
Dławienie na zimnym silniku Aveo
-
- Aktywny
- Posty: 59
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 22:27
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: SGL
- Kontakt:
Dławienie na zimnym silniku Aveo
Witam mam od pewnego czasu problem ze swoim autem Aveo 1,2 72KM , auto odpala dobrze wszystko jest ok ale kiedy ruszę jakieś ok 300m zaczyna się dławić i ma tendencje do strzelania. Wszystko dzieje się na zimnym silniku na Pb bo gazu nie posiadam. Co to może być ?? bo zaczyna to się robić denerwujące 

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Zmieniłeś stację benzynową?
Co się dzieje na ciepłym?
Jakieś błędy ?
Kiedy świece wymieniałeś?
Co się dzieje na ciepłym?
Jakieś błędy ?
Kiedy świece wymieniałeś?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Aktywny
- Posty: 59
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 22:27
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: SGL
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Teraz tankuje na BP 98 i to samo, na ciepłym jest ok tylko na zimnym, błędów żadnych nie ma " Check" się nie świeci a świece wymieniałem ok 4tys/km
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Miałem podobny objaw kiedyś w Astra 1.7 DTI, tyle ze szarpalo na ciepłym a na zimnym było ok. Winna była pompa paliwa.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
A na jakiej stacji?
jaki przebieg?
A to ze nie świeci się kontrolka MIL, to nie znaczy ze nie ma błędów.
Generalnie dławienie sie moze pochodzić:
- kiepskie świece
- kiepskie cewki
- niskie ciśnienie paliwa
- czujnik temperatury silnika
itp, itd.
Obawiam się ze bez dobrego elektromechanika będzie ciężko coś wywróżyć.
jaki przebieg?
A to ze nie świeci się kontrolka MIL, to nie znaczy ze nie ma błędów.
Generalnie dławienie sie moze pochodzić:
- kiepskie świece
- kiepskie cewki
- niskie ciśnienie paliwa
- czujnik temperatury silnika
itp, itd.
Obawiam się ze bez dobrego elektromechanika będzie ciężko coś wywróżyć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 59
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 22:27
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: SGL
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Pompa paliwa została też wymieniona po podawała za mało paliwa do cylindrów, ostatnio był u mechanika i stwierdził bo sprawdzał i ciśnienie jest dobre.Avatar pisze:Miałem podobny objaw kiedyś w Astra 1.7 DTI, tyle ze szarpalo na ciepłym a na zimnym było ok. Winna była pompa paliwa.
etac pisze:A na jakiej stacji?
jaki przebieg?
A to ze nie świeci się kontrolka MIL, to nie znaczy ze nie ma błędów.
Generalnie dławienie sie moze pochodzić:
- kiepskie świece
- kiepskie cewki
- niskie ciśnienie paliwa
- czujnik temperatury silnika
itp, itd.
Obawiam się ze bez dobrego elektromechanika będzie ciężko coś wywróżyć.
Był u dobrego elektromechanika no i nic z tego nie wyszło

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
a lepszych stacji to w kraju nie ma?
świece nowe, pompa nowa (mam nadzieje ze filtr tez), błędów brak, to pozostaje tylko dla pewności sprawdzić cewkę, a potem kompresje.
EDIT: a próbowałeś wyciągnąć wtryskiwacze? W Aveo to łatwe.
świece nowe, pompa nowa (mam nadzieje ze filtr tez), błędów brak, to pozostaje tylko dla pewności sprawdzić cewkę, a potem kompresje.
EDIT: a próbowałeś wyciągnąć wtryskiwacze? W Aveo to łatwe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 59
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 22:27
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: SGL
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
A gdzie teraz jest lepsza stacja ??
Jak sprawdzić cewkę i kompresje ??
Wtryskiwacze nie wyciągałem w sobotę mam wolne to spróbuję wyciągnąć jak mi się uda.
Jak sprawdzić cewkę i kompresje ??
Wtryskiwacze nie wyciągałem w sobotę mam wolne to spróbuję wyciągnąć jak mi się uda.
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
sprawdz też luzy zaworów i .... pasek rozrządu
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
spróbowałbym po wyjechaniu do rezerwy tego zalanie VPower 100 - przynjamniej z 10-15 litrówPaweł86 pisze:A gdzie teraz jest lepsza stacja ??
Paweł86 pisze:Jak sprawdzić cewkę i kompresje ??
cewka - najlepiej przez podmianę
kompresje - jak jest dobry mechanik to ma przyrzady do tego u siebie
no to powodzeniaPaweł86 pisze:Wtryskiwacze nie wyciągałem w sobotę mam wolne to spróbuję wyciągnąć jak mi się uda.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Chmmm,jakby zapłon uciekał tobie. Zimny silnik pracuje wg mapy stałej -wtedy auto przyjmuje ,że jest ok -30 st i daje parametry uśrednione dla tych danych (podaję jak miałem w japończyku),a dopiero ciepły zaczyna przyjmować dane od czujników.
Mi też kiedyś w japończyku zarzucono problem z ciśnieniem paliwa-wtedy można zdjąć przewody podciśnieniowe z regulatora cisnienia paliwa (na listwie wtryskiwaczy powinieneś znaleźć)-od razu sprawdź,czy poczujesz ssanie w tych przewodach gdy silnik chodzi Ciśnienie wtedy zostanie podane max z pompy-obadasz,czy będzie różnica jakaś. U mnie akurat zacięty regulator był na poz max i zalewał silnik (z pompy szło 5 bar,zamiast ok 3.5 bara) ,a tobie może byc odwrotnie (podaję jako ewentualnośc,przyczyna może być zgoła inna,prozaiczna).Wtryskiwacze dałem tez przy okazji do oczyszczenia ultradzwiekowego i spr szczelności-koszt 80 zł szt
Mi też kiedyś w japończyku zarzucono problem z ciśnieniem paliwa-wtedy można zdjąć przewody podciśnieniowe z regulatora cisnienia paliwa (na listwie wtryskiwaczy powinieneś znaleźć)-od razu sprawdź,czy poczujesz ssanie w tych przewodach gdy silnik chodzi Ciśnienie wtedy zostanie podane max z pompy-obadasz,czy będzie różnica jakaś. U mnie akurat zacięty regulator był na poz max i zalewał silnik (z pompy szło 5 bar,zamiast ok 3.5 bara) ,a tobie może byc odwrotnie (podaję jako ewentualnośc,przyczyna może być zgoła inna,prozaiczna).Wtryskiwacze dałem tez przy okazji do oczyszczenia ultradzwiekowego i spr szczelności-koszt 80 zł szt
-
- Aktywny
- Posty: 59
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 22:27
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: SGL
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Najdziwniejsze jest to ze dziś się przejechałem auto zapaliłem i ruszyłem ok 2 km i było wszystko ok. Auto zgasiłem i poszedłem do sklepu trwało to ok 5 min. zapaliłem ruszyłem ok 5 m przejechałem i zaczął się dławić, już mnie te auto dobija 

-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Mam problem z silnikeiem 1.2 86km.nie wiem co jest przyczyna tzn.silnik stracil moc nie ciagnie i strasznie buczy i wzroslo spalanie do 9 litrow.Stalo sie to juz 2 raz w ASO mowili ze to od filra oleju niby dali nowy przez 2 miesiace bylo spoko az tu znow ten sam problem
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
na pewno nie jest to wina filtra oleju. olej ( poza czujnikiem ciśnienia w silniku) nie podlega żadnym testom (poza pseudo-organoleptycznym czynnikiem long live w niektórych modelach- na pewno nie ma go aveo) wiec tłumaczenia aso jest ... g... warte. co pokazuje skaner błędów?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
no niestety ASO może mieć racje, było w historii kilka przypadków wadliwych filtrów, które powodowały rożne dziwne objawy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
W sumie nie znamy wpływu cisnienia oleju na osiągi auta. Może być,że w dobie komputeryzacji coś w temacie jest,ale ASO powinno mieć od razu takie dane poprzez kompa diagnostycznego. Zastanawiałbym się nad sprawnością układu zapłonowego. Auto lubi buczeć gdy jest zalewane paliwem ,przez to przeciążane.
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
niestety- wpływ filtra oleju na strzały podczas pracy silnika jest znikomy (czyli powiem wprost- nie ma go wcale) to tak samo można powiedzieć że winna jest tuleja tylnej belki
(pomijam sytuację gdy jest uszkodzona magistrala olejowa w silniku)
powodem strzałów jest układ zapłonowy (przestawiony zapłon), układ rozrządu (zawory) lub układ paliwowy i tu trzeba szukać przyczyn.

powodem strzałów jest układ zapłonowy (przestawiony zapłon), układ rozrządu (zawory) lub układ paliwowy i tu trzeba szukać przyczyn.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
filtr oleju to hydraulika, wiec jak są kasatory luzu zaworowego to nie maja ciśnienia, jak nie ma ciśnienia to napinacz łańcucha tez nie pracuje prawidłowo.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo



- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
a zawory są regulowane JAK?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
tak jak w maluchu- za pomocą śrubki i nakrętki ;-)
ale fakt- mea culpa
pomieszałem wątki
tak to jest jak ktoś pisze na temat ale z innym silnikiem
w silniku 1,2 86 km są kasatory i łańcuszek rozrządu i wtedy filtr oleju na wpływ na kasatory i łańcuszek
ale zostaje jeszcze sprawa czujnika ciśnienia (przy niesprawnym filtrze (zapchanym) świeciła by się kontrolka jako brak smarowania
a strzelanie od czasu do czasu dalej wskazuje nie na brak oleju a problem z zapłonem
ale fakt- mea culpa





- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
jak dobrze pamiętam to czujnik jest na pompie, wiec jak pompa działa to czujnik nic nie pokaze
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
tak czy inaczej można spróbować zmienić olej i filtr aby wyeliminować te elementy 

-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Wcześniej mialem go zalanym 5w30 Gm teraz jest Castrol fst titanium 5w40 dexos2 moze to przez ten olej.Jutro jade do Aso.Cos nie tak jest z cisnieniem oleju.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Dławienie na zimnym silniku Aveo
Paweł86 - koniecznie sprawdź przewody wysokiego napięcia.
Zrób test polegający na doprowadzeniu silnika do stabilności (niech się nieco zagrzeje) po czym solidnie spryskaj kable i fajki świec wodą np. ze spryskiwacza do prasowania ubrań. Jeśli podczas testu silnik zacznie przerywać lub pracować niestabilnie - jesteś w domu.
Jeśli zrobisz próbę w nocy, to możesz nawet zobaczyć tańczące iskry. Awaryjnie możesz owinąć kable kilkoma warstwami izolacji elektrycznej do czasu zakupu nowych - możesz to także zrobić profilaktycznie w ramach eksperymentu.
Jednak jeśli test nic nie wykaże, to też nie przesądzałbym sprawy.
Ja w moim T250 miałem podobne objawy i zmuszony byłem wymienić kable przy przebiegu ok. 90 kkm. Waliło iskrami z kabli w okolicach fajek.
Zrób test polegający na doprowadzeniu silnika do stabilności (niech się nieco zagrzeje) po czym solidnie spryskaj kable i fajki świec wodą np. ze spryskiwacza do prasowania ubrań. Jeśli podczas testu silnik zacznie przerywać lub pracować niestabilnie - jesteś w domu.
Jeśli zrobisz próbę w nocy, to możesz nawet zobaczyć tańczące iskry. Awaryjnie możesz owinąć kable kilkoma warstwami izolacji elektrycznej do czasu zakupu nowych - możesz to także zrobić profilaktycznie w ramach eksperymentu.
Jednak jeśli test nic nie wykaże, to też nie przesądzałbym sprawy.
Ja w moim T250 miałem podobne objawy i zmuszony byłem wymienić kable przy przebiegu ok. 90 kkm. Waliło iskrami z kabli w okolicach fajek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość