Poprawa dolotu 1.8 ecotec
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Witam czy ktoś tetował ten manual z tego linku? https://www.drive2.ru/l/472942558255775944/ jest jakaś poprawa?
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
A wiec sam to przetestowałem zdjąłem ciegno i przekręciłem w stronę wskazówek zegara.Efekt na 1 biegu zwija asfalt:-) ogólnie dostał kopa narazie krótka trasa jutro jadę dalej to przetestuję, ale narazie pozytywnie.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Muszę sprawdzić jak z dostępem w olku i może też bym przetestował...
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Dostęp prosty , zdjąłem kruciec śrubokrętem na parkingu , tylko pamiętaj po zdjęciu przekręć do oporu, zgodnie ze wskazówkami zegara
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Ciekawe.
To co? Zdejmujemy to cięgno podważając np. śrubokrętem? Zeskoczy, a to pokrętło z którego zdjęliśmy cięgno przekręcamy zgodnie ze wskazówkami zegara maksymalnie w prawo? To wszystko?
Auto od dołu lepiej będzie przyspieszać, a przy wyższych obrotach będzie jak było.
Błędów ma nie generować taka ingerencja?
Można łatwo wrócić do stanu pierwotnego?
LPG nie zwariuje?
Coś tam jeszcze ciekawego piszą?
Bo cienko z tłumaczeniem...
To co? Zdejmujemy to cięgno podważając np. śrubokrętem? Zeskoczy, a to pokrętło z którego zdjęliśmy cięgno przekręcamy zgodnie ze wskazówkami zegara maksymalnie w prawo? To wszystko?
Auto od dołu lepiej będzie przyspieszać, a przy wyższych obrotach będzie jak było.
Błędów ma nie generować taka ingerencja?
Można łatwo wrócić do stanu pierwotnego?
LPG nie zwariuje?
Coś tam jeszcze ciekawego piszą?
Bo cienko z tłumaczeniem...
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Błędów nie ma bo sterowanie jest podcisnieniem, od górnych obrotow jutro sprawdze w trasie mam lpg i nic sie nie dzieje , tak zdjąć cięgno przekręcić do oporu w prawo testowac , wrazie co mozna spowrotem założyć. Moim zdaniem albo ta gruszka co porusza jest uszkodzona albo już błąd fabryczny i dana jest zbyt tęga sprężyna i podciśnienie nie daje rady wypchnąć , tyle na szybkiego będę badał co i jak jak znajdę wiecej czasu. Trzeba by wiecej poczytac o kolektorze zmiennym, zabieg ten poprawił czas reakcji pedału gazu juz tak sie nie zastanawia czy przyspieszać
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Czyli U was Chodzi o to że fabrycznie przy odpalonym aucie nie zaciąga tej sztangi do siebie ?
U mnie w lacetti 1.6 jak sie odpali to sztanga jest zasysana do oporu dopiero od 5 tys zawór ją odpuszcza
U mnie w lacetti 1.6 jak sie odpali to sztanga jest zasysana do oporu dopiero od 5 tys zawór ją odpuszcza
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
W cruze raczej odwrotnie sztanga powinna zasysać przy wyższych obrotach,musze to sprawdzić we dwóch bo samemu sie nie da ,możliwe że się zacina u mnie bo raz miałem sytuację ze przy 3000 obr. nagle dostał kopa jakby turbo się załączyło ale tylko raz...hmm.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Na ruskim foto widać, że to koło co trzeba przekręcić jest mocno zasyfione. I tylko mały ruch jest przetarty. Może tam trzeba poczyscić, spryskać silikonem. Ogólnie auto ma kopa ale przy wyższych obrotach. Na dole muł. Poprawienie dołu jest ciekawą opcją. Są jeszcze chipy, co oszukują na potencjometrze pedału gazu, dając szybciej pełne otwarcie. Niby też poprawia dół. Mowa o 1.8, 1.6.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Tylko ze w cruze 1.6 nie wiem jak 1.8 zrezygnowali ze zmiennej geometri kolektora na rzecz zmiennych faz rozrządu
1.6 w cruze nie ma Egr oraz Kolektora ze zmienną długością a ma Zmienne fazy rozrządu.
1.6 w cruze nie ma Egr oraz Kolektora ze zmienną długością a ma Zmienne fazy rozrządu.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Bardzo ciekawy koncept.
Natomiast wg fizyki działania zmiennej długości kolektora dolotowego zrobienie go na stałe jako krótki powinno powodować, że w niskich obrotach się pogorszy, a w wysokich nie powinno się zmienić. Może jednak złe zestrojenie funkcji otwarcia powoduje, że poprawia się dla średnich i dla wysokich obrotów. No ale dla niskich powinno być gorzej. Dlatego dziwi mnie też, że ktoś odczuwa poprawę od dołu.
Zastanawiałem się co powoduje, że ten układ dolotowy mógłby nie być fabrycznie zestrojony na osiągnięcie optymalnego momentu obrotowego. Jedyna myśl jaka mi przyszła do głowy to czynnik wyższy, czyli konieczność spełnienia Euro norm. Może w tym rzecz.
Te modyfikacje odnoszą się do silnika Z18XER. W naszych cruzach i orlando silniki bazowane są na A18XER - nie wiem czy aby zmienny dolot w ogóle jest a jeżeli jest, to czy jest ustalany sprężyną, bo może jest sterowny elektrycznie.
Do zbadania.
Natomiast wg fizyki działania zmiennej długości kolektora dolotowego zrobienie go na stałe jako krótki powinno powodować, że w niskich obrotach się pogorszy, a w wysokich nie powinno się zmienić. Może jednak złe zestrojenie funkcji otwarcia powoduje, że poprawia się dla średnich i dla wysokich obrotów. No ale dla niskich powinno być gorzej. Dlatego dziwi mnie też, że ktoś odczuwa poprawę od dołu.
Zastanawiałem się co powoduje, że ten układ dolotowy mógłby nie być fabrycznie zestrojony na osiągnięcie optymalnego momentu obrotowego. Jedyna myśl jaka mi przyszła do głowy to czynnik wyższy, czyli konieczność spełnienia Euro norm. Może w tym rzecz.
Te modyfikacje odnoszą się do silnika Z18XER. W naszych cruzach i orlando silniki bazowane są na A18XER - nie wiem czy aby zmienny dolot w ogóle jest a jeżeli jest, to czy jest ustalany sprężyną, bo może jest sterowny elektrycznie.
Do zbadania.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Układ dolotowy to nie tylko kolektor dolotowy
Na zawirowania i na calkowitą jego wydajność wpływ ma kształ długość średnica od momentu wpadnięcia powietrza w pierwszą przestrzeń którą jest ono zasysane
w samochodach które nie mają zmiennej geometri bo np poprostu tego nie potrzebują lub zmienna geometria mogła by tylko zaburzyć działanie i rozchodzenie się fal.
Nie wszystkie samochody to posiadają bo nie we wszystkich samochodach jest to potrzebne oraz pomaga lub tez ze wględów kosztowych
Przy projektowaniu i wdrażaniu wszystkie czynniki się liczą
Na zawirowania i na calkowitą jego wydajność wpływ ma kształ długość średnica od momentu wpadnięcia powietrza w pierwszą przestrzeń którą jest ono zasysane
w samochodach które nie mają zmiennej geometri bo np poprostu tego nie potrzebują lub zmienna geometria mogła by tylko zaburzyć działanie i rozchodzenie się fal.
Nie wszystkie samochody to posiadają bo nie we wszystkich samochodach jest to potrzebne oraz pomaga lub tez ze wględów kosztowych
Przy projektowaniu i wdrażaniu wszystkie czynniki się liczą
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Napewno jest sterowanie podciśnieniem, w insigni jest już elektroniczne. Gdyby bylo elektroniczne to wywaliło by błąd zapewne.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Zwiększenie pojemności kolektora na stałe, może podniosło liczbę Nm z dołu..stąd odczucie zwijania asfaltu...albo opcja, że dolot był już zamulaczem,a już tego nie czuł. Pewnie mi się oberwie, ale 1.6 i 1.8 rozpatruje w kategoriach muł i mniejszy muł. W moim opinii każda poprawa elastyczności czy komfortu użytkowania jest jak najbardziej na plus. Zatem też jestem ciekaw kolejnych osób, którzy to wypróbują.
O partsy pisz PW.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5850
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 348
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
W Vectrze z silnikiem Z16XE kiedyś wyciągłem wewnętrzną część kolektora ssącego przez co zrobiła się komora, ogólnie szło odczuć lekką poprawę i dodatkowo pojawiło się fajne syknięcie przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu.
Oczywiście przed sprzedażą wszystko wróciło do serii.
Oczywiście przed sprzedażą wszystko wróciło do serii.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Wczesniej gdzieś na forum wyczytałem że wiekszosc miala problem z mocą salonowego cruza, a aso nic nie mogło zrobić bo nie było żadnego błędu i tłumaczyli że tak ma być, w końcu jeden klient podjechał na rolki i wykres pokazał spadek mocy z wykresem pojechał do ASO pokazał wykres, i podobno wymienili mu kolektor ssący .
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Adam czy ty masz silnik 2H0 ? Bo kojarzę też starsze jednostki 1.8 w cruzach.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Pamiętam, że jak wyciagałem kolektor ze swojego olka, to od spodu jest wtyczka przy tym mechanizmie zmiany długości dolotu. Pytanie czy to czujnik zmiany, czy jej siłownik?
Ale jeśli nie ma błędu to wychodziłoby, że siłownik.
Ale jeśli nie ma błędu to wychodziłoby, że siłownik.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Tylko, że w powyższym rozwiązaniu od ruskich chodzi o trwałe skrócenie a nie zwiększenie. Stąd też moje zdziwienie dlaczego poprawa Nm z dołu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 4 lip 2020, o 17:12
- Reputacja: 1
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141km
- LPG: Tak brc
- Lokalizacja: Choroszcz
- Kontakt:
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3474
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Gdzie jest ta gruszka macie jakieś zdjęcia.z.dalsza może jakiś manual dokładniejszy niż ten z D2 chętnie bym tego sprobowal bo bardzo interesująco to wyglądai czy w moim silniku cruze 1.8 polifta można też to wogole zrobić?
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Teraz te wszystkie linki doczytałem...
Jedyne wytłumaczenie, to ze zmienna pojemność była źle ustawiona i mogła blokować w niskich obrotach? Dziwne to.
Z zaciekawieniem czekam kolejnych eksperymentujących i ich odczuć.
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Każdy czeka, jak ktoś inny to zrobi. Jedynie autor się odważył.
Użyłem lepszego tłumacza, i w komentarzach są też niepokojące informacje o detonacjach. Przy wyższych prędkościach.
Nie wiem czy chodzi faktycznie o strzelenie z kolektora, czy spalanie stukowe? Może ktoś to rzetelnie przeczyta..
Użyłem lepszego tłumacza, i w komentarzach są też niepokojące informacje o detonacjach. Przy wyższych prędkościach.
Nie wiem czy chodzi faktycznie o strzelenie z kolektora, czy spalanie stukowe? Może ktoś to rzetelnie przeczyta..
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Jeżeli metoda skrócenia na stałe działa, to moim zdaniem chodzi o ekologię i spełnianie norm.
Myślicie, że producent tak by się pomylił w obliczeniach?
W normalnym zakresie obrotów, używanym przez 90% czasu, działa zduszony, ale eko, a wszystko wraca do normy gdy te "olbrzymie pokłady mocy" drzemiące w naszych jednostkach stają się niezbędne.
Jako ciekawostkę podam alfę 155 (1995 rocznik) z 2 litrową, wolnossącą benzyną, bez zmiennych faz itp. nowoczesnych bajerów. Brat ma taką na niedzielne przejażdżki i powiem szczerze, że nie znam innego silnika o takiej świetnej charakterystyce. Z dołu idzie jak diesel, a i pełną moc osiąga bez zająkniecia.
Strasznie lubię nią jeździć, ale brat nie chce mi jej pożyczać, bo twierdzi, że zamęczam jego babcię
Także czy te nowe bajery w cywilnych pojazdach są dla mocy, czy ekologii, to już trzeba sobie samemu odpowiedzieć. Pewnie odpowiedź jest gdzieś pomiędzy.
Pool80, ja też na pewno zrobię test i sprawdzę to co mówisz o detonacjach, tylko muszę znaleźć wolną chwilę. Byłoby to dziwne, bo duża prędkość to dużo mocy i kolektor powinien być już przestawiony na krótkie kanały.
Myślicie, że producent tak by się pomylił w obliczeniach?
W normalnym zakresie obrotów, używanym przez 90% czasu, działa zduszony, ale eko, a wszystko wraca do normy gdy te "olbrzymie pokłady mocy" drzemiące w naszych jednostkach stają się niezbędne.
Jako ciekawostkę podam alfę 155 (1995 rocznik) z 2 litrową, wolnossącą benzyną, bez zmiennych faz itp. nowoczesnych bajerów. Brat ma taką na niedzielne przejażdżki i powiem szczerze, że nie znam innego silnika o takiej świetnej charakterystyce. Z dołu idzie jak diesel, a i pełną moc osiąga bez zająkniecia.
Strasznie lubię nią jeździć, ale brat nie chce mi jej pożyczać, bo twierdzi, że zamęczam jego babcię
Także czy te nowe bajery w cywilnych pojazdach są dla mocy, czy ekologii, to już trzeba sobie samemu odpowiedzieć. Pewnie odpowiedź jest gdzieś pomiędzy.
Pool80, ja też na pewno zrobię test i sprawdzę to co mówisz o detonacjach, tylko muszę znaleźć wolną chwilę. Byłoby to dziwne, bo duża prędkość to dużo mocy i kolektor powinien być już przestawiony na krótkie kanały.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3474
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Poprawa dolotu 1.8 ecotec
Ja też zrobię tylko muszę wiedzieć gdzie dokładnie jest ta część nooo ale to byłoby już coś hmm tylko gdzie sprawdzić jaki mam dokładnie model silnika?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości