jak nie jest uszkodzona mechanicznie to rzadko sie psuje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- zulkas
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie a zarazem przepraszam za zwłokę w mojej odpowiedzi, ale miałem małą przygodę (noga w gipsie).
Reanimacja była, nawet cała turbina sprawdzona w specjalistycznym serwisie, geometria również, gruszka okazuje się też sprawna...
Mała aktualizacja po odbiorze auta od mechanika:
Sprawdzone wszystkie przewody (czy nie było, żadnych przepięć), sprawdzone czujniki, dodatkowo była założona nowa turbina z gruszką co również nie przyniosło rezultatu -> check engine zapala się od razu na wolnych obrotach, po wykasowaniu błędu to samo.
Błąd który obecnie wyświetla to:
"P2565 Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit High"
dodatkowo pojawiła mi się kontrolka od poduszek powietrznych, ale błędu w komputerze żadnego nie wyświetliło... (jedynie informacja sprawdź system poduszek powietrznych - czy to znaczy, że nie działają?)
Reanimacja była, nawet cała turbina sprawdzona w specjalistycznym serwisie, geometria również, gruszka okazuje się też sprawna...
Mała aktualizacja po odbiorze auta od mechanika:
Sprawdzone wszystkie przewody (czy nie było, żadnych przepięć), sprawdzone czujniki, dodatkowo była założona nowa turbina z gruszką co również nie przyniosło rezultatu -> check engine zapala się od razu na wolnych obrotach, po wykasowaniu błędu to samo.
Błąd który obecnie wyświetla to:
"P2565 Turbocharger Boost Control Position Sensor 'A' Circuit High"
dodatkowo pojawiła mi się kontrolka od poduszek powietrznych, ale błędu w komputerze żadnego nie wyświetliło... (jedynie informacja sprawdź system poduszek powietrznych - czy to znaczy, że nie działają?)
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
To masz w TIS:
Diagnostyczny Kod Usterki P2564 lub P2565
Instrukcje diagnostyczne
•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej.
•Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki.
•Instrukcje procedur diagnostycznych zawiera przegląd wszystkich kategorii diagnostycznych.
Deskryptory DTC
DTC P2564 00
Niskie napięcie obwodu czujnika pozycji łopatki turbosprężarki
DTC P2565 00
Wysokie napięcie obwodu czujnika pozycji łopatki turbosprężarki
Informacje diagnostyczne o usterkach
Obwód
Zwarcie do masy
Przerwa/wysoka rezystancja
Zwarcie do napięcia
Charakterystyka sygnału
Napięcie referencyjne 5V
P0641
P2564 00
P0641
-
Sygnał
P2564 00
P2564 00
P2565 00
-
Odniesienie masy
-
P2565 00
-
-
Opis obwodu/układu
Czujnik położenia łopatek turbosprężarki jest zamontowany na elemencie nastawczym podciśnienia turbosprężarki. Do czujnika położenia łopatek turbosprężarki jest podłączone napięcie referencyjne 5 V oraz napięcie odniesienia masy. Czujnik dostarcza sygnał o aktualnym położeniu drążka sterującego turbosprężarki do modułu sterującego silnika (ECM).
Warunki generowania DTC
P2564 00 i P2565 00
Zapłon jest włączony lub silnik pracuje.
Warunki ustawień DTC
P2564 00
Moduł ECM wykrywa przerwanie obwodu lub zwarcie do masy przez ponad 1 sekundę.
P2565 00
ECM wykrywa zwarcie do napięcia przez ponad 1 s.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
Kody DTC P2564 i P2565 są kodami DTC typu B.
Warunki kasowania DTC
Kody DTC P2564 i P2565 są kodami DTC typu B.
Informacje referencyjne
Odnośniki na schematach
Schemat zespołu sterowania silnika
Odnośniki do widoku przyłączy
Widok przyłączy elementu konstrukcyjnego
Odnośniki do informacji elektrycznych
•Sprawdzanie obwodu
•Naprawy przyłączy
•Sprawdzanie stanów występujących okresowo oraz słabych połączeń
•Naprawy przewodów instalacji elektrycznej
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)
Odnośnik do testera diagnostycznego
Informacje dotyczące testera diagnostycznego można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego
Weryfikacja obwodu/układu
1. Zapłon włączony, zweryfikować za pomocą testera diagnostycznego, czy parametr czujnika położenia łopatek turbosprężarki mieści się w przedziale 0,5–4,5 V i zmienia się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika.
⇒ Jeżeli parametry czujnika położenia łopatek turbosprężarki nie mieszczą się w przedziale 0,5–4,5 V i nie zmieniają się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika
Przejdź do Sprawdzanie obwodu/układu
⇓ Jeżeli parametry czujnika położenia łopatek turbosprężarki mieszczą się w przedziale 0,5–4,5 V i zmieniają się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika
2. Wszystko w porządku
Sprawdzanie obwodu/układu
1. Wyłączyć zapłon, odłączyć przyłącze wiązki przewodów na czujniku pozycji łopatki turbosprężarki B112. Wyłączenie zasilania wszystkich układów pojazdu może potrwać do 2 min.
2. Zapłon wyłączony, sprawdzić rezystancję mniejszą niż 10Ω między zaciskiem 1 obwodu odniesienia niskonapięciowego a masą.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 10 Ω lub więcej
2.1. Wyłączyć zapłon.
2.2. Sprawdzić czy rezystancja całego obwodu odniesienia masy jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeżeli rezystancja jest niższa niż 10 Ω
3. Włączyć zapłon, sprawdzić, czy napięcie między zaciskiem 3 obwodu referencyjnego 5 V a masą wynosi 4,8-5,2 V.
⇒ Jeżeli jest mniejsze niż 4,8 V
3.1. Wyłączyć zapłon.
3.2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu napięcia odniesienia 5 V jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇒ Jeśli jest większe od 5,2 V
3.1. Wyłączyć zapłon.
3.2. Odłączyć przyłącze wiązki przewodów X2 do modułu sterującego silnika K20
3.3. Zapłon WŁĄCZONY, sprawdzić, czy napięcie między obwodem napięcia referencyjnego 5 V a masą wynosi mniej niż 1 V
⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeśli mieści się w zakresie 4,8-5,2 V
4. Zweryfikować, czy parametr czujnika położenia łopatki turbosprężarki na testerze diagnostycznym jest mniejszy od 0,3 V.
⇒ Jeśli jest większe od 0,3 V
4.1. Wyłączyć zapłon.
4.2. Odłączyć przyłącze wiązki przewodów X2 do modułu sterującego silnika K20
4.3. Zapłon WŁĄCZONY, sprawdzić, czy napięcie między obwodem sygnału a masą wynosi mniej niż 1 V
⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeżeli jest mniejsze niż 0,3 V
5. Zamontować przewód mostkowy z bezpiecznikiem3 A między zaciskiem 2 obwodu sygnału i zaciskiem 3 obwodu napięcia odniesienia 5 V.
6. Zweryfikować, czy parametr czujnika położenia łopatki turbosprężarki na testerze diagnostycznym jest większy od 4,8 V.
⇒ Jeżeli jest mniejsze niż 4,8 V
6.1. Wyłączyć zapłon.
6.2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu sygnałowego jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeśli jest większe od 4,8 V
7. Wymienić czujnik położenia łopatek turbosprężarki B112.
Instrukcje napraw
Po zakończeniu naprawy wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy.
•Wymiana turbosprężarki
•Wymiana, programowanie i konfiguracja modułu sterującego silnika Odnośniki modułu sterującego.
Diagnostyczny Kod Usterki P2564 lub P2565
Instrukcje diagnostyczne
•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej.
•Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki.
•Instrukcje procedur diagnostycznych zawiera przegląd wszystkich kategorii diagnostycznych.
Deskryptory DTC
DTC P2564 00
Niskie napięcie obwodu czujnika pozycji łopatki turbosprężarki
DTC P2565 00
Wysokie napięcie obwodu czujnika pozycji łopatki turbosprężarki
Informacje diagnostyczne o usterkach
Obwód
Zwarcie do masy
Przerwa/wysoka rezystancja
Zwarcie do napięcia
Charakterystyka sygnału
Napięcie referencyjne 5V
P0641
P2564 00
P0641
-
Sygnał
P2564 00
P2564 00
P2565 00
-
Odniesienie masy
-
P2565 00
-
-
Opis obwodu/układu
Czujnik położenia łopatek turbosprężarki jest zamontowany na elemencie nastawczym podciśnienia turbosprężarki. Do czujnika położenia łopatek turbosprężarki jest podłączone napięcie referencyjne 5 V oraz napięcie odniesienia masy. Czujnik dostarcza sygnał o aktualnym położeniu drążka sterującego turbosprężarki do modułu sterującego silnika (ECM).
Warunki generowania DTC
P2564 00 i P2565 00
Zapłon jest włączony lub silnik pracuje.
Warunki ustawień DTC
P2564 00
Moduł ECM wykrywa przerwanie obwodu lub zwarcie do masy przez ponad 1 sekundę.
P2565 00
ECM wykrywa zwarcie do napięcia przez ponad 1 s.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
Kody DTC P2564 i P2565 są kodami DTC typu B.
Warunki kasowania DTC
Kody DTC P2564 i P2565 są kodami DTC typu B.
Informacje referencyjne
Odnośniki na schematach
Schemat zespołu sterowania silnika
Odnośniki do widoku przyłączy
Widok przyłączy elementu konstrukcyjnego
Odnośniki do informacji elektrycznych
•Sprawdzanie obwodu
•Naprawy przyłączy
•Sprawdzanie stanów występujących okresowo oraz słabych połączeń
•Naprawy przewodów instalacji elektrycznej
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)
Odnośnik do testera diagnostycznego
Informacje dotyczące testera diagnostycznego można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego
Weryfikacja obwodu/układu
1. Zapłon włączony, zweryfikować za pomocą testera diagnostycznego, czy parametr czujnika położenia łopatek turbosprężarki mieści się w przedziale 0,5–4,5 V i zmienia się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika.
⇒ Jeżeli parametry czujnika położenia łopatek turbosprężarki nie mieszczą się w przedziale 0,5–4,5 V i nie zmieniają się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika
Przejdź do Sprawdzanie obwodu/układu
⇓ Jeżeli parametry czujnika położenia łopatek turbosprężarki mieszczą się w przedziale 0,5–4,5 V i zmieniają się odpowiednio do prędkości obrotowej silnika
2. Wszystko w porządku
Sprawdzanie obwodu/układu
1. Wyłączyć zapłon, odłączyć przyłącze wiązki przewodów na czujniku pozycji łopatki turbosprężarki B112. Wyłączenie zasilania wszystkich układów pojazdu może potrwać do 2 min.
2. Zapłon wyłączony, sprawdzić rezystancję mniejszą niż 10Ω między zaciskiem 1 obwodu odniesienia niskonapięciowego a masą.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 10 Ω lub więcej
2.1. Wyłączyć zapłon.
2.2. Sprawdzić czy rezystancja całego obwodu odniesienia masy jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeżeli rezystancja jest niższa niż 10 Ω
3. Włączyć zapłon, sprawdzić, czy napięcie między zaciskiem 3 obwodu referencyjnego 5 V a masą wynosi 4,8-5,2 V.
⇒ Jeżeli jest mniejsze niż 4,8 V
3.1. Wyłączyć zapłon.
3.2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu napięcia odniesienia 5 V jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇒ Jeśli jest większe od 5,2 V
3.1. Wyłączyć zapłon.
3.2. Odłączyć przyłącze wiązki przewodów X2 do modułu sterującego silnika K20
3.3. Zapłon WŁĄCZONY, sprawdzić, czy napięcie między obwodem napięcia referencyjnego 5 V a masą wynosi mniej niż 1 V
⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeśli mieści się w zakresie 4,8-5,2 V
4. Zweryfikować, czy parametr czujnika położenia łopatki turbosprężarki na testerze diagnostycznym jest mniejszy od 0,3 V.
⇒ Jeśli jest większe od 0,3 V
4.1. Wyłączyć zapłon.
4.2. Odłączyć przyłącze wiązki przewodów X2 do modułu sterującego silnika K20
4.3. Zapłon WŁĄCZONY, sprawdzić, czy napięcie między obwodem sygnału a masą wynosi mniej niż 1 V
⇒ Jeżeli wartość wynosi 1 V lub więcej, naprawić zwarcie do napięcia w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 1 V, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeżeli jest mniejsze niż 0,3 V
5. Zamontować przewód mostkowy z bezpiecznikiem3 A między zaciskiem 2 obwodu sygnału i zaciskiem 3 obwodu napięcia odniesienia 5 V.
6. Zweryfikować, czy parametr czujnika położenia łopatki turbosprężarki na testerze diagnostycznym jest większy od 4,8 V.
⇒ Jeżeli jest mniejsze niż 4,8 V
6.1. Wyłączyć zapłon.
6.2. Sprawdzić, czy rezystancja całego obwodu sygnałowego jest mniejsza od 2 Ω.
⇒ Jeżeli rezystancja wynosi 2 Ω lub więcej, naprawić przerwę/wysoką rezystancję w obwodzie.
⇒ Jeśli wartość jest mniejsza od 2 Ω, wymienić moduł sterujący silnika K20.
⇓ Jeśli jest większe od 4,8 V
7. Wymienić czujnik położenia łopatek turbosprężarki B112.
Instrukcje napraw
Po zakończeniu naprawy wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy.
•Wymiana turbosprężarki
•Wymiana, programowanie i konfiguracja modułu sterującego silnika Odnośniki modułu sterującego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:04
- Reputacja: 0
- Imię: DAREK
- Samochód: CRUZE 1.7 VCDI 170KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Pilczyca/METZ
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Witam jestem nowym posiadaczem cruze 1.7 vcdi 130km problem mam z błedem p003a coś z kalibracją turbiny ale nie wiem czy jechać do mechanika na tą kalibracje czy najpierw wymienić gruszke gdyż autko kupiłem pukniete i widać że gruszka jest skrzywiona w strone silnika dołem ramie odchodzące od turbiny jest ok tylko gruszka wygieta. Prosze o porade.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Ja proponuje usunąć uszkodzenia mechaniczne.
Niestety wymiana gruszki samemu może być trudna, bo nastawy tego cięgna, muszą byc sprawdzone przez specjaliste od turbo. Moze lepiej poszukac całej turbiny i przełożyc.
Niestety wymiana gruszki samemu może być trudna, bo nastawy tego cięgna, muszą byc sprawdzone przez specjaliste od turbo. Moze lepiej poszukac całej turbiny i przełożyc.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:04
- Reputacja: 0
- Imię: DAREK
- Samochód: CRUZE 1.7 VCDI 170KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Pilczyca/METZ
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Witam ponownie czy może mi ktoś z Was sprawdzić jak u Was pracuje na wyłączonym silniku to cięgło od turbiny do gruszki czy lekko się wciska czy bardzo ciężko (u mnie bardzo ciężko). Jestem zagranicą i raczej tu bym nie chciał tego robić duże koszty.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
To cięgno się prawie nie rusza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 31 sie 2015, o 22:04
- Reputacja: 0
- Imię: DAREK
- Samochód: CRUZE 1.7 VCDI 170KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Pilczyca/METZ
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
ja dam rade wcisnąć do oporu do ogranicznika, na odpalonym silniku zasysa u mnie do samego dołu ale nie wiem jak dodam gazu bo samemu nie da rady tego sprawdzić, dzięki za szybką odpowiedź
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Ja mowie o jego funkcyjnym ruchu, a jaki efekt jest bez pracy, jaki poziom ruchu i jaką ma bezwładność to nie wiem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- zulkas
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Mały update po podłączeniu "profesjonalnego chińskiego OBD-II" dodatkowy błąd to P0299-Turbocharger/Supercharger 'A' Underboost Condition
Zresztą załączę to co ukazało się na ekranie:
Zresztą załączę to co ukazało się na ekranie:
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Ciekawe, cos tu zaprzestało sterowania w pozycji otwarty zawór.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- zulkas
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:19
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.7 VCDi 130KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Turbosprężarka - gruszka
Prawie 1,5 roku zmian w różnych warsztatach (chyba 6,7 miejscówek różnych poleceń) i uwaga... Naprawione:)
W skrócie pomogła wymiana siłownika wraz z zaworem sterującym gruszką (może nie do końca fachowo to ująłem, ale mniej więcej tak to brzmiało)
Ostatni Serwis (w Zgierzu) MEGA profesjonalny i chyba wiedzą wszystko o turbinach, jeśli ktoś miałby kiedyś problem to służę kontaktem.
W skrócie pomogła wymiana siłownika wraz z zaworem sterującym gruszką (może nie do końca fachowo to ująłem, ale mniej więcej tak to brzmiało)
Ostatni Serwis (w Zgierzu) MEGA profesjonalny i chyba wiedzą wszystko o turbinach, jeśli ktoś miałby kiedyś problem to służę kontaktem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość