Amortyzatory kupuje się bez sprężyn.
Amortyzator jest częścią umieszczoną w kolumnie macphersona na której jest zamocowana sprężyna.
Potrzebujesz ściągacze do sprężyn, bez tego nawet nie podchodź do wymiany.
Stuki w zawieszeniu
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Gdzieś na Youtube widziałem nowe amorki ze sprężynami od razu, a także gdzieś w necie też były ale o 70 zł drożej niż bez sprężyny. Dzięki, że zmobilizowałeś mnie i właśnie kupiłem komplet ściągaczy (52 zł). Taniej wyjdzie niż u pana franka w budzie, a sprzęt zostanie. Teraz tylko wybór marki amortyzatora, no zastanwiam się czy nie wyjdzie, że trzeba wymienić jeszcze jakieś poduszki i co tam jeszcze jest u góry, a także łącznik stabilizatora co okaże się po demontażu kolumny.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Ale to mówisz o zestawie amortyzator + sprężyna czy o całym złożonym McPhersone?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Ściągałeś kiedykolwiek sprężyny z amora ?Mitko pisze: ↑4 kwie 2025, o 00:17Gdzieś na Youtube widziałem nowe amorki ze sprężynami od razu, a także gdzieś w necie też były ale o 70 zł drożej niż bez sprężyny. Dzięki, że zmobilizowałeś mnie i właśnie kupiłem komplet ściągaczy (52 zł). Taniej wyjdzie niż u pana franka w budzie, a sprzęt zostanie. Teraz tylko wybór marki amortyzatora, no zastanwiam się czy nie wyjdzie, że trzeba wymienić jeszcze jakieś poduszki i co tam jeszcze jest u góry, a także łącznik stabilizatora co okaże się po demontażu kolumny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
@bubu - https://www.youtube.com/watch?v=ueTZXjCXC5k
Nie ściągałem nigdy. Z filmów na youtube nie wydaje się to takie straszne. Wyzwaniem było ściagnięcie kolektora dolotowego, co się udało. Ale jeśli możesz coś podpowiedzieć to proszę, bo z pytania czuję sugestię żeby nie brać się za to samemu.
Nie ściągałem nigdy. Z filmów na youtube nie wydaje się to takie straszne. Wyzwaniem było ściagnięcie kolektora dolotowego, co się udało. Ale jeśli możesz coś podpowiedzieć to proszę, bo z pytania czuję sugestię żeby nie brać się za to samemu.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Na filmie jest pokazana wymiana kompletnej, skręconej kolumny McPhersona, takie coś jest dość łatwym zadaniem.
Wymiana samego amortyzatora bądź sprężyny wiąże się z koniecznością rozmontowania całości i na filmach może i wygląda to dość prosto jednak w rzeczywistości trzeba uważać żeby ściągacze sprężyny były solidnie zamontowane bo magazynuje ona naprawdę dużo energii i jej niekontrolowane rozprężenie może narobić dużo szkód, zwłaszcza komuś kto znajduje się bezpośrednio przy sprężynie.
Możesz spróbować samodzielnej wymiany ale naprawdę pilnuj czy ściągacze są na swoich miejscach i czasem nie zsuwają się ze sprężyny.
Wymiana samego amortyzatora bądź sprężyny wiąże się z koniecznością rozmontowania całości i na filmach może i wygląda to dość prosto jednak w rzeczywistości trzeba uważać żeby ściągacze sprężyny były solidnie zamontowane bo magazynuje ona naprawdę dużo energii i jej niekontrolowane rozprężenie może narobić dużo szkód, zwłaszcza komuś kto znajduje się bezpośrednio przy sprężynie.
Możesz spróbować samodzielnej wymiany ale naprawdę pilnuj czy ściągacze są na swoich miejscach i czasem nie zsuwają się ze sprężyny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości