problem z odpalaniem

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

problem z odpalaniem

Post autor: jann » 14 lut 2017, o 14:29

Orlando 1.8 2013 r.mam problem z odpalaniem gdy jest zimny .Przkręcam kluczyk rozrusznik robi 3 obroty puszczam kluczyk a on jeszcze przekręca 2 razy i nie zapali. Muszę od nowa zacząć odpalanie i z reguły za 3 razem uruchamiam silnik.A czasami jest tak ,że przekręcam kluczyk rozrusznik robi 1 obrót i pomimo że trzymam dalej jest cisza,rozrusznik nie kręci.Jeżeli na dworze jest dodatnia temperatura to wszystko jest dobrze.Wyciągałem rozrusznik ,bo myślałem że jest tam problem ale było wszystko dobrze.Podejrzewam stacyjkę .Może ktoś miał podobny problem ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23749
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 245
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: etac » 14 lut 2017, o 17:02

LPG?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15462
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 14 lut 2017, o 20:47

Wygląda mi na dwa różne problemy. Pierwszy być może związany z LPG z zaleganiem gazu w kolektorze, drugi z rozładowanym lub uszkodzonym akumulatorem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: jann » 15 lut 2017, o 10:31

Akumulator jest na 100 procent dobry .Być może chodzi o zaleganie gazu w kolektorze .Pomimo że zapala na benzynie do tego dolącza zaległy gaz?
Pewnie podjadę do serwisu.Ale to dzieje się tylko przy minusowych temperaturach i po nocnym postoju?
A jeszcze jedno w zeszłym roku serwis wymieniał mi blok z pedałami gazu sprzęgła i chamulca.Po wymianie przy wcisniętym sprzęgle nie zawsze mi zapala(cisza)muszę wyjąć kluczyk i jeszcze raz odpalić za drugim lub 3 razem odpala.Może to jakoś jest powiązane?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15462
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 15 lut 2017, o 10:41

Dokładnie to jest powiązanie. Szwankuje czujnik wciśnięcia sprzęgła a jest wymagany do rozruchu. Zacznij od tego. Detekcję zalegającego gazu robi się prosto jeżdżąc przez 3 dni tylko na NoPB. Gdy problem z utrudnionym rozruchem znika sprawcę masz na widelcu. Mogą być więc dwie przyczyny, czujnik i LPG.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: jann » 15 lut 2017, o 14:55

Tak zrobię,dzisiaj wyłączę silnik na benzynie i zabaczę jutro rano.No i poganiam go trochę na PB.Dziękuję za pomoc. W przyszłym tygodniu się odezwę czy coś pomogło.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15462
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 15 lut 2017, o 15:24

Za jedną dobę może się nie udać wyciągnąć wniosków bo masz ciągle napełniony ciekłym gazem reduktor. Więc trochę trzeba żeby zeszło. Można odłączyć zacisk + elektrozaworu strony ciekłej , przełączyć się na pracę na gazie żeby reduktor się opróżnił z ciekłego gazu do momentu spadku ciśnienia i wtedy automatycznie BRC powróci do NOPB a reduktor w swojej objętości gazu już wiele nie będzie miał.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

RedneckAutoserwis
Aktywny
Posty: 79
Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
Reputacja: 0
Imię: Igor
Samochód: Epica
Silnik: x
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: RedneckAutoserwis » 16 lut 2017, o 08:47

Prościej podczas pracy na lpg zawór na butli zakręcić

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15462
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 16 lut 2017, o 08:55

Zgoda pod warunkiem, że nie mówimy o orlando. W orlando dostęp do zaworu jest utrudniony bo cały sprzęt jest pod podwoziem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

RedneckAutoserwis
Aktywny
Posty: 79
Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
Reputacja: 0
Imię: Igor
Samochód: Epica
Silnik: x
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: RedneckAutoserwis » 16 lut 2017, o 09:29

To zmienia postać rzeczy w takim razie :) Ale dużo lepszym testem szczelności reduktora jest zdjęcie przewodu podciśnienia i włożenie go do butelki z wodą, wtedy mamy wszystko jak na dłoni. Choć warto również sprawdzić czy nie leją wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15462
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: wszim » 16 lut 2017, o 11:48

Tak ale opieramy wszystko na szczelności wtryskiwaczy, a one niekoniecznie muszą być idealnie szczelne. Generalnie problem pojawia się gdy zawór membrany reduktora nie trzyma i popuszcza gaz a wtryski tego nie utrzymają i popuszczają dalej w kolektor. Niektórzy załatwiają sprawę wymianą wtryskiwaczy(nowe bardziej szczelne) ale to drogie rozwiązanie. Zdecydowanie taniej zregenerować reduktor.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

jann
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 17 lis 2016, o 21:26
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: orlando 1,8 BiG
Silnik:
Lokalizacja: biłgoraj
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: jann » 20 lut 2017, o 17:12

Wracam do tematu ."wszim""Rednecki" mieliście rację w sobotę byłem w autoryzowanym serwisie gdzie do reduktora włożyli zestaw naprawczy ,bo reduktor przepuszczał gaz i chyba problem został rozwiązany.Jeszcze jest do wymiany potencjometr pedału sprzęgła.Dziękuję za trafną diagnozę.i zamykam temat

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5704
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 335
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: bubu1769 » 6 gru 2023, o 07:58

Odkopie temat bo mam podobny problem.
Orlando 1.4T.
Po dłuższym postoju, zazwyczaj po nocy, po przekręceniu kluczyka zegary gasną, słychać jakieś cyknięcie pod maską ale silnik nie kreci.
Przy cofnięciu i ponownym przekręceniu kluczyka już nie słychać cyknięcia ale zegary gasną.
Jak się wyciągnie i włoży kluczyk z powrotem jest znowu cyknięcie.
Po kilku próbach auto odpala normalnie.
Dobrze mi się wydaje że o będzie kwestia czujnika sprzęgła?
Akumulator miałby chyba nieco inne objawy.
Nie wiem czy to będzie powiązane ale podczas jazdy na tempomacie i zmianie biegu tempomat się nie rozłączał, w innych samochodach zazwyczaj przestawał on działać niezależnie czy się wcisnęło hamulec czy sprzęgło więc nie wiem czy tu tak powinno być czy rzeczywiście czujnik jest do wymiany.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23749
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 245
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: etac » 6 gru 2023, o 16:44

Bartek - GDS2 i odczyt z czujników w tym momencie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5704
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 335
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: bubu1769 » 6 gru 2023, o 17:02

Nie mam za bardzo dostępu do GDS2.
Zastanawiam się nad zainwestowaniem w VX-DIAG, bo teraz naprawdę może okazać się przydatny.
460 zł w oficjalnym sklepie znowu nie wychodzi tak źle.
Jutro rano jak sytuacja się powtórzy to spróbuję najpierw ponaciskać kilka razy sprzęgło, może zaskoczy.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4975
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 33
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: Bunioopl » 6 gru 2023, o 19:23

Przy zmianie biegu tempomat jest cały czas włączony.

Jak masz ten problem przytrzymaj kluczyk ma rozruszniku i kilka razy popuść i wciśnij pedał sprzęgła. Jak to będzie ten czujnik to powinien za którymś wciśnie odpalić

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5704
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 335
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: problem z odpalaniem

Post autor: bubu1769 » 6 gru 2023, o 19:44

Też tak właśnie myślę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości