Witam,
Chciałem prosić o pomoc w ustaleniu przyczyny występowania objawów w moim Cruze 1.4 Turbo benzyna - po rozgrzaniu silnika, podczas przyspieszania między 2,5 a 3 tyś obrotów, silnika zaczyna się dławić, delikatnie spada moc na ułamki sekundy. Zaznaczam, że na zimnym silniku te objawy nie występują. Dodatkowo na biegu jałowym po rozgrzaniu obroty zaczynają lekko falować, jakby znowu się dławił + słychać raz na kilka sekund jakby cykanie w okolicach pokrywy silnika. Mocniej te objawy występują przy włączonej klimie. Czy ktoś miał podobny problem?
Z góry dzięki za pomoc.
Dławienie się silnika po rozgrzaniu + "cykanie"
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 07:54
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory
- Kontakt:
Dławienie się silnika po rozgrzaniu + "cykanie"
Ostatnio zmieniony 13 lip 2021, o 16:40 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: literówka
Powód: literówka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dławienie się silnika po rozgrzaniu + "cykanie"
Te cykanie to pewnie zawór par paliwa, ale one tak mają w tym silniku że pracują głośno. Jak odkręcasz korek paliwa to masz zasysanie powietrza do baku?
Delikatne falowanie obrotomierza to i ja miałem na jałowym w tym silniku, auto niemal od nowości także wydawało mi się że ten typ tak ma. Jakby licznik zbyt czujny bo na słuch fakowania nie można było wyłapać. Co do utrat mocy w tym silniku przyczyn może być wiele. Zaczynając od przepływomierza, przez cewkę, sondy lambda po zaworki turbosprężarki.
Delikatne falowanie obrotomierza to i ja miałem na jałowym w tym silniku, auto niemal od nowości także wydawało mi się że ten typ tak ma. Jakby licznik zbyt czujny bo na słuch fakowania nie można było wyłapać. Co do utrat mocy w tym silniku przyczyn może być wiele. Zaczynając od przepływomierza, przez cewkę, sondy lambda po zaworki turbosprężarki.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie się silnika po rozgrzaniu + "cykanie"
pewnie odma, lub nawet cała pokrywa.blutut pisze: ↑13 lip 2021, o 08:22Witam,
Chciałem prosić o pomoc w ustaleniu przyczyny występowania objawów w moim Cruze 1.4 Turbo benzyna - po rozgrzaniu silnika, podczas przyspieszania między 2,5 a 3 tyś obrotów, silnika zaczyna się dławić, delikanie spada moc na ułamki sekundy. Zaznaczam, że na zimnym silniku te objawy nie występują. Dodatkowo na biegu jałowym po rozgrzaniu obroty zaczynają lekko falować, jakby znowu się dławił + słychać raz na kilka sekund jakby cykanie w okolicach pokrywy silnika. Mocniej te objawy występują przy włączonej klimie. Czy ktoś miał podobny problem?
Z góry dzięki za pomoc.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 07:54
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory
- Kontakt:
Re: Dławienie się silnika po rozgrzaniu + "cykanie"
Sprawa się dzisiaj wyjaśniła - powodem wszystkich problemów była jedna z cewek zapłonowych, styki były zasiedziałe, nalot izolował iskrę która powodowała cykanie i spadek mocy przy przyspieszaniu. Po wyczyszczeniu cewki problem ustał.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości