[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Zaniepokoiło mnie coś innego.
Pod deklem od strony silnika jest dziwna maź w kolorze żółtym.
Może ktoś wie co to takiego ?
Pod deklem od strony silnika jest dziwna maź w kolorze żółtym.
Może ktoś wie co to takiego ?
- Załączniki
-
- IMG_20171028_120759.jpg (182.05 KiB) Przejrzano 5595 razy
-
- IMG_20171028_120719.jpg (696.98 KiB) Przejrzano 5595 razy
-
- IMG_20171028_120711.jpg (895.89 KiB) Przejrzano 5595 razy
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
chłodniczkę oleju już robiłeś?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Auto stało ostatnio? Małe przebiegi robisz?
Sprawdźw zbiorniku płynu chłodzącego czy syfu nie ma. Jak jest to chłodniczka do wymiany lub same uszczelki.
Sprawdźw zbiorniku płynu chłodzącego czy syfu nie ma. Jak jest to chłodniczka do wymiany lub same uszczelki.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Może tylko emulgat oleju z wilgocią się tu nazbierał. Może tak być na krótkich przebiegach. Po dłuższym przebiegu powinien zniknąć.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Krótkie trasy, silnik się nie nagrzeje i mamy co widać. Jeszcze napisz tylko jaki olej lałeś ostatnio i czy przypadkiem nie Shell Helix?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Krótkie trasy to fakt bo do pracy mam 8 km wiec 16 - 20 dziennie.
Oczywiście jeżdżę też i dłuższe bo inaczej nie byłoby sensu zakładać LPG.
Ale ostatnio faktycznie same krótkie.
Pomiar luzów był robiony zaraz po wymianie oleju (jakieś dwa trzy dni).
Olej od samego początku GM.
Chłodniczka oleju nie była robiona.
Oczywiście jeżdżę też i dłuższe bo inaczej nie byłoby sensu zakładać LPG.
Ale ostatnio faktycznie same krótkie.
Pomiar luzów był robiony zaraz po wymianie oleju (jakieś dwa trzy dni).
Olej od samego początku GM.
Chłodniczka oleju nie była robiona.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie winiłbym krótkich tras, bo też przeważnie tyle robię, a emulsji nigdy nie miałem. Może warto sprawdzić też w drugą stronę - spaliny w płynie chłodzącym?
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nic takiego nie zauważyłem.
Ale jest coś innego.
Zawsze jak odpalę zimny silnik to czuć paliwo wokół samochodu i to dosyć mocno.
A sprawdziłem wszystko pod kątem jakichkolwiek wycieków i nic nie stwierdziłem.
Nie mam pojęcia skąd dochodzi ten zapach.
Nie mam też pojęcia czy to ma cokolwiek wspólnego z tym dziwnym żółtym olejem.
Ale jest coś innego.
Zawsze jak odpalę zimny silnik to czuć paliwo wokół samochodu i to dosyć mocno.
A sprawdziłem wszystko pod kątem jakichkolwiek wycieków i nic nie stwierdziłem.
Nie mam pojęcia skąd dochodzi ten zapach.
Nie mam też pojęcia czy to ma cokolwiek wspólnego z tym dziwnym żółtym olejem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie ma.
To żółte to jest ewidentnie emulgat, który zrobił się z wilgoci spalin lub nieszczelności i wycieku płynu. Mnie taka ilość przypomina to pierwsze więc nie wpadałbym w panikę, co najwyżej obserwował płyn w zbiorniku.
To żółte to jest ewidentnie emulgat, który zrobił się z wilgoci spalin lub nieszczelności i wycieku płynu. Mnie taka ilość przypomina to pierwsze więc nie wpadałbym w panikę, co najwyżej obserwował płyn w zbiorniku.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ktoś pisał o tanim i prostym testerze płynu na zawartość spalin - ja bym sprawdził, bo naprawa po awarii uszczelki to już spory wydatek.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 08:54
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ Kombi
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam,
Czy byłby ktoś w stanie podać namiary na zaufanego mechanika w celu sprawdzenia i regulacji szczelin zaworów w okolicach Dębicy lub Tarnowa ? Sprawa dość pilna - auto gaśnie na zimnym silniku jak również słabo ciągnie - po rozgrzaniu wraca do normy.
Z góry dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Czy byłby ktoś w stanie podać namiary na zaufanego mechanika w celu sprawdzenia i regulacji szczelin zaworów w okolicach Dębicy lub Tarnowa ? Sprawa dość pilna - auto gaśnie na zimnym silniku jak również słabo ciągnie - po rozgrzaniu wraca do normy.
Z góry dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
luzy możesz sam pomierzyc, . łatwa sprawa . Szczelinomierz dokładny potrzebujesz . Ja w Tarnowie mogę Ci polecic aso Opla plus czakram. w aso około 200 złotych za robotę plus uszczelka bo Ci nie dadzą gwarancji na szczelność. Pewnie 15 % rabatu uda się Ci utargowac. w czakramie też pewnie podobnie wyjdzie.
pablo1
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2017, o 22:20
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam
ostatnimi czasami miałem trochę kłopotów ze swoim cruzem 1.8 141km
zaczęło się od błędów walków po wymianie rozrządu 0-o wiec wymieniłem czujnik wału ale błędy dalej były pojechałem do mechaników i oni stwierdzili po całym dniu ze wałek wydechowy uszkodzony .. odłamał się klin od strony czujnika ciekawe jakim cudem nagle po wymianie rozrządu hmm
ale ok wiec po kłótni zamówiłem wałek nowy odebrałem zawiozłem i znów następne 3 dni śmieszni mechanicy nie mogli ustawić rozrządu bo był błąd ciągle .
wkoncu oddali auto bez błędów auto jeździło ale nie testowałem go ile znów max jedzie bo niebylo gdzie po miesiącu moje zdziwienie ze na autostradzie ledwo jedzie do 120 jako tako od 140 do 180 to katowanie jak bym miał może z 1.0 silnik a nie 1.8 i moje odczucia sa takie ze auto strasznie mniej ma mocy i buczy , rozrząd był sprawdzany tydzień temu u innego mechanika był źle ustawiony wiec naprawa go i trochę sie polepszyło ale dalej auto ma mało mocy ?
poczytałem o tych zaworach i sprawdziłem i mi wyszły wyniki ze cały wałek wydechowy jest do regulacji ;/
a wiec auto na zimnym silniku strasznie jest słabe ruszam to brakuje mu mocy od 2,5 tys obrotów czuc jak go cos blokuje do np 3tys pozniej lekki kop i znow brak od 3.5 do 4,5 tys a od 5 tys nagle ma kopa ma i tak samo na ciepłym auto od 3 tys obrotów czuć jak nagle traci kopa lekko a do 5 tys znow ma i buczy tez jak sportowe głuche buczenie słychać że to od silnika cos nie tak czytałem ze nietylko ja mam te straty mocy ale niewidze odpowiedzi co to konkretnie
testowany na benzynie i na gazie i jest to samo (gaz mam od 15 tys km założony )
.
Czy moze byc to wina tego wałka czy nie ? ? bo juz mam dość każdemu płacenia a auto dalej nie jeździ jak kiedyś spokojnie do 210 latało w miarę szybko a nie kilka kilometrow i dalej 170 .
i czy wałki jak ustawiam np scacy na środku idealnie to wydechowy nie jest idealnie brakuje mu troche ciezko to pokazać na zdjęciach , niżej zdjecia
ostatnimi czasami miałem trochę kłopotów ze swoim cruzem 1.8 141km
zaczęło się od błędów walków po wymianie rozrządu 0-o wiec wymieniłem czujnik wału ale błędy dalej były pojechałem do mechaników i oni stwierdzili po całym dniu ze wałek wydechowy uszkodzony .. odłamał się klin od strony czujnika ciekawe jakim cudem nagle po wymianie rozrządu hmm
ale ok wiec po kłótni zamówiłem wałek nowy odebrałem zawiozłem i znów następne 3 dni śmieszni mechanicy nie mogli ustawić rozrządu bo był błąd ciągle .
wkoncu oddali auto bez błędów auto jeździło ale nie testowałem go ile znów max jedzie bo niebylo gdzie po miesiącu moje zdziwienie ze na autostradzie ledwo jedzie do 120 jako tako od 140 do 180 to katowanie jak bym miał może z 1.0 silnik a nie 1.8 i moje odczucia sa takie ze auto strasznie mniej ma mocy i buczy , rozrząd był sprawdzany tydzień temu u innego mechanika był źle ustawiony wiec naprawa go i trochę sie polepszyło ale dalej auto ma mało mocy ?
poczytałem o tych zaworach i sprawdziłem i mi wyszły wyniki ze cały wałek wydechowy jest do regulacji ;/
a wiec auto na zimnym silniku strasznie jest słabe ruszam to brakuje mu mocy od 2,5 tys obrotów czuc jak go cos blokuje do np 3tys pozniej lekki kop i znow brak od 3.5 do 4,5 tys a od 5 tys nagle ma kopa ma i tak samo na ciepłym auto od 3 tys obrotów czuć jak nagle traci kopa lekko a do 5 tys znow ma i buczy tez jak sportowe głuche buczenie słychać że to od silnika cos nie tak czytałem ze nietylko ja mam te straty mocy ale niewidze odpowiedzi co to konkretnie
testowany na benzynie i na gazie i jest to samo (gaz mam od 15 tys km założony )
.
Czy moze byc to wina tego wałka czy nie ? ? bo juz mam dość każdemu płacenia a auto dalej nie jeździ jak kiedyś spokojnie do 210 latało w miarę szybko a nie kilka kilometrow i dalej 170 .
i czy wałki jak ustawiam np scacy na środku idealnie to wydechowy nie jest idealnie brakuje mu troche ciezko to pokazać na zdjęciach , niżej zdjecia
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2017, o 22:20
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
czy tu nikt nic nie doradzi o tym spadku mocy ze tylko do 170 km/h jadę zero żywych ludzi z pomysłami
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To jak problemy zaczęły się po wymianie rozrządu u śmiesznych mechaników to zaprowadz do aso i wtedy problemy się skończą a śmieszni mechanicy niech ci kasę oddadzą za niefachowa wymianę.
Luz faktycznie jest poniżej tolerancji, ale myślę że to nie on jest sprawca problemów.
Luz faktycznie jest poniżej tolerancji, ale myślę że to nie on jest sprawca problemów.
pablo1
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ciekawe w jaki sposób mechanik kontrował wałek przy skręcaniu znacznym momentem śruby koła rozrządu. Wszystko jest opisane w TIS ie jak należy kontrować wtedy nic nie odpadnie z wałka rozrządu
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ale te autko więcej nie pojedzie. 170 -180 to max .Misza pisze:czy tu nikt nic nie doradzi o tym spadku mocy ze tylko do 170 km/h jadę zero żywych ludzi z pomysłami
Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Pablo1, ale jak kolega pójdzie do ASO i pokaże, że ma wszystkie zawory wydechowe poza tolerancją, to żaden poważny mechanik bez regulacji się za takie auto nie weźmie, więc zostają tylko śmieszni mechanicy i śmieszne fora z cudownymi receptami typu 'moto-doktor'.
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Nie czytałeś? Kolega śmigał 210 (z górki i z wiatrem).
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Oczywiście. Ale jak kolejni mechanicy będą się bawić kosztem kolegi to suma rośnie. Myślę że jak by od razu dał do aso to by nie było problemu bo od razu by luz pewnie przy wymianie rozrządu sprawdzili , jeśli kolega by to zlecił i miał by wszystko zrobione plus 2 lata gwarancji. O spokoju i braku nerwów nie mówię.
A teraz trzeba wszystko od nowa rozbierać plus regulacja. Za darmo tego nikt nie zrobi przecież.
A teraz trzeba wszystko od nowa rozbierać plus regulacja. Za darmo tego nikt nie zrobi przecież.
pablo1
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 mar 2017, o 22:20
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Załącznik zdjęcie abyś nie marudził ze sobie wmawiam prędkości jakie auto osiąga maksymalna była 221 mierzona obok audi jechała
może ty nigdy nie przekraczasz 140 na autostradzie ale są ludzie co wiedza ile jest maxx z auta osiągnąć i w jakim czasie skoro czuje ze auto od 140 zaczyna mieć muła którego nie było i czuć ze od 140 do 170 to jest masakra go rozpędzić gdzie astra 1.6 mi na dupie siedzi wtedy to coś nie gra bo astra ma moc silnika 105 a ja 141 wiec komentarze typu z wiatrem itp zatrzymaj dla siebie <<
przed wymiana wałka i rozrządu auto o wiele lepiej jeździło po wymianie już nie błędów niema żadnych wiec gdzieś coś musi być nie tak dlatego myślę juz ze to wina tych luzów skoro były w normie a teraz nie sa to może utrata mocy jest przez nieszczelność ich tylko to zostało do zrobienia ,servis tez nie wie czy przez to sie to dzieje bo bylem mogą szukać przyczyny jak to mi powiedzieli koszt będzie rósł razem z czasem szukania i testowania super ,
czy ktos wie gdzie idzie kupić szklanki zaworowe poza aso czy tylko u nich , bo ceny trochę duże
(moderator)
Misza zacznij stosować regulamin i prawidłową pisownię (początek i koniec zdań), bo taki słowotok fatalnie się czyta.
może ty nigdy nie przekraczasz 140 na autostradzie ale są ludzie co wiedza ile jest maxx z auta osiągnąć i w jakim czasie skoro czuje ze auto od 140 zaczyna mieć muła którego nie było i czuć ze od 140 do 170 to jest masakra go rozpędzić gdzie astra 1.6 mi na dupie siedzi wtedy to coś nie gra bo astra ma moc silnika 105 a ja 141 wiec komentarze typu z wiatrem itp zatrzymaj dla siebie <<
przed wymiana wałka i rozrządu auto o wiele lepiej jeździło po wymianie już nie błędów niema żadnych wiec gdzieś coś musi być nie tak dlatego myślę juz ze to wina tych luzów skoro były w normie a teraz nie sa to może utrata mocy jest przez nieszczelność ich tylko to zostało do zrobienia ,servis tez nie wie czy przez to sie to dzieje bo bylem mogą szukać przyczyny jak to mi powiedzieli koszt będzie rósł razem z czasem szukania i testowania super ,
czy ktos wie gdzie idzie kupić szklanki zaworowe poza aso czy tylko u nich , bo ceny trochę duże
(moderator)
Misza zacznij stosować regulamin i prawidłową pisownię (początek i koniec zdań), bo taki słowotok fatalnie się czyta.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2018, o 13:21 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Misza zacznij stosować regulamin i prawidłową pisownię (początek i koniec zdań), bo taki słowotok fatalnie się czyta.
Powód: Misza zacznij stosować regulamin i prawidłową pisownię (początek i koniec zdań), bo taki słowotok fatalnie się czyta.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LS+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam serdecznie zakupiłem 2 ty godnie temu chevroleta cruze 1.8 kombi z LPG samochód bez opcji KL7 kod fabryczny silniaka F18D4 typ KL1J czyli te nie do gazu .
Samochód ma przejechane 97 tys instalacja od początku. Po 45 tys koleś robił regulację luzu mam na to papier mówił też że przy 75 tys też robił ale papieru już nie ma twierdzi że następna regulacja wypadnie na 105 tys. Dmuchając na zimne zleciłem mechanikowi kontrole i wypisał mi takie coś mówiąc przy tym, że luz zaworu dolotu jest oki a wylot jest po za granicą tolerancji ale lepiej większy niż jak by był mniejszy i że przy regulacji wcześniej pewnie za bardzo splanowali szklanki ale to się dotrze i tak przy tych 105 tys proszę zrobić regulację ponownie. I teraz mam pytanko do fachowców z forum bądź ludzi dobrej woli powie mi ktoś jak to wygląda naprawdę
to sa pomiary
0,25/0,25 025/0,25 0,25/0,25 0,25/0,25
wylot to to mnie nie pokoi 0,45/0,50 0,50/0,45 0,45/0,50 0,45/0,50
Samochód ma przejechane 97 tys instalacja od początku. Po 45 tys koleś robił regulację luzu mam na to papier mówił też że przy 75 tys też robił ale papieru już nie ma twierdzi że następna regulacja wypadnie na 105 tys. Dmuchając na zimne zleciłem mechanikowi kontrole i wypisał mi takie coś mówiąc przy tym, że luz zaworu dolotu jest oki a wylot jest po za granicą tolerancji ale lepiej większy niż jak by był mniejszy i że przy regulacji wcześniej pewnie za bardzo splanowali szklanki ale to się dotrze i tak przy tych 105 tys proszę zrobić regulację ponownie. I teraz mam pytanko do fachowców z forum bądź ludzi dobrej woli powie mi ktoś jak to wygląda naprawdę
to sa pomiary
0,25/0,25 025/0,25 0,25/0,25 0,25/0,25
wylot to to mnie nie pokoi 0,45/0,50 0,50/0,45 0,45/0,50 0,45/0,50
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Faktycznie jest za duży. Ja bym się tym raczej nie przejmował, silnik będzie trochę klepał ale nic złego mu się nie stanie. Pojedziesz na tym dobre kilkadziesiąt tysiecy. Jeżeli teraz ma 97tys i taki duży nadmiar bez sensu jest tam zaglądać za kilka tys km. Przejedź ze 30 tys i dopiero ponowna kontrola.
KLJ1 to chyba początek VIN ale to nie oznacza typu silnika. KL7 nie jest wprost notacją VIN. Tego patrząc na VIN nie odczytasz.
KLJ1 to chyba początek VIN ale to nie oznacza typu silnika. KL7 nie jest wprost notacją VIN. Tego patrząc na VIN nie odczytasz.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LS+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dzięki za szybką odpowiedz cieszy mnie bardzo to co piszesz nie znam się za bardzo w tym temacie a nie chcę doprowadzić do wypalenia zaworów i uszkodzenia głowicy wiem tylko że w cruzach kombi nie było opcji KL7. A jeśli zacznę słyszeć tzw klekotanie w silniku to oznacza że w tym momencie głowica poszła w ciul czy mam jeszcze trochę czasu na dojechanie do mechanika nie znam się może pytania są nie poważne ale myślę że po to jest te forum
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
Odnośnie twojej odpowiedzi lepszy jest nadmiar jak niż go brak?
Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
a w tym czasie za te parenaście tysiaków dolot się nie zmniejszy może po prostu przy 105 tysiakach zrobić tylko znów pomiar tak jak teraz?
Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
Odnośnie twojej odpowiedzi lepszy jest nadmiar jak niż go brak?
Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
a w tym czasie za te parenaście tysiaków dolot się nie zmniejszy może po prostu przy 105 tysiakach zrobić tylko znów pomiar tak jak teraz?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nadmiar jest lepszy niż brak, tylko że jak jest za duży nadmiar to moc silnika jest mniejsza.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 1.8 LS+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
I też tak odczuwam po samochodzie ma moc ale jakoś słabo ale jako że nie jestem szybcy i wściekli żona obok i dziecko to mi na razie wystarczy zważywszy że wcześniej miałem foczke 100km byle nie wpaść w dołek finansowy zaniedbując luzy zaworowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość