Paliwo e10
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 sie 2023, o 07:25
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109km
- Lokalizacja: Chrzanów
- Kontakt:
Paliwo e10
Witam
Jestem posiadaczem Daewoo Lacetti z 2005 roku, silnik 1.6.
Jak to jest że modele od 2006 roku mogą tankować benzynę e10 a mój nie?
Silniki mają te same oznaczenia.
Jestem posiadaczem Daewoo Lacetti z 2005 roku, silnik 1.6.
Jak to jest że modele od 2006 roku mogą tankować benzynę e10 a mój nie?
Silniki mają te same oznaczenia.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 30 sie 2023, o 07:25
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109km
- Lokalizacja: Chrzanów
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Czyli się wyjaśniło. Tyle że na rządowej stronie nie ma Daewoo Lacetti ale to chyba bez różnicy.
W takim razie będę mógł lać pb98?
W takim razie będę mógł lać pb98?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Tak, póki co 98 chyba nie będzie zmieniana.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 19
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
98 100 102 zostają jako E5
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Na E10 Niemcy i inne kraje jeżdżą od wielu lat, to my wprowadzamy jako ostatni. Zapewne większość aut sprowadzonych kiedyś zza granicy już na tym paliwie jeździła.
Czy to czasem nie jest takie straszenie jak z podatkiem od starych aut? Tj że manipulują nami?
Czy to czasem nie jest takie straszenie jak z podatkiem od starych aut? Tj że manipulują nami?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Ministerialna wyszukiwarka w tej sprawie:
https://e10.klimat.gov.pl/
https://e10.klimat.gov.pl/
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Warta jest tyle co śnieg który wczoraj leżał na moim dachu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 19
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
tak w skrócie E10 ogólnie jest bezpieczne dla samochodów co mają sondę lambda przystosują się do zasilania tym paliwem starci trochę mocy ale
- bardzo higroskopijne zachowanie paliwa
- korozja stalowych zbiorników paliwa i innych metalowych elementów w tym z brązu mosiądzu cynku etc (miedzi nie rusza) nie jest to szybkie ale wyniknie po 3-5 latach pewnie
- rozpuszczanie o ringów i plastikowych złączek paliwowych, zachowuje się jak aceton w niektórych warunkach
- bardzo higroskopijne zachowanie paliwa
- korozja stalowych zbiorników paliwa i innych metalowych elementów w tym z brązu mosiądzu cynku etc (miedzi nie rusza) nie jest to szybkie ale wyniknie po 3-5 latach pewnie
- rozpuszczanie o ringów i plastikowych złączek paliwowych, zachowuje się jak aceton w niektórych warunkach
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Ok, nie zapominajmy że etanol jest chyba jedynym bezpiecznym środkiem antystukowym w obecnych czasach. Najlepszym był tetraetylołów, ale ekolodzy wycofali. To co dobre dla aut nie jest dobre dla nas, a to co dla nas dobre że dzieci nie kaszlą, to nie jest dobre dla naszych aut. Bioetanol niby można spożywać ale do tej pory nie odważyłam się spróbować bo nie wiem co zgniło aby go otrzymali
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 33
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Czteroetylek ołowiu został wycofany bo niszczył katalizatory a nie przez ekologów. A że przy okazji skorzystali ludzie to inna sprawa...
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Najfajniej to było już... W czasach bez katalizatorów. Etyliny nie można było stosować przy katalizatorach przecież, jak przybyła era katalizatorów to skończyła się era etyliny.
Mały silnik, mało mocy a rwał silnik aż miło bez katalizatora.
Ten tetra (cztero) to był najtańszym środkiem przeciwstukowym i dawał czerwony kolor benzynie.
Mały silnik, mało mocy a rwał silnik aż miło bez katalizatora.
Ten tetra (cztero) to był najtańszym środkiem przeciwstukowym i dawał czerwony kolor benzynie.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Cóż, zmiana nastała. Na mojej stacji gdzie mam umowę, zabrali mi moje V-Power 95 E5. Jest zwykła 95 E10 oraz V-Power Nitro + Racing 100 E5
Przez połowę stycznia tankowałam uparcie te E10 , zauważyłam wzrost spalania. Od tygodnia przekonali mnie na mojej grupie aby lać 100 E5 i leję. Już 70 litrów tego spożyła i spalanie znacząco spadło, być może jest nawet niższe niż na E5 95 w grudniu i tak jakoś fajniej się jedzie chociaż to może subiektywne uczucie. Za szybko abym mogła dokładnie określić spalanie na 100oktanowej ale do tej spirytusowej E10 95 na razie nie chcę wracać.
Jeśli zmieniliście E5 na E10 to zauważacie wzrost spalania? Niby to tylko 50tka spirytusu więcej bo w każdym litrze nie 50ml a drugie tyle dodali, no ale samej benzyny o ten kieliszek mniej w każdym litrze.
Przez połowę stycznia tankowałam uparcie te E10 , zauważyłam wzrost spalania. Od tygodnia przekonali mnie na mojej grupie aby lać 100 E5 i leję. Już 70 litrów tego spożyła i spalanie znacząco spadło, być może jest nawet niższe niż na E5 95 w grudniu i tak jakoś fajniej się jedzie chociaż to może subiektywne uczucie. Za szybko abym mogła dokładnie określić spalanie na 100oktanowej ale do tej spirytusowej E10 95 na razie nie chcę wracać.
Jeśli zmieniliście E5 na E10 to zauważacie wzrost spalania? Niby to tylko 50tka spirytusu więcej bo w każdym litrze nie 50ml a drugie tyle dodali, no ale samej benzyny o ten kieliszek mniej w każdym litrze.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
ja leje co jest na dystrybutorze z 95 i nie widzę żadnych różnic
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3064
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Nie pali Wam więcej?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Ja bym nawet się pokusił o stwierdzenie że pali mi mniej ale nie jeżdżę na tyle dużo żeby to jednoznacznie stwierdzić po tak krótkim czasie.
Może to po prostu być jakiś zbieg okoliczności.
Może to po prostu być jakiś zbieg okoliczności.
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
A ile ci pali więcej? 0.1 czy 0.2 litra?
To teraz policz sobie różnice w kosztach gdzie starasz się zaoszczędzić w litrach kupując droższe paliwo..
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Wyszło mi 12,5/100 ale fakt jazda głównie po mieście. Teraz po zerowaniu przed tą 100oktanową to wyszło na niej 10,5/100 ale też jeździłam w trasy tak pół na pół.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23885
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Zrób trasę w jedną i w drugą stronę na jednym paliwie, a potem na drugim. Z tą samą prędkością, z tymi samymi temperaturami na zewnątrz i potem wróć z wynikami.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4237
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Wiem, dlatego przyjmuję że moje wyniki są niepewne gdyż wlałam w tym miesiącu 50 litrów E10 95 oraz potem 70l E5 100.
Do maja mi zejdzie na tych badaniach
Do maja mi zejdzie na tych badaniach
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- C77
- Fachman
- Posty: 2311
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Mało tego wszystkie elementy układu paliwowego od baku zaczynając a na wtryskach kończąc
są identyczne i mają te same numery.
Reasumując, to typowa ściema by GM.
Nigdy nie testowali tych aut w praktyce na takie paliwo
bo go w czasach Daewoo nie było powszechnie.
Skoro nie było realnych testów, a tym bardziej ich wyników
to logiczne że ani Daewoo ani potem GM nie mogło dać gwarancji
i wziąć prawnej odpowiedzialności za potencjalne usterki spowodowane użytkowaniem paliwa E10.
Jedyne praktyczne testy jazdy na tym paliwie były prowadzone rzez właścicieli i użytkowników w Niemczech i Francji po 2011,
oni zalewali nim wówczas nawet jeszcze jeżdżące nexie i lanosy, czyli auta jeszcze wcześniejsze od Lacetti.
Nikt jakoś o kłopotach nie pisał. Niestety te auta poszły już na żyletki albo jeżdżą na Ukrainie
wiec trudno zweryfikować ich stan po ponad dekadzie jazdy na E10.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 maja 2020, o 20:28
- Reputacja: 0
- Imię: władysław
- Samochód: aveo
- Silnik: 1206, t250, 84KM, benz.
- Lokalizacja: wodzisław śląski
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
Ja trochę z in. beczki - mam aveo sedan z 2011r. (T250) i pisze że oczywiście mogę jeździć na e10, i słysząc że w dłuższej perspektywie może przynieść dużo szkód to paliwo, zastanawiam się nad tankowaniem E98 - ale tu znowu mi gadają że mogę przegrzać (chodzi o spalanie stukowe - w instrukcji obsługi pisze żeby tankować E95) i zniszczyć silnik. Jeśli mógłby mi ktoś wiarygodnie doradzić, byłbym wdzięczny.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Paliwo e10
95 oktanów to jest minimum na jakim ten silnik powinien poprawnie pracować.
Większa liczba oktanowa to mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia spalania stukowego.
Nowsze sterowniki silnika potrafią to wykorzystać przyspieszając zapłon czym zwiększają moc.
W B12D1 nie zrobi to różnicy.
Większa liczba oktanowa to mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia spalania stukowego.
Nowsze sterowniki silnika potrafią to wykorzystać przyspieszając zapłon czym zwiększają moc.
W B12D1 nie zrobi to różnicy.
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 8 mar 2014, o 20:12
- Reputacja: 0
- Imię: pawel
- Samochód: cruze 1,8LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości