problem z odpalaniem
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: orlando 1,8 BiG
- Silnik:
- Lokalizacja: biłgoraj
- Kontakt:
problem z odpalaniem
Orlando 1.8 2013 r.mam problem z odpalaniem gdy jest zimny .Przkręcam kluczyk rozrusznik robi 3 obroty puszczam kluczyk a on jeszcze przekręca 2 razy i nie zapali. Muszę od nowa zacząć odpalanie i z reguły za 3 razem uruchamiam silnik.A czasami jest tak ,że przekręcam kluczyk rozrusznik robi 1 obrót i pomimo że trzymam dalej jest cisza,rozrusznik nie kręci.Jeżeli na dworze jest dodatnia temperatura to wszystko jest dobrze.Wyciągałem rozrusznik ,bo myślałem że jest tam problem ale było wszystko dobrze.Podejrzewam stacyjkę .Może ktoś miał podobny problem ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Wygląda mi na dwa różne problemy. Pierwszy być może związany z LPG z zaleganiem gazu w kolektorze, drugi z rozładowanym lub uszkodzonym akumulatorem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: orlando 1,8 BiG
- Silnik:
- Lokalizacja: biłgoraj
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Akumulator jest na 100 procent dobry .Być może chodzi o zaleganie gazu w kolektorze .Pomimo że zapala na benzynie do tego dolącza zaległy gaz?
Pewnie podjadę do serwisu.Ale to dzieje się tylko przy minusowych temperaturach i po nocnym postoju?
A jeszcze jedno w zeszłym roku serwis wymieniał mi blok z pedałami gazu sprzęgła i chamulca.Po wymianie przy wcisniętym sprzęgle nie zawsze mi zapala(cisza)muszę wyjąć kluczyk i jeszcze raz odpalić za drugim lub 3 razem odpala.Może to jakoś jest powiązane?
Pewnie podjadę do serwisu.Ale to dzieje się tylko przy minusowych temperaturach i po nocnym postoju?
A jeszcze jedno w zeszłym roku serwis wymieniał mi blok z pedałami gazu sprzęgła i chamulca.Po wymianie przy wcisniętym sprzęgle nie zawsze mi zapala(cisza)muszę wyjąć kluczyk i jeszcze raz odpalić za drugim lub 3 razem odpala.Może to jakoś jest powiązane?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Dokładnie to jest powiązanie. Szwankuje czujnik wciśnięcia sprzęgła a jest wymagany do rozruchu. Zacznij od tego. Detekcję zalegającego gazu robi się prosto jeżdżąc przez 3 dni tylko na NoPB. Gdy problem z utrudnionym rozruchem znika sprawcę masz na widelcu. Mogą być więc dwie przyczyny, czujnik i LPG.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: orlando 1,8 BiG
- Silnik:
- Lokalizacja: biłgoraj
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Tak zrobię,dzisiaj wyłączę silnik na benzynie i zabaczę jutro rano.No i poganiam go trochę na PB.Dziękuję za pomoc. W przyszłym tygodniu się odezwę czy coś pomogło.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Za jedną dobę może się nie udać wyciągnąć wniosków bo masz ciągle napełniony ciekłym gazem reduktor. Więc trochę trzeba żeby zeszło. Można odłączyć zacisk + elektrozaworu strony ciekłej , przełączyć się na pracę na gazie żeby reduktor się opróżnił z ciekłego gazu do momentu spadku ciśnienia i wtedy automatycznie BRC powróci do NOPB a reduktor w swojej objętości gazu już wiele nie będzie miał.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 79
- Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
- Reputacja: 0
- Imię: Igor
- Samochód: Epica
- Silnik: x
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Prościej podczas pracy na lpg zawór na butli zakręcić
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Zgoda pod warunkiem, że nie mówimy o orlando. W orlando dostęp do zaworu jest utrudniony bo cały sprzęt jest pod podwoziem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 79
- Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
- Reputacja: 0
- Imię: Igor
- Samochód: Epica
- Silnik: x
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
To zmienia postać rzeczy w takim razie Ale dużo lepszym testem szczelności reduktora jest zdjęcie przewodu podciśnienia i włożenie go do butelki z wodą, wtedy mamy wszystko jak na dłoni. Choć warto również sprawdzić czy nie leją wtryskiwacze.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15462
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Tak ale opieramy wszystko na szczelności wtryskiwaczy, a one niekoniecznie muszą być idealnie szczelne. Generalnie problem pojawia się gdy zawór membrany reduktora nie trzyma i popuszcza gaz a wtryski tego nie utrzymają i popuszczają dalej w kolektor. Niektórzy załatwiają sprawę wymianą wtryskiwaczy(nowe bardziej szczelne) ale to drogie rozwiązanie. Zdecydowanie taniej zregenerować reduktor.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: orlando 1,8 BiG
- Silnik:
- Lokalizacja: biłgoraj
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Wracam do tematu ."wszim""Rednecki" mieliście rację w sobotę byłem w autoryzowanym serwisie gdzie do reduktora włożyli zestaw naprawczy ,bo reduktor przepuszczał gaz i chyba problem został rozwiązany.Jeszcze jest do wymiany potencjometr pedału sprzęgła.Dziękuję za trafną diagnozę.i zamykam temat
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5703
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 335
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Odkopie temat bo mam podobny problem.
Orlando 1.4T.
Po dłuższym postoju, zazwyczaj po nocy, po przekręceniu kluczyka zegary gasną, słychać jakieś cyknięcie pod maską ale silnik nie kreci.
Przy cofnięciu i ponownym przekręceniu kluczyka już nie słychać cyknięcia ale zegary gasną.
Jak się wyciągnie i włoży kluczyk z powrotem jest znowu cyknięcie.
Po kilku próbach auto odpala normalnie.
Dobrze mi się wydaje że o będzie kwestia czujnika sprzęgła?
Akumulator miałby chyba nieco inne objawy.
Nie wiem czy to będzie powiązane ale podczas jazdy na tempomacie i zmianie biegu tempomat się nie rozłączał, w innych samochodach zazwyczaj przestawał on działać niezależnie czy się wcisnęło hamulec czy sprzęgło więc nie wiem czy tu tak powinno być czy rzeczywiście czujnik jest do wymiany.
Orlando 1.4T.
Po dłuższym postoju, zazwyczaj po nocy, po przekręceniu kluczyka zegary gasną, słychać jakieś cyknięcie pod maską ale silnik nie kreci.
Przy cofnięciu i ponownym przekręceniu kluczyka już nie słychać cyknięcia ale zegary gasną.
Jak się wyciągnie i włoży kluczyk z powrotem jest znowu cyknięcie.
Po kilku próbach auto odpala normalnie.
Dobrze mi się wydaje że o będzie kwestia czujnika sprzęgła?
Akumulator miałby chyba nieco inne objawy.
Nie wiem czy to będzie powiązane ale podczas jazdy na tempomacie i zmianie biegu tempomat się nie rozłączał, w innych samochodach zazwyczaj przestawał on działać niezależnie czy się wcisnęło hamulec czy sprzęgło więc nie wiem czy tu tak powinno być czy rzeczywiście czujnik jest do wymiany.
- etac
- Prezes
- Posty: 23747
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 243
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Bartek - GDS2 i odczyt z czujników w tym momencie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5703
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 335
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Nie mam za bardzo dostępu do GDS2.
Zastanawiam się nad zainwestowaniem w VX-DIAG, bo teraz naprawdę może okazać się przydatny.
460 zł w oficjalnym sklepie znowu nie wychodzi tak źle.
Jutro rano jak sytuacja się powtórzy to spróbuję najpierw ponaciskać kilka razy sprzęgło, może zaskoczy.
Zastanawiam się nad zainwestowaniem w VX-DIAG, bo teraz naprawdę może okazać się przydatny.
460 zł w oficjalnym sklepie znowu nie wychodzi tak źle.
Jutro rano jak sytuacja się powtórzy to spróbuję najpierw ponaciskać kilka razy sprzęgło, może zaskoczy.
-
- Fachman
- Posty: 4975
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 33
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Przy zmianie biegu tempomat jest cały czas włączony.
Jak masz ten problem przytrzymaj kluczyk ma rozruszniku i kilka razy popuść i wciśnij pedał sprzęgła. Jak to będzie ten czujnik to powinien za którymś wciśnie odpalić
Jak masz ten problem przytrzymaj kluczyk ma rozruszniku i kilka razy popuść i wciśnij pedał sprzęgła. Jak to będzie ten czujnik to powinien za którymś wciśnie odpalić
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5703
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 335
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: problem z odpalaniem
Też tak właśnie myślę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość