Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2021, o 14:30
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 CDI, 163 km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Witam wszystkich serdecznie,
Chevrolet Cruze J305 2.0 CDi 163 km wersja ze skrzynia automatyczna, przebieg 160kkm.
Borykam sie z problemem falujacych obrotow przy wybranym D na skrzyni biegow i wcisnietym hamulcu noznym ale tylko w sytuacji kiedy musze sie zatrzymac np. na czerwonym swietle. W przypadku innych biegow P,R lub N falowanie nie wystepuje. Z dodatkowych warunkow koniecznych do wystapienia tego zjawiska jest to, ze silnik musi byc rozgrzany (od okolo 80 stopni). Z dodatkowych obserwacji falowanie pojawia sie po okolo 3 sekundach od pelnego zatrzymania. Wystepuje ono w zakresie 750 +- 100 RPM i jest dosc mocno odczuwalne jak i denerwujace.
W trakcie jazdy zarowno silnik jak i skrzynia zachowuja sie wzorowo. Z rzeczy, ktore byly wykonane:
- pelna diagnostyka - brak bledow,
- wymiana filtra paliwa,
- wymiana oleju w skrzyni oraz jej adaptacja - wykonane w zakladzie zajmujacym sie tylko i wylacznie skrzyniami automatycznymi,
- otwarcie skrzyni celem oceny czy nie ma uszkodzen mechanicznych, znaczacych zuzyc elementow - wszystko OK,
- plukanie wtryskiwaczy TEC2000 - korekty wtryskow poprawne,
- sprawdzenie poprawnosci dzialania zaworu regulujacego cisnienie paliwa na listwie wtryskowej - sprawny,
- z racji wystepowania falowania przy wcisnietym hamulcu noznym, padlo podejrzenie na nieszczelnosc w ukladzie Serwa Hamulcowego ale podejrzenie rowniez zostalo wyeliminowane poniewaz z serwem i pompa wszystko jest ok,
Z ciekawostek to praktycznie przy kazdym zatrzymaniu przy opisanych warunkach wystepuje falowanie ale zdazylo sie pare sytuacji gdzie falowanie nie odnotowalem. Niemniej jednak wydarzylo sie tak moze kilkukrotnie.
Przejrzalem dosc intensywnie fora dotyczace Chevroletow oraz Insigni i niestety nie znalazlem rozwiazania. W 2017 roku na naszym forum byl opisywany dokladnie ten sam problem tylko w przypadku Orlandu (skrzynia i silnik ten sam). Niestety post byl dosc krotko dyskutowany i nie znalazlem odpowiedzi. Probowalem sie bezposrednio kontaktowac z autorem ale bez odzewu.
Nie mam zbytnio pomyslu a mechanicy do tego problemu chca troche podchodzic zeby wymieniac tak dlugo az sie problem rozwiaze. Nie chcialbym sie pakowac w niepotrzebne koszty celem szukania usterki. Stad moje pytanie czy posiadacie jakas wiedze czy pomysly na czym sie skupic aby znalezc zrodlo problemu?
Z gory dziekuje i zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
Chevrolet Cruze J305 2.0 CDi 163 km wersja ze skrzynia automatyczna, przebieg 160kkm.
Borykam sie z problemem falujacych obrotow przy wybranym D na skrzyni biegow i wcisnietym hamulcu noznym ale tylko w sytuacji kiedy musze sie zatrzymac np. na czerwonym swietle. W przypadku innych biegow P,R lub N falowanie nie wystepuje. Z dodatkowych warunkow koniecznych do wystapienia tego zjawiska jest to, ze silnik musi byc rozgrzany (od okolo 80 stopni). Z dodatkowych obserwacji falowanie pojawia sie po okolo 3 sekundach od pelnego zatrzymania. Wystepuje ono w zakresie 750 +- 100 RPM i jest dosc mocno odczuwalne jak i denerwujace.
W trakcie jazdy zarowno silnik jak i skrzynia zachowuja sie wzorowo. Z rzeczy, ktore byly wykonane:
- pelna diagnostyka - brak bledow,
- wymiana filtra paliwa,
- wymiana oleju w skrzyni oraz jej adaptacja - wykonane w zakladzie zajmujacym sie tylko i wylacznie skrzyniami automatycznymi,
- otwarcie skrzyni celem oceny czy nie ma uszkodzen mechanicznych, znaczacych zuzyc elementow - wszystko OK,
- plukanie wtryskiwaczy TEC2000 - korekty wtryskow poprawne,
- sprawdzenie poprawnosci dzialania zaworu regulujacego cisnienie paliwa na listwie wtryskowej - sprawny,
- z racji wystepowania falowania przy wcisnietym hamulcu noznym, padlo podejrzenie na nieszczelnosc w ukladzie Serwa Hamulcowego ale podejrzenie rowniez zostalo wyeliminowane poniewaz z serwem i pompa wszystko jest ok,
Z ciekawostek to praktycznie przy kazdym zatrzymaniu przy opisanych warunkach wystepuje falowanie ale zdazylo sie pare sytuacji gdzie falowanie nie odnotowalem. Niemniej jednak wydarzylo sie tak moze kilkukrotnie.
Przejrzalem dosc intensywnie fora dotyczace Chevroletow oraz Insigni i niestety nie znalazlem rozwiazania. W 2017 roku na naszym forum byl opisywany dokladnie ten sam problem tylko w przypadku Orlandu (skrzynia i silnik ten sam). Niestety post byl dosc krotko dyskutowany i nie znalazlem odpowiedzi. Probowalem sie bezposrednio kontaktowac z autorem ale bez odzewu.
Nie mam zbytnio pomyslu a mechanicy do tego problemu chca troche podchodzic zeby wymieniac tak dlugo az sie problem rozwiaze. Nie chcialbym sie pakowac w niepotrzebne koszty celem szukania usterki. Stad moje pytanie czy posiadacie jakas wiedze czy pomysly na czym sie skupic aby znalezc zrodlo problemu?
Z gory dziekuje i zycze wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Ja bym oddał auto nie do mechanika, a specjalisty od skrzyń automatycznych.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2021, o 14:30
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 CDI, 163 km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Czy jest możliwe że falowanie występuje ponieważ zawór (cewka) w sterowniku skrzyni biegów nie trzyma odpowiednio ciśnienia? A objawia się to tylko przy rozgrzanym oleju ponieważ staje się on rzadszy? Kiedyś trafiłem na taką opinię.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Bardzo możliwe. Skrzynia ta to zwykły hydraulik i podciśnienia to podstawa jej pracy jak i silnika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
U mnie falowanie występuje sporadycznie i tylko w okresie letnim tak powyżej 20°C . Kiedyś te falowania były dość mocne, szarpało cała budą i auto na D i hamulcu chciało jechać do przodu. Z czasem te szarpania ustały a obroty falują w mniejszym zakresie. 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Podjedź do mnie na Borek. Sprawdzimy.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2021, o 14:30
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 CDI, 163 km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Dzięki wielkie za propozycje. Daj mi proszę do siebie jakiś kontakt na priv to się dokładnie umówimy.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Daj znać jaki był wynik Twojego akumulatora na opornicy.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2021, o 14:30
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 CDI, 163 km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Akumulator sprawdzony. Żywotność określona na około 70%. Sprzedawca uczciwie mówił że by go tak od razu nie skreślał. Niemniej jednak wspomniał że na duże mrozy może już się nie nadawać a mi się szykuje wyjazd do Skandynawii więc wymieniłem. Niestety falowanie nie ustało.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
A możecie wytłumaczyć skąd podejrzenie aku w tej sprawie, jeśli to nie tajemnica?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Gdy włożyliśmy mniejsze AKU 74Ah 680A nie było problemów z falowaniem obrotów. Obroty na D na postoju 770 rpm i brak falowania na obrotomierzu. Napięcie nawet przy obciążeniu nie spadało poniżej 11.8V. Po włożeniu AKU które kolega ma na co dzień 85AH 800A problem był widoczny tzn. obroty 880 rpm oraz spadki napięcia przy obciążeniu do 11.6V.
Obciążenie - włączony zapłon, włączone światła mijania, opuszczenie i podniesienie szyby w przednich drzwiach kierowcy. Silnik wyłączony. Pomiar ładowania - prąd ładowania na obu akumulatorach w z zakresie 14.2V do 15V max.
Obciążenie - włączony zapłon, włączone światła mijania, opuszczenie i podniesienie szyby w przednich drzwiach kierowcy. Silnik wyłączony. Pomiar ładowania - prąd ładowania na obu akumulatorach w z zakresie 14.2V do 15V max.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
ale widać że coś nie tak w tym teście, bo nowy aku nie pomógł.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lip 2021, o 14:30
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 CDI, 163 km
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Sprawa rozwiązana. Niesprawne dwa zawory w skrzyni. Po wymianie problemu brak.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
koszt?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Falowanie obrotow na D na postoju przy rozgrzanym silniku
Wiesz może dokładnie które zawory były niesprawne?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość