Sondy lambda Aveo 1.4
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Przy źle ustawionym LPG mogą się rozjechać mapy ale odłączenie akumulatora na noc i późniejszą jazda na samej benzynie przez kilka dni powinno je naprawić.
Jednak ECM musi dostawać prawidłowe sygnały.
Ja bym dalej obstawiał pierwszą sondę, w poprzednim Aveo też działy się cuda i dopiero wymiana na porządną sondę załatwiła sprawę.
Przebiegi pracy sond mia na pierwszy rzut oka wyglądać prawidłowo ale nadal mogą być nieprawidłowe ale w granicach tolerancji przez co nie będzie to dobrze działało ale nie na tyle żeby wywaliła błąd.
Niestety ale Chevrolety pod tym względem są dość wybredne.
Jednak ECM musi dostawać prawidłowe sygnały.
Ja bym dalej obstawiał pierwszą sondę, w poprzednim Aveo też działy się cuda i dopiero wymiana na porządną sondę załatwiła sprawę.
Przebiegi pracy sond mia na pierwszy rzut oka wyglądać prawidłowo ale nadal mogą być nieprawidłowe ale w granicach tolerancji przez co nie będzie to dobrze działało ale nie na tyle żeby wywaliła błąd.
Niestety ale Chevrolety pod tym względem są dość wybredne.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Jedyny plus że wczoraj opiłem udaną naprawę
Ta stara sonda to jakiś siep - wizualnie i chodziło na tym dobrze. Ta co wczoraj podmieniłem tej ERA-y, wizualnie mercedes , kompletnie zero różnicy rano. Wczoraj od wymiany do testu odstał ok 7 godzin i uznałem że już ostygł, a po odpaleniu książkowo. Dlatego na 100 procent byłem pewien że po problemie. Ja rozumiem że jakość sondy ma znaczenie i wpływa na długość jej życia i jakieś parametry pracy, ale nie aż tak skrajne. Pytaniem i zarazem teorią spiskową jest układ elektryczny grzałki. Nie sprawdzałem napięcia. Może stara sonda zrobiła zwarcie na grzałce, wywaliła bezpiecznik, przekaźnik lub sam sterownik nie ma grzania, dlatego nowa sonda zachowuje się identycznie. Pytanie jaką jest i czy jest zabezpieczany układ grzałki sondy lambda.

Ta stara sonda to jakiś siep - wizualnie i chodziło na tym dobrze. Ta co wczoraj podmieniłem tej ERA-y, wizualnie mercedes , kompletnie zero różnicy rano. Wczoraj od wymiany do testu odstał ok 7 godzin i uznałem że już ostygł, a po odpaleniu książkowo. Dlatego na 100 procent byłem pewien że po problemie. Ja rozumiem że jakość sondy ma znaczenie i wpływa na długość jej życia i jakieś parametry pracy, ale nie aż tak skrajne. Pytaniem i zarazem teorią spiskową jest układ elektryczny grzałki. Nie sprawdzałem napięcia. Może stara sonda zrobiła zwarcie na grzałce, wywaliła bezpiecznik, przekaźnik lub sam sterownik nie ma grzania, dlatego nowa sonda zachowuje się identycznie. Pytanie jaką jest i czy jest zabezpieczany układ grzałki sondy lambda.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Niestety ale Bartek ma rację. Jakość części na rynku jest masakrycznie słaba. Niektóre no name działaja nawet 1 dzień, a czasem latami. Dlatego nie warto kupować tanio, tylko dobre a co za tym idzie drogie części. Jak masz LPG, to przed wymiana sondy należało zresetować błędy i sterownik.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Nie ma LPG , sterownik zresetowałem przed zmianą, skasowałem błędy których nie pokazywał Zmiana na odpiętym akumulatorze. Po ponownym podpięciu aku skasowałem błąd imo , bo zawsze mi wywala po odpięciu aku i dopiero test.
Pytanie. Czy obwód grzałki sondy ma jakieś zabezpieczenie w postacie bezpiecznika lub jest sterowany przekaźnikiem.
Pytanie. Czy obwód grzałki sondy ma jakieś zabezpieczenie w postacie bezpiecznika lub jest sterowany przekaźnikiem.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Nie.
Grzałka jest sterowana bezpośrednio z ECM.
Najpierw sonda jest podgrzewana a później komputer wykorzystują ją do pomiaru temperatury.
Grzałka jest sterowana bezpośrednio z ECM.
Najpierw sonda jest podgrzewana a później komputer wykorzystują ją do pomiaru temperatury.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Padaczka po odpaleniu trwa ok 20 sekund , czyli falowanie obrotów. tak standardowo. Wczoraj zrobiłem 350 km tym autem i padaczka dzisiaj trwała ok 3 sekund. I kiedyś też było podobnie że zrobiłem ok 200 km i padaczka trwała tylko chwilę, nie połączyłem kropek wtedy.
Tak się zastanawiam czy to czasem kat lub odma nie pier....i roboty.
Tak się zastanawiam czy to czasem kat lub odma nie pier....i roboty.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Jeśli bo odkręceniu korka wlewu oleju zmieniają się obroty silnika to odma jest raczej szczelna.
Jeśli w pokrywie zawór z otworku pod osłoną cewki nie leci olej to membrana w zaworze PCV też raczej jest dobra.
Prace kata można oszacować po zachowaniu drugiej sondy.
Jeśli w pokrywie zawór z otworku pod osłoną cewki nie leci olej to membrana w zaworze PCV też raczej jest dobra.
Prace kata można oszacować po zachowaniu drugiej sondy.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Olej nie leci przy cewce, nic nie słuchać "świstu", podciśnienie nadmierne nie robi się po odkręceniu korka oleju to sprawdzałem. Czy zmieniają się obroty po odkręceniu korka hmmm tego nie sprawdzałem w sensie celu, pewnie się nie zmieniają, bo bym wyłapał. Dzisiaj to sprawdzę.
Nie mogę ustalić nr GM-a samego zaworu odmy/separatora. Pokrywy nie widzi mi się zmieniać, zabawa z samą membraną też nie jest szczęśliwym pomysłem.
Lambada nr 2 na rozgrzanym trzyma cały czas ok 0,7V , jak zimna to jest sinus ...
Nie mogę ustalić nr GM-a samego zaworu odmy/separatora. Pokrywy nie widzi mi się zmieniać, zabawa z samą membraną też nie jest szczęśliwym pomysłem.
Lambada nr 2 na rozgrzanym trzyma cały czas ok 0,7V , jak zimna to jest sinus ...
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Samego zawory chyba nie ma ogólnie dostępnego w sprzedaży, chyba że do tych aluminiowych pokryw bo tam jest on przykręcany.
Co do drugiej sondy chodziło mi o jej zachowanie przy zmianie obciążenia, jak szybko reaguje.
Co do drugiej sondy chodziło mi o jej zachowanie przy zmianie obciążenia, jak szybko reaguje.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Co tam jest na necie odnośnie zaworu , zamówię podmienię i dam znać za parę dni ...czy pomogło , jak nie to ile się pali Aveo 

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
Mi średnie rocd spalanie wychodzi około 8,5 L/100km z czego latem potrafi zejść do 7,9 L/100km ale nawet takie pierdoły jak zbyt duża przerwa na świecach potrafi mocno podwyższyć spalanie.
Jak świece mają za dużą przerwę to przy niskich obrotach przy obciążeniu czuć wypadanie zapłonów.
Jak świece mają za dużą przerwę to przy niskich obrotach przy obciążeniu czuć wypadanie zapłonów.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
ile tej przerwy być powinno ? Standard to chyba coś ok 0,9 , jak dawałem nowe świece to nawet nie mierzyłem. Można zejść na 0,7 - tak mi się wydaje
Masz jakieś duże to spalanie. Tym którego próbuję naprawić to szanowna moja jeździ do pracy i twierdzi że pomiędzy 6, a 7 litra jej spala , ale kobiety czasem się mylą
70 km dziennie robi , trochę trasy 60 procent 40 procent miasto. Może i zaniża spalanie
, ale znając życie przy 8 to byłby płacz.
Masz jakieś duże to spalanie. Tym którego próbuję naprawić to szanowna moja jeździ do pracy i twierdzi że pomiędzy 6, a 7 litra jej spala , ale kobiety czasem się mylą


- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Sondy lambda Aveo 1.4
U mnie to są dojazdy 10 km do pracy w sumie cyklu mieszanym stąd też dość duże spalanie.
Przerwa powinna być 0,9 mm.
Przerwa powinna być 0,9 mm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości