Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Adacho
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2020, o 17:48
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 CDI 163KM
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: Adacho » 17 paź 2020, o 21:24

Witam.
Przeszukałem forum i nie mogłem trafić na opis moich problemów z autkiem, a ponieważ jest ich kilka to postanowiłem założyć nowy temat. Mam nadzieję, że ktoś będzie mi w stanie choć troszeczkę pomóc z moimi usterkami :D od razu dodam, że auto było podpinane pod kompa i jedyny błąd jaki wyskoczył to świeca na 2 cylindrze także albo przewód albo świeca do wymiany :). Szukam jeszcze warsztatu z jakimś lepszym kompem żeby sprawdzić go jeszcze raz, może pokarze coś więcej, ale to w przyszłym tygodniu :)

1) Obroty silnika na luzie po odpaleniu - normalnie wynoszą około 800 ale od pewnego czasu zaraz po odpaleniu wskakują na około 1000 i troszeczkę falują, po tym jak silnik złapie trochę temperatury wracają do 800, ale czy zawsze wracają do normy nie wiem, nie zdążyłem jeszcze dokładnie tego poobserwować. Kiedyś czytałem, że może być to powiązane z DPF'em a mianowicie z jego wypalaniem ale co i jak dokładnie nie wiem.

2) Temperatura płynu chłodniczego - nigdy nie dochodzi do 90 zatrzymuje się dwie kreski przed i trzyma się na tym poziomie niezależnie od tego czy auto jedzie czy stoi. Do tego wentylator na chłodnicy włącza się już przy tej temp. a kilka razy nawet wcześniej. Ogrzewanie kabiny chodzi normalnie :)

3) Auto czasami szarpie podczas jazdy - zaczęło się tak dziać po zatankowaniu paliwa, w sumie na sprawdzonej stacji a jednak było z nim coś nie tak (raczej na pewno od paliwa bo szwagierka miała dokładnie to samo w tym samym czasie i na tej samej stacji). Auto zaczęło szarpać podczas jazdy raz mocniej raz słabiej więc wyjeździliśmy paliwo prawie do zera i zatankowaliśmy verve na przepchanie, u szwagierki pomogło u nas niestety nie. Wymieniliśmy filtr paliwa na nowy. Powiem szczerze, że poprawa jest znaczna ale nadal zdarza mu się szarpnąć. Jakieś rady ? Ktoś ma jakiś pomysł jak dobrze przeczyścić układ paliwowy ?

4) Przyśpieszanie - czasami auto przyspiesza jakby nie miało mocy dopiero jak wcisnę pedał w podłogę puszczę i wcisnę jeszcze raz zaczyna ciągnąc jak trzeba (podejrzewam, że to może być problem związany z problemem nr 3 :) a mianowicie podawaniem paliwa, jeden z mechaników stwierdził, że to może być czujnik ciśnienia paliwa na listwie ale z kolei komp nic nie pokazał a raczej powinien)

Wiem, że trochę tego dużo i przyczyn może być zapewne setki ale może ktoś miał podobne problemy i wie jak je rozwiązać.

Z GÓTY DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: etac » 17 paź 2020, o 21:37

no w jednym wątku odpowiedzi nie znajdziesz, ale wszystkie pytania już były:
1. kiedy było ostatnie wypalanie, jakie trasy robisz samochodem
2. termostat do wymiany
3. jak szarpanie 1500-1800 obrotów, to TTTM
4. No wszystko zależ od jakich obrotów go ciągniesz w górę.

A fajnie też podać jaki rocznik i jaki przebieg i który właściciel.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Adacho
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2020, o 17:48
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 CDI 163KM
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: Adacho » 17 paź 2020, o 21:50

Dzięki za szybką odpowiedź :)
rocznik 2011, przebieg 173000, 3 właściciel auto ściągnięte z Danii :)

1) ostatnie wypalanie było jakieś 2 tygodnie temu ale już czuć z wydechu specyficzny zapach ;) z trasami wiem o co Ci chodzi :) no niestety trasy głównie krótkie, po mieście z domu do pracy i zakupy. Ale to faktycznie może być powiązane z DPF'em ?
2) a czujnik temp. płynu też może mieć coś z tym wspólnego ?
3) szarpie niezależnie od wysokości obrotów ;)
4) kurczę nigdy nie zwróciłem uwagi od ilu obrotów go ciągnę ale zazwyczaj raczej tak samo i czasem idzie a czasem nie, ale kuknę następnym razem na obrotomierz ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: etac » 17 paź 2020, o 21:56

2. Na 99,9% nie
3. powiązane z 1.

proponuje przestać jeździć nim mniej niż 40 km w jedną stronę, a teraz zrobić sobie wycieczkę gdzieś 150-200 km od domu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Adacho
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2020, o 17:48
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 CDI 163KM
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: Adacho » 17 paź 2020, o 22:10

dzięki za pomoc :)

termostat wymienię i przegonię go za miasto żeby przepchać trochę DPF, zobaczymy co będzie :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: kochar » 18 paź 2020, o 08:40

Egr, wtryski i kolektor do przeglądu. viewtopic.php?f=28&t=10343&p=167221&hilit=egr#p167221 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: Mitko » 30 paź 2020, o 22:44

Mój Cruze, taki sam nie musi jeździć na autostradę, żeby wypalić DPFa. Wypala się nawet w ruchu miejskim, a jak nie zdąży to przy następnej jeździe dalej kontynuuje, zero problemów. Teraz taka sprawa, jak się wypala, to widać na chwilowym spalaniu przy ruszaniu na jedynce zużycie 39,9 l/100 km, a ponadto w czasie wypalania silnik jest bardzo narowisty przy zmianach biegów i szarpie. W czasie wypalania chwilowe spalanie jest zauważalnie wyższe niż bez wypalania. Co do temp. na wskaźniku, to normalne, że wskazówka jest przed połową skali.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: etac » 31 paź 2020, o 07:31

Jak wypalasz w mieście to sprawdź sobie stan oleju. Na pewno masz go za dużo.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: pawelwaw84 » 31 paź 2020, o 08:35

Już 15kkm zrobiłem Captivą z tym silnikiem przy wypalaniu filtra co 600-700km, z czego pewnie koło połowy wypaleń było w mieście. Tylko raz przerwałem wypalanie na tym dystansie. Stan oleju stabilny. Może jak się wypala na postoju czy tylko w korkach, do tego gasi w trakcie to jakaś część spłynie, ale jak się jedzie i te 2000obr. skrzynia utrzymuje to wygląda na to, że nic złego się nie dzieje. Po raz kolejny powiem, że bałem się tego filtra a tu nie taki diabeł straszny jak go malują. Prędzej kiedyś pojadę na jego czyszczenie niż wycięcie.

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 cdi 163km - kilka problemów z motorem :)

Post autor: Mitko » 2 lis 2020, o 14:14

Oleju mam 3/4 miarki więc na pewno nie za dużo. A jak jest silnik rozgrzany i odpowiednia różnica ciśnień przed i za DPF, to komputer uruchamia wypalanie przy zachowaniu pewnych minimów prędkości obrotowej silnika ale nie trzeba gać po autobanie. Może w starszych rocznikach było nieco inne oprogramowanie i tak trzeba było. Mój jest MY 2013, przejechane 110 tkm i chodzi jak zegarek, w większości po mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości