Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Na rynku włoskim właściciele aut Chevroleta otrzymali list o wadliwych poduszkach powietrznych TAKATA. Problem jest dość stary, ale na rynku europejskim po wycofaniu się Chevroleta z Europy traktowany dość po macoszemu.
Okazuje się że w modelach Cruze'a również były montowane poduszki tej firmy.
Pytanie czy obecnie Opel w Polsce poczuwa się do wymiany wadliwych poduszek powietrznych (które mogą spowodować śmierć lub poważne obrażenia)? Ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Pytanie czy Takata natłukła tyle tych poduszek że do dziś np. POTAK jeszcze je sprzedaje (ale także na Allegro czy w innych sklepach z częściami) czy może wyeliminowali ten problem?
Artykuł sprzed dwóch tygodni z włoskiej prasy https://www.altroconsumo.it/auto-e-moto ... o-richiamo
Tłumaczenie za pomocą AI poniżej:
Powiadomienie o zwrocie airbagów Chevrolet: Opel nie jest świadoma problemu | Altroconsumo
Airbag kierowcy może eksplodować z nadmierną siłą i spowodować poważne obrażenia. Dlatego właściciele niektórych modeli Chevroleta (Cruze, Orlando, Trax i Aveo) otrzymują listę z wezwaniem od producenta. Jednak w autoryzowanych warsztatach Opel (która niedawno przejęła markę Chevrolet), nikt nie jest świadomy wezwania, a problem nie jest rozwiązywany. Oto co mogą zrobić właściciele.
Wadliwy airbag (ten przedni dla kierowcy) martwi wielu właścicieli czterech modeli Chevroleta, firmy niedawno przejętej przez Opel (a zatem przez koncern Stellantis). To właśnie to przejęcie wydaje się być przyczyną odysei, którą właściciele przeżywają od stycznia, kiedy to Chevrolet rozpoczął kampanię zwrotu wadliwego airbaga w czterech swoich modelach: Chevrolet Cruze MY09-17, Orlando MY11-17, TRAX MY13-18, AVEO MY11-18.
Airbag, jak informuje list zwrotny otrzymywany przez właścicieli, może eksplodować z zbyt dużą siłą, wystrzeliwując ostre metalowe odłamki, które mogą powodować poważne obrażenia, a nawet śmierć.
List kończy się wezwaniem do jak najszybszej wymiany przez autoryzowanego serwisanta Opel. Obawy właścicieli Chevroleta
Z listu wynika jasno, jak niebezpieczna jest wada i jak istotne jest szybkie jej naprawienie. Faktycznie liczni kierowcy, którzy w ostatnich tygodniach zwrócili się do naszej poradni prawnej, natychmiast zwrócili się do autoryzowanego serwisanta Opel (ponieważ teraz marka Chevrolet należy do Opela), aby dokonać wymiany airbaga na gwarancji, zgodnie z przepisami. Ale odpowiedzi, jakie otrzymali, są niewiarygodne.
„Otrzymałem od Chevroleta” - mówi klient G.B. - „listę zwrotną w sprawie wymiany wadliwego airbaga kierowcy na gwarancję. Chevrolet zaleca, abym skorzystał z pomocy serwisu Opel, wskazując na wymianę jako „pilną, grożącą śmiercią w przypadku wypadku”. Zwróciłem się do serwisu Opel, który mnie odrzucił, mówiąc, że nie otrzymał instrukcji, choć potwierdził otrzymanie wielu podobnych wniosków”.
I dalej:
„Chevrolet prowadzi kampanię zwrotu wadliwego airbaga, ale w praktyce nie mogę znaleźć nikogo chętnego do jego wymiany”.
„Otrzymałem listę zwrotną od Chevroleta, ale nadal nie udało mi się dokonać wymiany. W liście napisano, żeby udać się do salonu Opel, ale nie podano, który. Warsztaty nie mają części zamiennych aż do maja”.
„Dzień dobry, dostałem listę zwrotną od Chevroleta w sprawie wymiany airbaga; skontaktowałem się z różnymi serwisami Opel (Chevroleta wycofano z rynku włoskiego i powiedziano nam, żeby zwrócić się do serwisów Opel), ale mimo że są świadomi problemu, nie wiedzą, co zrobić, i w związku z tym problem pozostaje, a ja wiem, że dotyczy to wielu posiadaczy Chevroleta. Co należy zrobić?”.
W skrócie, problem jest poważny. Istnieje wezwanie do jak najszybszego zwrócenia się do serwisanta w celu wymiany airbaga z zagrożeniem wybuchu, ale ci, którzy próbują to zrobić, nie mogą tego zrobić.
Numer telefonu, który nie odpowiada
Na końcu listu dosłownie pisze: „W przypadku trudności w umówieniu się na spotkanie, prosimy o kontakt z Obsługą Klienta pod numerem 02.38591173”. Szkoda, że nikt nie odpowiada na ten numer. Jest to call center Chevroleta, które od samego początku informuje o długich czasach oczekiwania; wielu nie jest w stanie porozmawiać z operatorem po długim czasie spędzonym w kolejce telefonicznej.
Twoje auto jest objęte? Oto co możesz zrobić
Oczywiście, jeśli otrzymałeś listę zwrotną od Chevroleta, pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest próba skontaktowania się z serwisem Opel w celu umówienia się na wizytę. W przypadku odmowy przez serwis (lub innych problemów, takich jak brak części zamiennych), jak widzieliśmy na liście, jest podany numer do Obsługi Klienta; jednak bądź cierpliwy i przygotuj się na to, że nie uda ci się porozmawiać z operatorem.
W przypadku odmowy lub w każdym razie niemożności skontaktowania się z Obsługą Klienta w celu wymiany airbaga, zaleca się ograniczenie korzystania z samochodu, aby zmniejszyć ryzyko wypadku i następującego po nim wybuchu airbaga.
W takim przypadku wyślij pisemne skargi do Obsługi Klienta Opel. Możesz to zrobić również korzystając z naszej usługi Reclama Facile: za two
ją zgodą będziemy monitorować odpowiedź Opela, a jeśli będziesz chciał, będziesz mógł poprosić o naszą interwencję.
Wyślij teraz skargę do Opela
Lepiej nie dezaktywować airbaga
Ale jeśli nie możesz się obejść bez korzystania z samochodu? Na niektórych forum czyta się o możliwości dezaktywacji airbaga kierowcy (tego wadliwego), aby można było kontynuować jazdę. Uwaga jednak: jest to operacja, która narusza homologację samochodu, a przede wszystkim może powodować problemy z ubezpieczeniem, ponieważ w przypadku wypadku i szkód odpowiedzialny za swoje szkody byłby wtedy sam kierowca (w tym artykule wyjaśniamy, co zrobić w przypadku wypadku).
Napraw go na własny koszt
Inną możliwością jest wymiana airbaga na własny koszt. Jeśli jesteś w stanie (czyli uda ci się znaleźć warsztat gotowy do tego i część zamienną), zachowaj rachunki i faktury, aby potem wystąpić o zwrot kosztów do Opela, który powinien jednak wymienić airbag bez żadnych kosztów zarówno za części, jak i za pracę. W tym przypadku, jeśli już dokonałeś wymiany airbaga, możesz złożyć wniosek o zwrot kosztów do Opela dzięki Reclama Facile.
Rozważ samochód zastępczy
Wreszcie, jako ostatnią możliwość, jeśli nie masz innego samochodu i nie możesz wymienić airbaga, możesz rozważyć korzystanie z samochodu zastępczego, na przykład wynajętego na krótki lub długi okres (w tym linku znajdziesz nasze dochodzenie, kiedy opłaca się wynajem długoterminowy). W takim przypadku zachowaj dokumentację (od paragonów do faktur), aby zażądać zwrotu od Open, zawsze korzystając z naszej usługi Reclama Facile.
Napisaliśmy do grupy Stellantis
W międzyczasie napisaliśmy do grupy Stellantis, do której należy Opel (a więc Chevrolet), prosząc o „niezwłoczne przystąpienie do natychmiastowej wymiany wadliwego airbaga u serwisantów Opel, zgodnie z listem zwrotnym, zważywszy na ryzyko, że airbagi mogą powodować obrażenia i szkodzić zdrowiu kierowców i pasażerów” oraz „niezwłoczne zapewnienie właściwej obsługi pod numerem podanym w listach zwrotnych, przyjmowanie i rozwiązywanie żądań pomocy konsumentów”. Oprócz obowiązków producenta w zakresie bezpieczeństwa określonych w Kodeksie Konsumenckim (w szczególności w artykułach 2, 102 i następnych, 137 i następnych), w tym przypadku chodzi o zdrowie konsumentów, które należy absolutnie chronić, jak przewidziano w Konstytucji (artykuł 23).
Okazuje się że w modelach Cruze'a również były montowane poduszki tej firmy.
Pytanie czy obecnie Opel w Polsce poczuwa się do wymiany wadliwych poduszek powietrznych (które mogą spowodować śmierć lub poważne obrażenia)? Ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Pytanie czy Takata natłukła tyle tych poduszek że do dziś np. POTAK jeszcze je sprzedaje (ale także na Allegro czy w innych sklepach z częściami) czy może wyeliminowali ten problem?
Artykuł sprzed dwóch tygodni z włoskiej prasy https://www.altroconsumo.it/auto-e-moto ... o-richiamo
Tłumaczenie za pomocą AI poniżej:
Powiadomienie o zwrocie airbagów Chevrolet: Opel nie jest świadoma problemu | Altroconsumo
Airbag kierowcy może eksplodować z nadmierną siłą i spowodować poważne obrażenia. Dlatego właściciele niektórych modeli Chevroleta (Cruze, Orlando, Trax i Aveo) otrzymują listę z wezwaniem od producenta. Jednak w autoryzowanych warsztatach Opel (która niedawno przejęła markę Chevrolet), nikt nie jest świadomy wezwania, a problem nie jest rozwiązywany. Oto co mogą zrobić właściciele.
Wadliwy airbag (ten przedni dla kierowcy) martwi wielu właścicieli czterech modeli Chevroleta, firmy niedawno przejętej przez Opel (a zatem przez koncern Stellantis). To właśnie to przejęcie wydaje się być przyczyną odysei, którą właściciele przeżywają od stycznia, kiedy to Chevrolet rozpoczął kampanię zwrotu wadliwego airbaga w czterech swoich modelach: Chevrolet Cruze MY09-17, Orlando MY11-17, TRAX MY13-18, AVEO MY11-18.
Airbag, jak informuje list zwrotny otrzymywany przez właścicieli, może eksplodować z zbyt dużą siłą, wystrzeliwując ostre metalowe odłamki, które mogą powodować poważne obrażenia, a nawet śmierć.
List kończy się wezwaniem do jak najszybszej wymiany przez autoryzowanego serwisanta Opel. Obawy właścicieli Chevroleta
Z listu wynika jasno, jak niebezpieczna jest wada i jak istotne jest szybkie jej naprawienie. Faktycznie liczni kierowcy, którzy w ostatnich tygodniach zwrócili się do naszej poradni prawnej, natychmiast zwrócili się do autoryzowanego serwisanta Opel (ponieważ teraz marka Chevrolet należy do Opela), aby dokonać wymiany airbaga na gwarancji, zgodnie z przepisami. Ale odpowiedzi, jakie otrzymali, są niewiarygodne.
„Otrzymałem od Chevroleta” - mówi klient G.B. - „listę zwrotną w sprawie wymiany wadliwego airbaga kierowcy na gwarancję. Chevrolet zaleca, abym skorzystał z pomocy serwisu Opel, wskazując na wymianę jako „pilną, grożącą śmiercią w przypadku wypadku”. Zwróciłem się do serwisu Opel, który mnie odrzucił, mówiąc, że nie otrzymał instrukcji, choć potwierdził otrzymanie wielu podobnych wniosków”.
I dalej:
„Chevrolet prowadzi kampanię zwrotu wadliwego airbaga, ale w praktyce nie mogę znaleźć nikogo chętnego do jego wymiany”.
„Otrzymałem listę zwrotną od Chevroleta, ale nadal nie udało mi się dokonać wymiany. W liście napisano, żeby udać się do salonu Opel, ale nie podano, który. Warsztaty nie mają części zamiennych aż do maja”.
„Dzień dobry, dostałem listę zwrotną od Chevroleta w sprawie wymiany airbaga; skontaktowałem się z różnymi serwisami Opel (Chevroleta wycofano z rynku włoskiego i powiedziano nam, żeby zwrócić się do serwisów Opel), ale mimo że są świadomi problemu, nie wiedzą, co zrobić, i w związku z tym problem pozostaje, a ja wiem, że dotyczy to wielu posiadaczy Chevroleta. Co należy zrobić?”.
W skrócie, problem jest poważny. Istnieje wezwanie do jak najszybszego zwrócenia się do serwisanta w celu wymiany airbaga z zagrożeniem wybuchu, ale ci, którzy próbują to zrobić, nie mogą tego zrobić.
Numer telefonu, który nie odpowiada
Na końcu listu dosłownie pisze: „W przypadku trudności w umówieniu się na spotkanie, prosimy o kontakt z Obsługą Klienta pod numerem 02.38591173”. Szkoda, że nikt nie odpowiada na ten numer. Jest to call center Chevroleta, które od samego początku informuje o długich czasach oczekiwania; wielu nie jest w stanie porozmawiać z operatorem po długim czasie spędzonym w kolejce telefonicznej.
Twoje auto jest objęte? Oto co możesz zrobić
Oczywiście, jeśli otrzymałeś listę zwrotną od Chevroleta, pierwszą rzeczą, jaką należy zrobić, jest próba skontaktowania się z serwisem Opel w celu umówienia się na wizytę. W przypadku odmowy przez serwis (lub innych problemów, takich jak brak części zamiennych), jak widzieliśmy na liście, jest podany numer do Obsługi Klienta; jednak bądź cierpliwy i przygotuj się na to, że nie uda ci się porozmawiać z operatorem.
W przypadku odmowy lub w każdym razie niemożności skontaktowania się z Obsługą Klienta w celu wymiany airbaga, zaleca się ograniczenie korzystania z samochodu, aby zmniejszyć ryzyko wypadku i następującego po nim wybuchu airbaga.
W takim przypadku wyślij pisemne skargi do Obsługi Klienta Opel. Możesz to zrobić również korzystając z naszej usługi Reclama Facile: za two
ją zgodą będziemy monitorować odpowiedź Opela, a jeśli będziesz chciał, będziesz mógł poprosić o naszą interwencję.
Wyślij teraz skargę do Opela
Lepiej nie dezaktywować airbaga
Ale jeśli nie możesz się obejść bez korzystania z samochodu? Na niektórych forum czyta się o możliwości dezaktywacji airbaga kierowcy (tego wadliwego), aby można było kontynuować jazdę. Uwaga jednak: jest to operacja, która narusza homologację samochodu, a przede wszystkim może powodować problemy z ubezpieczeniem, ponieważ w przypadku wypadku i szkód odpowiedzialny za swoje szkody byłby wtedy sam kierowca (w tym artykule wyjaśniamy, co zrobić w przypadku wypadku).
Napraw go na własny koszt
Inną możliwością jest wymiana airbaga na własny koszt. Jeśli jesteś w stanie (czyli uda ci się znaleźć warsztat gotowy do tego i część zamienną), zachowaj rachunki i faktury, aby potem wystąpić o zwrot kosztów do Opela, który powinien jednak wymienić airbag bez żadnych kosztów zarówno za części, jak i za pracę. W tym przypadku, jeśli już dokonałeś wymiany airbaga, możesz złożyć wniosek o zwrot kosztów do Opela dzięki Reclama Facile.
Rozważ samochód zastępczy
Wreszcie, jako ostatnią możliwość, jeśli nie masz innego samochodu i nie możesz wymienić airbaga, możesz rozważyć korzystanie z samochodu zastępczego, na przykład wynajętego na krótki lub długi okres (w tym linku znajdziesz nasze dochodzenie, kiedy opłaca się wynajem długoterminowy). W takim przypadku zachowaj dokumentację (od paragonów do faktur), aby zażądać zwrotu od Open, zawsze korzystając z naszej usługi Reclama Facile.
Napisaliśmy do grupy Stellantis
W międzyczasie napisaliśmy do grupy Stellantis, do której należy Opel (a więc Chevrolet), prosząc o „niezwłoczne przystąpienie do natychmiastowej wymiany wadliwego airbaga u serwisantów Opel, zgodnie z listem zwrotnym, zważywszy na ryzyko, że airbagi mogą powodować obrażenia i szkodzić zdrowiu kierowców i pasażerów” oraz „niezwłoczne zapewnienie właściwej obsługi pod numerem podanym w listach zwrotnych, przyjmowanie i rozwiązywanie żądań pomocy konsumentów”. Oprócz obowiązków producenta w zakresie bezpieczeństwa określonych w Kodeksie Konsumenckim (w szczególności w artykułach 2, 102 i następnych, 137 i następnych), w tym przypadku chodzi o zdrowie konsumentów, które należy absolutnie chronić, jak przewidziano w Konstytucji (artykuł 23).
2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Tydzień temu ktoś informował o tym na naszej grupie FB, ja wspomniałem o tym na chacie.
Wczoraj Krzysztof też dał o tym info i o tym że w Polskich ASO ponoć nie mają żadnych informacji
https://www.facebook.com/groups/7969520 ... 7S9Ucbxw6v
Wczoraj Krzysztof też dał o tym info i o tym że w Polskich ASO ponoć nie mają żadnych informacji
https://www.facebook.com/groups/7969520 ... 7S9Ucbxw6v
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
ja napisałem do Stellantis, poczekam i piszę do UOKIK, tyle ze jak będzie jedno pismo to mnie oleją
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 mar 2024, o 10:23
- Reputacja: 2
- Imię: Edward
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8 Benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Napisałem do Opla i UOKiK. Zobaczymy czy coś odpiszą
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 7 mar 2024, o 10:23
- Reputacja: 2
- Imię: Edward
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8 Benzyna
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Wie ktoś gdzie można dostać tę poduszkę ? Wszędzie znajduję tej nieszczęsnej Takaty. Chciałbym wymienić ją na własną rękę bo obawiam się, że akcji serwisowej w Polsce się długo nie doczekamy, jeśli w ogóle jakakolwiek będzie.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Może to nie jest związane dokładnie z tym tematem, ale mnie ostatnio wystrzeliła bez powodu w siedzeniu, muszę przyznać że bardzo wątpliwa przyjemność więc jakbym wiedział że tego typu akcja może mnie dotyczyć to bym się na pewno zainteresował.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
U mnie w ASO Opla nic nie wiedzą, twierdzą że mają tylko takie informacje jakie udostępnia im centrala.
Dałbyś radę Krzysztof wstawi jakiś wzór pisma jaki powinno się wysłać do Opla i UOKiK?
Dałbyś radę Krzysztof wstawi jakiś wzór pisma jaki powinno się wysłać do Opla i UOKiK?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
to tłumaczenie daje wiele pomysłów na pismo. Mozę tylko paragrafy polskie dołożyć.
U mnie zgłoszenie do Opla - 3 dzień cisza.
U mnie zgłoszenie do Opla - 3 dzień cisza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
U mnie też 5 Marca przyszedł tylko numer sprawy na maila i cisza.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Dzwonili przed chwilą do mnie.
Podałem 3 numery VIN moich samochodów, oczywiście stwierdzono że na żadnym z nich nie ma prowadzonych kampanii i na pewno nie ma w niej sprawy poduszki powietrznej.
Dlatego pisać, skompletujemy i wniosek do UOKIK o ukrywaniu kampanii.
Ja staram się skontaktować się z kimś z Turcji w tej sprawie, aby zaatakować bardziej precyzyjnie.
Podałem 3 numery VIN moich samochodów, oczywiście stwierdzono że na żadnym z nich nie ma prowadzonych kampanii i na pewno nie ma w niej sprawy poduszki powietrznej.
Dlatego pisać, skompletujemy i wniosek do UOKIK o ukrywaniu kampanii.
Ja staram się skontaktować się z kimś z Turcji w tej sprawie, aby zaatakować bardziej precyzyjnie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
A takie naszło mnie przemyślenie.
Kto produkował poduszki do Astry J?
Od tyłu poduszki od Orlando, Cruza i właśnie Astry J wygląda bardzo podobnie, może dało by radę je zaadaptować przekładając samą frontową nakładkę?
Ewentualnie czy jest opcja zamontowania całej kierowcy z Astry?
Kto produkował poduszki do Astry J?
Od tyłu poduszki od Orlando, Cruza i właśnie Astry J wygląda bardzo podobnie, może dało by radę je zaadaptować przekładając samą frontową nakładkę?
Ewentualnie czy jest opcja zamontowania całej kierowcy z Astry?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
na EU na pewno nie TAKATA, ale poduszka może mieć inna rezystancję.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Według TIS-a w Orlando powinno być między 2,1 a 4,0 Ω
Ople też zazwyczaj mają około 3 Ω.
Ople też zazwyczaj mają około 3 Ω.
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Kierownice z Astry j,Merivy i Zafiry pasują bez przeróbek.Od trzech lat jeżdże z kierownicą z Merivy (anglika )ze wzgledu na ogrzewanie ,wtym 2 lata z poduszka opla,a ostatni rok po dopasowaniu srebrnej wstawki zpowrotem z naszą.Na oplowskiej nie było żadnych błedów sprawdzałem Vxdiag-em,więc wystarczy zamienić tylko górną osłonę poduszki,doły są identyczne.Jeżeli niebędzie żadnej akcji to dla świętego spokoju powrócę do tej oplowskiej.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
No to fajnie że jednak jest jakaś opcja jak się okaże że nie będziemy w stanie wywalczyć akcji serwisowej.
Samą poduszkę od Opla idzie nawet do 100 zł kupić.
Samą poduszkę od Opla idzie nawet do 100 zł kupić.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Do mnie ozdabiali. Niestety byłem poza zasięgiem. Dzwonił ten numer 322709422.
Ciekawe czy jutro zadzwonią.
Muszę jeszcze mejla sprawdzić.
Ciekawe czy jutro zadzwonią.
Muszę jeszcze mejla sprawdzić.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Oto odpowiedź jaką dostałem.
- MrFabulous
- Profesjonalista
- Posty: 511
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 17
- Imię: Conradus
- Samochód: 21' Chrysler Voyager
- Silnik: 3.6 Pentastar
- LPG: BRC Sequent P&D
- Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Napisałem do Opel Polska. Zobaczymy czy odpowiedź jaką otrzymam będzie się różnić.
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
No to ja poszedłem wyżej.
Czekam też na wieści z Stambułu, gdzie nadal okazuje się mam znajomości.
Odpisałem im co myślę o tym i temat idzie do global CAC.
Czekam też na wieści z Stambułu, gdzie nadal okazuje się mam znajomości.
Odpisałem im co myślę o tym i temat idzie do global CAC.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Czyli GM odbija piłeczkę w stronę serwisu Opla który to znowu twierdzi że o niczym nic nie wie 
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Mówię wam że robią nas w balona, bo za tym idą potężne koszty które nikt im nie zwróci, stąd klientów tej marki mają głęboko w ...
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
A jest jeszcze jedno dobre. Jedyny serwis Chevrolet w Polsce to chyba Hornet.
Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
A jest jeszcze jedno dobre. Jedyny serwis Chevrolet w Polsce to chyba Hornet.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- MrFabulous
- Profesjonalista
- Posty: 511
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 17
- Imię: Conradus
- Samochód: 21' Chrysler Voyager
- Silnik: 3.6 Pentastar
- LPG: BRC Sequent P&D
- Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Przed chwilą dzwoniła Pani Klaudia z numeru 32 270 94 22, poprosiła o VIN - oczywiście po wpisaniu w systemie kampanii dla mojego Orlando nie widziała żadnych.
Poleciła skontaktować się z serwisem który posiada autoryzację dla Chevroletów, ale oczywiście nie potrafiła mi podać konkretów gdzie dokładnie gdy zasugerowałem przesłanie mailowo listy takich serwisów. Jedynie dowiedziałem się, że w Łodzi jest Jaszpol, są dwa w Warszawie i coś na pomorzu.
Co do Warszawy to można spróbować kontaktu z Auto-Żoliborz.
Poleciła skontaktować się z serwisem który posiada autoryzację dla Chevroletów, ale oczywiście nie potrafiła mi podać konkretów gdzie dokładnie gdy zasugerowałem przesłanie mailowo listy takich serwisów. Jedynie dowiedziałem się, że w Łodzi jest Jaszpol, są dwa w Warszawie i coś na pomorzu.
Co do Warszawy to można spróbować kontaktu z Auto-Żoliborz.
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 3 sty 2021, o 20:04
- Reputacja: 0
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 2H0 141KM
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Krakow
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Opel tylko prosi o VIN i informuje, że na dany samochód nie ma aktywnej kampanii serwisowej.
Pytanie brzmi: co zrobić żeby wreszcie ogłosili?
Pytanie brzmi: co zrobić żeby wreszcie ogłosili?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wadliwe poduszki powietrzne Takata - akcja serwisowa Europa
Czyli albo nie będzie żadnej akcji serwisowej albo będzie zrobiona na odwal się.
Chyba pozostanie tylko UOKIK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość