Cewka Cruze
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
W Inter-carsie za DELPHI krzyknęli mi ponad 600 zł więc wiesz...nie patrz na to która droższa . Ja od tygodnia jeżdżę na tej : https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... OGE0MWE%3D. Jak długo posłuży , zobaczymy . Wydaję mi się , że tutaj nie masz co się zbytnio rozczulać . Jedna i druga może służyć przez lata , a może paść po roku . Też ma na to wpływ dbania o wymianę świec itp itd . U mnie oryginał przejechał 90 tysi.
-
- Aktywny
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
- Reputacja: 0
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
U mnie oryginał też wytrzymał 90 tys. i pewnie jeździłbym na PB nadal, ale na LPG już trochę szarpie, więc zmienię. Mam zaufanie do NGK, więc biorę. Jak coś będzie nie tak, to dam znać.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Aaaa i patrz na świece . Moje NKG które założył mi mechanik w zeszłym roku miały przerwę 1.1 . Podejrzewam , że prócz gazu i one przyczyniły się do ,, odejścia'' cewki.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Również podejrzewam świece ze sklepu NGK 1.1 że to one przyspieszyły żywot oryginalnej cewki. Kupiłem oryginał w ASO 0.9 a cewkę Delphi. następnym razem będę zmieniał świece to nie tak często jak dotychczas co 15 000 tylko na przykład
co 30k i będą to oryginalne z ASO. Natomiast cewkę jeżeli by padła kupiłbym najtańszą Nty. Ewentualnie drugą wrzucić do bagażnika. Na dalsze wyjazdy.
co 30k i będą to oryginalne z ASO. Natomiast cewkę jeżeli by padła kupiłbym najtańszą Nty. Ewentualnie drugą wrzucić do bagażnika. Na dalsze wyjazdy.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Otóż to, uczmy się na cudzych błędach - już pisałem, że mnie zamiennik padł w Czechach, co kosztowało 1 200 zł, bo zapomniałem włożyć starą do bagażnika

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Jest wątek o świecach, ten dotyczy cewki!
Posty o świecach przeniosłem - następne będę kasował!
Posty o świecach przeniosłem - następne będę kasował!
-
- Aktywny
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
- Reputacja: 0
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Taką miałem cewkę (pierwszy montaż?), zanim nie wymieniłem jej dziś na NGK - ta optycznie jest nawet lepiej zrobiona. Uświadomiłem sobie, że cewka padała mi chyba już 20 tys. km temu - ustały szarpnięcia przy ruszaniu. Rok temu myślałem, że to poduszka pod silnikiem lub skrzynią, a okazuje się, że to był pierwszy objaw kończącej się cewki. Teraz ruszanie jest gładkie i płynne.
Czy cewka NGK wytrzyma że świecami NGK (odstęp 0,9 - prawdopodobnie oryginał) więcej? Dam znać. Koszt cewki: 350 PLN (oryginał w ASO z montażem - ok. 1000 PLN).
Czy cewka NGK wytrzyma że świecami NGK (odstęp 0,9 - prawdopodobnie oryginał) więcej? Dam znać. Koszt cewki: 350 PLN (oryginał w ASO z montażem - ok. 1000 PLN).
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze



- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Mam problem. Cruze 1.8 lpg 150tys przebiegu. Instalacja wyregulowana, świece wymienione, cewka ma przebieg około 60tys. Na benzynie autko jeździ super, przełączam na gaz i podczas przyspieszania potrafi szarpnąć w różnym zakresie obrotów. Raz na 2tys obr a raz na 2.6tys. Błędów brak. Cewka pada?
Chevrolet Cruze 1.8
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Świece z jakim odstępem masz? Wyregulowana ale czy dobrze? Wtryski LPG sprawne, jaki przebieg.

- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Świece z odstępem 0.7, przebieg na gazie to około 55tys. Wtryski sprawne, wyregulowany dobrze.
Chevrolet Cruze 1.8
-
- Aktywny
- Posty: 67
- Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
- Reputacja: 0
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Minęły prawie dokładnie 4 lata i po raz drugi wymieniłem cewkę - tym razem na DELPHI (OEM, jak oryginał). A więc historia w moim Cruze jest taka:
0-90 tys. - Delphi (oryginał)
90-180 tys. - NGK (zamiennik)
od 180 tys. - Delphi
Ewidentnie, na gazie u mnie cewka w nienagannym stanie wytrzymuje ok. 60 tys., a potem zaczynają się już drobne problemy, które narastają z każdym kolejnym 5-10 tys. km przebiegiem. Przy 90 tys. przebiegu cewka daje już na tyle wyraźne objawy (silnik jeszcze nie gaśnie, ani nie zapala się kontrolka check-engine), że jej wymiana znacznie poprawia komfort jazdy na obrotach 0-2000. Ostatnio miałem już problemy, aby na 5 biegu "wspinać" się na niewielkie wzniesienia na zakopiance, autem potrafiło szarpnąć, a diagnostyka pokazała około 20-30 zapisów wypadania zapłonu na wybranych cylindrach...
Podsumowując, jeżeli wymienione są świece, filtr powietrza, a nadal zapłon czasem wypada (może się to objawiać spadkiem mocy, falowaniem obrotów, przygasaniem świateł nawet na biegu jałowym), to nie pozostaje nic, jak zainwestować w nową cewkę. U mnie pomogło.
I chyba nie ma zmiłuj się - czy Delphi, czy NGK, każda przestaje działać dobrze tak od 70 tys. i może jeszcze dojechać do 90-100 tys., ale wg mnie końcówka to już męczarnia. Lepiej zmienić cewkę przy ok. 80 tys., nie więcej.
0-90 tys. - Delphi (oryginał)
90-180 tys. - NGK (zamiennik)
od 180 tys. - Delphi
Ewidentnie, na gazie u mnie cewka w nienagannym stanie wytrzymuje ok. 60 tys., a potem zaczynają się już drobne problemy, które narastają z każdym kolejnym 5-10 tys. km przebiegiem. Przy 90 tys. przebiegu cewka daje już na tyle wyraźne objawy (silnik jeszcze nie gaśnie, ani nie zapala się kontrolka check-engine), że jej wymiana znacznie poprawia komfort jazdy na obrotach 0-2000. Ostatnio miałem już problemy, aby na 5 biegu "wspinać" się na niewielkie wzniesienia na zakopiance, autem potrafiło szarpnąć, a diagnostyka pokazała około 20-30 zapisów wypadania zapłonu na wybranych cylindrach...
Podsumowując, jeżeli wymienione są świece, filtr powietrza, a nadal zapłon czasem wypada (może się to objawiać spadkiem mocy, falowaniem obrotów, przygasaniem świateł nawet na biegu jałowym), to nie pozostaje nic, jak zainwestować w nową cewkę. U mnie pomogło.
I chyba nie ma zmiłuj się - czy Delphi, czy NGK, każda przestaje działać dobrze tak od 70 tys. i może jeszcze dojechać do 90-100 tys., ale wg mnie końcówka to już męczarnia. Lepiej zmienić cewkę przy ok. 80 tys., nie więcej.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Dobrze dobrane świece i stan instalacji LPG mają wpływ na czas życia cewki.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Chyba rozkminiłem jak to jest z tymi cewkami Delphi. 01840 jest dla Chevroletów, a 01841 nie żadna nowsza wersja, tylko dedykowana dla Opli. Natomiast końcówki oznaczenia już ktoś rozpisywał 12B1 to teoretycznie na pierwszy montaż, ale z Chin, a 12B1A aftermarket. Najprawdopodobniej jednak wszystkie pasują do wszystkich... Jeśli ktoś coś chciałby dodać to proszę...
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Cześć
Tak jak kiedyś pisałem:
CE01840-12B1 i CE01841-12B1 - teoretycznie wyjeżdża z fabryki A i była przewidziana na pierwszy montaż.
CE01840-12B1A i CE01841-12B1A - wyjeżdża z fabryki B i jest 100% przeznaczona na rynek aftermarket.
Taki sam numer z literką A na końcu jest 100% zamienny z numerem bez literki A.
Polecam zajrzeć
http://www.delphicat.com/WebForms/frmDelphiHome.aspx
Tak jak kiedyś pisałem:
CE01840-12B1 i CE01841-12B1 - teoretycznie wyjeżdża z fabryki A i była przewidziana na pierwszy montaż.
CE01840-12B1A i CE01841-12B1A - wyjeżdża z fabryki B i jest 100% przeznaczona na rynek aftermarket.
Taki sam numer z literką A na końcu jest 100% zamienny z numerem bez literki A.
Polecam zajrzeć
http://www.delphicat.com/WebForms/frmDelphiHome.aspx
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Właśnie na tej stronie zauważyłem prawidłowość, że do Chevroletów wyświetla 01840, a do Opli 01841. Zamówiłem żonie do Mokki 01840-12B1A. Teoretycznie się pospieszyłem, bo sprzedawca napisał że do Mokki 1.6 tylko 01841-12B1, ale wszystko wyjdzie w praniu. Obstawiam, że będzie pasować każda z czterech opcji.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
No i zonk. Cewka nie działa. Auto nie odpala... Teraz zamówię tę dedykowaną do Opli 01841.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 maja 2022, o 09:41
- Reputacja: 7
- Imię: Dawid
- Samochód: Opel
- Silnik: A16LET
- LPG: Tak
- Inny samochód: Opel Astra J
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Delphi
Diagnostyka komputerowa, elektronika, programowanie kluczy, BCM, Liczniki, Radia.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Ciężko powiedzieć ,Delphi padła po 2-3 latach teraz mam Bosch.
- Sempu97
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
- LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
- Lokalizacja: Pilica
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
A ile km przejechałeś na Delphi?
Ja przy 94tys wymieniłem oryginał na JanMar i teraz mam 152tys , zaczęło się poszarpywanie podczas przyspieszania.
Ja przy 94tys wymieniłem oryginał na JanMar i teraz mam 152tys , zaczęło się poszarpywanie podczas przyspieszania.
Chevrolet Cruze 1.8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości