Kontrolka Check

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 22 kwie 2015, o 21:57

sluchajcie to co wymienic najpierw tą sonde a pozniej się zobaczy???

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 22 kwie 2015, o 21:58

Najpierw jedz sprawdzić instalacje LPG, a potem wymieniaj.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 22 kwie 2015, o 22:01

Ok, a czy sonda może miec wplyw na jazde na gazie, bo teraz na benzynie jezdzi o wiele lepiej niz na lpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 22 kwie 2015, o 22:04

Kiedyś były emulatory sondy zakładane, żeby oszukać układ ECM, a teraz to nie wiem. Może reszta się wypowie.

Dla mnie na pewno sprawdził bym ciśnienie z reduktora jest nieprawidłowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 22 kwie 2015, o 22:08

Do sekwencji nie stosuje się emulatorów sondy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 22 kwie 2015, o 22:11

Czyli silnik czyta wartości rzeczywiste?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 22 kwie 2015, o 22:12

czariusz pisze:Ok, a czy sonda może miec wplyw na jazde na gazie, bo teraz na benzynie jezdzi o wiele lepiej niz na lpg
Ma wpływ na jedno i drugie. To jest podstawowy czujnik wg którego wskazań dawkowane jest paliwo(niezależnie jakie).
etac pisze:Czyli silnik czyta wartości rzeczywiste?
tak, dlatego w przypadku szwankowania LPG mogą być błędy od sondy
czariusz pisze: i jeszcze nie wiem czy ma tak kazdy ale jakos mi cieknie z rury wydechowej czy to normalne?
normalne
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 22 kwie 2015, o 22:32

Mnie z kolei ciekawi, dlaczego naciskacie najpierw na sprawdzenie LPG, jeśli już po skasowaniu błędów i zakładam, że korekt krótko i długoterminowych oraz jeździe tylko na benzynie również wywalił błędy?

Oczywiście nie twierdzę na pewno, że z LPG jest wszystko w porządku, ale jeśli przy sterowniku ustawionym na jazdę na benzynie też wywala błędy sondy, to jaki może mieć wpływ LPG?*

*Zakładam, że nieprawidłowe (np. za wysokie ciśnienie) na reduktorze, czy niedomykające się wtryski są i tak niwelowane przez zamknięty i prawidłowo działający elektrozawór.

Coś przeoczyłem ? :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 22 kwie 2015, o 22:40

Masz rację. Umknęło mi zupełnie, że czariusz napisał iż błędy pojawiły się przy jeździe na benzynie. Ten błąd grzałki - tego bym się czepił w pierwszym ruchu. W zasadzie jak padła grzałka to błąd ten powinien pojawiać się notorycznie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 22 kwie 2015, o 22:48

sluchajcie ale wylaczenie instalacji z guzika swiadczy juz bankowo ze gazu nie pobiera? Raczej tak?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: wszim » 22 kwie 2015, o 22:52

Na 99%. Nieprawdopodobne żeby nie trzymały szczelności 3 kolejne elektrozawory. Więc masz jak w banku że idzie tylko NoPB.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
czariusz
Aktywny
Posty: 52
Rejestracja: 1 kwie 2014, o 02:41
Reputacja: 0
Imię: Czarek
Samochód: Lacetti 1.8 HB CDX
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: czariusz » 22 kwie 2015, o 23:47

OK czyli jade do warsztatu zeby wymienili sonde, dziekuje wszystkim za pomoc odezwę się jak ją wymienia

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 23 kwie 2015, o 07:48

Zwróć uwagę jeszcze na co wymieniają. Ja miałem 2 podejścia. Najpierw kupiłem jakąś, którą znalazłem z dedykowaną do Lacetti wtyczką. Zapłaciłem 280zł. I ta sonda rozpadła się nam w rękach przy montażu... byłem w szoku jakie to dziadostwo - jak słabo zrobiony jest kołnierz (3 wypustki). Oryginalna sonda (prawdopodobnie NGK) miała kołnierz zaciśnięty dookoła. Oczywiście reklamację odrzucili, bo to uszkodzenie mechaniczne, a jako powód podali nieprawidłowy montaż, bo są ślady klucza ... czyli pamiętajcie sondę należy wkręcać palcami :D) . Mechanik z kolei polecił mi uniwersalnego Boscha. Czytając opinie po forach, gdy sam szukałem sondy - że tylko oryginał..., bo wszystko inne to na miesiąc, miałem sceptyczne podejście, bo Boscha jest ponoć bardzo dużo podróbek.

Ale chyba akurat trafiłem na oryginał. Zapłaciłem za nią ok. 200zł + wymiana. Dodam też, że przyszłej teściowej w Renault też wymieniali sondę za ok. 220zł + wymiana. Oba Bosche działają do dziś bez najmniejszych problemów. Mój najpierw był sondą regulacyjną, teraz jest diagnostyczną, bo w miejsce regulacyjnej trafił używany oryginał.

Stąd myślę, że te na allegro około 200zł, mają szansę być oryginałem. Są też uniwersalne Bosche za ok 100zł, tu bym uważał.

PS. jakbyś akurat też miał pecha i wymiana sondy będzie zmuszać Cię do wymiany kolektora, daj znać. U mnie leży jeszcze sprawny (silnik T18SED) bo w międzyczasie nabyłem 2. Podpowiem Ci też jakiej uszczelki szukać, bo też nie było z tym łatwo :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: etac » 23 kwie 2015, o 09:26

No to ja staje z boku i poczekam. Jednak pozostanę przy swoim. :obrazony:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: konradoo » 23 kwie 2015, o 13:35

Jaki problem z uszczelką
zwykła teflonowa : OMEGA B 2.0 16v
z blachy 3-warstwowej : OMEGA B 2.2 16v
O partsy pisz PW.

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: GoLL@B » 23 kwie 2015, o 18:59

No widzisz, od pewnego czasu wiem, do kogo trafić :), wtedy nie wiedziałem.

Do samego Lacetti był problem znaleźć, podawałem dane i nikt nie mógł dobrać (w necie wyświetlało jeden model, za około 80zł i wszędzie niedostępna), dopiero w jednym sklepie ktoś stwierdził, że trzeba od starszego Opla szukać i dopasować.

Mam chyba coś takiego, ale wersję tańszą (pewnie teflonową) za 25zł:
http://marselius.pl/p/11/224/elring-usz ... chowy.html

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Kontrolka Check

Post autor: iskat1973 » 30 cze 2015, o 19:49

Jak juz kiedys pisalem jak pali mi sie kontrolka check to kasuje ją zdejmując klemę..... pochwal za to nie dostałem cóż trudno. Ale od tamtego czasu x2 zaświecił check i znalazłem lepszy patent na wyłączenie tej kontrolki. Mianowicie na rozgrzanym motorze na wolnych obrotach przełączam zasilanie z lpg na pb pare sek i z powrotem wracam na lpg i kontrolka check ginie!!!!! Wtrysk gazowy sie zawiesza/siada ???? Jakby bardziej klepały te wtryskiwacz lpg zauważam niestety.... ok 80 tys km przelotu omv reg .... nie za wczesnie szlak je trafił ??????
KL1NF35BJ6K260134

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość