Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 maja 2016, o 20:55
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Hej. Mam problem. Wczoraj odebrałem samochód po wymianie rozrządu i pompy, filtrów, oleju, płynu chłodniczego...
Zaraz po odbiorze zapalił się check engine i podpinając się pod komputer w firmie wyskoczył mi błąd P0113 czyli Intake air temperaturę curicit high input. Dodam że szybko się nagrzewa i w godzinach popołudniowych 25.5C temperatura silnika i odczynnika chłodzącego faluje od 91C do 99C gdzie włącza się wentylator.
Byłem rano u mechanika który robił mi serwis skasował błąd kazał obserwować. Teraz znów jest błąd.
Układ zapowietrzony?
Czujnik do wymiany?
Nie chcę przegrzać silnika.
Pomocy.
F18D3 oplowski....
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Zaraz po odbiorze zapalił się check engine i podpinając się pod komputer w firmie wyskoczył mi błąd P0113 czyli Intake air temperaturę curicit high input. Dodam że szybko się nagrzewa i w godzinach popołudniowych 25.5C temperatura silnika i odczynnika chłodzącego faluje od 91C do 99C gdzie włącza się wentylator.
Byłem rano u mechanika który robił mi serwis skasował błąd kazał obserwować. Teraz znów jest błąd.
Układ zapowietrzony?
Czujnik do wymiany?
Nie chcę przegrzać silnika.
Pomocy.
F18D3 oplowski....
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
Diagnostyczny kod usterki (DTC) P0113
Wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego
Opis obwodu
Czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) korzysta z termistora do sterowania napięcia sygnału przekazywanego do modułu sterującego silnika (ECM). ECM dostarcza napięcie referencyjne 5 wolt oraz masę do czujnika. Gdy powietrze jest zimne, rezystancja jest wysoka; wówczas napięcie sygnału czujnika IAT będzie wysokie. Gdy powietrze dolotowe jest ciepłe, rezystancja jest niska. wówczas napięcie sygnału czujnika IAT będzie niskie.
Warunki powstania kodu DTC
Wyłącznik zapłonu jest w pozycji ON (WŁ).
Warunki generowania kodu DTC
Napięcie IAT jest niższe niż 4,99V.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka MIL wyłączy się na koniec trzeciego kolejnego cyklu weryfikacji, w których diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Gdy pojazd jest w temperaturze otoczenia, porównać temperaturę czujnika IAT z temperaturą czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT). Wartości wskazywane przez czujnik IAT i czujnik ECT powinny być względnie bliskie.
Użyć tabeli: Temperatura a wartości rezystancji do oceny możliwości odkształcenia czujnika. Patrz: "Temperatura a rezystancja" w tym rozdziale.
Zwarcie do zasilania (plusa) w jednym z obwodów czujnika może być przyczyną jednego lub więcej kodów usterek (DTC): P0108, P0113, P0118, P0123, P1106, P1111, P1115, P1121, P0463, P0533.
Jeżeli w obwodzie wejściowym czujnika nastąpiło zwarcie do zasilania, sprawdź, czy czujnik nie jest uszkodzony. Uszkodzony czujnik wykazuje nadal wysokie lub niskie napięcie, nawet po naprawieniu dotkniętego usterką obwodu. Jeżeli czujnik został uszkodzony, wymień go.
Przerwa w obwodzie uziemiającym czujnika, między ECM i połączeniem stałym, wywołuje jeden lub kilka kodów usterek (DTC): P0107, P0108, P0113, P0118, P0122, P0123, P1106, P1111, P1115, P1121, P0462, P0532.
Wysokie napięcie czujnika temperatury powietrza dolotowego
Opis obwodu
Czujnik temperatury powietrza dolotowego (IAT) korzysta z termistora do sterowania napięcia sygnału przekazywanego do modułu sterującego silnika (ECM). ECM dostarcza napięcie referencyjne 5 wolt oraz masę do czujnika. Gdy powietrze jest zimne, rezystancja jest wysoka; wówczas napięcie sygnału czujnika IAT będzie wysokie. Gdy powietrze dolotowe jest ciepłe, rezystancja jest niska. wówczas napięcie sygnału czujnika IAT będzie niskie.
Warunki powstania kodu DTC
Wyłącznik zapłonu jest w pozycji ON (WŁ).
Warunki generowania kodu DTC
Napięcie IAT jest niższe niż 4,99V.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka MIL wyłączy się na koniec trzeciego kolejnego cyklu weryfikacji, w których diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Gdy pojazd jest w temperaturze otoczenia, porównać temperaturę czujnika IAT z temperaturą czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT). Wartości wskazywane przez czujnik IAT i czujnik ECT powinny być względnie bliskie.
Użyć tabeli: Temperatura a wartości rezystancji do oceny możliwości odkształcenia czujnika. Patrz: "Temperatura a rezystancja" w tym rozdziale.
Zwarcie do zasilania (plusa) w jednym z obwodów czujnika może być przyczyną jednego lub więcej kodów usterek (DTC): P0108, P0113, P0118, P0123, P1106, P1111, P1115, P1121, P0463, P0533.
Jeżeli w obwodzie wejściowym czujnika nastąpiło zwarcie do zasilania, sprawdź, czy czujnik nie jest uszkodzony. Uszkodzony czujnik wykazuje nadal wysokie lub niskie napięcie, nawet po naprawieniu dotkniętego usterką obwodu. Jeżeli czujnik został uszkodzony, wymień go.
Przerwa w obwodzie uziemiającym czujnika, między ECM i połączeniem stałym, wywołuje jeden lub kilka kodów usterek (DTC): P0107, P0108, P0113, P0118, P0122, P0123, P1106, P1111, P1115, P1121, P0462, P0532.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 maja 2016, o 20:55
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
Dzięki za szybką i wyczerpująca i skopiowaną odpowiedź. Czyli czujnik nawala???
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
Niekoniecznie, ale niestety chyba bez skanera się nie obejdzie, bo wszelkie pomoce dotyczą skanera, a nie jestem pewien czy ELM i np. Torque da radę. Może być czujnik, a może być zwarcie lub przerwa na przewodach.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
W 1.8, przynajmniej T18SED, jest ten czujnik umieszczony w rurze przy rezonatorze. Gdy ściągasz ten rezonator nad przepustnicą, trzeba go odłączyć. Może zapomnieli po założeniu z powrotem podłączyć?
Zobacz w tych okolicach:
Zobacz w tych okolicach:
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 maja 2016, o 20:55
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
Mam opcoma z Opla.... prześlijcie jakieś linki w jaki sposób skorzystać z skanera...z resztą dzisiaj zrobię przegląd parametrów jak się uda zgrać opcoma z Nubira
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
Jeżeli masz możliwość to trzeba będzie sprawdzać temperatury i tak po kolei:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- daro5555
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 28 paź 2015, o 15:09
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Nubira Kombi 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Zbąszyń
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksplo
u mnie czujnik po wymianie rozrządu się wypiął. Na krótko pomógł reset w postaci odłączenia akumulatora. Jednak za jakiś czas znów obroty falowały i na lpg szalał niemiłosiernie, Spalanie było większe niż w Jelczu, po ponownym wpięciu i skasowaniu błędu jest ok
Nie bądź pijawką - znalazłeś rozwiązanie problemu ... podziel się na forum!
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Odświeżę temat. Mam też błąd P0113, który swoją drogą pojawił się po wjechaniu w kałużę. Gdzie dokładnie można znaleźć ten czujnik w silniku 1.4? U mnie obudowa filtra powietrza wygląda zupełnie inaczej a w rurze ssącej powietrza tego nie ma (jak w załączniku).
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Tylna część silnika (czyli przeciwna od rozrządu), wkręcony w bok kolektora dolotowego.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Dzięki wielkie, będę szukał
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 lip 2023, o 10:34
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Trax
- Silnik: 140 Km
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
A co może być jeśli skaner pokazuje 104 stopnie po wymianie tetmostatu nadal wentylator zakręci co chwilę i temperatura wysoka
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Być może sam termostat tak robi. Czasem nowe termostaty nie działają prawidłowo
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
P0113 dotyczy Czujnika temp. powietrza wlotowego , a koledzy w dwóch postach powyższych piszecie o termostacie ?
- sapphir
- Aktywny
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 sty 2017, o 09:57
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1,8 F18D3
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Niepołomice
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Ja bym najpierw sprawdził czy na pewno dobrze ustawiony jest rozrząd, a czy silnik pracuje normalnie ?
U mnie przestawiło się o dwa ząbki podczas wymiany i wyskakiwał błąd P0112, silnik na wolnych obrotach miał około 500 obrotów na minutę. Po włączeniu klimatyzacji gasł, także gasł podczas jazdy i wrzuceniu na luz, bez klimy.
U mnie przestawiło się o dwa ząbki podczas wymiany i wyskakiwał błąd P0112, silnik na wolnych obrotach miał około 500 obrotów na minutę. Po włączeniu klimatyzacji gasł, także gasł podczas jazdy i wrzuceniu na luz, bez klimy.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
https://fault-code.com/p0113/
także jak ktoś rozbierał rury, to sprawdzić czy wiązki nie naruszone są.
także jak ktoś rozbierał rury, to sprawdzić czy wiązki nie naruszone są.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Check engine P 0113 po wymianie rozrządu i płynów eksploatac
Proponowałbym sprawdzić wszystkie połączenia masowe. Odkąd zrobiłem konserwację wszystkich połączeń masowych , jest spokój . Jedyny check jaki mi się zapala,to jest żarząca się lampka alladyna na wolnych obrotach .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość