Falujące, zawieszające się obroty.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 22 lut 2014, o 22:26

Od pewnego czasu obroty jałowe lekko falowały, wydawało mi się, że jest to zawór EGR, dziś po wykręceniu go, nie zauważyłem znacznych zabrudzeń, ale mimo to został wyczyszczony.

Dodatkowo ostatnio kierowca mówił, że czasem pedał gazu lekko drży - ja nic nie wyczuwałem więc wydawało mi się że to nic takiego.
Dziś czyściłem też rurę dolotu, bo była zaolejona olejem z odmy, po wyjęciu rury okazało się, że przepustnica też jest brudna. Przepustnicę wyczyściliśmy (bez wyciągania jej z auta), wszystko poskładaliśmy, i zauważyłem dziwną przypadłość, mianowicie zawieszające się obroty.

Obroty na biegu jałowym nie zawieszają się za każdym razem, ale dość często - pomaga "przegazowanie".

Obroty zatrzymują się na ok. 1400obr/min, lub 2000obr/min, i czasem spadną same do "odpowiednich" 800-900, a czasem trzeba przegazować.

Raczej jest to wina silnika krokowego, bo gdy obroty są na poziomie 1,4k obr/min, to metalowy element, na czarnym kole linki:
Obrazek
który łączy się z osią klapki przepustnicy jest odchylony od pozycji "wyjściowej" o kilka mm, dopiero po chwili wraca do pozycji normalnej i wtedy obroty spadają.
Zawieszanie się obrotów doskonale widać na poniższym filmiku:


Czytałem w internecie, że na tą przypadłość może pomóc reset adaptacji przepustnicy, rosyjskim lub czeskim programem Chevrolet Explorer.

Więc pytanie do użytkowników:
Jak wykonać ten reset ustawień przepustnicy - gdzie w ty programie jest taka zakładka ?
Czy jeśli ew. reset ustawień nie pomoże, to co robić ? Wymieniać przepustnicę z silnikiem krokowym ?
Jeśli moja diagnoza jest niesłuszna to co może być problemem tego typu zachowania ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
Adonay
Aktywny
Posty: 85
Rejestracja: 16 sie 2013, o 19:30
Reputacja: 0
Imię: Radosław
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Adonay » 22 lut 2014, o 23:30


Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: konradoo » 24 lut 2014, o 20:32

Winą ponoć obarczana jest ta sprężyna,ale wymieniać proponują cały element...nie wiem jak to jest,u mojego Taty 1.6 działo się tak,ale po pewnym czasie ustąpiło samo. Przepustnica resetowana itp czyszczona. W 1.8 nie miałem takiej przypadłości.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 31 mar 2014, o 11:33

Jakiś czas temu zrobiłem adaptację przepustnicy zgodnie z instrukcją w TIS (potem dodam procedurę), i od tamtej pory nie zauważyłem zachowania które występowało. Poprzedniej adaptacji nie kasowałem.

Dodam że wcześniej robiłem adaptacje zgodnie z instrukcjąz innego forum (takim z org w adresie), i niestety tamta instrukcja była błedna.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 7 kwie 2014, o 21:50

Jak obiecałem, tak dodaję:

Procedura uczenia się biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
- Wymiana korpusu przepustnicy na nowy (MTIA, ETC)
- wymiana zaworu IAC na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
- odłączanie zasilania (przewód akumulatora, bezpiecznik ECM, itp.) (tylko ECM firmy Delphi)
Przeprogramowanie oprogramowania ECM (tylko system Siemens D160 ECM z ETC)
Włączyć zapłon.
Zerowanie wartości adaptacyjnych z użyciem skanera diagnostycznego. (tylko MTIA)
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłączyć zapłon na 15 sekund. (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 1 sekundę, a następnie powróć do pozycji P (Parkowania). (tylko ECM firmy Siemens)
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F).
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.
Odczekać 15 sekund przed ponownym uruchomieniem silnika (tylko Siemens ECM). (W systemie Siemens D160 ECM z ETC, wyłączyć zapłon na 35 sekund.)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

jahar
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 6 cze 2014, o 18:44
Reputacja: 0
Imię: Jahar
Samochód: Lecetti
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: jahar » 8 cze 2014, o 15:50

Cześć,
Odp pewnego czasu mam podobne problemy w Lacetti, więc podpinam się pod wątek.
Zauważyłem, że podczas dohamowania samochód zaczyna delikatnieć szarpać.
Znajomy mechanik stwierdził, że to najprawdopodobniej przepustnica i ją wyczyścił.
Po odpaleniu obroty zaczęły dziwnie się zachowywać. Na początku skok do 2 k, później powolny spadek i stabilizacja.
Gorzej podczas jazdy, podczas zmiany biegu zatrzymują się na 2,5 3 k i zaraz spadają, po zrzuceniu na luz przytrzymują się na 2k, spadają do 1k, znowu 2k i do 1k.
Próbowałem zrobić adaptację przepustnicy według w/w instrukcji, jednak nie jestem w stanie doprowadzić do włączenia wiatraków, układ nie jest w stanie złapać wysokiej temperatury. Próbowałem odpalać zimny, czekałem 0,5h i nic, próbowałem się przejechać i wtedy zrobić adaptację, ale samochód i tak nie łapał temperatury.
Może coś poradzicie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 8 cze 2014, o 16:18

jahar, ja adaptację zrobiłem na ciepłym silniku (przyjechałem na parking zgasiłem i zrobiłem adaptacje). W punkcie "rozgrzej silnik..." poczekałem chwilę (może minutę, może dwie).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
bartekm2000
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 7 sie 2014, o 10:25
Reputacja: 0
Imię: Bartek
Samochód: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: bartekm2000 » 8 sie 2014, o 13:47

Seba, dzięki za podpowiedź PW na drugim forum.
Niestety adaptacja u mnie nie powiodła się z powodu zupełnego braku wolnych obrotów :( Bez naciskania pedału "gazu" auto gaśnie, ponadto podobnie jak kol. jahar nie jestem w stanie przez ok. 20 min. postoju doprowadzić do włączenia wentylatora chłodnicy (?).
Pytanie dodatkowe : czy przed adaptacją robiłeś reset ruskim Chevrolet Explorerem i kablem VAG KKL ?

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Sebastian » 8 sie 2014, o 21:35

Witaj, ;)
Ja robiłem na ciepłym silniku, poczekałem tylko chiwilę (nie patrzałem na zegarek ale ok minuty).
A próbowałeś może delikatnie trzymać wciśnięty pedał gazu (tak żeby obroty były ok 1krpm) podczas adaptacji ?
Ja z powodu nieznajomości rosyjskiego nie robiłem resetu, chevrolet explorer.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
bartekm2000
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 7 sie 2014, o 10:25
Reputacja: 0
Imię: Bartek
Samochód: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: bartekm2000 » 9 sie 2014, o 22:38

Hi,
ja tez na ciepłym.
Właśnie tak zrobiłem - starałem się utrzymywać obroty ok 800-1000.
Nie zadziałało albo za długo czekałem na włączenie wentylatorów bo ok. 20 min.
po tej całej zabawie nawet utrzymywał obroty jednak za niskiem bo ok. 500 i trząsł się silnik.
Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu znowu nie było wolnych obr.
Chyba jednak muszę kupić kabelek VAG KKL i pokombinować z Chevroter Explorerem ruskim.

pawj
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2014, o 20:20
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: Lacetti 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: pawj » 16 mar 2015, o 18:23

Witam. Widzę że temat dość stary ale chciałem się dowiedzieć czy ktoś z was robił adaptacje tym Chevrot Explorer i kablem VAG KKL?
Jeśli tak to może się podzielić z forumowiczami jak to zrobił i jakie były rezultaty.

tonik
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 13 gru 2015, o 15:26
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Nubira 1.6SX LPG BRC
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: tonik » 7 cze 2016, o 12:57

Też przerabiałem ten problem. Adaptacja przepustnicy kilkakrotna nic nie pomagała. Byłem u kilku mechaników, zalecano mi wymianę przepustnicy. Ostatni stwierdził "Panie to rurka powietrza doprowadzajaca do zaworu ERG". Kupiłem nową rurkę na all..ro.pl + wymiana u mechanika koszt łączny poniżej 100pln i wszystko działa jak należy!

TomekG
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 9 gru 2015, o 15:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: TomekG » 12 lip 2017, o 14:28

Trochę odkopuje, ale ma ktoś aktualny link do Chevrolet Explorera? Nie mogę nigdzie znaleźć.

Arczeski
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 23 cze 2017, o 18:55
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Lacetti 1.4 HB
Silnik:
Lokalizacja: Świętochłowice (Śląsk)
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: Arczeski » 13 lip 2017, o 18:44

sekund 5 znaleźć link.. Google pomoże :) tylko wersja po rosyjsku

chrobot
Specjalista
Posty: 388
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: chrobot » 21 sie 2017, o 23:11

https://forum.autokacik.pl/index.php?/t ... w-lacetti/

post 2 od góry

jestes pewnie posiadaczem lacetti 1,4 rok modelowy MY04 i tam byly problemy z tzw wypadaniem zapłonów ,objawiało sie to nierowna praca silnika oraz świeceniem kontrolki "silniczka"check. Zapewne mało jeździsz i na małych odcinkach i stad te problemy , a mianowicie zbiera sie nagar w gniazdach zaworowych i przez to nie domyka sie zawor i jest nierona praca, ta usterka spowodowana byla nie do konca dobrze dobranym skladem metali na pierscionki ktore przepuszczaly olej. Rada przejedz sie kawalek na wysokich obrotach ok 5tys powinno na jakis czas minac, ale mecz serwis oni po jakims czasie zdejmia glowice rozwierca gniazda i przeczyscza je . takie zjawisko wystepuje tylko w silniku 1,4 i jest to stara dolegliwosc oplowska.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: lukaslacetti » 6 lis 2020, o 09:14

Witam, u mnie juz trzeci raz sie tak zawiesiły obroty jak na filmiku z pierwszego posta
wczoraz postanowilem tak zostawic auto na zawieszonych obrotach (1500obr) i chodziło dobre 15 min zanim same spadły postanowilem sie temu przyjrzeć
praca na pb
Silnik był wygrzany po trasie a w trakcie tych 20min wlaczał sie wentylator kilka razy ,wiadomo zagrzał sie na postoju .
podlaczylem sie pod obd i sprawdzalem parametry ale wszystko wydawalo sie byc w normie

podcisnienie 26 kpa
korekty długoterm. 3%
korekty krótkie oscylowały kolo 0 (-3+3%)
wyprzedzenie zaplonu 15*
temp plynu pomiedzy 94* az do wlaczenia wentylatora 98*
temp rury katalizatora na wejsciu 347* na wyjsciu 289* (mierzone termometrem)

Sonda nr 1 oscylowała 0.1-0.9v
sonda nr.2 i tutaj dziwne bo zawsze dążyła do 0.7 0.8v a wczasie tego zawieszenia obr caly czas stała na 0.2v
jak opadły to po chwili wrociła na 0.8
wg mnie Musiał jak by w tym czasie ciągnąć lewe powietrze skoro za katem miał za dużo tlenu
Ale niby wszystko szczelne jest sprawdzałem chyba ze cos mi umknęło.
Ale to odpada bo korekty i podcisnienie by nie byly na takim poziomie jaki wskazywały takze odpada

Nie ma lewego powietrza bo juz to sprawdzalem
Evapa tez dziala połączenie jego szczelne
geometria gruszki szczelna
napięcia TPS i stycznika biegu jałowego ok
wydaje mi sie ze problem leżeć moze w samej przepusnicy w srodku poprostu
Pomimo ze czyscilem ja dokladnie i tak jest lipa
na biegu jałowym kąt otwarcia 0.4-0.8%
a pozatym jadac delikatnie pomiedzy hamowaniem silnikiem a ponownym delikutaśnym naciskaniem gazu aby znowu wznowic podawanie paliwa jest lekkie szarpnięcie
na pierwszym biegu hamujac silnikiem i czekaniem az wznowi podawanie paliwa jest lekki kangur tzn poprostu nagle czuc popchnięcie zamiast płynnego przejścia
mam te auto od nowości i poprostu widzę ze to na przestrzeni 50000km sie nasiliło
Auto ma 125 000km

Ps edytowałem tekst dodałem powyżej info o Sondach

chrobot
Specjalista
Posty: 388
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: chrobot » 7 lis 2020, o 09:52

brudna ścieżka węglowa w przepustnicy /zatłuszczona/

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: lukaslacetti » 9 lis 2020, o 12:54

Czyli, rozebrać psiknac cleanerem do hamulców, i czyms to pozniej zakonserwować czymś ? wd40 ? po wyschnięciu pozostawia taką warstwie cienką smaru po sobie.
Niech ktoś napisze czy już to robił oraz czy to bedzie to oraz czy coś przy okazji rozbierania przejżeć zwrócić na coś uwagę ?.


Druga sprawa to podczas wcisniecia gazu do końca pod obd2 wyświetla otwarcie przepustnicy 70.6%
Jak jest u was.

chrobot
Specjalista
Posty: 388
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: chrobot » 10 lis 2020, o 00:58

lukaslacetti pisze:
9 lis 2020, o 12:54
Czyli, rozebrać psiknac cleanerem do hamulców,
TAK
lukaslacetti pisze:
9 lis 2020, o 12:54
i czyms to pozniej zakonserwować czymś ? wd40 ?
NIE
lukaslacetti pisze:
9 lis 2020, o 12:54
po wyschnięciu pozostawia taką warstwie cienką smaru po sobie.
Niech ktoś napisze czy już to robił oraz czy to bedzie to oraz czy coś przy okazji rozbierania przejżeć zwrócić na coś uwagę ?.
SAM dałeś odpowiedz dlaczego NIE
lukaslacetti pisze:
9 lis 2020, o 12:54
Druga sprawa to podczas wcisniecia gazu do końca pod obd2 wyświetla otwarcie przepustnicy 70.6%
Jak jest u was.
tego nie wiem

swoja przepustnice czyściłem kilka razy "na stole" z pozytywnym skutkiem

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Falujące, zawieszające się obroty.

Post autor: lukaslacetti » 11 lis 2020, o 18:04

A Wiec po rozebraniu pokrywy przepustnicy, w sumie nawet nie odkrecalem calej przepustnicy poprostu odkrecilem Tylną jej pokrywe (5x torx)
i popsikalem obficie po wszystkim odtluszczaczem,dodatkowo również sprężonym powietrzem i rzeczywiscie odrazu czuc różnicę teraz działa jak kiedyś działało, dziękuję. 🙂

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość