Cześć Panowie,
Prośba o pomoc co może być przyczyną, co sprawdzić i na jakie koszty ewentualnie się przygotować. Generalnie auto mam od miesiąca, nalatane 170k km, kopci obficie na czarno na 2 i 3 biegu przy obciążeniu. Wydechy czarne od sadzy, podobnie klapa bagażnika po 200km trasy. Odpala bez problemu, obroty nie falują. Na temat DPF się nie wypowiem bo żadna aplikacja go nie widzi. Nie wyświetlało kontrolki o konieczności wypalenia, wiatraki nie chodzą po wyłączeniu zapłonu, w kabinie nie śmierdzi a obroty na jałowym 800-900. Spalanie w trasie 8/9l, w mieście do 12 (póki co nie próbowałem oszczędzać). Dzisiaj wywaliło check'a i poniższe błędy, które udało się skasować. Mimo wszystko zapewne wrócą bo zakładam że układ zawalony sadzą. Będę wdzięczny za pomoc w temacie.
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.99.5/400995/GP
DTC report
Connection profile: Chevrolet OBD-II / EOBDDate: 29.08.2023 20:01:08
VIN: KL1CG2669BB120710
============================
OBD-IIOBD-II
DTCs: 7
----------------------------
P0404 [0x0404]
Exhaust gas recirculation (EGR) system - range/performance problem
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Low Voltage; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit High Current; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Too Few Transitions; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Too Many Transitions; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Protection Time-Out; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Not Plausible; Exhaust Gas Recirculation (EGR) Control Circuit Malfunction
Status: Potwierdzona
----------------------------
P200A [0x200A]
Intake manifold air control actuator, bank 1 - performance problem
Status: Potwierdzona
----------------------------
P068A [0x068A]
Engine control (EC) relay - shut-off early
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
U0418 [0xC418]
Invalid data received - brake system control module
Invalid Data Received From Brake System Control Module Invalid Data; Invalid Data Received From Brake System Control Module Message Counter Incorrect; Invalid Data Received From Brake System Control Module Bus Signal Checksum Error
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
P2264 [0x2264]
Fuel/water separator sensor - circuit malfunction
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
----------------------------
P0101 [0x0101]
Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - range/performance problem
Mass Air Flow (MAF) Sensor Performance
General Electrical Failures: voltage below threshold [0x03]
Status: GM failure record
----------------------------
P0299 [0x0299]
Turbocharger (TC)/supercharger (SC) - low boost
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
============================
Captiva 2.2D kopci + check
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 sie 2023, o 21:01
- Reputacja: 1
- Imię: Jacol
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, 184KM
- Lokalizacja: Konin
- Kontakt:
Captiva 2.2D kopci + check
Ostatnio zmieniony 29 sie 2023, o 21:50 przez Jacol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D kopci + check
Egr i kolektor ssący do czyszczenia na 100 % w pierwszej kolejności. W drugiej rewizja kondycji wtryskiwaczy. Warto też przyjrzeć się uszczelnieniem olejowym na turbinie .
Jeśli chodzi o egr to błędy wskazują raczej na usterkę elektryczna cewki ale niech mądrzejsi się wypowiedzą.
Czyszczenie kolektora i próbe czyszczenia Egr możesz zrobić bez demontażu tych elementów. Musisz użyć do tego chemii np Protec p1119 lub LM 5168 lub Valvoline Egr Cleaner. Moższe zapomnieć że uda ci się wyczyścić to 1 puszka. Warto kupić od razu 3. Kondycję uszczelnień turbiny możesz sprawdzić tylko ja demontujac. No chyba że ubywa co sporo oleju to raczej pewne że idzie uszczelnieniami turbo. To tak na szybko i na już można się podratować.
Wykręć też map sensor i wyczyść. Bankowo jest usyfiony nagarem z kolektora.
Jeśli chodzi o egr to błędy wskazują raczej na usterkę elektryczna cewki ale niech mądrzejsi się wypowiedzą.
Czyszczenie kolektora i próbe czyszczenia Egr możesz zrobić bez demontażu tych elementów. Musisz użyć do tego chemii np Protec p1119 lub LM 5168 lub Valvoline Egr Cleaner. Moższe zapomnieć że uda ci się wyczyścić to 1 puszka. Warto kupić od razu 3. Kondycję uszczelnień turbiny możesz sprawdzić tylko ja demontujac. No chyba że ubywa co sporo oleju to raczej pewne że idzie uszczelnieniami turbo. To tak na szybko i na już można się podratować.
Wykręć też map sensor i wyczyść. Bankowo jest usyfiony nagarem z kolektora.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Captiva 2.2D kopci + check
Jak kopci na czarno to prawdopodobnie nie ma DPF. Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności dolotu a jak dolot szczelny to zaślepiłbym EGR . 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 sie 2023, o 21:01
- Reputacja: 1
- Imię: Jacol
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, 184KM
- Lokalizacja: Konin
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D kopci + check
Cześć Panowie,
Dzięki za podpowiedzi, kompletnie zapomniałem o wątku. Dla potomnych - winny okazał się gumowy przewód od turbo (ten krótszy, 90°). Duperajda za 150,00 z allegro w zamienniku załatwiła sprawę. "Dziurawy" w dwóch miejscach przewód brał lewe powietrze przez co jazda nie była płynna a przy każdym przyspieszeniu auto zostawiało za sobą czarna chmurę. EGR i map przy okazji wyczyszczone, reszta syfu została w rurach ale po dwóch dniach wypierdział.
Dzięki raz jeszcze, szerokości i bezawaryjności.
Dzięki za podpowiedzi, kompletnie zapomniałem o wątku. Dla potomnych - winny okazał się gumowy przewód od turbo (ten krótszy, 90°). Duperajda za 150,00 z allegro w zamienniku załatwiła sprawę. "Dziurawy" w dwóch miejscach przewód brał lewe powietrze przez co jazda nie była płynna a przy każdym przyspieszeniu auto zostawiało za sobą czarna chmurę. EGR i map przy okazji wyczyszczone, reszta syfu została w rurach ale po dwóch dniach wypierdział.
Dzięki raz jeszcze, szerokości i bezawaryjności.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości