Niekończący się problem z DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
milyjarek
Profesjonalista
Posty: 855
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 7
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: milyjarek » 28 gru 2023, o 12:01

Kolego. Takie wartości jak podaje kolega mam od nowości do dzisiaj. Nie wyszedł z fabryki mój samochód z zapchanim filtrem.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: John Wayne » 28 gru 2023, o 13:07

Nie wiem, o jakich wartościach konkretnie piszesz. Ale to ciekawe, bo kilka lat temu była aktualizacja oprogramowania ECU w Captivie i wcześniej pokazywało jakieś % z "D" w stylu 1%, 4% max.

bald
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 4
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 28 gru 2023, o 19:27

"John Wayne"

u mnie maks dystans to 1200km przy zapełnieniu 80-82% ale wiadomo ze może jakieś inne czynniki maja na to wpływ

no wypalanie w piecu niestety sprawdzi sie tylko przy zapchanym filtrze sadza, wypalanie nie usunie/rozpusci/wypali popiołu tylko czyszczenie chemia
ja robiłem w zakładzie i potem drugi raz samemu i wyniki są takie jak opisuje na bierzaco i wg mnie jest spoko wynik jak wypalanie jet po 1200/680/970 także stwierdzam ze jak na dpf od nowości auta który ma juz 190kkm to całkiem dobry wynik.

a co do tego dziwacznego wskazania zapełnienia to widzie ze w capitiva to norma


"John Wayne" możesz coś powiedzieć więcej o tej aktualizacji ?
chodzi o aktualizacje ECU?
robiłes w ASO czy u jakiegoś elektronika
Obrazek

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: John Wayne » 28 gru 2023, o 21:49

Tak, dystans jaki można przejechać bez wypalania to max ~1200km i po tym dystansie załącza się procedura wypalania nawet jak masz wskazanie 20%. Wskazania się wahają i są dynamiczne, ale wystarczy, że raz przekroczy 100% i zaczyna się procedura - czyli masz 85%, wciśniesz gaz zrobi się 101% i procedura się zaczyna.

W owym czasie ten piec to była jedyna opcja. Coś tam wcześniej chyba czyścili jakąś chemią, ale nie pamiętam dokładnie.

Co do aktualizacji, to u mnie była pierwsza rzecz, która nie pasowała do układanki i stąd wzięły się wszystkie problemy z diagnozą, bo "dpf jest ok, zapełniony w 2%", więc na początku został wykluczony dpf, a czemu się tak często wypala? Ten typ tak ma :). A okazało się, że na tym oprogramowaniu tak dziwnie pokazywał, że były chyba tylko 3, czy 4 wskazania jakoś właśnie 0%, 2%, 4%.

W końcu po kilku mechanikach, którzy nic mądrego nie wykombinowali postanowiłem oddać do ASO na porządną diagnozę i, mimo, że tam też nic nie zrobili poza wymianą oleju :), to wgrali nowe oprogramowanie i zapełnienie filtra zaczęło się pokazywać w normalnych wartościach - czyli wypalenie do 0% i potem rośnie do 100%.

bald
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 4
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 29 gru 2023, o 11:49

ile za taka aktualizacje oprogramowania skasowali?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość