Kod P1396

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Kod P1396

Post autor: XaRaDaS » 12 lip 2015, o 09:02

Wczoraj z ciekawości sprawdzałem toru czy nie mam błędu i niestety taki mi się pokazał, nie mam tisa w tej chwili, wiec może ktoś sprawdzić?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
miks
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
Reputacja: 0
Imię: Mike
Samochód: Captiva i Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Kod P1396

Post autor: miks » 12 lip 2015, o 09:51


Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kod P1396

Post autor: XaRaDaS » 12 lip 2015, o 13:21

Problem w tym, że na tablecie siedzę i mam ograniczony dostęp, a z linka mi nie wszedł opis
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Piotr
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 19 sie 2013, o 18:36
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Brak
Silnik: Brak
Inny samochód: Dacia Logan MCV 12 16V 75KM LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kod P1396

Post autor: Piotr » 12 lip 2015, o 14:09

http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... cetti.html

Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1396

Czujnik prędkości koła (WSS) w układzie ABS - zmienność sygnału

Opis obwodu

Moduł sterujący silnika (ECM) określa nadmierne różnice prędkości liniowej koła. Test zmienności prędkości koła wykrywa conajmniej jedną brakującą krawędź z sygnału czujnika prędkości koła.

Warunki generowania kodu DTC

Różnica WSS jest większa niż 18 km/godz (11,2 mil/godz).
Prędkość pojazdu jest większa niż 10 km/godz (6,2 mil/godz).
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 60°C (140°F).
Napięcie pojazdu wynosi między 11 i 16 V.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

Nie zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisuje warunki, przy których nastąpiło wygenerowanie kodu DTC jedynie w postaci danych rejestru usterek (Failure Records). Ta informacja nie zostanie zapisana jako dane stopklatki.
Historia kodu DTC zostanie zapisana.

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.

Pomoce diagnostyczne

Sprawdź, co następuje:

Słabe połączenie na module ECM. Sprawdzić, czy w złączach wiązek przewodów nie ma cofniętych zacisków, nieprawidłowych połączeń, uszkodzonych zatrzasków, niewłaściwie ukształtowanych lub uszkodzonych zacisków i słabych połączeń przewodów z zaciskami.
Wiązkę przewodów - sprawdzić, czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona. Jeśli wiązka przewodów wydaje się być w porządku, to obserwować wskazania czujnika G na wyświetlaczu urządzenia skanującego podczas ruszania złączami i wiązkami przewodów biegnącymi do czujnika ciśnienia. Zmiana na wyświetlaczu wskaże miejsce wystąpienia usterki.

Przyczyną tego DTC jest przerwa w obwodzie sygnału lub przerwa w przewodzie danych szeregowych PWM pomiędzy modułem ECM i EBCM.

Opis testu

Poniższe liczby oznaczają numery poszczególnych etapów testu wg tablicy diagnostycznej:

Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie. Odnośnie przeprogramowania ECM patrz ostatnia procedura Techline.
06.2012-01.2019 Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG. Przebieg 219200
01.2019 -09.2023 Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM
09.2023 -08.2024 Skoda Rapid 1.2 12V 75KM LPG
08.2024 - Dacia Logan MCV 1.2 16V 75KM LPG

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Kod P1396

Post autor: kliszka » 12 lip 2015, o 14:40


Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Kod P1396

Post autor: XaRaDaS » 12 lip 2015, o 18:41

Czyli nic groźnego w sumie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
kliszka
Profesjonalista
Posty: 604
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB SX
Silnik:
Lokalizacja: Łódź

Re: Kod P1396

Post autor: kliszka » 12 lip 2015, o 19:29

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.

tak jak podpowiedział ci Piotr w swojej odpowiedzi ( i ja ) będzie dobrze :tak:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość