sonda lambda

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

sonda lambda

Post autor: Many » 4 kwie 2021, o 11:53

Witam dwa miesiące temu wymieniłem sondę lambdę tą przed katalizatorem,dwa tygodnie temu padła mi cewka wymieniłem na nową NGK oraz nowe świece tej samej firmyAuto po rozgrzaniu zaczyna mieć brak mocy gdzie po pewnym momencie wszystko wraca do normy problem w tym że cheka nie wywala ale jest zapisany w kompie i pisze że wadliwe działanie sondy lambdy cylinder 1 czujnik 1.Pytanie czy to możliwe żeby tak szybko padła sonda

Dodano po 1 minucie 23 sekundach:
Zapomniałem dodać Chevrolet Cruze 1.8 ls plus lpg.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: etac » 4 kwie 2021, o 12:25

Napisz numer błędu, bo opis jaki podałeś jest niewłaściwy.
Sonda oryginał, czy zamiennik?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: Many » 4 kwie 2021, o 12:31

Błąd P 0300 Sonda orginał

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: etac » 4 kwie 2021, o 12:36

P0300 to wypadanie zapłonów, a nie sonda lambda.
Sonda kupiona w ASO?
Jaki przebieg auta?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: Many » 4 kwie 2021, o 12:41

Tak wypadanie to był pierwszy bład przed wymianą cewki a teraz odczyt jest że sonda przebieg auta to 217 tys. sonda nie była kupowana w ASO tylko w sklepie i to przez gazownika on wymieniał przy mnie na nową

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: wszim » 4 kwie 2021, o 13:02

To mi pachnie podpartym zaworem. Luzy zaworowe do sprawdzenia.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: Many » 4 kwie 2021, o 13:09

ok Dzięki

Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: Many » 5 kwie 2021, o 12:59

Odczytałem dzisiaj prawidłowo bład P 0130 czyli miałeś rację tamten był żle odczytany więc co teraz poradzisz

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: etac » 5 kwie 2021, o 13:23

sprawdź kable w pierwszej kolejności.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: Many » 5 kwie 2021, o 13:36

kable od sondy są ok wczoraj przeglądałem i te od cewki też nawet kostkę odpinałem.Dzieje się tak jak opisałem wyżej w tedy jak się silnik nagrzeje.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: etac » 5 kwie 2021, o 14:24

No to reklamuj jak nie dawno wymieniałeś. Niestety zamienniki są kiepskiej jakości, a oryginał drogi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: wszim » 5 kwie 2021, o 18:10

Many pisze:
5 kwie 2021, o 13:36
kable od sondy są ok wczoraj przeglądałem i te od cewki też nawet kostkę odpinałem.Dzieje się tak jak opisałem wyżej w tedy jak się silnik nagrzeje.
Sprawdź ten luz zaworowy bo mi to pachnie podpieraniem zaworu i w konsekwencji dekompresją cylindra i niespalaniem prawidłowo mieszanki.
W ogóle masz silnik z głowicą KL7 do gazu? Jak nie, to kiedykolwiek sprawdzałeś luz zaworowy? Jaka jest historia auta, skąd ono pochodzi.

Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
A po drugie sytuacja występuje tylko na LPG, czy na benzynie także?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Many
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2019, o 17:34
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna,141KM,
LPG: OPTIMA
Lokalizacja: Gorzów WLKP
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: Many » 5 kwie 2021, o 18:57

Nie wiem jaką mam głowicę,luzów zaworowych nie robiłem a auto pochodzi z Niemiec.Sytuacja występuje na benzynie i gazie.Najpierw wymienie sondę a jak to nie pomoże to elektryk niech po sprawdza a na koniec mechanik

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: konradoo » 5 kwie 2021, o 20:35

Zrób pierw luzy a później sondę. Możliwe że zaoszczędzisz.

Zmień myślenie. Błąd sondy nie musi oznaczać, że jest popsuta.... Prawidłowo może wskazywać odchyłkę od normy.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: wszim » 5 kwie 2021, o 21:31

Many pisze:
5 kwie 2021, o 18:57
Nie wiem jaką mam głowicę,luzów zaworowych nie robiłem a auto pochodzi z Niemiec.
Więc nie masz głowicy przystosowanej do LPG a masz zamontowany LPG. Ile zrobiłeś km na gazie bez kontroli luzu zaworowego? Niestety nie każdy silnik nadaje się do gazu ot tak i bez konsekwencji.

Dodano po 11 minutach 55 sekundach:
viewtopic.php?f=102&t=8585&p=139055&hilit=kl7#p139055
viewtopic.php?f=28&t=8668&p=140041&hilit=kl7#p140041

Dodano po 9 minutach 18 sekundach:
wszim pisze:Chevrolet sprzedawał 2 opcje silnika 1.8 . Zwykłą najtańszą i ciut droższą bo z fabrycznie przystosowaną głowicą (materiałowo)do warunków spalania LPG, która była wykorzystywana także marketingowo w sprzedaży chevroletów z fabryczną LPG "za złotówkę". Ten silnik ma symbol opcji fabrycznej KL7 - możliwość odczytu tego tylko z VIN w systemie komputerowym GM. Generalnie w cruze są silniki klony oplowskiego A18XER (bliski Z18XER o którym magikowi w którymś kościele dzwoniło) , ale nie są to jednostki dzwon w dzwon takie same.
Wszystkie silniki 16 zaworowe 1,6 i 1,8 z oznakowaniami XEP i XER oraz ich chevroletowe klony nie posiadają hydraulicznej regulacji luzu. Co oznacza, że wymagają kontroli luzu zaworowego przy odpowiednim przebiegu określonym przez producenta. W razie rozbieżności poza margines wymagają regulacji poprzez wymianę popychaczy (popularnie szklanek) w sposób: pomiar i zamówienie odpowiednich nominałów wymiarowych. Brak dopełnienia tego grozi poważną awarią głowicy, czego sam doświadczyłeś. Przy czym pierwsza kontrola dotyczy przebiegu 150tys - ale dotyczy to silników bez LPG lub z LPG ale z opcją KL7. Silniki bez opcji KL7 z zainstalowaną LPG muszą być kontrolowane co 20..30 tys km (i dokonywana ewentualna regulacja), bo zjawiska fizykochemiczne spalania LPG bardzo szybko degradują przylgnie gniazd zaworowych z materiałów "tanich".

Brak hydrokompensacji luzu zaworowego to już norma w silnikach benzynowych wszelkich marek. To wynik inżynierskiej doskonałości materiałoznawstwa i lepkiego dotyku księgowych.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

toldek
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: toldek » 6 kwie 2021, o 09:05

,,Brak hydrokompensacji luzu zaworowego to już norma w silnikach benzynowych wszelkich marek. To wynik inżynierskiej doskonałości materiałoznawstwa i lepkiego dotyku księgowych."
No nie do końca tak jest jak piszesz, hydraulika dobra rzecz lecz ogranicza pewne możliwości w osiąganiu mocy, po prostu jest wolniejsza przy sterowaniu zaworami, w niektórych silnikach wrócono do hydrauliki jednak stosując regulację skoku zaworu co zrekompensowało wady hydrauliki.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: huri_khan » 6 kwie 2021, o 10:06

Producent silnika benzynowego w osobówce przewiduje trwałość na około 150 000 km.
Więc dlaczego podnosić koszty i stosować hydraulikę, skoro bez tej hydrauliki 150 000 km też przejedziemy ?

Niech każdy z nas się zastanowi, czy jeżeli dla kogoś wykonuje usługę to daje coś gratis czy ogranicza koszty ?
Czy jeżeli elektryk ma zrobić instalację, gdzie projekt przewiduje przewody o przekroju minimum 3x1,5 mm2, to od siebie zrobi w tej samej cenie stosując przewód 3x2,5mm2?
Czy fotograf, robiąc zdjęcia do dowodu czy paszportu, zamiast 4 odbitek robi w tej samej cenie 6 ?
Czy kurier, jeżeli zapłacimy mu za 10 paczek, to 3 paczki jeszcze zawiezie gratis ?

Żyjemy w takich czasach gdzie postęp i wiedza pozwala na ograniczanie kosztów przy spełnianiu tych samych warunków użytkowania, każdy z nas jest księgowym i nie pozwala, żeby wydawać niepotrzebnie własne pieniądze, żeby innym było lepiej.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

toldek
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: toldek » 6 kwie 2021, o 15:37

Nie o to mi chodziło, nawet nie o koszty - bo hydrauliczne popychacze tańsze od sztywnych. Cytuję co napisałem w poście wyżej ,,No nie do końca tak jest jak piszesz, hydraulika dobra rzecz lecz ogranicza pewne możliwości w osiąganiu mocy, po prostu jest wolniejsza przy sterowaniu zaworami, w niektórych silnikach wrócono do hydrauliki jednak stosując regulację skoku zaworu co zrekompensowało wady hydrauliki. Temat ciekawy jednak nie wszyscy chyba rozumieją w czym problem, i nie o koszty tu chodzi lecz o maksymalne wyciskanie mocy z silnika nie zwiększając pojemności.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: wszim » 6 kwie 2021, o 15:48

Zapewne masz rację. Znasz nowe silniki gdzie to rozwiązanie zostało wprowadzone?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: konradoo » 6 kwie 2021, o 16:03

:ocochodzi: :ocochodzi: :ocochodzi: vtec czy vvti mają hydraulikę, a odnośnie wszelakich skoków to bardziej pod uwagę się bierze układ korbowy. Tam odpowiedni dobór tworzy charakterystykę silnika.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: etac » 6 kwie 2021, o 16:31

1.4T ma hydraulikę, 1.6T od Opla ma hydraulikę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: wszim » 6 kwie 2021, o 20:06

Fakt niezaprzeczalny. :tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

toldek
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: sonda lambda

Post autor: toldek » 7 kwie 2021, o 07:34

Na przykład popularny silnik Toyoty Kod silnika: 2ZR-FAE
(09-18)
108 kW (147hp) 6400 rpm
R-Cat (2009-2018)
Zawory sterowane hydraulicznie i dołożone sterowanie skokiem zaworów stąd moc uzyskana to 147 KM.
Co ciekawe te silniki ,,lubią LPG'' nie ma w praktyce problemów z wypalaniem zaworów, a i sam silnik jak na dzisiejsze czasy konstrykcyjnie O.K. Pojemność 1.8 dziś to podobno dużo ;) ale te silniki też żyją długo w przeciwieństwie do dzisiejszych 1.0 czy 1.2 na turbinach o mocy prawie identycznej do opisanego silnika. Niestety z doświadczenia wiem że dzisiejsze silniki o tak małej pojemności przy 200 tyś km są do poważnych napraw o ile jest jeszcze sens naprawiać patrząc z punktu ekonomicznego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości