Cewka zapłonowa
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
P0301 Układ napędowy
Cylinder 1 Misfire Detected
1 cylinder to jest ten przy wtyczce cewki zapłonowej?
Cylinder 1 Misfire Detected
1 cylinder to jest ten przy wtyczce cewki zapłonowej?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa


Org. GM / +168K km / +11 lat / NGK 1.1
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- Kobe
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LS 2009
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
No i teraz dopadło chyba mnie. Szarpanie, kontrolki trakcji i silnika, brak mocy. Jutro będzie diagnozowane.
- Kobe
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LS 2009
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
No u mnie P0301 błąd
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Mam podobny problem, opisałem go tutaj
viewtopic.php?f=22&t=12365
Miałem cewke BREMI. Na zimnym silniku było ok. Jak silnik się rozgrzał to przy przyspieszaniu auto coś dusiło. Wymiana cewki na HELLA. Problem zniknął.
Ale teraz po 5000km na zimnym silniku wywala mi P0301.
viewtopic.php?f=22&t=12365
Miałem cewke BREMI. Na zimnym silniku było ok. Jak silnik się rozgrzał to przy przyspieszaniu auto coś dusiło. Wymiana cewki na HELLA. Problem zniknął.
Ale teraz po 5000km na zimnym silniku wywala mi P0301.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Z cewką można też świeczki zmienić.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Odgrzewam temat - padła mi cewka Delphi ce01840-12b1, na razie założyłem stary oryginał, ale czeka mnie kupno nowej. Widziałem tą NTY, ale nie budzi mojego zaufabia - kupiłbym ponownie tą delphi, ale jest z oznaczeniem Ce01840-12b1A - co to jest to A na końcu? To jest jakaś różnica?
Na alledrogo pasuje do chevi 11 1,8 lpg 2H0 zamiennik oryginału GM 96476979
Na alledrogo pasuje do chevi 11 1,8 lpg 2H0 zamiennik oryginału GM 96476979
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Cześć,
CE01840-12B1 jest produkowana w fabryce w Pekinie z przeznaczeniem na pierwszy montaż (powertrain)
CE10840-12B1A jest produkowana w fabryce w Kunshan z przeznaczeniem do sprzedaży jako część zamienna (aftermarket).
Zarówno CE01840-12B1 jak i CE01840-12B1A są w ciągłej sprzedaży i kupisz je na znanym portalu internetowym, jaki i w każdym sklepie motoryzacyjnym, natomiast cewka bez literki A na końcu jest znacznie droższa od tej z literką A.
CE01840-12B1 jest produkowana w fabryce w Pekinie z przeznaczeniem na pierwszy montaż (powertrain)
CE10840-12B1A jest produkowana w fabryce w Kunshan z przeznaczeniem do sprzedaży jako część zamienna (aftermarket).
Zarówno CE01840-12B1 jak i CE01840-12B1A są w ciągłej sprzedaży i kupisz je na znanym portalu internetowym, jaki i w każdym sklepie motoryzacyjnym, natomiast cewka bez literki A na końcu jest znacznie droższa od tej z literką A.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Dzięki za info - biorę tą na pierwszy montaż
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Tylko te z pierwszego montażu wytrzymywały mniej niż aftermarket 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Czy problem z cewką występuje zawsze z błędem komunikacji ABS hamulców?
Wypadają mi zapłony podczas zmiany z benzyny na LPG i za każdym razem jest ten błąd ABS, mam nową cewkę ale nie jestem pewny czy to na pewno ona bo jak się auto rozgrzeje to jest ok.
Wypadają mi zapłony podczas zmiany z benzyny na LPG i za każdym razem jest ten błąd ABS, mam nową cewkę ale nie jestem pewny czy to na pewno ona bo jak się auto rozgrzeje to jest ok.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ja jak miałem problem z cewką to zapalała się kontrolka od ABSu i kontroli trakcji.
Jak wypaliło się gniazdo zaworowe to także te kontrolki się zapalały
Jak wypaliło się gniazdo zaworowe to także te kontrolki się zapalały

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Bo po prostu mam taki dziwny problem że za każdym razem gdy auto dłużej stoi to w momencie przełączenia z benzyny na LPG któreś z cylindrów nie pali przez kilka- kilkanaście pierwszych sekund.
Problem występuje na wszystkich cylindrach, zazwyczaj parami.
Później nie ma żadnych problemów ani szarpania przy przyśpieszaniu.
Podczas tego miga kontrolka Check i świeci ABS.
A już od jakiegoś roku za każdym przełączeniem z benzyny na LPG auto lekko szarpnęło ale to było takie sekundowe minimalne odczucie że jest przełączone.
Problem występuje na wszystkich cylindrach, zazwyczaj parami.
Później nie ma żadnych problemów ani szarpania przy przyśpieszaniu.
Podczas tego miga kontrolka Check i świeci ABS.
A już od jakiegoś roku za każdym przełączeniem z benzyny na LPG auto lekko szarpnęło ale to było takie sekundowe minimalne odczucie że jest przełączone.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
To czemu nie pojedziesz do Czakramu na diagnostykę? Zostaw im auto na noc, odpalą, popatrzą i Ci powiedzą co jest nie tak. Ewidentnie problem występuje w momencie przełączania. Może być tak, że cewka klęka. Instalacja gazowa jest wybredna jeżeli chodzi o nawet lekko niedomagające cewki. Przećwiczyłem to na sobie
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
@murdertul a jaki jest rozmiar szczeliny na elektrodach świec, ale to mi wygląda na jakiś problem z instalacja gazową, ważna jest temperatura cieczy chłodzacej w parowniku przy której nastepuje przełączenie z PB na LPG i czy parownik jest cały gorący podczas jazdy?
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Szczelina 0.9mm, zawsze tyle miałem. Miesiąc temu wymienione świece jak już mocniej szarpało przy przełączeniu na LPG.
54°C mam ustawioną temp. przełączenia.
54°C mam ustawioną temp. przełączenia.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 sie 2023, o 13:18
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 benz 141kM ecotec
- Inny samochód: Landrover Freelander, Suzuki Jimny,
- Lokalizacja: Pstrągowa
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Cześć. Chevrolet Cruze 1.8 EcoTec 141kM, 2H0, bez lpg. Tydzień temu zaświecił się check engine + kontrola trakcji. Szybki test na wyciągniętych cewkach i świecach wskazał brak zapłonu na pierwszym cylindrze ( chodź tu już były przypuszczenia po tym że denko cylindra było mokre od benzyny).
Zespół cewek stary był jeszcze oryginalny czyli raptem 120 tys przebiegu.
Wymieniłem zarówno świece na NGK ZFR6F-11 ( niby miały przelatane tylko 15 tys km ale już szczelinomierz listkowy 1.2mm spokojnie się wsuwał więc ponad 0.1 mm zużycia elektrod - nie wiem czy to dużo czy nie ale wolałem już wymienić), jak i zespół cewek zapłonowych Bosch 0 986 22A 211. Jest już po jazdach testowych na dystansie ponad 100km. Wszystko Ok. Pozostaje mi jeszcze tylko skasować Check Engine. Niestety Pamięta mimo odłączenia dłuższego od AKU. Pozostaje ogarnąć sobie komputer diagnostyczny jakiś. Chyba że macie jakieś inne sposoby a kasowanie bez kompa
Zespół cewek stary był jeszcze oryginalny czyli raptem 120 tys przebiegu.
Wymieniłem zarówno świece na NGK ZFR6F-11 ( niby miały przelatane tylko 15 tys km ale już szczelinomierz listkowy 1.2mm spokojnie się wsuwał więc ponad 0.1 mm zużycia elektrod - nie wiem czy to dużo czy nie ale wolałem już wymienić), jak i zespół cewek zapłonowych Bosch 0 986 22A 211. Jest już po jazdach testowych na dystansie ponad 100km. Wszystko Ok. Pozostaje mi jeszcze tylko skasować Check Engine. Niestety Pamięta mimo odłączenia dłuższego od AKU. Pozostaje ogarnąć sobie komputer diagnostyczny jakiś. Chyba że macie jakieś inne sposoby a kasowanie bez kompa
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ten błąd powinieneś skasować za pomocą zwykłego ELM 327 i OPL monitor
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
W czoraj mnie też dopadł ten problem świeci(miga) się chcek+esp, szarpie silnikiem. Sprawdziłem błędy i wyszły P0301 P0461 U0100 i oczywiście pojawił się znowu P0016. Nie wiem ile ta cewka ma przejechane ale ja zrobiłem około 20 tyś. Nie tak dawno zmieniłem świece (zalecenie gazownika) na NGK -09 w i założyłem gaz. Od samego początku mam problem z tym gazem a mianowicie jak jest zimny silnik to w momencie przełączania się PB na gaz (temperatura wody nie jest wysoka )jest jakieś 2-s sek takie pooszarpywanie i później wszystko działa ok problem występuje tylko na zimnym silniku i w momencie przełączania na gaz i właśnie nie wiem czy to faktycznie może być przez gaz np (zawór przepuszcza i spala w jednym momencie gaz i paliwo ) czy powodem była już cewka (oznaki padania cewki ). Tak czy siak padła cewka i chcę ją wymienić tylko w sumie nie wiem na jaką tutaj padają parę propozycji i się zastanawiam którą wybrać. Na dzień dzisiejszy powiedzcie ile przejechaliście na tych swoich cewkach Zastanawiam się na cewką delphi ale może są lepsze bo w sumie dzisiaj jest tak że nie zawsze droższe = lepsze
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
To jest loteria. Mi jedna nty wytrzymała prawie 100 tysi. Druga się zapaliła po zapaleniu auta. Magneti 30 tyś. Kamoka zrobilem 25 i dałem na zapas. Teraz mam beru i zrobione 10 tysi i jest ok narazie.
pablo1
-
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Wyciągnąłem moją cewkę i zastanawiam się czy to jest oryginalna nie ma żadnego loga GM piszę tylko No MOD
i 3 numery jeden z nich to num oryginału. W sklepie zaproponowano mi cewkę KAMOKI, ale dużo słyszałem negatywnych opinii o nich ma ktoś z was cewkę tej firmy ?
i 3 numery jeden z nich to num oryginału. W sklepie zaproponowano mi cewkę KAMOKI, ale dużo słyszałem negatywnych opinii o nich ma ktoś z was cewkę tej firmy ?
Ta cewka katalogowo jest od opla a tam ponoć piny są zamienione w wtyczce ile przejechałeś na tej cewce ?Diego23 pisze: ↑6 lis 2022, o 13:50Odgrzewam temat - padła mi cewka Delphi ce01840-12b1, na razie założyłem stary oryginał, ale czeka mnie kupno nowej. Widziałem tą NTY, ale nie budzi mojego zaufabia - kupiłbym ponownie tą delphi, ale jest z oznaczeniem Ce01840-12b1A - co to jest to A na końcu? To jest jakaś różnica?
Na alledrogo pasuje do chevi 11 1,8 lpg 2H0 zamiennik oryginału GM 96476979
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Kamoka zrobiła u mnie 25 tysięcy i mam na zapasie w razie potrzeby. Działa poprawnie.
pablo1
-
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Kupiłem cewkę Delphi CE01840-12B1A. Po otwarciu poidełka okazało się że numery się nie zgadzają te na pudełku a te na cewce a mianowicie na pudełku mam CE01840-12B1A na cewce mam CE01840-KX28F i zastanawiam się czy ktoś się pomylił i to jest inna cewka niż powinna czy ten drugi człon tego numer to jest tylko jakaś partia....i ten numer nie ma znaczenia wiecie coś na ten tamet?
-
- Bywalec
- Posty: 166
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
założyłem tą cewkę delphi i działa błędy wykasowałem i nic się jak na razie nie pojawia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości