Swiece irydowe

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Jacek1961
Aktywny
Posty: 70
Rejestracja: 14 cze 2023, o 21:06
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Chevrolet Aveo T300
Silnik: 1.2, 69KM, 51KW, benzyna,
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Swiece irydowe

Post autor: Jacek1961 » 10 sty 2025, o 15:41

Witam wszystkich mam zamiar wymienic swiece zaplonowe irydowe mam na allegro swiece irydowe firmy BOSCH tylko pisza ze przerwa miedzy elektrodami jest 0,7 nie wiem jakie wymiary sa na swiecach do aveo silnik 1,2 prosze napisac czy tes BOSCHA beda pasowaly czy moze inny wymiar miedzy elektrodami za podpowiedz z gory dziekuje

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: etac » 10 sty 2025, o 17:40

w Krakowie nie piszą już po Polsku?

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacek1961
Aktywny
Posty: 70
Rejestracja: 14 cze 2023, o 21:06
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Chevrolet Aveo T300
Silnik: 1.2, 69KM, 51KW, benzyna,
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: Jacek1961 » 11 sty 2025, o 10:04

Przepraszam za pisownie i proszę o podpowiedz na moje pytanie o świece irydowe oraz znalazłem świece irydowe 55580961 i również maja szczelinę miedzy elektrodami 0,7 czy mogą być zastosowane do aveo T300 silnik 1,2 51kW,69 KM z góry dziękuje

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: etac » 11 sty 2025, o 12:27

0,7 na pewno będzie wydłużał prace cewki

0,9 jest zalecane przy standardowych świecach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: maru22 » 30 sty 2025, o 10:12

Co sądzicie o świecach irydowych z za wielkiego muru, można je tam kupić w bardzo korzystnej cenie.
Czy ktoś miał już okazję je przetestować ?.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: etac » 30 sty 2025, o 16:16

Ja testowałem, przyszly uszkodzone i nie nadawały się do jazdy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: maru22 » 30 sty 2025, o 20:12

Dzięki, zostałem wyleczony z ewentualnego ich zakupu.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 758
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 23
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: lukaslacetti » 31 sty 2025, o 06:56

Takie świece Ci mocy nie dodadzą tym bardziej w nietuningowanym i zwyklym cywilnym samochodzie, może bardzo minimalnie wzrośnie reakcja na delikatne manewrowanie pedalem gazu silnik będzie tak jak by chciał "wyrywać" do przodu z kazdym muśnięciem, ale ten efekt uzyskasz przy każdych nowych sprawnych świecach,
Od siebie moge Ci polecić świece Denso Twin TT model musisz dobrać pod silnik,
Dobre świece niezawiodlem się na nich tyle że ja je zmieniam co 20 000km więc raczej kazda swieca tyle wytrzyma.

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Swiece irydowe

Post autor: maru22 » 31 sty 2025, o 11:31

Ja wymieniam świece co 60 tyś. przejechanych kilometrów. Pierwsze to były fabryczne Championy ( nie pamiętam już dokładnie oznaczenia ), kolejne to NGK ZFR6U. Trzecia zmiana i nie było i nie zauważyłem żadnych problemów ze świecami jak do tej pory. Używane po wymianie ładnie wypalone, suche i bez śladów sadzy, ciekawe ile by jeszcze wytrzymały.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość