Nie da się utrzymać 2500 obrotów
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 mar 2022, o 12:42
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.0
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Witam! Dzisiaj podczas robieni przeglądu technik odpuścił stwierdzając że w moim aucie nie idzie utrzymać 2500 obrotów na których przeprowadza się analizę spalin. I faktycznie 2000rpm to żaden problem ale chcąc utrzymać dłużej 2500 obrotów rosną one do 3tyś a to już za dużo. Co zrobić, jak żyć, co naprawić?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Najpierw podaj jaki masz dokładnie samochód bo silnik 1.0 występował i w M250 i w M300.
Ogólnie na początek warto sprawdzić przepustnice czy nie jest zabrudzona oraz odmę czy jest drożna.
Ogólnie na początek warto sprawdzić przepustnice czy nie jest zabrudzona oraz odmę czy jest drożna.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Tu może być blokada jaką można spotkać w innych autach. Na postoju nie podbijesz obrotów wyżej niż 2500.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
A u niego właśnie przy próbie utrzymania 2,5k obroty lecą od razu na 3k.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 mar 2022, o 12:42
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.0
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Dzisiaj wyczyściłem przepustnice pędzelkiem i brake cleanerem. Wszystko cacy, auto ma przejechane 56k wiec pod maską prawie nówka. Nic nie syczy, żadne wężyki nie są poparciałe. Mimo wszystko nawet po podłożeniu klucza imbusowego pod blokadę do regulacji wolnych obrotów ( żeby nie było że pedału się majta) silnik zaczyna się kręcić coraz wyżej do Ok 3tys. Wiec mam system 0-1 albo wolne obroty albo rośnie do 3.
Sparka mam w wersji M300, kod silnika B10D1
Dodano po 21 minutach 33 sekundach:
Chciałbym jeszczę sprawdzić odmę ale jestem laikiem i nie mam pojęcia gdzie się znajduje
Sparka mam w wersji M300, kod silnika B10D1
Dodano po 21 minutach 33 sekundach:
Chciałbym jeszczę sprawdzić odmę ale jestem laikiem i nie mam pojęcia gdzie się znajduje
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Odmę masz tutaj
Przydało by się podpiąć nawet zwykłego ELM-a i zobaczyć ją wyglądają odczyty położenia pedału gazu i przepustnicy
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2671
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
A to nie jest czasem jak w Orlando że nie da się utrzymać określonych obrotów?
W olku tak jest stokstruowany BCM że się nie da przez dłuższy czas utrzymać np. 2000rpm.
Może spark ma podobny BCM
W olku tak jest stokstruowany BCM że się nie da przez dłuższy czas utrzymać np. 2000rpm.
Może spark ma podobny BCM
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 mar 2022, o 12:42
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.0
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Ogarnąłem OBD i zrobiłem zrzut mam nadzieje że tego co trzeba. Wygląda na to ze przepustnica stoi w miejscu a obroty sobie rosną
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Nie da się utrzymać 2500 obrotów
Warto by zdjąć potencjometr od przepustnicy i zobaczyć jak wygląda jego ośka, niestety sam potencjometr raczej nie jest rozbieralny.
Zobaczę jeszcze czy w TIS-ie jest podane jaka powinien mieć oporność i na których pinach go zmierzyć.
Dodano po 40 minutach 40 sekundach:
W TIS-ie niestety nie mogłem znaleźć wartości tego potencjometru, jednak w sieci napotkałem 1,6 kΩ w jednej pozycji i 5,5 kΩ w drugiej, mierzone na pinie C miedzy A bądź B.
Zobaczę jeszcze czy w TIS-ie jest podane jaka powinien mieć oporność i na których pinach go zmierzyć.
Dodano po 40 minutach 40 sekundach:
W TIS-ie niestety nie mogłem znaleźć wartości tego potencjometru, jednak w sieci napotkałem 1,6 kΩ w jednej pozycji i 5,5 kΩ w drugiej, mierzone na pinie C miedzy A bądź B.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości