Remont silnika
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1923
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 48
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Masz numer gm pierścieni i nie widzę żeby były montowane w szerokiej gamie. W zasadzie to tylko Lacetti. Biorąc pod uwagę że silnik pochodzi z australijskiego Holdena to wątpię żeby coś pasowało. Vectra C czy Astra G jeśli już to bardziej podejdą pod t18sed jeśli chodzi o nadzieję na zamienne części bo na przykład uszczelniacze zaworowe do t18sed są te same co w w/w silnikach i jeszcze w 2.0 Opla były z tego okresu. F18D3 to już troszkę nowsza konstrukcja. Według mnie bez sensu bo przecież nawet jak podejdą tłoki od Opla to i tak musisz je uzbroić w nowe pierścienie więc tak czy siak wybulisz 600 cebulionów na pierścienie + tłoki nie będą za darmo. Całkowicie bez sensu jak dla mnie
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Na dzień dzisiejszy podliczyłem wydatki i wyszło mi 1650 zł ( w tym petrygo , dimer benzyna extarakcyjna itp. podobne dodatki) i to jeszcze nie koniec. Zostało zespawanie kolektora , zakup oleju i coś się jeszcze znajdzie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Konradoo toczył delikatnie swoje tłoki, żeby pasowały "grubsze" pierścienie z opla. Trzeba albo do niego pisać, albo poszukać tematu gdzie o tym wspominał.
Dodano po 2 godzinach 11 minutach 53 sekundach:
Konrad potwierdza, że pasują pierścienie z opla z silnika x18xe, ale trzeba roztoczyć delikatnie górny rowek. Najlepiej kupić pierścienie z x18xe i zawieść ogarniętemu tokarzowi, żeby delikatnie zebrał tłok.
W porównaniu do pierścieni z Chevroleta oplowskie są dostępne i kosztują ok 120zl.
Dodano po 2 godzinach 11 minutach 53 sekundach:
Konrad potwierdza, że pasują pierścienie z opla z silnika x18xe, ale trzeba roztoczyć delikatnie górny rowek. Najlepiej kupić pierścienie z x18xe i zawieść ogarniętemu tokarzowi, żeby delikatnie zebrał tłok.
W porównaniu do pierścieni z Chevroleta oplowskie są dostępne i kosztują ok 120zl.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jak tanio. Moje pierścienie kosztują 200zł na tłok. Czyli 800
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 595
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 32
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Z tego co można przewertować w necie pierścionki do tych silników f18D3 mają grubość identyczną jak z opla 1.2/1.2/2, także można zaryzykować zakup za 52zł... już cieńszych to chyba żaden samochód nie ma, no chyba, że Insygnia DOKiA
https://amp.eu/pl/katalog/pierscienie-tlokowe
https://allegro.pl/oferta/mahle-piersci ... 2752323515
https://amp.eu/pl/katalog/pierscienie-tlokowe
https://allegro.pl/oferta/mahle-piersci ... 2752323515
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
No i klawo .Jak możesz jeszcze i ty popatrzeć w ten katalog , który tłok ja mam, po moim Vin-KL1NF35BJ6K335315 https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... BJ6K335315 i czy te pierścionki podejdą. Ja nie jestem mechanikiem samochodowym , co składa silniki . Było to dawno temu .
Jeżeli ktoś jeszcze potwierdzi , że te będą pasować , to będzie mnie stać na dokończenie remontu . A na deser dołożę jeszcze nowe panewki. . A tak na marginesie , to zastanawiam się , dlaczego w POTAKU jest taka astronomiczna kwota. Chyba są niezniszczalne.
Jeżeli ktoś jeszcze potwierdzi , że te będą pasować , to będzie mnie stać na dokończenie remontu . A na deser dołożę jeszcze nowe panewki. . A tak na marginesie , to zastanawiam się , dlaczego w POTAKU jest taka astronomiczna kwota. Chyba są niezniszczalne.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2022, o 23:29 przez krzych1b, łącznie zmieniany 2 razy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Wariatchocisz pisze: ↑15 lis 2022, o 23:00Z tego co można przewertować w necie pierścionki do tych silników f18D3 mają grubość identyczną jak z opla 1.2/1.2/2, także można zaryzykować zakup za 52zł... już cieńszych to chyba żaden samochód nie ma, no chyba, że Insygnia DOKiA
https://amp.eu/pl/katalog/pierscienie-tlokowe
https://allegro.pl/oferta/mahle-piersci ... 2752323515
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Dokia , pisz o co chodzi , o twoją Insignię , czy o moje pierścienie.
Ja się dzisiaj uśmiałem przez łzy w IC , jak płaciłem za uszczelkę pod głowicę195 zł Klnąc też pod nosem i zadając sobie pytanie . Czy ten Laceton jest ze złota , że taka cena?
Dlatego zapytałem o te oryginalne pierścienie.
Ja się dzisiaj uśmiałem przez łzy w IC , jak płaciłem za uszczelkę pod głowicę195 zł Klnąc też pod nosem i zadając sobie pytanie . Czy ten Laceton jest ze złota , że taka cena?
Dlatego zapytałem o te oryginalne pierścienie.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Bo on mówi że mam najcieńsze pierścienie a mam przecież ten amerykański silnik co go wycofali w Europie jak wykładał się głównie na tym najmniejszym Camaro. Może już jutro dotknę te moje amerykańskie pierścienie to Wam pokażę. A może moje stare będą dobre dla Ciebie to Ci wyślę.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Oby FI-u się zgadzało , reszta się dopasuje w praniu , jak będę wkładał do cylindra.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
No i Potak "zmiękł" , bo zamiennik 93742700/KAP , kosztuje u nich 270 zł / kpl. Czas oczekiwania ok.5-10 dni.
Firma z Łodzi "Gambi" , jest dystrybutorem pierścieni firmy "AMP Paradowscy Sp. z o.o."
e mail : lodz@gambi.pl , tel. 426781576
Firma z Łodzi "Gambi" , jest dystrybutorem pierścieni firmy "AMP Paradowscy Sp. z o.o."
e mail : lodz@gambi.pl , tel. 426781576
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
przypomniałeś mi, że w Łodzi na Bema jest firma, która się zajmuje pierścieniami i słyszałem sporo dobrych opinii o nich. Możesz spróbować się z nimi zgadać
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jeszcze jak trochę poszukamy , to części do tych naszych bolidów będą za grosze
Dziekuję za adresy . ( bezalkoholowe).
Dziekuję za adresy . ( bezalkoholowe).
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Kolejne pytanie . Którą stroną zakłada się uszczelki metalowe pod EGR-a? One mają takie przetłoczenia przy otworach/
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Dzisiaj podczas dokręcania glowicy , "uciekł" mi kątomierz . Trochę się przestraszyłem i nadal mam obawy , czy coś się nie będzie dziać . Czy jest możliwość sprawdzenia kluczem dynamometrycznym , czy mam odpowiednio dociągnięte nowe śruby? Są jakieś tabele , czy coś w tym stylu dla rodzai (długość+twardość ) śrub ?
Patrząc na łby śrub , ostrożnie podkręcałem klucz dynamometryczny do momentu aż kliknął i wyszło 70Nm .To nie jest za mało?
Patrząc na łby śrub , ostrożnie podkręcałem klucz dynamometryczny do momentu aż kliknął i wyszło 70Nm .To nie jest za mało?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
ja znalazłem w TIS taki zapis
Dokręcić
Dokręcić śruby głowicy cylindrów momentem 25 N•m (18 lb-ft) i obrócić śruby o 190° używając klucza z miernikiem kąta dokręcenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ja dokręcałem metodą 25Nm +60+60+60+10 (stopni) . Nie miałem dłuższej przedłużki , no i pomiędzy dokręceniami robiłem przerwę min. dlatego , że śruby były smarowane olejem. A tu trzeba trochę odczekać . Z tego co się doczytałem , to i temp. powietrza powinna być w granicach 20 stopni C , niestety miałem w garażu dużo mniej.
Jest też metoda 25Nm + 50+50+90 (stopni).Chodzi o te 190 stopni.
Jest też metoda 25Nm + 50+50+90 (stopni).Chodzi o te 190 stopni.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Strasznie trudne sprawy... Mi odkręcali głowicę po planowaniu, zamówiono nowe szpilki, ale tam też jakieś dziwne "momenty" mają
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Ty robisz sam, mi wystawiono za usługę fakturę na 4700... Już zapłaciłam aby mogli za listopad pensje mechanikom wypłacić.
Dodano po 1 minucie 49 sekundach:
Ty robisz sam, mi wystawiono za usługę fakturę na 4700... Już zapłaciłam aby mogli za listopad pensje mechanikom wypłacić.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Dorota , nie jest to takie trudne , sama byś sobie naprawiła swoje auto . To jest tak samo trudne
jak z robieniem na drutach. . Nie umiałem a się nauczyłem , nawet robiłem repasację pończoch i podartych skarpet . Praktycznie w 16-to zaworowych silnikach jest to samo i są różne szkoły dokręcania śrub . Te pierwsze 25Nm , to jest wstępne ułożenie się uszczelki - po tym dokręceniu, można wypić małą kawkę lub wypalić papierosa . Dopiero późniejsze dokręcanie jest ważne i też z dłuższymi przerwami . Dodam , że należy też posmarować olejem podkładki śrub , aby nie było strzelania podczas dokręcania.
Co się tyczy starych śrub , to też dowiedziałem się od starych mechaników , że można je z powrotem zamontować , tylko trzeba dokręcać z odpowiednim wyczuciem. Wiem ale nie powiem. Ja założyłem nowe śruby aby nie mieć poruty.
jak z robieniem na drutach. . Nie umiałem a się nauczyłem , nawet robiłem repasację pończoch i podartych skarpet . Praktycznie w 16-to zaworowych silnikach jest to samo i są różne szkoły dokręcania śrub . Te pierwsze 25Nm , to jest wstępne ułożenie się uszczelki - po tym dokręceniu, można wypić małą kawkę lub wypalić papierosa . Dopiero późniejsze dokręcanie jest ważne i też z dłuższymi przerwami . Dodam , że należy też posmarować olejem podkładki śrub , aby nie było strzelania podczas dokręcania.
Co się tyczy starych śrub , to też dowiedziałem się od starych mechaników , że można je z powrotem zamontować , tylko trzeba dokręcać z odpowiednim wyczuciem. Wiem ale nie powiem. Ja założyłem nowe śruby aby nie mieć poruty.
Ostatnio zmieniony 4 gru 2022, o 00:48 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Mi mówiono o ile stopni jest potem i potem... Ale nie pamiętam bo przecież sama nie będę nowych szpilek w głowicę wkręcać nigdy w życiu
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ja słyszałam że te szpilki głowicy są absolutnie jednorazowe. Dlatego też w sumie pytałam tam z 10 razy czy na pewno dadzą mi nowe. No to dali, przecież nie będą babie tłumaczyć że można inaczej moje poprzednie mogę zabrać i komuś oddać
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ja tak lekko zmienię temat i zapytam: czy takie sprawdzanie popychaczy i to co tutaj ten ziomek robi od około 8 minuty jest sensowne? Zawsze mi się zdawało, że jak zaczynają stukać to się wymienia wszystkie bo nie dojdzie się które są dobre, a które nie. Tym bardziej jakoś podejrzanie proste mi się to wydaje.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jak rozebrałem wałki i sprawdzałem kompensatory , to uwierz mi , że w imadle ciężko je było ścisnąć , aby wywalić z nich stary olej . Oczywiście robiłem to na raty , delikatnie skręcając i popuszczając imadło , bo tak mocno sprężynowały , (właśnie ze względu na znajdujący się w nich stary olej) . Po rozebraniu każdego z nich na części pierwsze ( uwaga , wewnątrz szklanki są "mikroskopijne ": dwie sprężynki , jedna bardzo malutka, kulka i zaworek . Należy zapamiętać jak to jest wszystko złożone prawidłowo ) . Dobry tłoczek w szklance , ściskany palcami , musi nam sprężynować i poruszać się swobodnie góra-dół. Nie ma prawa się zacinać ani haczyć. Jak rozebrać prawidłowo , oczyścić i jak go potem złożyć ( trzeba go zalać olejem po umyciu i złożeniu) ,to są filmiki instruktażowe. Ja nie polecam metody z imadłem , bo można sobie narobić biedy przy nieumiejętnym ściskaniu i popuszczaniu imadła. Tą "imadłową" metodą , sprawdziłem dwa , a i tak do mycia je rozebrałem . Po umyciu w benzynie extr. ( w trzech słoikach ) i przedmuchaniu szklanek , w pierwszym słoiku na dnie , było kupę czarnego osadu. Ta "młotkowa" metoda , ma zapewne pokazać , w której "szklance" sprężynki i zaworek zwrotny kulkowy , powiedziały "PA, PA" .Będzie po prostu przepuszczany olej przez zaworek i dlatego "stuka". Po mojemu , to nie jest pewna metoda .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości