Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Ja mam Evandę dopiero 1,5 roku. Mało rzeczy jest w niej których nie robiłem.
-
- Świeżak
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 lut 2015, o 19:11
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Podłączam się do tematu . A mianowicie u mnie po rozebraniu i wyjęciu pompy nie ma takich zjedzonych łopatek pompa wygląda jak ta VALEO. I MOJE PYTANIE teraz gdzie dalej szukać winy nie dogrzewania??? Dodam jaszcze ze po przejechaniu nawet 30 km. I strzałka temperatury jest w normie. Reduktor LPG się szybko nagrzewa. Aha i jeszcze jedno jak jadę w korkach to się nagrzewa jak powinno być lub też jak stoję w miejscu to też nagrzewa się tak jak powinno...
Nagrzewnica wymieniona...
Nagrzewnica wymieniona...
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Termostat wymieniony na nowy?
Nie ma przedmuchów z uszczelki pod głowicą?
Nie ma przedmuchów z uszczelki pod głowicą?
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
No to za deska rozdzielcza jest klapka otwierająca nadmuch z nagrzewnicy musiała Ci się urwać linka , zerwać klapka lub co kolwiek innej możliwości nie ma
Bo przekręcając pokrętło na zimne zamyka się klapka izolując w 100% przepływ ciepłego powietrza z nagrzewnicy wtedy leci to powietrze z zewnątrz nie przelatując przez nagrzewnice
Jak masz pokrętło to powinno ono chodzić z lekkim oporem a nawet jeśli chodzi z oporem to i tak jakoś sprawdź to może wystarczy ściągnąć schowek i gdzieś tam są cięgna nie wiem może bliżej tunelu środkowego pozaglądaj nie mam tego samochodu
Bo przekręcając pokrętło na zimne zamyka się klapka izolując w 100% przepływ ciepłego powietrza z nagrzewnicy wtedy leci to powietrze z zewnątrz nie przelatując przez nagrzewnice
Jak masz pokrętło to powinno ono chodzić z lekkim oporem a nawet jeśli chodzi z oporem to i tak jakoś sprawdź to może wystarczy ściągnąć schowek i gdzieś tam są cięgna nie wiem może bliżej tunelu środkowego pozaglądaj nie mam tego samochodu
-
- Świeżak
- Posty: 43
- Rejestracja: 19 lut 2015, o 19:11
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Termostat wymieniony , przedmuchów nie zauważyłem, a i pokretło temperatury działa poprawnie otwiera i zamyka...
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Problemem jest wydajność pompy wody. Z moich eksperymentów wynika że jej siła jest tak dobrana żeby obsłużyła nagrzewnicę, ale po dodaniu równolegle parownika do gazu większość płynu przepływa przez parownik i nagrzewnica jest mniej wydajna. Wczoraj założyłem tzw. kryzę na dopływie wody do parownika i moje ogrzewanie poprawiło się. termostat musi być z oznaczeniem 92 st. C. Po odpaleniu działa tzw mały obieg płynu, żeby silnik się szybciej rozgrzał. Potem otwiera się termostat (ale nie całkiem) i płyn zaczyna zasilać nagrzewnicę. Dopiero po przekroczeniu 92 st. termostat otwiera się całkiem i płyn przechodzi przez chłodnicę.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Nie ma takiej opcji by termostat zasilał nagrzewnicę przy częściowym otwarciu. Mały obieg to silnik, nagrzewnica i ewentualnie wpięty w nią równolegle lub szeregowo parownik od LPG. Termostat ma się otworzyć i płyn ma pójść na chłodnicę by nie przegrzać silnika. Termostat otwierać powinien się gwałtownie, i tak samo przymykać. Można to obserwować na skanerze OBDII albo ręką, gdy czuć jego otwarcie. Jeśli otwiera się powoli i dodatkwo w niższych temperaturach niż nominalna temperatura otwarcia to znaczy, że jest uszkodzony a silnika będzie niedogrzany. Termostaty o temperaturze otwarcia 92st C nie były oryginalnie montowane w tych silnikach. Tu dla własnego komfortu wyższej temperatury takie się wkłada. Sam mam taki wkład Mery i taki miałem przez wiele lat w Nubirze.
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Rozebrałem silnik na części i złożyłem. Dokładnie sprawdzałem każdy kanał w bloku gdzie prowadzi. Termostat sprawdzałem w gorącej wodzie, obserwowałem jak się nagrzewa i przy jakiej temperaturze co się z nim dzieje. Widzę że kolega musi przejść tą samą ścieżkę co ja - remont kapitalny silnika evanda - SAMODZIELNIE! A teraz dokładnie wyjaśnię jak działa obieg płynu w EVANDZIE. 1. Zimny silnik - płyn jest kierowany z bloku do wyjścia z tyłu bloku, obok alternatora, i od razu wraca do kolektora powrotu do pompy. 2. Silnik się rozgrzewa ale jeszcze nie ma temperatury 90 st. - powoli otwiera się dolny grzybek termostatu (sprawdź sam na zdemontowanym termostacie w garnku z wrzątkiem i obejrzyj miejsce montowania termostatu są tam trzy otwory - jeden jest zatkany przez termostat) i płyn przepływa przez głowicę do nagrzewnicy. 3. Silnik gorący - otwiera się grzybek termostatu i płyn przepływa przez chłodnicę. Sprawdź sam gdzie i którędy przepływa płyn chłodniczy. Ja tak sprawdzałem podłączając w różne miejsca wąż z wodą i patrzyłem którędy płynie. Nie posługuję się teorią kolegów mechaników tylko własną sprawdzoną praktyką. Spędziłem przy tym aucie zbyt wiele godzin żeby się teraz mylić. Ale nie piszemy tu żeby się spierać tylko żeby pomagać! EVANDA nie jest doskonała i można ją poprawić np termostatem 92 st. U mnie to działa. Skryzowałem też dopływ płynu do parownika i teraz więcej ciepła idzie na nagrzewnicę, a parownik działa normalnie i nie zamarza.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Odwieczny problem z ogrzewaniem evanda
Kolego, przez 15 lat miałem dwa silniki w Nubirze i miałem okazję je rozebrać, jeden na części pierwsze a drugi przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Są to silniki identyczne jak w Evandzie 2.0.
Pokaż mi, gdzie termostat ma ten mały grzybek do otwierania...hmm, czego?
To jest otwór pod mały obieg.
U mnie Evanda zaczyna grzać nim temperatura cieczy osiągnie 60 st C.
Jutro odpiszę na resztę a na zakończenie zobacz jak wygląda termostat z obudową od Evandy/Nubiry/Leganzy. Zamykany otwór do przepływu płynu do chłodnicy jest w nim a nie w bloku.
https://cdn.autodoc.de/thumb?m=1&id=7287379&lng=pl
A tu jeszcze jak działanie układu widzi producent
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... D0.pl.html
Pokaż mi, gdzie termostat ma ten mały grzybek do otwierania...hmm, czego?
To jest otwór pod mały obieg.
U mnie Evanda zaczyna grzać nim temperatura cieczy osiągnie 60 st C.
Jutro odpiszę na resztę a na zakończenie zobacz jak wygląda termostat z obudową od Evandy/Nubiry/Leganzy. Zamykany otwór do przepływu płynu do chłodnicy jest w nim a nie w bloku.
https://cdn.autodoc.de/thumb?m=1&id=7287379&lng=pl
A tu jeszcze jak działanie układu widzi producent
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... D0.pl.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości