Wymiana oleju po remoncie silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Wymiana oleju po remoncie silnika

Post autor: kliszka » 2 mar 2015, o 12:52

Witam , tak jak w temacie.. poszperałem w internecie i ...zgłupiałem .Jedni sugerują aby wymienić olej po 1000 km inni po 5000 km (i więcej) . jak to faktycznie jest z tą wymianą ? Po małym remoncie silnika minęło już półtora miesiąca. Przez ten czas przejechałem około 3000 km. Poziom oleju na dzień dzisiejszy to 3/4 miarki wskaźnika - ubyła minimalna ilość oleju może 1,5 mm. Ponieważ obyło się bez szlifowania/ honowania powierzchni cylindrów i wymiany tłoków na nowe ,zostały tylko wymienione komplety pierścieni więc nie ma co się docierać .
P.S - bardzo proszę o odpowiedź na inne pytanie które zadałem w TYM wątku a mianowicie jaką funkcję w skrzyni pełni wybierak..

Maniek

Re: Wymiana oleju po remoncie silnika

Post autor: Maniek » 2 mar 2015, o 15:13

Kiedyś jak pracowałem a ASO pewnej francuskiej marki, mechanicy po remoncie silnika kazali klientowi wymienić olej przed 10000km, ale wiadomo, wcześniejsza wymiana nie zaszkodzi a zbyt późna może już zaszkodzić.
Dziwi mnie to, ze po remoncie na 3000km olej ubywa, albo inaczej auto stoi i dla tego różnica w poziomie oleju albo rzeczywiście dalej coś jest nie tak. A głowicę też robiłeś ?? uszczelniacze zaworowe itp ??
A w odpowiedzi na pytanie "jaką funkcję w skrzyni pełni wybierak..' - to już sama nazwa wskazuje, wybiera biegi, jest urządzenie , które odpowiednio układa zębatki w skrzyni, nie wiem co się dzieje u Ciebie w skrzyni i skąd to pytanie, ale jak wybierak jest już przytarty, to mogą nie do końca wchodzić biegi i mogą nawet wypadać, często problemy z wybierakiem można rozwiązać regulacją cięgieł od drążka zmiany biegów.

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana oleju po remoncie silnika

Post autor: kliszka » 2 mar 2015, o 15:45

Tak,,głowica była planowana , szlif zaworów ,wymiana popychaczy hydraulicznych ,pierścieni , uszczelki pod głowicą ,kolektorów , nowy rozrząd itp...dlaczego piszesz z akcentem ubywa? przy układaniu nowych pierścieni ma prawo brać olej.. a 1,5mm to ilość nazwana błędem statystycznym ( przynajmniej jak dla mnie) nawiązując do wybieraka ,zauważyłem ze po zmianie biegów kiedy sobie jadę po naciśnięciu lewarka bieg z łatwością wypada więc jak dla mnie wybierak do wymiany. nie jestem omnibusem i prosiłem Was , na forum o wytłumaczenie łopatologiczne co i ..jak w/s wybieraka....

Maniek

Re: Wymiana oleju po remoncie silnika

Post autor: Maniek » 2 mar 2015, o 15:54

Nie widziałem wcześniej tamtego tematu, gdzieś mi umkną, ale jak już odpisałem Ci w tym temacie to pozwolę sobie na odrobinę szaleństwa i napiszę dalej tutaj - a więc wychodzi na zużycie wybieraka, ale spróbuj wpierw podregulować cięgła które idą od drążka do skrzyni, może coś pomoże a na pewno taniej.
Poproś może kogoś, niech po rusza Ci delikatnie drążkiem a ty zobacz czy ten luz z drążka przenosi się na wybierak, bo może jest luz na wodzikach.
Nie wiem jak to jest w laćku, czy są tam sztywne cięgła czy linki, ale przed wymianą wybieraka bym dobrze tam sprawdził, bo może być tak, że wymienisz wybierak i nic to nie zmieni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość