Klocki i Tarcze
- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Klocki i Tarcze
Panowie co sądzicie o tej marce/aukcji? http://allegro.pl/klocki-tarcze-hamulco ... 53171.html
Warto to kupić? dobra cena/jakość? Co ew. polecacie?
Warto to kupić? dobra cena/jakość? Co ew. polecacie?
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 929
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Ja na przód polecam tarcze i klocki Brembo. Odczucia po wymianie starych były mega pozytywne. Dzisiaj się już przyzwyczaiłem do dość dużej siły hamowania, ale na początku nie wiedziałem jak wciskać pedał hamulca, żeby gwałtowanie nie zahamować. Przyznaję, że stare tarcze były już dość mocno zjechane, stąd jeszcze większa różnica w odczuciu siły hamowania. Wiadomo, cena jednej tarczy wynosi praktycznie tyle, co całego kompletu z tej aukcji co podesłałeś, ale mi jakoś nigdy nie przyszło do głowy, żeby oszczędzać na hamulcach, jak dla mnie, najważniejszym elemencie w samochodzie.
Na przeglądzie siła hamowania na prawym kole wyniosła 3,76! Na lewym trochę mniej - 3,45 (zacisk mniej skuteczny?). W poprzednim aucie na tarczach Ferodo miałem 2,52 i było dla mnie wystarczająco (myślałem wtedy już, że hamulce są dość mocne), ale teraz auto na tych tarczach i klockach Brembo hamuje naprawdę bardzo dobrze. Jak przyjdzie czas na wymianę, również wezmę na przód Brembo.
Z tyłu mam tańsze tarcze i klocki od firmy ABE, z racji tego, że tył jest dużo mniej ważny podczas hamowania niż przód i moim zdaniem takie połączenie jest optymalne.
Na przeglądzie siła hamowania na prawym kole wyniosła 3,76! Na lewym trochę mniej - 3,45 (zacisk mniej skuteczny?). W poprzednim aucie na tarczach Ferodo miałem 2,52 i było dla mnie wystarczająco (myślałem wtedy już, że hamulce są dość mocne), ale teraz auto na tych tarczach i klockach Brembo hamuje naprawdę bardzo dobrze. Jak przyjdzie czas na wymianę, również wezmę na przód Brembo.
Z tyłu mam tańsze tarcze i klocki od firmy ABE, z racji tego, że tył jest dużo mniej ważny podczas hamowania niż przód i moim zdaniem takie połączenie jest optymalne.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, o 12:23 przez KonradMaster, łącznie zmieniany 2 razy.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
A jaką masz średnicę z przodu? Ile płaciłeś za komplet? Klocki też masz Brembo?
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 929
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Średnica z przodu - 278 mm.
Za wszystko zapłaciłem pięćset kilkadziesiąt złotych, nie pamiętam dokładnie. W tym też były oczywiście klocki, również Brembo.
Jedyny mankament jaki zauważyłem, to delikatne piszczenie przy łagodnym hamowaniu podczas deszczu, na starych nigdy tak nie miałem. Początkowo myślałem, że klocki są jakoś odwrotnie założone, ale sprawdziłem i jest wszystko git, więc może jest to problem TTTM (Ten Typ Tak Ma).
Za wszystko zapłaciłem pięćset kilkadziesiąt złotych, nie pamiętam dokładnie. W tym też były oczywiście klocki, również Brembo.
Jedyny mankament jaki zauważyłem, to delikatne piszczenie przy łagodnym hamowaniu podczas deszczu, na starych nigdy tak nie miałem. Początkowo myślałem, że klocki są jakoś odwrotnie założone, ale sprawdziłem i jest wszystko git, więc może jest to problem TTTM (Ten Typ Tak Ma).
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Aktywny
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 sie 2016, o 17:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica 2.0 + KME
- Silnik:
- Lokalizacja: Brwinów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
To w Epicach były tarcze z przodu 255?? Szczerze jestem w szoku. Przecież tyle to miałem w Nubirze II a to połowa wagi Epici
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
ta aukcja śmierdzi mi "chińczykiem" ale może jestem przewrażliwiony - jakoś nie słyszałem o tej marce a i cena jest taka dość niska (podejrzanie)
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Aktywny
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 sie 2016, o 17:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica 2.0 + KME
- Silnik:
- Lokalizacja: Brwinów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Pamiętam że jak kilka miesięcy temu szukałem tarcz i klocków to też trafiłem na tą aukcję, i też pisali, że to wyprzedaż i ostatnia sztuka. Ale mi nie podszedł rozmiar. Założyłem amerykańskie TEXTARy i hamują świetnie. Są ciche a klocki nie pylą. Zapłaciłem 380 zł za komplet z klockami.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
I taki zestaw Textar tez mam zamontowany nie jest to chińczyk. Na następne klocki dałem inne bo klocki textar pyliły i piszczały u mnie.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 lut 2014, o 15:21
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica & Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Ten zestaw z aukcji przede wszystkim nie jest do epiki.
Tarcze 255mm to może do evandy pasują czy do lacetti, w epice są 278.
Tarcze 255mm to może do evandy pasują czy do lacetti, w epice są 278.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 929
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Na wypadek, gdyby ktoś potrzebował, to tutaj jest wszystko o przednich tarczach hamulcowych.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- Wesley
- Profesjonalista
- Posty: 801
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 10:31
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Epica 2.0 + gazownia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Lecą do mnie graty od Konradoo
Tarcze Mintex + klocki TRW
Tarcze Mintex + klocki TRW
-
- Aktywny
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 sie 2016, o 17:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica 2.0 + KME
- Silnik:
- Lokalizacja: Brwinów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Wczoraj założyłem na przód i tył tarcze i klocki Textara tym razem z serii Pro. Samochód staje dęba. Pedał jest przyjemnie twardy, naprawdę nie sądziłem, że Epika może tak hamować. 6 tys. km temu zakładałem na przód TRW i to była tragedia. Zwichrowały się i kierownica przy hamowaniu z dużych prędkości żyła własnym życiem. Teraz jest lux. Polecam.
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
dlatego tarcz z TRW raczej unikam bo mozna trafic na rozne jakosciowo...
trzymam sie raczej zasady: tarcze Textar/Zimmermann/ATE
klocki: ATE/Zimmermann
trzymam sie raczej zasady: tarcze Textar/Zimmermann/ATE
klocki: ATE/Zimmermann
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
ATE klocków nigdy więcej. już nie pamiętam kiedy ostatnio miałem srebrne felgi....
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
no za cene dobrych hebli placi się pylem...
latwo to można obejść..
albo inne klocki np ceramiczne
albo zabezpieczyć felgi żeby domywanie było dużo prostsze
latwo to można obejść..
albo inne klocki np ceramiczne
albo zabezpieczyć felgi żeby domywanie było dużo prostsze
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Ceramiczne klocki to zło. Bardzo niszczą tarczę
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
zależy jakie ceramiczne..
ATE Ceramic... tarcza się mniej zuzyla niż przy OEMowych klockach...
aczkolwiek pomimo swojej milosci do ATE to klocki takiej roznicy w cenie nie sa warte
ATE Ceramic... tarcza się mniej zuzyla niż przy OEMowych klockach...
aczkolwiek pomimo swojej milosci do ATE to klocki takiej roznicy w cenie nie sa warte
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 534
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Ja mialem Jurid White. Kilka osób tez je mało na forum. Nikt nie poleca:) chociaż felgi były czyste:)
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Ja używam klocki i tarcze TRW i zużywają się normalnie, felgi się brudza, z logicznego względu przednie najbardziej ale zużywają się normalnie.
Z klockami zrobiłem większy przebieg niż z fabrycznymi.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Z klockami zrobiłem większy przebieg niż z fabrycznymi.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
kamyk119 a gdzie i za ile kupiłeś tego textara pro bo nigdzie nie widziałem do Epica?
Mam na przodzie textar zwykły i coś mnie zaraz trafi bo przy hamowaniu z dużej prędkości buczy i telepie a tarcze niby proste i dlatego tak mnie ten textar zastanawia czy warto.
Na tył wrzuciłem TRW i jest git ale zastanawiam się co z przodem zrobić bo w mieście jest ok ale jak jakieś wyższe prędkości autostrada to hamowanie jest masakrą.
Mam na przodzie textar zwykły i coś mnie zaraz trafi bo przy hamowaniu z dużej prędkości buczy i telepie a tarcze niby proste i dlatego tak mnie ten textar zastanawia czy warto.
Na tył wrzuciłem TRW i jest git ale zastanawiam się co z przodem zrobić bo w mieście jest ok ale jak jakieś wyższe prędkości autostrada to hamowanie jest masakrą.
-
- Aktywny
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 sie 2016, o 17:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica 2.0 + KME
- Silnik:
- Lokalizacja: Brwinów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Kupiłem w "ATC Auto-Teille Centrum". ul. Przedszkolna 10 c, Pruszków. tel. 606 474 750. Tam się zaopatruję już od lat. Po graty do Epiki oczywiście trzeba zadzwonić rano i na popołudnie będą.
-
- Aktywny
- Posty: 86
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 16:46
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Epica 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
OK dzięki
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Lukaszbozyk
Powiedz czy to jest taki głośny jakby huk dobiegający z jednej z tarcz przy hamowaniu np ze 130 do 70 takim dłuższym i intensywniejszym? Bo ja mam teraz ATE i jak pisałeś po mieście jest spoko ale w trasie mocniejsze depnięcie to zaczynają buczeć jak jakby się nagrzały.
Powiedz czy to jest taki głośny jakby huk dobiegający z jednej z tarcz przy hamowaniu np ze 130 do 70 takim dłuższym i intensywniejszym? Bo ja mam teraz ATE i jak pisałeś po mieście jest spoko ale w trasie mocniejsze depnięcie to zaczynają buczeć jak jakby się nagrzały.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Ja z takim buczeniem walczyłem w lanosie kiedyś, po wymianie tarcz, klocków i płynu buczenie pozostało. Pomogła dopiero ponowna całkowita wymiana płynu polegająca na wyjęciu tłoczków z zacisku. Mimo przepompowania płynu przez zaworki okazało się, że pod tłoczkiem było po prostu czarno i chyba ten syf się gotował podczas hamowania z dużych prędkości. W każdym bądź razie po tym zabiegu nigdy więcej buczenia nie miałem.
-
- Aktywny
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 sie 2016, o 17:00
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica 2.0 + KME
- Silnik:
- Lokalizacja: Brwinów
- Kontakt:
Re: Klocki i Tarcze
Założony zestaw Textara po przejechaniu 500 km zaczął potwornie wręcz piszczeć. Wstyd było jeździć po mieście. Każdy dojazd do świateł powodował że Epica grała rolę główną zarówno przed innymi kierowcami jak i pieszymi. Zirytowałem się konkretnie bo po wsadzeniu sporej kasy w hamulce nie miałem już ochoty na wymianę klocków przednich (one piszczały). Po poczytaniu "internetów" średnio przekonany kupiłem podkładki antywibracyjne za 26 zł. Problem przestał istnieć. Kawałki gumy i papieru z taśmą dwustronną uciszyły mi hamulce
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość