Kod P1396
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Kod P1396
Wczoraj z ciekawości sprawdzałem toru czy nie mam błędu i niestety taki mi się pokazał, nie mam tisa w tej chwili, wiec może ktoś sprawdzić?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- miks
- Aktywny
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
- Reputacja: 0
- Imię: Mike
- Samochód: Captiva i Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Kod P1396
Problem w tym, że na tablecie siedzę i mam ograniczony dostęp, a z linka mi nie wszedł opis
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 19 sie 2013, o 18:36
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Brak
- Silnik: Brak
- Inny samochód: Dacia Logan MCV 12 16V 75KM LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kod P1396
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... cetti.html
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1396
Czujnik prędkości koła (WSS) w układzie ABS - zmienność sygnału
Opis obwodu
Moduł sterujący silnika (ECM) określa nadmierne różnice prędkości liniowej koła. Test zmienności prędkości koła wykrywa conajmniej jedną brakującą krawędź z sygnału czujnika prędkości koła.
Warunki generowania kodu DTC
Różnica WSS jest większa niż 18 km/godz (11,2 mil/godz).
Prędkość pojazdu jest większa niż 10 km/godz (6,2 mil/godz).
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 60°C (140°F).
Napięcie pojazdu wynosi między 11 i 16 V.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Nie zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisuje warunki, przy których nastąpiło wygenerowanie kodu DTC jedynie w postaci danych rejestru usterek (Failure Records). Ta informacja nie zostanie zapisana jako dane stopklatki.
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Sprawdź, co następuje:
Słabe połączenie na module ECM. Sprawdzić, czy w złączach wiązek przewodów nie ma cofniętych zacisków, nieprawidłowych połączeń, uszkodzonych zatrzasków, niewłaściwie ukształtowanych lub uszkodzonych zacisków i słabych połączeń przewodów z zaciskami.
Wiązkę przewodów - sprawdzić, czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona. Jeśli wiązka przewodów wydaje się być w porządku, to obserwować wskazania czujnika G na wyświetlaczu urządzenia skanującego podczas ruszania złączami i wiązkami przewodów biegnącymi do czujnika ciśnienia. Zmiana na wyświetlaczu wskaże miejsce wystąpienia usterki.
Przyczyną tego DTC jest przerwa w obwodzie sygnału lub przerwa w przewodzie danych szeregowych PWM pomiędzy modułem ECM i EBCM.
Opis testu
Poniższe liczby oznaczają numery poszczególnych etapów testu wg tablicy diagnostycznej:
Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie. Odnośnie przeprogramowania ECM patrz ostatnia procedura Techline.
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1396
Czujnik prędkości koła (WSS) w układzie ABS - zmienność sygnału
Opis obwodu
Moduł sterujący silnika (ECM) określa nadmierne różnice prędkości liniowej koła. Test zmienności prędkości koła wykrywa conajmniej jedną brakującą krawędź z sygnału czujnika prędkości koła.
Warunki generowania kodu DTC
Różnica WSS jest większa niż 18 km/godz (11,2 mil/godz).
Prędkość pojazdu jest większa niż 10 km/godz (6,2 mil/godz).
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 60°C (140°F).
Napięcie pojazdu wynosi między 11 i 16 V.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Nie zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisuje warunki, przy których nastąpiło wygenerowanie kodu DTC jedynie w postaci danych rejestru usterek (Failure Records). Ta informacja nie zostanie zapisana jako dane stopklatki.
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Sprawdź, co następuje:
Słabe połączenie na module ECM. Sprawdzić, czy w złączach wiązek przewodów nie ma cofniętych zacisków, nieprawidłowych połączeń, uszkodzonych zatrzasków, niewłaściwie ukształtowanych lub uszkodzonych zacisków i słabych połączeń przewodów z zaciskami.
Wiązkę przewodów - sprawdzić, czy wiązka przewodów nie jest uszkodzona. Jeśli wiązka przewodów wydaje się być w porządku, to obserwować wskazania czujnika G na wyświetlaczu urządzenia skanującego podczas ruszania złączami i wiązkami przewodów biegnącymi do czujnika ciśnienia. Zmiana na wyświetlaczu wskaże miejsce wystąpienia usterki.
Przyczyną tego DTC jest przerwa w obwodzie sygnału lub przerwa w przewodzie danych szeregowych PWM pomiędzy modułem ECM i EBCM.
Opis testu
Poniższe liczby oznaczają numery poszczególnych etapów testu wg tablicy diagnostycznej:
Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
ECM musi zostać zaprogramowany po wymianie. Odnośnie przeprogramowania ECM patrz ostatnia procedura Techline.
06.2012-01.2019 Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG. Przebieg 219200
01.2019 -09.2023 Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM
09.2023 -08.2024 Skoda Rapid 1.2 12V 75KM LPG
08.2024 - Dacia Logan MCV 1.2 16V 75KM LPG
01.2019 -09.2023 Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM
09.2023 -08.2024 Skoda Rapid 1.2 12V 75KM LPG
08.2024 - Dacia Logan MCV 1.2 16V 75KM LPG
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Kod P1396
Czyli nic groźnego w sumie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- kliszka
- Profesjonalista
- Posty: 604
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:34
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB SX
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kod P1396
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
tak jak podpowiedział ci Piotr w swojej odpowiedzi ( i ja ) będzie dobrze
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
tak jak podpowiedział ci Piotr w swojej odpowiedzi ( i ja ) będzie dobrze

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości