Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
witam,
Mam problem z Captivą 2.2D. na poczatku dodam, że 2 lata temu na awakacjach nie chciała zapalić, podobno to miało być od czujnika połozenia wałka
ale podmienili nic nie dało dali stary i było ok. ( )
może być to powiązane z problemmem który mam czyli:
AUTO źle zapala na zimnym i ciepłym trzeba kręcić dłużej niż zwykle... najgorsze jest to że jedzie człowiek np . autostradą pójdzie do WC czy MAKA wraca i kręci znów tak samo długo jak na zimnym po 3 dniach stania. 5minut- 10 mnut postoju.
Auo dłuwnie jeździ po mieście to po małych ulicach tak ze sie nie rozpędzi, ale jechałem nim na wakacje w tym roku to miałem problem z wyprzedzaniem czekolwiek , musiałem z wyprzedzeniem planować - szczerze to moj fiat linea 1.4 8v szedł lepiej i żwawiej. 140 km/h było ciezko wydusić.
do tego z lekką nogą spalanie ok 9l choć nigdy mało nie palił.
Auto obecnie stoi u mechanika juz miesiac i stoi rozwiazania brak.
Mowi ze wymienił filtr, ciśnienie na listwie jest, niby nie zapowietrzony, wtryski mówi że niby tez ok, odpinał wtyczki ,czujnik położenia wałka rozrzadu czy wału też niby podmieniał. no i stoi dalej.
Któryś z Kolegów miałby jakiś trop?
Mam problem z Captivą 2.2D. na poczatku dodam, że 2 lata temu na awakacjach nie chciała zapalić, podobno to miało być od czujnika połozenia wałka
ale podmienili nic nie dało dali stary i było ok. ( )
może być to powiązane z problemmem który mam czyli:
AUTO źle zapala na zimnym i ciepłym trzeba kręcić dłużej niż zwykle... najgorsze jest to że jedzie człowiek np . autostradą pójdzie do WC czy MAKA wraca i kręci znów tak samo długo jak na zimnym po 3 dniach stania. 5minut- 10 mnut postoju.
Auo dłuwnie jeździ po mieście to po małych ulicach tak ze sie nie rozpędzi, ale jechałem nim na wakacje w tym roku to miałem problem z wyprzedzaniem czekolwiek , musiałem z wyprzedzeniem planować - szczerze to moj fiat linea 1.4 8v szedł lepiej i żwawiej. 140 km/h było ciezko wydusić.
do tego z lekką nogą spalanie ok 9l choć nigdy mało nie palił.
Auto obecnie stoi u mechanika juz miesiac i stoi rozwiazania brak.
Mowi ze wymienił filtr, ciśnienie na listwie jest, niby nie zapowietrzony, wtryski mówi że niby tez ok, odpinał wtyczki ,czujnik położenia wałka rozrzadu czy wału też niby podmieniał. no i stoi dalej.
Któryś z Kolegów miałby jakiś trop?
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
- do sprawdzenia stan zapchania DPF
- sprawdzenie wtryski nie organoleptycznie, a na maszynie marki Delphi
- ciśnie pompy wstępnej i ciśnienia na listwie
- sprawdzenie wtryski nie organoleptycznie, a na maszynie marki Delphi
- ciśnie pompy wstępnej i ciśnienia na listwie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
fajnie mysle ze 1 i 3 sprawdził , ale 2 pewnie : zasugeruje to dzięki:) stawiam na dpf lub wtryski z naciskiem na opcje 1
-
- Wymiatacz
- Posty: 1507
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
Dpf na brak mocy ma wpływ ale na ciężkie zapalanie raczej nie. Wtryski mają wpływ i na zapalanie i na moc. Jak dasz wtryski do sprawdzenia to przy okazji a może przed oddaniem wtrysków sprawdź kompresie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
To by przy okazji coś powiedziało z tym że on się przytyka raczej w górnym zakresie obrotów im dalej na skali
-
- Wymiatacz
- Posty: 1507
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
To że przytyka się u góry to może tez być turbina. Jedz na porządną diagnostykę dedykowanym narzędziem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
a co do niego jest dedykowane jeśli mógłbyś uchylić rąbka tajemnicy
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
Ale to taki typowy do chevro?
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
Tak, vxdiag to aftermarketowy sprzęt dla chevi lub MDI używany przez ASO, oba mają te same możliwości
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
no coż auto odebrałem, moc odzyskało po wymuszonym wypalaniu, ale odpala nadal słabo. Nie dorwałem tego programu, a niebardzo wiem kto w poznaniu tym dysponuje. zastanawiam się czy może ciśnienie paliwa uciekać że pare minut na nagrzanym zgaszę 3 minuty i zapala długo. przekręcanie kluczyka parę razy i podpompowynie nie pomaga.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1507
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
Kolego kup ELM 327 zainstaluj na telefonie program Torque lub jakiś podobny i obserwuj podczas odpalania ciśnienie na listwie CR.
https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... y-rozruchu Jak będzie za niskie to pompa CR do sprawdzenia albo wtryski.
https://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci ... y-rozruchu Jak będzie za niskie to pompa CR do sprawdzenia albo wtryski.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
To podobno mech sprawdzał i było ok.. ale mam vgate to jeszcze sam sprawdzę na carscanner czy torqu.ok. dzięki
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
cisnienie paliwa w listwie - nie było więcej parametrów w carscanerze
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
no cóż moje obawy co do wtrysków się potwierdziły , dpf też był przypchany został dopalony. Ale odpalanie na ciepłym słabe zostało. Dałem do innego polecanego zakładu z dopowiedzeniem by się przyjrzeli też wtryskom, a druga rzecz : po wymianie oleju poprzednio sikał ojejem aż nie miło. Leciało z pod chłodniczki oleju.
Już do poprzedniego nie chciałem dawać bo chyba zgrywa speca a auta nie zdiagnozował i oddał z wyciekiem to by wiecej zepsuł niż naprawił jeszcze - Przy renówce tez wyszła niewiedza, ale dopiero potem jak odebrałem chevroleta. Także wtopa 2 razy
wtryski dano do sprawdzenia i wszystkie do regeneracji... leją , uszkodzone końcówki, nie trzymają parametrów. delphi więc wszystko jasne. regeneracja tegoż badziewia 4400zł . Szukam nowych w ASO 2400zł minus 350 jak oddam stary (po ich ocenie, kaucja czy coś). w Necie 2200szt. na następny dzień jak ślepej kurze ziarno nowe 1235zł szt...obniżka a następnego dnia 1100zł..
a narzekałem ostatnio na reno że jeden wtrysk continentala 770zł (cewka padła)
ktoś może z szanownych Kolegów wie jakie tam podejdą podkładki?
Dodano po 11 minutach 22 sekundach:
oczywiście wczesniej sprawdzali powroty, parametry itp itd ten poprzedni widać zlał temat, ale do spraedzenia wtrysków nie dał tylko się sam poddał.
Już do poprzedniego nie chciałem dawać bo chyba zgrywa speca a auta nie zdiagnozował i oddał z wyciekiem to by wiecej zepsuł niż naprawił jeszcze - Przy renówce tez wyszła niewiedza, ale dopiero potem jak odebrałem chevroleta. Także wtopa 2 razy
wtryski dano do sprawdzenia i wszystkie do regeneracji... leją , uszkodzone końcówki, nie trzymają parametrów. delphi więc wszystko jasne. regeneracja tegoż badziewia 4400zł . Szukam nowych w ASO 2400zł minus 350 jak oddam stary (po ich ocenie, kaucja czy coś). w Necie 2200szt. na następny dzień jak ślepej kurze ziarno nowe 1235zł szt...obniżka a następnego dnia 1100zł..
a narzekałem ostatnio na reno że jeden wtrysk continentala 770zł (cewka padła)
ktoś może z szanownych Kolegów wie jakie tam podejdą podkładki?
Dodano po 11 minutach 22 sekundach:
oczywiście wczesniej sprawdzali powroty, parametry itp itd ten poprzedni widać zlał temat, ale do spraedzenia wtrysków nie dał tylko się sam poddał.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1507
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 76
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
Jak kupujesz nowe to podkładki powinny być w komplecie.
Tu masz same podkładki. https://www.potak.eu/orlando-podkladka- ... --25185861 lub jak masz w pobliżu Inter Cars https://intercars.pl/szukaj/25185861.html
Niezła cena za nowe, ja w 2018r za nowe płaciłem po 600.
Tu masz same podkładki. https://www.potak.eu/orlando-podkladka- ... --25185861 lub jak masz w pobliżu Inter Cars https://intercars.pl/szukaj/25185861.html
Niezła cena za nowe, ja w 2018r za nowe płaciłem po 600.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2023, o 15:15 przez kochar, łącznie zmieniany 1 raz.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 paź 2022, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 D
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Captiva 2.2D Ciężko odpala na zimnym i na ciepłym - nie wyciąga obrotów,brak mocy
podali ze pasuje delphi 9001-850K i niby zamiennikiem do nie go jest TOPRAN 118 076 za 6zł ale jak sie w niego wchodzi to nie ma informacji ze pasuje do chevroleta a to co podałeś ma inny numer - tez bedzie pasował?
Numery katalogowe zamiennikówCORTECO 49430603, CORTECO 49430604, CORTECO 49430772, Dr.Motor Automotive DRM01125, Dr.Motor Automotive DRM01125S, MEC-DIESEL 340522, MEC-DIESEL 341450, METZGER 0873006, TOPRAN 118 076, VEMO V10-11-1003, WILMINK GROUP WG1191013, WILMINK GROUP WG1754199, WILMINK GROUP WG1770147, WILMINK GROUP WG1914874, WILMINK GROUP WG2055929, WILMINK GROUP WG2055930, WILMINK GROUP WG2055961, WILMINK GROUP WG2077702, WILMINK GROUP WG2099699
Numer katalogowy oryginałuAUDI 03P 130 519, AUDI 059 130 519, CHEVROLET 25185862, OPEL 25185862, SEAT 03P 130 519, SEAT 059 130 519, SKODA 03P 130 519, SKODA 059 130 519, VAUXHALL 25185862, VW 03P 130 519, VW 059 130 519
Dodano po 37 sekundach:
moze będzie moze nie , zapytałem sprzedawce czy maja ...bo continental nie miał np.
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
te Twoj sa niby do 2.0 D a ja mam 2,2 D
Numery katalogowe zamiennikówCORTECO 49430603, CORTECO 49430604, CORTECO 49430772, Dr.Motor Automotive DRM01125, Dr.Motor Automotive DRM01125S, MEC-DIESEL 340522, MEC-DIESEL 341450, METZGER 0873006, TOPRAN 118 076, VEMO V10-11-1003, WILMINK GROUP WG1191013, WILMINK GROUP WG1754199, WILMINK GROUP WG1770147, WILMINK GROUP WG1914874, WILMINK GROUP WG2055929, WILMINK GROUP WG2055930, WILMINK GROUP WG2055961, WILMINK GROUP WG2077702, WILMINK GROUP WG2099699
Numer katalogowy oryginałuAUDI 03P 130 519, AUDI 059 130 519, CHEVROLET 25185862, OPEL 25185862, SEAT 03P 130 519, SEAT 059 130 519, SKODA 03P 130 519, SKODA 059 130 519, VAUXHALL 25185862, VW 03P 130 519, VW 059 130 519
Dodano po 37 sekundach:
moze będzie moze nie , zapytałem sprzedawce czy maja ...bo continental nie miał np.
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
te Twoj sa niby do 2.0 D a ja mam 2,2 D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości