Stuki przy gaszeniu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
michu79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2014, o 15:14
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Stuki przy gaszeniu

Post autor: michu79 » 22 sty 2015, o 12:24

Witam,

Mam Cruza 2.0 (163 km). Od pierwszego dnia użytkowania, jak tylko wyjechałem z salonu (styczeń 2013) w głowie mam specyficzny odgłos przy gaszeniu silnika (metaliczny, coś jakby głośne grzechotanie). Autem mam już nalatane prawie 70 tyś. Te stuki występują tylko przy puszczonym pedale sprzęgła i co o dziwo przy ciepłym silniku. Gdy wcisnę pedał sprzęgła motor staje cichuteńko. Tak jak wspomniałem, te stuki występuje od zawsze - tak więc norma. Pierwszy diesel, pierwsze doświadczenia. Z biegiem kilometrów ani nie większe, ani nie mniejsze.
Jakież było moje zdziwienie, gdy przy którejś wizycie w ASO (przebieg już prawie 50 tyś. i n-ta wizyta w serwisie) oznajmiono mi, że zamawiają koło dwumasowe bo są stuki przy gaszeniu. Oczywiście moje zdziwienie potraficie sobie wyobrazić :shock: . Napomniałem, że to jest od zawsze. Wymienili i ...... stuki dalej. Teraz boksuje się z serwisem i samym chevrolet Polska bo twierdzą, że to usterka eksploatacyjna (od nowości :ok: ), ponoć tarcza i docisk a na to gwarancja jest tylko do 40 tyś km. Dziwne to wszystko. Tak więc chcą za moją kasę rozebrać zespół napędowy, zrobić zdjęcia i posłać gdzieś do "tęgich" głów.

Pytanie czy ktoś z Was spotkał się w swoim aucie z takim objawem i czy przypadkiem nie jest to naprawdę "urok" tego napędu 2.0 VCDI ?? :pomoc:

Z góry dzięki za pomoc, info...

Jest jeszcze parę kwesti takich jak falujące obroty, stuki w amorach, błąd przy wypalaniu DPF (wymienili już parę częsci po czym ktoś się kapnął że to soft). W razie jakiś tematów, wymiany informacji służę :)

Pozdrawiam,

Michu

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: etac » 22 sty 2015, o 12:37

Dla tego silnika/samochodu jest kilka uwag:
- szarpanie przy ruszaniu pomiędzy 1500-1800
- stuki w zawieszeniu, podobno usunięte wraz z MY2013, ale i tak jazda jest jak taczką
- DPF?? Jak się przyzwyczaisz jak nim jeździć i wyłapywać kiedy się wypala DPF, jest to przeżycia.

Stuków przy gaszeniu silnika nie mam.

Co do sprzęgła, to im powiedz ze mamy do czynienia z wadą produktu, a nie uszkodzeniem podczas eksploatacji. Jeśli zaleceniem jest wymiana sprzęgła to niech wymienia w ramach kosztów, jeśli nie jest to niech założą stare.

To jest tak jakby ci pękła tarcza hamulcowa, to co za klocki każą ci zapłacić?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

michu79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2014, o 15:14
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: michu79 » 22 sty 2015, o 12:55

Dzięki za info.

Najgorsze to, że ASO mówi, że auto ma już ponad 40 tyś. i ja dopiero po takim czasie to zgłosiłem. Ale to Oni uświadomili mi, że to w ogóle jest usterka i dwumasa do wymiany (przy prawie 50 tyś). Sami to wykryli. To mój pierwszy "zaawansowany" diesel i nawet przez głowę mi nie przeleciało, że to coś nie tak. Gdyby nie "magicy" z ASO pewno jeździłbym dalej nawet nie będąc tego świadomy. Teraz chcą za samą rozbiórkę i oględziny 1500 zł. Chevrolet Polska też wypina się tłem...

Tak więc jestem w czarnej d...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: etac » 22 sty 2015, o 13:00

To jest prawda ze limit jest 40 tys km, na układ napędowy.

Zapytaj ich więc co robili podczas poprzednich przeglądów :H

Teraz tylko rzeczoznawca i sąd inaczej będziesz się odbijać od ściany do ściany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

michu79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2014, o 15:14
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: michu79 » 22 sty 2015, o 13:17

No tak chyba będzie jak piszesz ;)

A co do specyfiki 2.0 VCDI to dodam jeszcze jedną:

Do temperatury ZEWNĘTRZNEJ 17-18 stopni auto idzie jak przecinak. Powyżej robi się ogromna turbo dziura. Na tempomacie słabo trzyma prędkość, i ogólnie chodzi jakby pedał gazu a sterownik "rozmaiwały" na duuużą odległość. Cały efekt coś w stylu "ja mu w gaz a on zgasł". Jak temperatura na dworzu skoczy jeszcze bardziej (powyżej 27 stopni) motor znów jak żyleta. Czyżby soft hmmm. Oczywiście w ASO nikt nic nie wiem - nawet nie potrafią odpowiedzieć: TenTypTkMa ;). Chcę na wiosnę podjechać do ludków w Gdyni co robią "chipowanie", może coś znajdą w mapie silnika.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: etac » 22 sty 2015, o 13:26

Ja mam już zrobione i przetestowane oprogramowanie na 192 KM/410Nm. Sprawdziłem , testowałem i wróciłem do oryginału, bo niestety trzeba się pozbyć DPF wraz z nowym softem, bo inaczej masz wypalanie co 200 km.

Czekam więc na koniec gwarancji.

BTW, u mnie wszystkie stuki drgania przeszły po wymianie uszczelniacza wału, po zdjęciu skrzyni i ponownym jej założeniu. Serwis podejrzewał, ze żółtki na linii nie dokręcają śrub zgodnie z zaleceniami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

michu79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2014, o 15:14
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: michu79 » 22 sty 2015, o 13:43

Właśnie, ten DPF. Też czekam na koniec gwarancji i chce go wyciąć przy okazji. Jak pisałem wcześniej już parę wizyt w ASO zaliczyłem gdy podczas wypalania wywalało mi notorycznie błąd (ta kontrolka z autem i symbolem klucza).

Wykumałem, że gdy włącza się to "ukryte" wypalanie DPF-ki czuć szarpniecie parę razy ale najlepiej widać to wtedy, kiedy przełączy się wyświetlacz na spalanie chwilowe i na hamowaniu silnikiem spalanie nie spada do 0.0...wiadomo wtedy, że robi piekło. Swoją drogą mogli dodać kontrolkę osobną bo ponoć ta co jest jak się zapali to już tylko modły składać - DPF zamulony na maxa.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: etac » 22 sty 2015, o 13:46

Tak było na początku w Lacetti, ale były skargi, ze zbyt często się zapalała i klienty narzekały, wiec zmienili oprogramowanie i mamy wypalanie ukryte.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

michu79
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 30 gru 2014, o 15:14
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Stuki przy gaszeniu

Post autor: michu79 » 22 sty 2015, o 14:03

Co do tych stuków, zastanawiam się czy nie jeździć z tym. Tyle nalatałem i nic się z tym innego nie wiąże. Wizyta w ASO to spory koszt moim zdaniem niesłuszny. Nerwów szkoda...więc gaszę motor z wciśniętym sprzęgłem...
Można ewentualnie zrobić czystą chamówę, zażądam założenia oryginalnej dwumasy, skoro ona nie jest przyczyną stuków...rekacja może być ciekawa. Trafili na niezłomnego klienta...

A w temacie Lacetti, to mój poprzedni Chevy. Kombi, 1.6 benzyna...czołg po prostu. Nie do zajeżdżenia. Nic się nie działo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości