[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 641
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 26 gru 2018, o 23:20

Może i ta lubryfikacja działa faktycznie i w jakimś procencie ma wpływ na wolniejsze zmniejszanie się luzu .
Napewno nie żałuję decyzji przeróbki na lpg . Po takim przebiegu oszczędności są już znaczne i dołożenia nawet tysiąca przy zmianie rozrządu do regulacji luzów do wartości maksymalnych, aby znów kolejny przebieg do wymiany rozrządu wytrzymać nie jest dużą kwota.
Myślę że można każdy silnik gazować, tylko trzeba być świadomym użytkownikiem przed założeniem lpg i w trakcie jazdy na lpg . Wtedy nie mamy kłopotów z szybko kasujacym się luzem .
pablo1

gemello
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
Imię: Maciej
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: gemello » 27 gru 2018, o 13:20

W dniu dzisiejszym zrobiłem kontrolę luzów zaworowych - silnik bez KL7, niecełe 1,5roku i 28645km od momentu montażu LPG.
Pytanie, czy to normalne, że luzy zmniejszają się nierównomiernie? W moim przypadku, chodzi przede wszystkim o skrajne wydechowe.
Na pewno, pierwsze postanowienie na nowy rok, to znalezienie warsztatu który skoryguje luzy (wyszlifuje szklanki).
Czytałem poprzednie wpisy, ale się zastanawiam, czy szlifując szklanki, nie zrobić tak, aby: dolot miał 0,27 a wylot 0,33, wartości te będą się mieściły w normie i może pozwolą dotrwać do wymiany rozrządu bo i tak będą się zmniejszały :)
Załączniki
Kontrola 27.12.2018.png

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11508
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 27 gru 2018, o 14:20

Tak, najczęściej siadają luzu skrajnych zaworów i najszybciej zanika na 1 cylindrze. Nie doszedłem albo nie pamiętam z czego to wynika. Najbardziej wpływ LPG jest na wydechu, bo tam się dzieje, tam są temperatury. Dolotu jak się mieści w tolerancji można nie ruszać, bo tak może już zostać do ostatnich dni tego silnika. Przy szlifie wydechów można ustawić w górnej tolerancji to starczy na dłużej.

gemello
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
Imię: Maciej
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: gemello » 27 gru 2018, o 15:35

A tak swoją drogą co jest powodem kasowania się luzu, bo skoro luz zawsze się zmniejsz, tzn.że jakąś część zwiększa swoją objętość, tylko co?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Bunioopl
Fachman
Posty: 2574
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Bunioopl » 27 gru 2018, o 15:56

Bo się gniazda wypalają.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11508
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 27 gru 2018, o 20:45


gemello
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
Imię: Maciej
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: gemello » 27 gru 2018, o 23:42

Dzięki i teraz wszystko jasne - rysunek wszystko wyjaśnia.
To teraz trochę inne pytanie: jeżeli gniazda wypalą się na tyle że nie będzie można już wyszlifować/dobrać nowych szklanek, to wtedy zostaje już tylko głowica do wymiany?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11508
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 27 gru 2018, o 23:51

Nie słyszałem o czymś takim. Do wymiany jest wtedy gdy dojdzie do podparcia a ktoś to zleje i przylgnie wyżarzy. Ale chyba szybciej uszkodzi zawory bo one się wtedy nie chłodzą. Mniejsza o to, nie ma mowy o tym żeby brakło materiału szklanki do regulacji :)

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4255
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 27 gru 2018, o 23:55

Zdaje się, ze gniazda są elementem wymiennym, osadzonym w aluminiowej głowicy. Usługa 'uodparniania' głowic polega na wymianie gniazd i trzonków zaworów na zrobione z twardszego materiału - tak mi przynajmniej tłumaczyli w warsztacie zajmującym się regeneracją głowic. Ale koszt tej operacji przy 16-tu zaworach mnie zniechęcił.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Bunioopl
Fachman
Posty: 2574
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Bunioopl » 28 gru 2018, o 07:01

To ile taka regeneracja głowicy. Jeżeli można wiedzieć.

Jak padł mój silnik. Dowiadywałem się o ceny regeneracji głowicy.
I jeżeli dobrze pamiętam to był to koszt w przedziale 400-600zł, razem z planowaniem i sprawdzeniem szczelności.
Do tego jeszcze dochodziła by ewentualna robota. I uszczelka pod głowicę. No i pewnie nowy rozrząd a jak rozrząd, to pewnie KZFR też. I wychodzi kapitalka silnika.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4255
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 28 gru 2018, o 10:51

Pewnie taniej kupisz drugi silnik (kiedyś nawet nowe były w sprzedaży). A za utwardzenie zaworów krzyczeli 100 zł/sztuka.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 641
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 28 gru 2018, o 19:58

gemello pisze:
27 gru 2018, o 13:20
W dniu dzisiejszym zrobiłem kontrolę luzów zaworowych - silnik bez KL7, niecełe 1,5roku i 28645km od momentu montażu LPG.
Pytanie, czy to normalne, że luzy zmniejszają się nierównomiernie? W moim przypadku, chodzi przede wszystkim o skrajne wydechowe.
Na pewno, pierwsze postanowienie na nowy rok, to znalezienie warsztatu który skoryguje luzy (wyszlifuje szklanki).
Czytałem poprzednie wpisy, ale się zastanawiam, czy szlifując szklanki, nie zrobić tak, aby: dolot miał 0,27 a wylot 0,33, wartości te będą się mieściły w normie i może pozwolą dotrwać do wymiany rozrządu bo i tak będą się zmniejszały :)
Strasznie te luzy Ci poleciały. Ja po przebiegu ponad 80 tysiecy na lpg najmniej na wydechu mam 0, 23.
Jaka masz instalacje ? Jak strojona?
pablo1

gemello
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
Imię: Maciej
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: gemello » 28 gru 2018, o 22:30

Instalacja BRC, co do ustawień to jedynie wiem że dodawane jest benzyna przy wyższych obrotach, przynajmniej tak tłumaczył instalator. Obrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



Z tego co czytałem wcześniej, to Ty masz zamontowaną lubryfikację - zastanawiam się czy też mogę do swojej instalacji dodać ją, bo jeżel może pomóc, to czemu nie :)




Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 641
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 28 gru 2018, o 23:48

Mam lubryfikacie ale Ty masz dotrysk benzyny . Tym bardziej nie powinny luzy tak lecieć. Może instalacja nie jest wystrojona poprawnie. Check Ci się nie świecił ?
pablo1

gemello
Aktywny
Posty: 80
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
Imię: Maciej
Chevi: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: gemello » 29 gru 2018, o 00:01

Od momentu montażu nie miałem żadnego błędu. Jedyne problemy to z 3 miesiące temu czuć było czasem gaz stojąc na światłach, ale na przeglądzie okazało się że jedno połączenie się poluzowało - dokręcili i po problemie.
No i od jakiś 2 miesięcy czasem zdaża się że stojąc na światłach delikatnie obroty skończą - dosłownie chwilowa nierówna praca ok. 1sekundy, no ale to pewnie wina znacznego zmniejszenia się luzów na skarajnych zaworach wydechowych.


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



pawwil
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 5 sty 2019, o 11:52
Imię: Paweł
Chevi: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pawwil » 13 sty 2019, o 16:01

Panowie i mnie dopadly male luzy zaworowe. Pytanie do was podstawowe.

Czy ktos ze Śląska może polecić warsztat który szlifował szklanki?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4176
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: huri_khan » 13 sty 2019, o 18:16

Na Śląsku to chyba tylko ja miałem problem ze szklankami. Nie szlifowałem tylko kupiłem komplet nowych w ASO.

Kadoef05
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Kadoef05 » 15 sty 2019, o 19:34

No i przyszedł czas na mnie ze sprawdzeniem luzów :nerwy
Chevrolet Cruze 1.8 141KM 2012 KL7
Instalacja gazowa: BRC
Aktualny przebieg podczas badania: 181 tyś.
Przebieg przy montażu gazu: 31 tyś.
Nie mam dokładnie pojęcia ile przejechane na gazie ma ten samochód bo poprzedni właściciel przy zakupie mówił "są tu małe problemy z instalacją gazową, coś trzepie ale nie chciało mi się tego robić więc jeździłem ostatnio na benzynie, i tak zwroty z firmy są"
Auto zakupiłem przy przebiegu 167 tyś.
Strzelam że poprzedni właściciel mógł przejechać +/- 100 tyś na LPG, ja przejechałem +/- 15 tyś.
A więc przyjmijmy że łączna ilość KM przejechana na LPG to 115 tysięcy kilometrów.
CHEVY LUZY 2.jpg
I kamień spadł mi z serca po tak dobrym wyniku :rotfl:
Sam mechanik był zaskoczony że taki wynik wyszedł, mówił że dawno sie nie spotkał z tak "podręcznikowymi" wartościami.
Nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel coś działał z tymi luzami ale wydaję mi się że nie ponieważ nic takiego mi nie mówił.
W umiejętność mierzenia luzów przez mechanika wierzę, ponieważ oddałem do poważniejszego serwisu gdyż podejrzewałem że będę potrzebował korzystać z usług ich szlifierni samochodowej (przy szklankach) która jest pod tym samym szyldem a ma sporą renomę wśród mechaników :rotfl: Podobno do nich wysyła ASO Opla na regulacje luzów :zastanawiasie:

Następna kontrola myślę że za około 30 tyś kilometrów

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16127
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 15 sty 2019, o 19:39

Podaj adres dla innych.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11508
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 15 sty 2019, o 19:58

Kamil, dzięki za informację. Kolejny raz mamy potwierdzenie, że KL7 ma znaczenie. I z tego powodu w moim to raczej nawet nie uda mi się tych luzów skontrolować. Może zrobi to dopiero kolejny właściciel.

Kadoef05
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 2018, o 02:10
Imię: Kamil
Chevi: Cruze 1.8 LPG 2012
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Kadoef05 » 15 sty 2019, o 20:02

Auto-Szlif-Sikorscy
Kraków Ul. Makuszyńskiego 5B

To jest ich szlifiernia którą poleca i oddaje tam elementy trzech moich mechaników. Ja na szczęście nie musiałem korzystać z jej usług lecz dowiedziałem się że szklanki szlifują na luzie. :rotfl:

Serwis jest pod tym samym adresem. Nie ocenie go zbytnio obszernie z własnego doświadczenia ponieważ robiłem tam pierwszy raz i była to tylko kontrola luzów zaworowych (z ukierunkowaniem pod regulacje). Co mogę na ten moment powiedzieć o nim to:
-Dotrzymywanie terminów.
-Informowanie telefonicznie na bieżąco przed wykonaniem czegoś ponad umówioną usługę.
-Mechanik z którym załatwiałem mocno konkretny człowiek, wiedza duża, i zaangażowanie. Widać że nie siedzi tam za karę.
-Ceny wyższe niż u mechaników przydomowych w okolicach Krakowa.

Dodano po 11 minutach 32 sekundach:
@ wszim Ogólnie nie mam 100 procentowej pewności czy nic nie robił z tymi luzami poprzedni właściciel, lecz wydaje mi się że powiedziałby o tak istotnej inwestycji w naprawę podczas sprzedaży auta (a wymieniał kilka inwestycji) więc na 90% raczej to fabryczne szklanki ;)

imlonger
Aktywny
Posty: 94
Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
Imię: Mateusz
Chevi: Cruze 1.8 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: SMI
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: imlonger » 17 kwie 2019, o 11:58

Chciałbym się upewnić, czy mój samochód, Cruze 1.8 z instalacją LPG zakładaną w salonie Opla przy zakupie posiada KL7? Jest to rocznik 2013.
Wszystkie znaki na niebie świadczą o tym, że tak ale pewności nigdy za wiele.
Ostatnie sprawdzenie luzów miałem przy 150 tysiącach (mechanik mówił, że są w porządku jednak nie podał mi wartości) stąd moje pytanie, czy teraz po 20 tysiącach (jest już ponad 170 tysięcy) wypadałoby to zrobić ponownie?

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11508
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 17 kwie 2019, o 15:25

Sprawdzenie KL7 to tylko ktoś kto ma dostęp do systemu GM (np ASO). Jak przejechało na LPG 150tys i luzy są ok to na 99% KL7 jest.

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1210
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: szczuplin » 3 maja 2019, o 19:10

Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11508
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 3 maja 2019, o 20:14

Skądś znam tego gościa, znaczy autora :D W ilości strzałek przesadzone. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość