Problem z ABS
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 lis 2023, o 07:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Problem z ABS
Witam,
Po ostatnich śnieżnych dniach pojawił się u mnie pewien problem. Wpadając w mocniejszy poślizg zapalają mi się kontrolki odpowiedzialne za ABS oraz kontrolka hamulca ręcznego i niestety gasną dopiero po zamknięciu samochodu i sytuacja powtarza się przy następnym mocniejszym poślizgu. Wydaje mi się,że kontrolki wyskakują po wpadnięciu w poślizg tylnej osi. Błędy odczytane komputerem to U0102 i C0550 wskazujące na problem z modułem i tu pojawia się pytanie - gdzie go mogę zlokalizować? Przy pompie ABS?
Pacjent to Captiva 2007 , 2.0 VCDI 150 KM,napęd na 4.
Pozdrawiam
Po ostatnich śnieżnych dniach pojawił się u mnie pewien problem. Wpadając w mocniejszy poślizg zapalają mi się kontrolki odpowiedzialne za ABS oraz kontrolka hamulca ręcznego i niestety gasną dopiero po zamknięciu samochodu i sytuacja powtarza się przy następnym mocniejszym poślizgu. Wydaje mi się,że kontrolki wyskakują po wpadnięciu w poślizg tylnej osi. Błędy odczytane komputerem to U0102 i C0550 wskazujące na problem z modułem i tu pojawia się pytanie - gdzie go mogę zlokalizować? Przy pompie ABS?
Pacjent to Captiva 2007 , 2.0 VCDI 150 KM,napęd na 4.
Pozdrawiam
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
sterownik jest na pompie ABS
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 lis 2023, o 07:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Tylko pytanie czy te błędy dotyczą sterownika czy jest jeszcze gdzieś moduł ABS?
U0102- Brak komunikacji z modułem sterującym skrzynką rozdzielczą - nieprawidłowe działanie,
C0550- Moduł elektryczny po stronie kierowcy - nieprawidłowe działanie
U0102- Brak komunikacji z modułem sterującym skrzynką rozdzielczą - nieprawidłowe działanie,
C0550- Moduł elektryczny po stronie kierowcy - nieprawidłowe działanie
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
to po lewej to moduł/sterownik ABS, to z prawej to pompa ABS
https://www.youtube.com/watch?v=MkwkwCjlQns
https://www.youtube.com/watch?v=MkwkwCjlQns
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lut 2019, o 20:39
- Reputacja: 1
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Miałem już dwa razy podobne objawy.
Po hamowaniu na śliskiej powierzchni zapalają się żółte kontrolki związane z poślizgiem (chyba 4 szt) oraz czerwona hamulca ręcznego. Nie działa wówczas ABS i napęd na 4 koła.
Za każdym razem pomogła wymiana czujnika ABS w jednym z kół.
Po hamowaniu na śliskiej powierzchni zapalają się żółte kontrolki związane z poślizgiem (chyba 4 szt) oraz czerwona hamulca ręcznego. Nie działa wówczas ABS i napęd na 4 koła.
Za każdym razem pomogła wymiana czujnika ABS w jednym z kół.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 lis 2023, o 07:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Dzięki za informację. W wolnej chwili i przy sprzyjającej pogodzie zajmę się czujnikami z tyłu.Śniegu już nie ma więc i problem przestał się pojawiać .
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 lis 2023, o 07:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.0 VCDI
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Po wymianie czujników ABS z tyłu problem się już nie pojawia. Dziękuje za podpowiedzi.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2024, o 12:10
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG Tech
- Lokalizacja: Krasnobród
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
U mnie podobnie było w zimie. Captiva 2.4 z napędem na 4 koła. Po mocnym hamowaniu blokowało koła i świeciły wszystkie kontrolki od abs ESP. Pomagało zgaszenie silnika i wyjecie kluczyka że stacyjki. Nie wymieniałem czujników. Problem mam nadal. Na komputerze pokazuje prędkości wszystkich 4 kół. Nie wiem w czym problem. Ale teraz mam gorszy problem z abs ESP. Mianowicie podczas jazdy czuje jak pompa abs sama sia załącza na 1-2 sek. I tak się to powtarza podczas jazdy bez wciśnięte go hamulca. Jak lekko hamuje czuć na pedale pracę pompy. Jeżeli lekkie hamowanie trwa około 5 sek. To w tym czasie kilka razy pompa abs sia załącza. Nawet jakby lekko ściągało samochód w prawo. Nie blokują się koła. Komputer nic nie pokazuje nie ma błędów. Ale parametry np. Prędkości poszczególnych kół, czy praca pompy, jakieś zawory po 2 na każde koło, przyspieszenie poprzeczne i jeszcze inne parametry które da się odczytać że sterownika podczas jazdy wariują. Na zmianę pokazuje np. Na ułamek sekundy pokazuje utratę prędkości któregoś koła lub załączenie któregoś zaworu wylotowe czy wylotowe abs, lub działanie pompy, podczas normalnej jazdy bez i z hamowaniem. Problem wcześniej występował sporadycznie ale ostatnio się nasilił. Codziennie podczas jazdy to się dzieje. Ostatnio sprawdziłem przy okazji wymiany opon wszystkie styki czujników i są w porządku. Czyste bez nalotów. W lewym tylnym kole sprawdziłem pierścień zębaty w paście przez dziurkę ale on jest jak nowy kręcąc nie stwierdziłem pęknięcia pierścienia. Czy może ktoś miał podobny problem? Dajcie znać. Ja już podejrzewam sterownik abs przy pompie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Musiałbyś zweryfikować stan wszystkich koronek.
Ja podobne objawy miałem w Vectrze B właśnie przy pękniętej koronce ABS na piaście, też podczas jazdy czuć było że pompa samoczynnie się załącza.
Ja podobne objawy miałem w Vectrze B właśnie przy pękniętej koronce ABS na piaście, też podczas jazdy czuć było że pompa samoczynnie się załącza.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2024, o 12:10
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG Tech
- Lokalizacja: Krasnobród
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Dzięki za podpowiedź. Też słyszałem podobna diagnozę bez sprawdzania od mechanika. Więc może to to. Narazie sprawdziłem lewy tył bo tam miałem inny problem mianowicie urwało się zabezpieczenie szczęki i ją trochę odchylilo i tarła o tarcze. Narazie założyłem nowe zabezpieczenie ale tarcza do wymiany raz bo stara a dwa bo wytarł wewnętrzna stronę bębna i nie jest płaski. Muszę zamówić nowe tarcze i klocki przy okazji. Trochę roboty przy tym bo trzeba zdjąć tarczę. Wyjąłem czujnik abs i przez dziurkę sprawdziłem pierścień. Był czysty, blyszczacy, jak nowy. Obracałem kołem i nigdzie nie widać pęknięcia. Muszę jeszcze sprawdzić pozostałe ale to przy wolnym dniu o który trudno. Zawsze jakieś inne sprawy nie cierpiące zwłoki. Jak będę miał już tarcze to przy okazji wymiany sprawdzę te pierścienie. Dodam że podczas diagnostyki pokazało mi dwa błędy lewy przedni czujnik abs C0035 i elektroniczny moduł sterujący praca silnika C0561. Ale on pojawił się jak zapaliły się kontrolki błędów abs ESP które po wyjęciu kluczyka zgasły ale pewnie błąd pozostał w pamięci. Narazie wykasowałem błędy i nie pokazuje już żadnych. A problem nie zniknął. Pojeżdżę trochę i sprawdzę czy jakiś błąd się pojawi. Dodam też że mam tempomat który sam sia wyłącza podczas jazdy. Ale zauważyłem że jak świeciły się kontrolki abs to tempomat działa prawidłowo. Pewnie nie dostawał informacji od sterownika o hamowaniu któregoś koła. Lecz gdy naciskałem na hamulec to się wyłączał prawidłowo więc odrzuciłem wadliwe działanie czujnika pedału hamulca które też brałem pod uwagę. Już zastanawiam się czy to nie sterownik pompy abs. Dodatkowe pytanie czy w przypadku uszkodzenia sterownika pompy abs konieczna jest wymiana sterownika na taki sam o tych samych numerach czy może być o innych numerach.
Dodano po 13 minutach 42 sekundach:
Szukam jeszcze schematu jak jeci wiązka od sterownika. Podejrzewam zaniki zasilania lub masy lub jakieś zwarcie do masy. Chodzi mi obrazkowo na samochodzie bo schemat znalazłem.
Dodano po 13 minutach 42 sekundach:
Szukam jeszcze schematu jak jeci wiązka od sterownika. Podejrzewam zaniki zasilania lub masy lub jakieś zwarcie do masy. Chodzi mi obrazkowo na samochodzie bo schemat znalazłem.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 kwie 2024, o 12:10
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG Tech
- Lokalizacja: Krasnobród
- Kontakt:
Re: Problem z ABS
Mam nadzieję że problem został rozwiązany. Mianowicie okazało się, że czujnik abs w lewym przednim kole miał za duży dystans od pierścienia zębatego. Pod nim były 3 podkładki dystansowe które były skorodowane i to spowodowało odsunięcie czujnika od pierścienia. Udało mi się to zdiagnozować gdy paliły się wszystkie kontrolki związane z abs. Wtedy nie gasiłem samochodu tylko podłączyłem pod komputer i zrobiłem jazdę testowa. Wtedy na wykresie prędkości kół tylko lewe przednie koło miało piki prędkości. Pozostałe pokazywały prawidłowe wartości. Wyczyściłem miejsce z rdzy i założyłem tylko dwie podkładki. Narazie problem zniknął. Wszystko działa prawidłowo. Oby jak najdłużej. A już myślałem, że do wymiany będzie sterownik abs.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość