Problem z przepustnica Kod P2104
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
- Reputacja: 0
- Imię: Peter
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: cwa
- Kontakt:
Problem z przepustnica Kod P2104
Witam
Chevrolet Aveo
2009
Silnik 1.4
Zaswieca sie kontrolka "Check Engine" i auto nie reaguje na pedal gazu. Odpala normalnie, trzyma wolne obroty ale po wcisnieciu pedalu gazu zadnej reakcji.
Po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienu czasem problem jest dalej, a czasem silnik normalnie pracuje, ale swieci kontrolka "Check Engine", po kilku odpaleniach problem znow wraca.
Po podlaczeniu do kompa wyswietla kod P2104 "Throttle Actuattor Ctrl Sys - Forced Idle"
Przepustnica wymieniona na nowa, org z serwisu Chevroleta, problem dalej ten sam.
Prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu, oraz informacje jak przeprowadzic adaptacje przepustnicy.
Posiadam urzadzenie diagnostyczne firmy "Lunch"
Chevrolet Aveo
2009
Silnik 1.4
Zaswieca sie kontrolka "Check Engine" i auto nie reaguje na pedal gazu. Odpala normalnie, trzyma wolne obroty ale po wcisnieciu pedalu gazu zadnej reakcji.
Po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienu czasem problem jest dalej, a czasem silnik normalnie pracuje, ale swieci kontrolka "Check Engine", po kilku odpaleniach problem znow wraca.
Po podlaczeniu do kompa wyswietla kod P2104 "Throttle Actuattor Ctrl Sys - Forced Idle"
Przepustnica wymieniona na nowa, org z serwisu Chevroleta, problem dalej ten sam.
Prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu, oraz informacje jak przeprowadzic adaptacje przepustnicy.
Posiadam urzadzenie diagnostyczne firmy "Lunch"
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
Diagnostyczny kod usterki (DTC) P2104, P2105, P2106, P2110
Opis kodu DTC
DTC P2104 : Układ sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - wymuszony bieg jałowy
DTC P2105: Układ sterowania siłownika przepustnicy (TAC) - wymuszone zatrzymanie pracy silnika
DTC P2106 : Działanie układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - aktywne ograniczenie przepustnicy
DTC P2110 : Układ sterowania siłownika nastawczego przepustnicy (TAC) - wymuszona ograniczona prędkość silnika
Opis obwodu
Ten test diagnostyczny wykazuje, że wygenerowany został kod DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC), który powoduje, że moduł sterujący silnika (ECM) zleca włączenie jednego z następujących trybów zredukowanej mocy:
* Wymuszony bieg jałowy silnika
* Wymuszone wyłączenie silnika
* Ograniczenie przepustnicy
* Ograniczona prędkość silnika
Warunki powstania kodu DTC
* Zapłon jest w pozycji ON.
Warunki generowania kodu DTC
* Moduł ECM wykrywa usterkę w układzie TAC.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.
Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.
Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"
Pomoce diagnostyczne
* Moduł ECM generuje kody DTC P2106 i P2110, aby zapobiec wystąpieniu usterek siłownika przepustnicy z powodu ciągłego stanu niskiego napięcia. Jeśli wraz z tymi dwoma kodami wystąpią inne kody DTC, wymiana systemu zarządzania silnikiem (EMS) części nie rozwiąże problemu.
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami informacyjnymi DTC. Zlikwidować przyczynę wystąpienia kodów DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC).
DTC P2104, P2105, P2106, P2110
Opis kodu DTC
DTC P2104 : Układ sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - wymuszony bieg jałowy
DTC P2105: Układ sterowania siłownika przepustnicy (TAC) - wymuszone zatrzymanie pracy silnika
DTC P2106 : Działanie układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - aktywne ograniczenie przepustnicy
DTC P2110 : Układ sterowania siłownika nastawczego przepustnicy (TAC) - wymuszona ograniczona prędkość silnika
Opis obwodu
Ten test diagnostyczny wykazuje, że wygenerowany został kod DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC), który powoduje, że moduł sterujący silnika (ECM) zleca włączenie jednego z następujących trybów zredukowanej mocy:
* Wymuszony bieg jałowy silnika
* Wymuszone wyłączenie silnika
* Ograniczenie przepustnicy
* Ograniczona prędkość silnika
Warunki powstania kodu DTC
* Zapłon jest w pozycji ON.
Warunki generowania kodu DTC
* Moduł ECM wykrywa usterkę w układzie TAC.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.
Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.
Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"
Pomoce diagnostyczne
* Moduł ECM generuje kody DTC P2106 i P2110, aby zapobiec wystąpieniu usterek siłownika przepustnicy z powodu ciągłego stanu niskiego napięcia. Jeśli wraz z tymi dwoma kodami wystąpią inne kody DTC, wymiana systemu zarządzania silnikiem (EMS) części nie rozwiąże problemu.
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami informacyjnymi DTC. Zlikwidować przyczynę wystąpienia kodów DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC).
DTC P2104, P2105, P2106, P2110
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
- Reputacja: 0
- Imię: Peter
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: cwa
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
Napiecie ladowania alternatora sprawdzone
Kostka / przewody przy przepustnicy, czujnika polozenia pedalu gazu i ECU sprawdzone.
Szczelnosc kolektora ssacego i ukladu dolotowego sprawdzone.
Problem polega na tym, ze uruchamiajac i wylaczajac silnik, po kilku poprawnych probach, przy kolejnej przestanie reagowac na pedal gazu, a przy nastepnej, lub kilku kolejnych probach problem znika. Zostaje tylko swiecaca kontrolka "Check engine"
Czy nowa przepustnice w tym aucie trzeba zaadaptowac? Jesli tak jaka jest procedura adaptacji?
Kostka / przewody przy przepustnicy, czujnika polozenia pedalu gazu i ECU sprawdzone.
Szczelnosc kolektora ssacego i ukladu dolotowego sprawdzone.
Problem polega na tym, ze uruchamiajac i wylaczajac silnik, po kilku poprawnych probach, przy kolejnej przestanie reagowac na pedal gazu, a przy nastepnej, lub kilku kolejnych probach problem znika. Zostaje tylko swiecaca kontrolka "Check engine"
Czy nowa przepustnice w tym aucie trzeba zaadaptowac? Jesli tak jaka jest procedura adaptacji?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
A tutaj procedura do AVEO:
Procedura wuczania biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana korpusu przepustnicy na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
Zanik zasilania (kabel akumulatora, bezpiecznik ECM, itd.)
Włączyć zapłon.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85 °C.
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
A teraz pytania poza powyższym:
Jak w aveo jest rozwiązana przepustnica ? Na linkę czy elektroniczna ? Podczas wciskania gazu przepustnica wcale nie reaguje (otworzyć dolot i zerknąć)?
Procedura wuczania biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana korpusu przepustnicy na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
Zanik zasilania (kabel akumulatora, bezpiecznik ECM, itd.)
Włączyć zapłon.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85 °C.
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
A teraz pytania poza powyższym:
Jak w aveo jest rozwiązana przepustnica ? Na linkę czy elektroniczna ? Podczas wciskania gazu przepustnica wcale nie reaguje (otworzyć dolot i zerknąć)?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
W aveo jest przepustnica elektryczna.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
- Reputacja: 0
- Imię: Peter
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: cwa
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
Przepustnica jest calkowicie elektroniczna +do tego pedal elektronczny.
Robilem adaptacje w ten sposob, ale problem jest dalej.
Poza tym problem nie tkwi w wolnych obrotach... Wolne obroty sa prawidlowe. Brak reakcji na gaz, przepustnica wogole nie reaguje.
Robilem adaptacje w ten sposob, ale problem jest dalej.
Poza tym problem nie tkwi w wolnych obrotach... Wolne obroty sa prawidlowe. Brak reakcji na gaz, przepustnica wogole nie reaguje.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
Miałem się pytać, czy jak zadziała prawidłowo to podczas jazdy też występują podobne objawy ? Bo coś mi w TIS śmignęło dodatkowo z brakiem reakcji na pedał gazu.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
- Reputacja: 0
- Imię: Peter
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: cwa
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
Nie zauwazylem tego.
Zawsze po uruchomieniu sie to dzieje
Zawsze po uruchomieniu sie to dzieje
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
- Reputacja: 0
- Imię: Peter
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: cwa
- Kontakt:
Re: Problem z przepustnica Kod P2104
W jaki sposob mozna sprawdzic czy adaptacja przepustnicy sie powiodla?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości