Kręci zalewa świece i nie odpala ;(

Stuka, puka, kapie, cieknie...
GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kręci zalewa świece i nie odpala ;(

Post autor: GoLL@B » 26 mar 2023, o 09:57

Chyba mam winowajce - map sensor. Po odpięciu odpala i jeździ (może nie perfekcyjnie, ale w miarę stabilnie). W zeszłym roku latem przełożyłem faktycznie na jakis drugi, który mi leżał bo pojawiał się P0107. Teraz nie dostrzegłem takiego błędu, pojawił się dopiero jak go odpiąłem. Teraz pytanie co kupić? Używane oryginalne mi się skończyły. Jakieś używki na allegro znalazłem, ale nie wiem, czy znów chce się pakować w używkę. Nowego oryginału na szybko nie znalazłem - w POTAKu stan wszystkich na chwilę obecną 0.

Widziałem tutaj, że ktoś nawet zaryzykował NTY i działa poprawnie, więc jest szansa, że nawet z nieoryginalnym współpracuje. Ja zastanwiam się nad czymś ze średniej półki cenowej -> NGK (NTK) (o ok. 50zł taniej niż obecna widoczna cena oryginalnego w POTAKu). Czy ktoś może miał z tym styczność?

PS. muszę kumpla spytać, czy zwracał na kompie uwagę na podciśnienie :)

Awatar użytkownika
papieju
Fachman
Posty: 2040
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 68
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Kręci zalewa świece i nie odpala ;(

Post autor: papieju » 26 mar 2023, o 10:05

Mam krokowy silniczek Skv i bez problemu współpracuje w tym silniku więc zamiennik mapa też powinien

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kręci zalewa świece i nie odpala ;(

Post autor: GoLL@B » 2 kwie 2023, o 18:09

Mam już pierwsze spostrzeżenia. Jeśli chodzi o tej czujnik NTK (NGK) to wygląda na to, że z T18SED działa poprawnie.
Samochód odpala bezproblemowo. Sytuacja z obrotami też się poprawiła i to mimo nieszczelnego dolotu, bo znów mam ten nieszczęsny rezonator do ogarnięcia.

Jednak muszę nadmienić, że czujnik NTK, pomimo iż wygląda na to, że działa poprawnie, nie jest P&P. (pomimo tego, że w opisie kompatybilnych numerów widnieje 96 330 547, jak oryginalny czujnik). Jak widać na zdjęciu porównawczym (poniżej), umiejscowienie takiego plastikowego ząbka w środku gniazda się różni. W związku z czym, trzeba było trochę porzeźbić wtyczkę tapeciakiem. Aczkolwiek oznaczenia pinów się zgadzały, to zdecydowałem się porzeźbić i działa. Zresztą, na torebce z tym czujnikiem jest informacja, że po otwarciu nie ma możliwości zwrotu. Ja sprawdziłem wielkość, umiejscowienie ucha, ilość pinów, także oznaczenia funkcji pinów były widoczne i możliwe to porówania - to wszystko pasowało.

Gdzieś spotkałem się z takim komentarzem, żeby uważać na wersję (prawa/lewa), ale byłem przekonany, że chodzi o umiejscowienie tego mocującego ucha na śrubę, bo faktycznie występują takie mające je po prawej lub lewej stronie. Ale warto pamiętać, że podobnie sytuacja ma się z tym ząbkiem (pozycjonującym wtyczkę w gnieździe, o ile dobrze to nazywam?)
IMG_20230329_154509MP.jpg
IMG_20230329_154446MP.jpg

marcel80_24
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 8 gru 2019, o 21:33
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109 km
LPG: lovato
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Re: Kręci zalewa świece i nie odpala ;(

Post autor: marcel80_24 » 2 kwie 2023, o 19:40

A sprawdzałeś czy gaz nie zalewa cylindrów? Miałem tak jak wyrobił się tłoczek w elektrrozaworze na redaktorze LPG auto kręciło, kręciło i kręciło ale po 10 s odpalało.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 1 gość