Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Irquck
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Irquck » 6 lut 2022, o 20:16

Nie pisałem nic o pałowaniu silnika tyko o jeździe powyżej 2000 obrotów (powyżej 2500 przy wypalaniu - zaleca producent i jest wpisane w książką zarówno cruze jak i captivy). Co to ma wspólnego z pałowaniem silnika w dieslu jazda powyżej 2000 a w przypadku wypalania w zakresie 2500-2700 obrotów? Chyba zostałem źle zrozumiany lub nie precyzyjnie przeczytany. Przyśpieszając można przerzucać bieg w rejonach 2000 i spadać do 1000 lub 1500 lub przerzucać w rejonach 2500-2800 i spadać nieco powyżej 1500 lub 1700. Polecałem tylko to drugie ze względu na: 1) Jadę dynamiczną, ale ekonowmiczną mimo wszystko 2) brak możliwości przyśpieszania jakiegokolwiek (zwłaszcza gwałtownego) z niskich obrotów - bo nie spasamy na niskie obroty. Jeżdżąc w ten sposób manualem praktycznie przestałem mieć problemy z wypalaniem zarówno w cruzie jak i w captivie.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: pawelwaw84 » 7 lut 2022, o 10:16

Producent zaleca jazdę powyżej 2000obr.(nie 2500obr.) przy wypalaniu kiedy zapali się już lampka DPF, czyli już przy wypalaniu nazwijmy to awaryjnym. Filtr wtedy jest po kilku cyklach nieudanego wypalania w ukryciu i jego stan wymaga innych warunków wypalania.
Co do zasady o wypalaniu w ukryciu użytkownik nie jest informowany i nie musi spełniać warunki podwyższonych obrotów, a wręcz nie powinien jeśli to nie jest konieczne (brak lampki).
Screenshot_2022-02-07-10-11-34-37_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: etac » 7 lut 2022, o 15:21

Na forum Insigni jest tutorial, zresztą gdzieś już go zamieszczałem, ale dam ponownie
DPF w Oplu Insignii A z silnikiem A20DTx.pdf
(1.58 MiB) Pobrany 104 razy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Irquck
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: Irquck » 5 lut 2023, o 20:50

pawelwaw84 pisze:
17 sty 2021, o 23:24
Jakim programem sprawdzasz? Ja OPL DPF Monitor. U mnie jak dobija zapełnienie filtra do 100% to po chwili zaczyna się wypalanie. Trwa jakieś 20minut i kończy różnie, na 2-6%. Jak kupiłem Captive rok temu to mi wypalała filtr średnio co 600km. Teraz mi wypala średnio co 800km. Nie wiem do końca co wpłynęło na wydłużenie tego dystansu. Po pierwsze zmieniłem na lepszy olej, bo Shell ETC 5w30, po drugie dolewam do paliwa dodatek Archoil 6900-D max, po trzecie nie przerywam wypalania.
Do tej pory nie sprawdzałem żadnym programem zewnętrznym. Mam zamiar zacząć sprawdzać Car Scanerem lub Torque Lite lub Obd Mary.

Dodano po 20 minutach 43 sekundach:
Rzeczywiście powyżej 2000 w chevrolecie - źle zapamiętałem.
Ostatnio zmieniony 5 lut 2023, o 21:10 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto duplikat.

shifo
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 13 lis 2016, o 18:36
Reputacja: 0
Imię: krzysztof
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: shifo » 11 sie 2024, o 21:44

Miałem problem z dpf.Wypalanie co 100 km.Przyczyna:pęknięta rura dolotu pod akumulatorem.Wypalanie wróciło do normy.Co 800km przy 50% zapełnieniu.Po pół roku znowu zaczęło się wypalać co 400 km.Przyczyna luz osi gruszki klapy. Wymiana kolektora dolotu i wszystko w normie.Powodzenia.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Problem z Dpf captiva 2.2 184KM

Post autor: John Wayne » 25 sie 2024, o 18:30

Mogę Ci opisać mój doktorat z dpf z 2.0. Pół roku to diagnozowałem, bo wtedy jeszcze nie było mechaników, którzy się na tym znali (specjalistyczny warsztat specjalizujący się w wycinaniu dpf stwierdził, że ten typ tak ma, była winna turbina, wtryski, 4 wymianiło tylko olej i "teraz powinno być ok" :)), a na Chevrolecie to już w ogóle - jeszcze doszło do tego oprogramowanie, które pokazywało 3 wartości 2%, 4% i 6% jakoś tak - dopiero po aktualizacji firmwarer w aso sie to zmieniło (aso też nie widziało problemu z dpf). Z moich doświadczeń wynika, że dpf traci jakby swoją powierzchnię czynną i po wypaleniu jest coraz mniej miejsca na jazdę. U mnie na samym końcu po wypaleniu do zera następny odczyt już był ok 70%. % zapełnienia rośnie dynamicznie, a nie tylko w górę, czasami potrafi być 90%, jak zmniejszysz obroty, to następny odczyt np. 80%. Procedura wypalania zaczyna się kiedy tylko poziom osiągnie 100%, chociaż czasem potrafi wyskoczyć 105% w którymś momencie :) lub przekroczysz dystans 1250 km. I teraz najciekawsze, bo było dokładnie jak u Ciebie - oddałem filtr do regeneracji. Zamontowany, trzeba było 3 km pojechać do elektryka, który kasował dpf. Jak dojechałem do elektryka, to już się wypalał - zwalone na brak kalibracji komputera. Pojechałem do chaty i dpf absolutnie bez żadnych zmian - wypala się co 100km. Wróciłem i facet powiedział, że jeszcze czegoś takiego nie widział i na próbę wstawi mi inną regenerowaną sztukę. Pech/szczęście, że elektryk był w tym momencie niedostępny. No i bingo - jak ręką odjął. Dpf przez pierwsze pół roku nawet nie zdążył się zapełnić i wypalał się po przejechaniu 1250km. Zrobiłem na tym filtrze już ponad 150 tys. i aktualnie wypala się co 600-700 km. Dzwoniłem do faceta od regeneracji, żeby powiedzieć, że jest ok i stwierdził, że "pierwszy raz miał do czynienia z taką sytuacją, ale najwyraźniej ten dpf miał tak zniszczoną powierzchnię czynną, że regeneracja nic nie dała". Nie wiem na ile jest to prawda, ale jest jak jest - czyli u mnie nie sprawdziła się w praktyce teoria o potrzebie kalibracji filtra po wymianie. No i to 2.0. W kia sportage dpf miałem bezpośrednio za silnikiem i przez 120 000 nie wychwyciłem ani razu momentu wypalania - nie wiem jak jest w 2.2 Captiva.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości