Wymiana baterii w pilocie
- adix
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 13 sie 2015, o 14:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory / Barcin / Tilburg
- Kontakt:
Wymiana baterii w pilocie
Cześć.
Wymieniłem ostatnio batarię w pilocie, bo padła, ale niestety nie działa, lampka w pilocie "mryga" i nic. Auto sie nie otwiera ani nie zamyka. Dlaczego? i drugie pytanie dlaczego bateria była zaklejona "folią"???
Wymieniłem ostatnio batarię w pilocie, bo padła, ale niestety nie działa, lampka w pilocie "mryga" i nic. Auto sie nie otwiera ani nie zamyka. Dlaczego? i drugie pytanie dlaczego bateria była zaklejona "folią"???
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
doklejona ta folia? Pewnie zeby był lepszy styk - pewnie dlatego teraz nie działa.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- adix
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 13 sie 2015, o 14:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory / Barcin / Tilburg
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
W sumie to chyba ta folia nie ma większego znaczenia. Wydaje mi się że dioda miga dużo szybciej, przy próbie otwarcia auta (zanim bateria padła chyba czasami tak samo szybko migała a auto się nie otwierało).
czy wymiana mogła coś zresetować w pilocie? chyba tak nie powinno być bo wymiana baterii nie wymaga nowego programowania itp.
czy wymiana mogła coś zresetować w pilocie? chyba tak nie powinno być bo wymiana baterii nie wymaga nowego programowania itp.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
wyglada na to ze moze tak byc:
Programowanie nadajnika zdalnego otwierania pojazdu bez kluczyka (pilota)
Zdalnie sterowany centralny zamek umożliwia korzystanie z maksymalnie 2 pilotów z jednym pojazdem. Wymienione nadajniki zdalnie sterowanego centralnego zamka muszą zostać odpowiednio zaprogramowane dla konkretnego pojazdu przy użyciu narzędzia Scan.
Proces ten odbywa się przy wykorzystaniu szeregowej transmisji danych między skanerem diagnostycznym a modułem zdalnie sterowanego centralnego zamka i jest jedynym sposobem zaprogramowania nadajników.
Uwaga: Wszystkie nadajniki dla określonego pojazdu muszą być zaprogramowane naraz.
Uwaga: W przypadku, gdy funkcja programowania zdalnie sterowanego centralnego zamka zostanie aktywowana, a któryś z nadajników (już istniejący lub nowy) nie jest zostanie zaprogramowany (lub przeprogramowany) podczas procedury programowania, nie będzie on działał w systemie zdalnego otwierania pojazdu.
Uwaga: Przed rozpoczęciem procedury programowania należy upewnić się, że drzwi, pokrywa silnika i bagażnik/tylna klapa są zamknięte.
Przestroga: Należy uważać, by w trakcie tej procedury nie uaktywnić nadajników innych pojazdów znajdujących się w sąsiedztwie.
Przestroga: Ustawić stacyjkę w pozycji ON przed zamontowaniem skanera diagnostycznego. Brak podłączenia w niniejszej procedurze może spowodować błędy komunikacji, co spowoduje nie zakończenie procedury programowania. Wszelkie kluczyki, które nie zostały zaprogramowane na tym etapie, nie będą działać.
Włączyć zapłon (pozycja ON), gdy silnik jest wyłączony.
Zamontować skaner diagnostyczny.
Wybrać PROGRAMOWANIE PARAMETRÓW FOBS KLUCZA z menu NADWOZIE.
Programować każdy kluczyk według wskazówek ze skanera diagnostycznego, aż wszystkie kluczyki zostaną zaprogramowane.
Ustawić stacyjkę w pozycji LOCK, odłączyć Tech 2 i przetestować wszystkie kluczyki.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- adix
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 13 sie 2015, o 14:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory / Barcin / Tilburg
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
no to prawdobnie tak może być. Dzięki za odpowiedź!
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Miałem w astra 2 podobnie, wystarczyło włączyć zapłon i nacisnąć na kluczyku będącym w stacyjce zamknięcie i otwarcie. Po tym wszytko wracało do normy.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Ale procedura chyba jest dla nowych kluczyków, wymiana baterii nie powoduje zmiany transpondera który jest w kluczyku.
Jak dla mnie to podczas wymiany coś się stało, jakaś nóżka mogła się oderwać.
Widzę że Avatar mnie ubiegł.
Spróbuj jak było w Astrze, wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz w pozycję zapłon (nie odpalasz) i przytrzymujesz przycisk otwierania na kluczyku przez 3-5 sek.
Jak dla mnie to podczas wymiany coś się stało, jakaś nóżka mogła się oderwać.
Widzę że Avatar mnie ubiegł.
Spróbuj jak było w Astrze, wkładasz kluczyk do stacyjki, przekręcasz w pozycję zapłon (nie odpalasz) i przytrzymujesz przycisk otwierania na kluczyku przez 3-5 sek.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
U mnie po wymianie baterii pilot w kluczyku też nie mógł się skomunikować z samochodem. A poradziłem sobie tak:
Ja miałem podobnie po wymianie baterii w pilocie. Miał się nie rozkodować a się rozkodował. Kodowanie 100 zł lub kodowanie z drugim kluczykiem (tym brązowym). Nie miałem ani 100 zł ani drugiego kluczyka. Wsadziłem ten co miałem w stacyjkę przy wyjętej baterii, przekręciłem zapłon i włożyłem baterię. Kluczyk się zakodował. Oczywiście dotyczy to sterowania z pilota a nie immo.
- adix
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 13 sie 2015, o 14:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory / Barcin / Tilburg
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Metoda z astry napewno tu nie działa. Jeszcze dzisiaj spróbuje porady Marcina
Działa. Dzięki wielkie za pomoc!!!
Działa. Dzięki wielkie za pomoc!!!
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
proponowałbym ten temat (sposób postępowania) jakoś wyróżnić żeby nie zginął.
- adix
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 13 sie 2015, o 14:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory / Barcin / Tilburg
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Jak ktoś będzie szukał na forum to powinien znaleźć.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Cieszę się, ze mogłem pomóc ;-)
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Na przykład, zrobić z tego manual - viewtopic.php?f=142&t=2154zzzz pisze:proponowałbym ten temat (sposób postępowania) jakoś wyróżnić żeby nie zginął.

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- adix
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 13 sie 2015, o 14:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Żory / Barcin / Tilburg
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
I bardzo fajnie to zrobiłeś i temat trafniejszy! 

- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Dodam tylko od siebie, że ja podczas wymiany kluczyka na tzw."scyzoryk" (wiązało się to z wyjęciem baterii i rozkodowaniem pilota centralnego zamka) stosowałem się do instrukcji podanej przez MarcinekNu2 i niestety w mojej Epice nie zadziałało, a bynajmniej nie do końca. U mnie trzeba było po włączeniu zapłonu i włożeniu baterii i odczekaniu aż dioda na pilocie zgaśnie (jakieś 30 sekund) dodatkowo uruchomić silnik. Po tym zabiegu sterowanie z pilota powróciło.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 paź 2016, o 12:25
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbki
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
U mnie po wymianie baterii polot zaczął działać dopiero po odpaleniu auta, nie musiałem nic naciskać czy przytrzymywać.
Mam kluczyk z dwoma przyciskami do drzwi i do bagażnika.
Mam kluczyk z dwoma przyciskami do drzwi i do bagażnika.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 944
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Wymiana baterii w pilocie
Wychodzi więc na to, że niepotrzebnie robiłem tą całą procedurę z przytrzymywaniem przycisku. Pewnie pomogło zwykłe odpalenie auta. W każdym bądź razie kombinowałem jak mogłem i faktycznie zadziałało dopiero po uruchomieniu silnika.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość