Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Bielorz
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2022, o 12:42
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Spark
Silnik: 1.0
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: Bielorz » 12 mar 2022, o 12:47

Witam! Dzisiaj podczas robieni przeglądu technik odpuścił stwierdzając że w moim aucie nie idzie utrzymać 2500 obrotów na których przeprowadza się analizę spalin. I faktycznie 2000rpm to żaden problem ale chcąc utrzymać dłużej 2500 obrotów rosną one do 3tyś a to już za dużo. Co zrobić, jak żyć, co naprawić? 🙂

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: bubu1769 » 12 mar 2022, o 13:10

Najpierw podaj jaki masz dokładnie samochód bo silnik 1.0 występował i w M250 i w M300.
Ogólnie na początek warto sprawdzić przepustnice czy nie jest zabrudzona oraz odmę czy jest drożna.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: etac » 12 mar 2022, o 14:29

Tu może być blokada jaką można spotkać w innych autach. Na postoju nie podbijesz obrotów wyżej niż 2500.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: bubu1769 » 12 mar 2022, o 15:01

A u niego właśnie przy próbie utrzymania 2,5k obroty lecą od razu na 3k.

Bielorz
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2022, o 12:42
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Spark
Silnik: 1.0
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: Bielorz » 13 mar 2022, o 12:12

Dzisiaj wyczyściłem przepustnice pędzelkiem i brake cleanerem. Wszystko cacy, auto ma przejechane 56k wiec pod maską prawie nówka. Nic nie syczy, żadne wężyki nie są poparciałe. Mimo wszystko nawet po podłożeniu klucza imbusowego pod blokadę do regulacji wolnych obrotów ( żeby nie było że pedału się majta) silnik zaczyna się kręcić coraz wyżej do Ok 3tys. Wiec mam system 0-1 albo wolne obroty albo rośnie do 3.
Sparka mam w wersji M300, kod silnika B10D1

Dodano po 21 minutach 33 sekundach:
Chciałbym jeszczę sprawdzić odmę ale jestem laikiem i nie mam pojęcia gdzie się znajduje 😅😅

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: bubu1769 » 13 mar 2022, o 13:04

Odmę masz tutaj
sketch-1647172944203.png
Przydało by się podpiąć nawet zwykłego ELM-a i zobaczyć ją wyglądają odczyty położenia pedału gazu i przepustnicy

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2671
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: tdon » 14 mar 2022, o 08:18

bubu1769 pisze:
12 mar 2022, o 13:10
Najpierw podaj jaki masz dokładnie samochód bo silnik 1.0 występował i w M250 i w M300.
Był już nawet w M150 ;)

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: jungu » 14 mar 2022, o 09:48

A to nie jest czasem jak w Orlando że nie da się utrzymać określonych obrotów?
W olku tak jest stokstruowany BCM że się nie da przez dłuższy czas utrzymać np. 2000rpm.
Może spark ma podobny BCM

Bielorz
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 12 mar 2022, o 12:42
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Spark
Silnik: 1.0
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: Bielorz » 17 mar 2022, o 17:12

Ogarnąłem OBD i zrobiłem zrzut mam nadzieje że tego co trzeba. Wygląda na to ze przepustnica stoi w miejscu a obroty sobie rosną 😩
Załączniki
Zrzut z obd
Zrzut z obd

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów

Post autor: bubu1769 » 17 mar 2022, o 17:30

Warto by zdjąć potencjometr od przepustnicy i zobaczyć jak wygląda jego ośka, niestety sam potencjometr raczej nie jest rozbieralny.
Zobaczę jeszcze czy w TIS-ie jest podane jaka powinien mieć oporność i na których pinach go zmierzyć.

Dodano po 40 minutach 40 sekundach:
W TIS-ie niestety nie mogłem znaleźć wartości tego potencjometru, jednak w sieci napotkałem 1,6 kΩ w jednej pozycji i 5,5 kΩ w drugiej, mierzone na pinie C miedzy A bądź B.
K5B1P004.png
K5B1P004.png (2.24 KiB) Przejrzano 1592 razy
2390062PL.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości