Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Stuka, puka, kapie, cieknie...
andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 11:11

Witam wszystkich . Mam problem z moim orlusiem a mianowicie bardzo ciezko zapala na zimnym silniku a kiedy juz zapali to tak jakby nie zwiekszal dawki paliwa poprostu obroty sa ponizej 1000 . Na poczatku myslalem ze toswiece wiec je wymienilem ale to nic nie dalo potem czujnik temperatury az wkoncu cewki zaplonowe bo sie przepalila i nadal nie chce odpalc jak się mówi od strzalu. Oczywiscie jak juz odpali to mozna wylaczyc i zapali bez problemu . Jak znacie takie przypadki to sie nimi podzielcie.
PS . auto ma 64 tys. i juz po gwarancji.
Pozdrawiam i z gory dziękuje.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 1 gru 2014, o 11:11

Z gazem czy bez ?
Jakieś błędy się pojawiają ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: wszim » 1 gru 2014, o 11:12

Masz LPG?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: etac » 1 gru 2014, o 11:14

LPG?
Jakieś próby analizy danych poprzez komputer? Nieważne ze nie ma błędów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 12:48

Przepraszam ze odrazu nie odpisalem , ale nie sadzilem ze tak szybko ktos odpisze . Z gazem ale to nie ma nic wspólnego bo i tak zawsze odpala na benzynie i przy sparawdzeni komputerem nie ma bledow , narazie nie chce jechac do aso i wydawac bez sensu pieniedzy

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: wszim » 1 gru 2014, o 14:08

Może mieć znaczenie, jak instalacja LPG (elektrozawór na reduktorze i wtryski)nie trzyma szczelności i po zgaszeniu silnika przez noc wypełni ci gazem cały kolektor dolotowy. Rano trudno wtedy odpalić.
viewtopic.php?f=70&t=1249&p=21068&hilit=z+rurek#p21068
Możesz tez mieć problem z utrzymaniem ciśnienia paliwa na listwie, cofa się całe do baku, pompa słaba :zastanawiasie: .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 15:45

Nie jestem pewien czy gaz ma jakies znaczenie bo jak stoi w garazu to jest troche lepiej .Bardziej stawialbym na pompe paliwa ale te nie do konca bo bo w piatek tak jak pisalem zmienilem cewke zaplonowa i zaczela sie palic kontrolka od silnika ale bylo wszystko dobrze nawet w sobote zapalil bez problemu potem pojechalem do znajomych i zostawilem samochod na dwie godziny na dworze no i juz nie chcial zapalic ale za to zgasla kontrolka .A w niedziele znowu zapalil jakby nic sie nie stalo stal na mrozie cala noc .Dzisiaj rano znowu kicha byl w garażu .Po przyjechaniu do pracy odczekalem dwie godziny i poszedlem go odpalic a on znowu ma problem teraz stoi na dworze bo chce sprawdzic jak dobrze zmarznie i dam znac.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 1 gru 2014, o 15:49

Skoro była kontrolka silnika to dobrze byłoby poznać błąd.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 15:56

Tylko ze te problemy byly juz duzo wczesniej .A tak wogole to czy ktos zna taki przypadek czy po prostu wysnuwa domysly bo ja bym wola jakis konkret a nie szukac po co omacku

pawel

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: pawel » 1 gru 2014, o 17:10

Jednym z konkretów, które by pomogły to właśnie poznanie błędu, który zapisuje się w komputerze.
Kolejne pytanie - jesteś pierwszym właścicielem samochodu, czy samochód jest sprowadzony?
Kto zakładał instalację gazową? Była zakładana w ASO, przez poprzedniego właściciela (jeśli takowy był), a może u jakiegoś gazownika.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 19:12

Jestem pierwszym wlascicielem i gaz byl zakladany w aso ale teraz mi sie przypomnialo ze mialem problemy z wkaznikiem benzyny i przy okazji ze wymieniali mi wielozawor mieli sprawdzic wersje programu i ewentualnie wgrac nowy program i teraz wydaje mi sie ze te problemy zaczely sie od tego czasu tylko ze to byl maj i nie bylo tak zle jak teraz. Sprawdzalem to co pisalem wczesniej jak odpali po dluzszym czasie na mrozie tj.ok.8 godzin no i zapalil lepiej niz rano jak sprawdzalem po 2 godzinach .Taraz też zostawiłem go na dworze zobacze rano , mam taką hipotezę że podczas zmiany oprogramowania zmienili coś w dawce paliwa na zimnym silniku czyli temperatury kiedy ona ma sie zwiekszyc , dlatego też chcę sprawdzić czy jak silnik całkiem zmarżnie to zapali . A co Wy o tym myślicie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 1 gru 2014, o 19:55

Dopóki silnik się nie rozgrzeje nie pracuje na gazie. Czyżby znowu wtryski popuszczały ?

Wysłane za pomocą taptalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 19:57

Huri o jakich wtryskach mówisz gaz czy pb

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: etac » 1 gru 2014, o 20:16

huri, mowi ze wtryski z gazu moga zalewać, co wtedy przy probie odpalenia na zimnym masz mieszanke Pb+LPG a wtedy nie odpali. Sprobuj przed zgaszeniem silnika wyłaczyc LPG na 1-2 km przed podjechaniem i zgasic go na Pb.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 20:25

Dopiero przeczytałłem wątek który podesłał wszim , u mnie nie ma takiego problemu jak w tym z cytatu od Todzik;

Witam
Prosze o pomoc.A mianowicie
Po wczorajszej jezdzie zaparkowalem auto i poszedlem do domu.Wszystko bylook.Dzis z samego rana wsiadam krece rozrusznikiem i kicha-nie odpala.
Dopiero jak podczas odpalania wcisnalem pedal gazu auto odpalilo.Tak musialem potrzymac auto na obrotach przez jakis czas.Gdy troche pochodzilo bylo juz ok.Pojezdzilem troche auto przelaczylo sie na gaz i smigalo extra.
Gdy zgasilem je problem z odpaleniem powrocil.I znow noga na pedal i potrzymanie na obrotach.
Jak sadzicie co sie moze dziac ze taki problem sie pojawil?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 1 gru 2014, o 20:31

Przed zgaszeniem około 1-2 km od domu przełącz na benzynę i sprawdź jak rano odpali.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: etac » 1 gru 2014, o 20:32

Sprobuj naszej propzycji.

Pojezdzij tylko na Pb jeden lub dwa dni. To wykluczymy lub potwierdzimy wplyw LPG.

Kazda nasza propozycja, to tylko przypuszczenia, bo bez pelnej analizy danych z silnika nie jestesmy w stanie podac ci jedynie slusznej diagnozy. Więc proszę nie wyukluczaj, bez jej sprawdzenia. Szczegolnie, że jak na razie nic nie wymieniamy i nie inwestujemy w sprawne elementy samochodu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 20:34

Z tego co zrozumiałem to u Todzika nawet po krótkim odpaleniu jest już problem no i musi dodać gazu żeby odpalił u mnie tego nie ma nawet jak sammochód stoi godzine. W lato nie było prawie wcale tego problemu. Przeczytajcie uważnie to co piszę bo nie sądzę że to jet gaz dlatego że taj jak pisałem w garażu jest lepiej .Bardzo dziekuję za wszystkie podpowiedzi zawsze coś to pomoże a co myślicie o zmianie mapy silnika może faktycznie coś pomieszali w aso.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: etac » 1 gru 2014, o 20:39

No to wchodzi jeszcze opcja, wskazan temperatury silnika dla ECU. Moze wskazywac wyzsza temeparature niz rzeczywista i silnik glupieje podczas rozruchu.

Tak jak mowie, sprobuj, nie wyjdzie bedziemy dalej analizowac na odleglość. ;)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 20:43

Teraz jak mówicie o jezdzie na pb to przypomiało mi sie że w piatek jechałem do rodziny atostradą i skonczył mi sie gaz wiec ostatnie 100 km przejechałem na pb i na drugi dzień tak jak juz pisałem zapalił bez problemu. Teraz to już zgupiałem może macie racje z tym gazem jutro sprawdze.

Pisałem że zmieniłem czujnik temperatury bo tez mi sie tak wydawało ale to nic nie dało po podłaczeniu kompa temperatura ecu bardzo szybko rosla bo wkaznik jeszcze nie ruszył a temperatura ecu była prawie 50 stopni wydawało mi sie że czujnik jest jeden i jest on w termostacie

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 1 gru 2014, o 20:55

Jeździj na samej benzynie wtedy wyeliminujemy złe mapy gazu.
Natomiast poranne kłopoty z odpalaniem mogą być spowodowane popuszczaniem wtryskiwaczy i tutaj trzeba byłoby się udać do gazownika żeby sprawdził ich szczelność, ewentualnie możesz rano przed zapaleniem wąchać silnik na obecność gazu.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 21:02

Rano nie czułem nigdy gazu a dosyć często sprawdzam olej .Ale sprawdze tylko najpierw teoria o zbyt małej tempraturze zmiany dawki bo jak sprawdzalem tym komputerem to byął tam ustawiona ajkas minimalna temperatura na 2 stopnie i w miare wzrostu temperatury silnika ona też rosła jak silnik miał 50 stopni to ona 4 cztery

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: wszim » 1 gru 2014, o 21:48

A tak wogole to czy ktos zna taki przypadek czy po prostu wysnuwa domysly bo ja bym wola jakis konkret a nie szukac po co omacku
Nie irytuj się tylko posłuchaj dobrych rad. Tak kilka takich przypadków znam (choć nie z tego forum) stąd nasze próby zdiagnozowania czegoś więcej niż tylko wróżenia z kilku objawów które opisałeś.
Jak jest mała nieszczelność to nawet 1,2km wyłączenia LPG przed zgaszeniem może nie pomóc. Gdy nie trzyma szczelności zawór na reduktorze i nie trzyma któryś z wtryskiwaczy gaz powoli lub bardzo powoli sobie wychodzi z reduktora do kolektora i wypełnia całą objętość. W takiej mieszance nie ma tlenu stąd takie trudności z zapaleniem.
andree1510 pisze:Teraz jak mówicie o jezdzie na pb to przypomiało mi sie że w piatek jechałem do rodziny atostradą i skonczył mi sie gaz wiec ostatnie 100 km przejechałem na pb i na drugi dzień tak jak juz pisałem zapalił bez problemu.
Dopiero jak podczas odpalania wcisnalem pedal gazu auto odpalilo.
Paląc "bez gazu" czyli z przymkniętą przepustnicą silnik potrzebuje wiele obrotów żeby opróżnić przebogaconą mieszankę z kolektora. W niskiej temperaturze brak zapłonów powoduje zalewanie benzyną świec co jeszcze pogarsza sytuację. W niskiej temperaturze ECM na odpalenie sika naprawdę dużą ilością benzyny(tzw ssanie) co w takim przypadku sytuację tylko pogłębia. Otwierając przepustnicę przyspieszysz opróżnienie kolektora z nagromadzonego paliwa. Twój opis to potwierdza, stąd kolejny argument żeby pójść tym tropem.
co myślicie o zmianie mapy silnika może faktycznie coś pomieszali w aso.
Nie sądzę. Gdzie chcesz to zmieniać i jak? ASO to nie firma tuningowa która bawi się mapami wtrysku. To skomplikowana sprawa i nie zmienia się tego ot tak jak kurkiem kranu z wodą.
Taraz też zostawiłem go na dworze zobacze rano , mam taką hipotezę że podczas zmiany oprogramowania zmienili coś w dawce paliwa na zimnym silniku czyli temperatury
Zmienili dawkę benzyny? Coś mało prawdopodobne. Miałeś zmieniane oprogramowanie ECM silnika?
Najszybsza diagnoza to zaprzestanie na dwa, trzy dni używania LPG. Jak auto będzie zapalać bez problemu - masz pełną odpowiedź, kierunek->gazmen i z konkretnie opracowaną diagnozą. Chyba, że będziesz uparty jak Regulus :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 1 gru 2014, o 22:17

Sprawdze i napisze dobranoc

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 2 gru 2014, o 07:30

Z tym gazezem do konca to nie moj opis . Dzisiaj rano zapali bez najmniejszego problemu i zgasilem go na gazie .temperatura w nocy na dworze byla 8 stopni.Sprawdze jeszcze wersje z gazem przyjechalem na benzynie i odpiolem przewod od parownika do listwy zobaczymy za dwie godziny bo wczoraj byl problem po tym czasie .Tak szczerze to wolalbym zebyscie mieli racje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość