stuki przy skrecaniu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

stuki przy skrecaniu

Post autor: phoenix_pl » 6 lip 2017, o 00:27

Czesc,

Mam dziwne luzy/stuki sam nie wiem do konca jak to opisac przy skrecaniu kierownica.
Na postoju oraz podczas wolnej jazdy parkingowej jest to wyczuwalne ale tylko przy skrecie w prawo...

Czy to może być ten problem z brakiem smaru w kolumnie ukladu kierowniczego ?
czy raczej koncowka drązka do wymiany ?

pozdro

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: John Wayne » 6 lip 2017, o 08:01

Może być, może być przegub. Sam to będziesz chciał naprawić? Zobacz w tutorialach na YT jakie są objawy i jak zdiagnozować przegub, końcówki, organoleptycznie sprawdź czy nie ma luzów. U mnie w przypadku tego krzyżaka/kolumny objaw charakterystyczny był taki, że jak w momencie tego stuku (ja to nazywałem chrupnięciami) położyło się rękę na drążku kolumny od strony kabiny (przy podłodze za pedałami) to można było wyczuć wyraźnie, że się on unosił.

Powodzenia!

phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: phoenix_pl » 6 lip 2017, o 09:36

dzieki za odpowiedz.

a jak to odroznic oprocz tego podnoszenia jak piszesz kolumny
jak odroznic czy to przegub czy koncowki drazka czy wlasnei ten problem z brakiem smaru ?

pozdro

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: John Wayne » 6 lip 2017, o 09:58

Pooglądaj na YT jakieś filmy i próbuj dopasować objawy. No ale bez podniesienia auta i poszukania przyczyny "na żywo" nie ma co wyrokować na 100%.

Np. tu:


phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: phoenix_pl » 10 lip 2017, o 16:07

jestem po przegladzie technicznym.
Drazki, koncowki, gumy itd co tyczy zawieszenia wszystko jest OK.

Diagnoza technika jest: stuki w przekladni kierowniczej a dokladnie nalezy "regenerowac przekladnie kierownicza" ...

Pytanie czy ten "slynny" brak smaru w kolumnie kierowniczej mozna pomylic z ta przekladnia ?

I czy mozna po VIN w salonie Opla sprawdzic czy dany model byl naprawiany w zwaizku z ta usterka ?

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: John Wayne » 10 lip 2017, o 16:15

Można. Ja po takiej "diagnozie" jak Twoja zbiedniałem bez potrzeby o 1500zł.

Pamiętam jak przejechałem się kiedyś służbowym fordem żony. Miał identyczne objawy jak mój i rozmawiałem z nią na ten temat, żeby zażądała od pracodawcy naprawienia tego, bo to może być niebezpieczna sprawa. Powiedziała, że był z tym 2x u mechanika i stwierdzili, że to przekładnia, ale jeszcze nie wymaga wymiany.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Lexus ES Hybrid
Silnik: 2,5L - OMOTENASHI
Inny samochód: Była Captiva 2,2 D LT+ AWD
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: Kosiu67 » 10 lip 2017, o 16:32

Ja bym najpierw sprawdził czy przyczyną nie jest zatarte łożysko kolumny McPersona.

phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: stuki przy skrecaniu

Post autor: phoenix_pl » 11 lip 2017, o 12:07

łożysko mcpersona jest OK, (tzn odzywa sie, ale dopiero zaczyna lekko byc go slychac ruszajac/skrecajac recznie kolem)
trzeba wiec do ASO podjechac zobaczymy czy to brak smaru czy faktycznie przekladnia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości