Wiem, że kilka osób pisało na forum o wyrabiających się końcówkach linki zmiany biegów.
Mnie też niestety dopadł ten problem.
Cruze 2011 r. silnik 1,6, 124 KM.
Cena nowej linki w serwisie 850 zł w sklepie Potak 500 zł.
Stwierdziłem, że może uda się coś z tym zrobić bez konieczności wymiany na nową.
Udało się więc zrobiłem krótki manual który być może komuś się przyda.
1. Linkę odczepiamy od ramienia który wychodzi ze skrzyni (w moim przypadku sama wpadała bo taka była wyrobiona).
2. Linki są w pancerzu a pancerz jest zamontowany w uchwycie. Na pancerzach w miejscu gdzie jest zamontowany są białe pierścienie zatrzaskowe które trzeba ścisnąć żeby zwolnić linkę i wyciągnąć ją do góry.download/file.php?mode=view&id=11349&si ... 0876f4e3ea
3. Linkę zginamy i wyciągany do góry zaraz przy ścianie grodziowej.
4. W tym miejscu cięgno końcowe jest zanitowane i trzeba to rozwiercić tak żeby można było go rozebrać. Ja to rozciąłem bo i tak musiałem to zrobić (moja nowa kulka jest większa od oryginalnej) ale po rozwierceniu nita można to rozkręcić bez rozcinania bo z drugiej strony jest plastikowa śruba.download/file.php?mode=view&id=11350htt ... 0876f4e3ea
5. Po rozebraniu mamy coś takiego. 6. Nowa część. Niestety wielkościowo nie jest taka sama jak ta oryginalna więc trzeba kombinować.
Nowa część to "obudowa przegubu" kupiona w sklepie z częściami do ciągników. Chyba jest to część do tzw. sześćdziesiątki - element pedału gazu.download/file.php?mode=view&id=11352
7. Końcówka została obcięta i mamy coś takiego. Obok zużyta część.download/file.php?mode=view&id=11353
8. Jak widać kulka nie wchodzi do środka tak jak część oryginalna (jest za duża) więc ten element plastikowy skracamy prawie do zera. download/file.php?mode=view&id=11354
9. Po obcięciu wygląda to tak.download/file.php?mode=view&id=11355
10. Ja zastosowałem jeszcze taki oring.download/file.php?mode=view&id=11356
11. Składamy wszystko do kupy.download/file.php?mode=view&id=11357
12. Skręcamy wszystko śrubkami.download/file.php?mode=view&id=11358
13. Temat załatwiony.
UWAGA: Gdyby komuś udało się dokupić tą kulkę ("obudowę przegubu") w takim samym rozmiarze jak oryginał to w zasadzie nić nie trzeba kombinować. Tylko wszystko rozebrać wymienić środek i złożyć ponownie. Jedynie co trzeba byłoby to rozwiercić nita a później zanitować lub skręcić beż żadnych kombinacji.
W zasadzie powinni to sprzedawać jako część do wymiany bo wszystko jest rozbieralne.
Wiem, że kolega z forum C77 też wymieniał tą część ale nie mam pojęcia skąd ją wziął.
Podziękowania dla kuzyna za pomoc
