Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Stuka, puka, kapie, cieknie...
leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 18 cze 2022, o 16:30

Czy wg Was problem zwiększonego zużycia oleju (ostatnio 1l na 1000km) może wynikać z zapieczonych pierścieni? Czy może uszczelnienie poszło jedynie?

Widać tu wg Was nagar (rant głowicy już przetarłem - w dolnej części przy zderzaku miałem przy uszczelce nieco "sadzy", która zeszła gładko po użyciu szmatki)?

Zdjęcie można powiększyć:
Obrazek

Świece niestety (zwłaszcza 3, a szczególnie 4) wyglądają tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: etac » 18 cze 2022, o 16:31

ja bym zaczął od uszczelniaczy zaworowych.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 18 cze 2022, o 17:01

@etac
Myślisz, że ten problem może powodować wzrost zużycia LPG?
Czy przed spodziewaną trasą (3,5 tys. km) warto wymienić olej? Mam obecnie przejechane na tym oleju 8,5 tys. km - raczej nie widzę, aby był brudny, ale obawiam się tego "syfu" i pewnie warto by było najpierw przepłukać silnik, a potem dopiero zalać go olejem? Zwłaszcza, że mam świeże świece?

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: lukaslacetti » 18 cze 2022, o 17:32

A jaki jest przebieg silnika ogólnie i czy jestes pierwszym wlascicielem ?

Widze ze jak ja zmieniasz na czas olej u mnie tez jest pod klawiaturą tak czysto i te spalanie oleju nie koniecznie moze byc przez zapieczone pierścienie ale warto zrobić to czyszczenie (napisalem Ci w drugim temacie )
Bardziej musi Ci sie gdzies pocic olej
Pokrywa zaworów, miska olejowa, wał od strony rozrządu lub sprzęgła.

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 18 cze 2022, o 17:49

@lukaslacetti

Przebieg realny, 150 tys. dosłownie kilka dni temu stuknęło - jakieś 60 tys. zrobione na LPG. Auto mam "prawie" od nowości - kupiłem, jako 2-latka po leasingu, z przebiegiem 43 tys. km (poprzedni właściciel kupił sobie BMW 5 i oddał Cruze'a do salonu - stan był igła).
A wycieków "na betonie" nie mam - praktycznie przez wiele tygodni w garażu nie przybywa plam. Jedynie może "zapocony" silnik pod spodem i gdzieś w okolicy lekko mokrej skrzyni "wisi" czasem kropla oleju (ale nie kapie...). Ogólnie, branie oleju zaczęło się niedawno. No i te świece - zawsze wyglądały po 15kkm jak te 1 i 2, a te o numerach 3 i 4 widzę po raz pierwszy (tak usyfione). Pewnie uszczelniacze zaworowe... Doleję środek LIQUI MOLY 2671 na "zmiękczenie" uszczelniaczy i może na jakiś czas pomoże...

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: lukaslacetti » 18 cze 2022, o 17:57

No to taki przebieg świeży sam mam Lacetti od nowości i przebieg 145 000
W Cruzach jest chłodniczka oleju chyba nie znam się na tym silniku ale były z nią problemy poczytaj
Ale to chyba wtedy się olej dostaje do ukladu chłodzenia.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2022, o 23:16 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmieniono na język polski, bo robić laske to co innego niż robić łaskę

toldek
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: toldek » 18 cze 2022, o 18:00

`Możliwe że pieścienie olejowe zostały zablokowane, przy wymianie oleju płukanka 2662 LM lub wlać na tłoki po wykręceniu świec przed /wymianą oleju/ na parę godzin wtedy środek popracuje przeciskając się w dół zmiękczy nagar.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: lukaslacetti » 18 cze 2022, o 18:02

Najprościej na początek tak zrobić także do dzieła tylko najlepiej jak by auto postało tak na weekend

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: kochar » 18 cze 2022, o 18:17

Jak bierze 1l na 1000km i nie ma wycieków to może zacznij od pomiaru kompresji. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 18 cze 2022, o 18:20

@kochar
Hm... Kompresja? Raczej jest dobra - czuję pod nogą, że idzie tak samo, jak szedł, nie ma spadków mocy. Nie telepie silnikiem, ani nie jest głośny. Pracuje równo i cicho. Przy spadkach kompresji pewnie by było już czuć to przy ruszaniu, czy na biegu jałowym?

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: kochar » 18 cze 2022, o 18:52

Benzyna to nie diesel i spadek kompresji itd. Miernik do pomiaru ciśnienia sprężania to mały koszt itd. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: Arbi » 18 cze 2022, o 22:14

Pierścienie mogą stać lub być zużyte, a pomiar kompresji może być książkowy. Tym bym się nie sugerował. Możesz zastosować płukankę, ja polecam Oilsyn Flush, ale widzę że masz czyściutki silnik, więc tutaj bym się nie doszukiwał problemu. Czasami uszczelniacze potrafię zrobić większy bałagan niż pierścienie i raczej na tym bym się skupił. Pytanie jeszcze jak wyglądała uszczelka pokrywy zaworów, jeśli była już plastikowa, to uszczelniacze będą w podobnym stanie.

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 18 cze 2022, o 22:34

@Arbi

Uszczelka pokrywy zaworów była już 2x wymieniana - zazwyczaj daję nową, po każdym sprawdzeniu luzów zaworowych, czyli co 20.000 km. Ta z montażu fabrycznego miała przejechane 90.000 km i wtedy montowałem LPG - faktycznie, była już twarda. No cóż, kupię może najpierw płyn do "zmiękczania" uszczelniaczy (LIQUI MOLY 2671), bo koszt ich wymiany na nowe, to u mnie jakieś 1200-1600 zł. A skoro to "tylko" uszczelniacze, to przy poprawie po tym płynie pojeżdżę do remontu jeszcze ze 2 lata...

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: kochar » 18 cze 2022, o 23:02

Arbi pisze:
18 cze 2022, o 22:14
Pierścienie mogą stać lub być zużyte, a pomiar kompresji może być książkowy.
Ciekawa teza.
Nie zdziwiłbym się jak w tym przypadku była by walnięta uszczelka pod głowicą między 3 i 4 cylindrem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 18 cze 2022, o 23:29

@kochar

Jeżeli byłaby walnięta uszczelka, to przy ubytkach ok. 1 litr na 1000 km chyba powinno to być już widać np. w postaci "mazi/masła" na korku i jakichś objawach związanych z dymieniem, etc.?

Ale UWAGA! Test wykrywający uszkodzenie uszczelki kosztuje na allegro 20 zł - dlaczego o tym prawie się nie mówi? To super patent!
https://allegro.pl/oferta/tester-szczel ... 6777972902

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: Arbi » 19 cze 2022, o 05:29

leszek1204 pisze:
18 cze 2022, o 22:34
@Arbi

No cóż, kupię może najpierw płyn do "zmiękczania" uszczelniaczy (LIQUI MOLY 2671), bo koszt ich wymiany na nowe, to u mnie jakieś 1200-1600 zł.
Ten środek raczej nic da, ale możesz spróbować.
kochar pisze:
18 cze 2022, o 23:02
Ciekawa teza.
Mało widziałeś. Takich przypadków jest mnóstwo. Wystarczy, że pierścienie olejowe stoją i juz będziesz mieć zużycie, a kompresja będzie ok. A bywa, że i w kompletnych trupach kompresja wychodzi ponad normę, bo tak się doszczelni nagarem i przedostającym się olejem do komory spalania (brak odpływu oleju spod pierścieni poprzez zatkane kanaliki, sytuacja podobna do próby olejowej).

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: kochar » 19 cze 2022, o 08:17

Większych głupot nie słyszałem ale jak piszesz może mało jeszcze widziałem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5809
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: bubu1769 » 19 cze 2022, o 08:30

Arbi ma rację, w przypadku niesprawności samych pierścieni olejowych kompresja może być prawidłowa jednak zużycie oleju dość wysokie.
Pierścienie olejowe są najbardziej narażone na zapieczenie w przypadku dużej ilości zanieczyszczeń w oleju.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: etac » 19 cze 2022, o 09:30

Pytanie czy idzie to naprawić bez rozbierania silnika?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: kochar » 19 cze 2022, o 09:46

bubu1769 pisze:
19 cze 2022, o 08:30
Arbi ma rację, w przypadku niesprawności samych pierścieni olejowych kompresja może być prawidłowa jednak zużycie oleju dość wysokie.
Pierścienie olejowe są najbardziej narażone na zapieczenie w przypadku dużej ilości zanieczyszczeń w oleju.
A ja twierdzę że dopóty kompresja jest w normie to pierścienie olejowe nie staną dopiero jak uszczelniające puszczają na olejowych powstaje nagar i stają. Jeszcze raz, jak jest duży pobór oleju ja bym zaczął od pomiaru kompresji a nie od "szuwaksów" :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 19 cze 2022, o 15:20

Na pewno zrobię we wtorek test szczelności uszczelki pod głowicą - zestawik do testu już jedzie. Przynajmniej jedną rzecz będę miał wyjaśnioną. Jeżeli nie uszczelka pod głowicą, to będziemy już prawie w domu - pierścienie, uszczelniacze, itd.

Dodano po 41 minutach 28 sekundach:
Pytanie, czy zrobić płukanie silnika (Liqui Moly Engine Flush Pro Line 2662), a następnie zalać nowy olej i dopiero zalać "uszczelniaczem" (LIQUI MOLY VERLUST STOP USZCZELNIACZ SILNIKA 2671)? Czy może podarować sobie na razie płukanie silnika (widać, że na zdjęciach jest tam relatywnie czysto, a olej ma kolor miodowy) i zalać tylko "uszczelniaczem i w drogę?
Zastanawia mnie, czy "uszczelniacz" działa tak samo, gdy jest trochę nagaru, czy może lepiej byłoby oczyścić silnik od wewnątrz i dopiero wtedy zalać "uszczelniacz"?

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: lukaslacetti » 20 cze 2022, o 16:02

Nie lej żadnych uszczelniaczy bo zaraz wykończysz KZFR
Wlej jak juz musisz Płukankę i zostaw niech popracuje nawet godzinę ale bez jeżdzenia i czasem podwyż troche obroty
Jak stoi delikatnie któryś pierścień w tak czystym silniku to powinno to dać radę tylko potrzebuje troche czasu a nie 10mim jak to jest na opakowaniu napisane.

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 21 cze 2022, o 23:47

Już po teście na szczelność uszczelki pod głowicą...

Nie wiem, na ile dobrze robię ten test (w instrukcji jest napisane, że powinny się wydobywać pęcherzyki powietrza - u mnie tego nie widziałem, nie było jakiegoś przesadnego "parcia" ciśnienia na ciecz, żeby nie powiedzieć - prawie żadnego przepływu powietrza, ciecz stabilna).

Wyszło mi, że ciecz nie zmieniła koloru (ale i też nie "kipiała" pod wpływem gazów ze zbiorniczka - po prostu tych gazów tam nie było na tyle, aby poruszyć ciecz).
Silnik chodził na wolnych obrotach jakieś 3-4 minuty i dodatkowo "podgazowałem" kilka razy, trzymając obroty na poziomie 3-4 tys. przez 20-30 sekund.

Czy to prawidłowy wynik? Wyglądałoby na to, że ciecz pozostała niebieska, więc nie ma problemu z uszczelką pod głowicą?
Może korek nie siedział zbyt szczelnie? Ale tu nawet dociskałem go ręką i pewnie po 1-2 minutach takiego dociskania powinno powstać wystarczające ciśnienie, aby poruszyć płyn testowy?

Cieczy chyba nie jest za mało?

Obrazek

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: Arbi » 22 cze 2022, o 09:44

Uszczelka cała.

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nagar? Zapieczone pierścienie? Cruze J308 1.6 kombi

Post autor: leszek1204 » 26 cze 2022, o 01:16

Płukanka zalana, silnik czyściutki. Po wymianie oleju na bagnecie przez dłuższą chwilę szukałem śladu poziomu oleju - taki jasny (jak woda) nie był chyba nigdy...
No, ale... 14 litrów LPG w mieście wziął... Trochę dużo... Wcześniej brał 11-12 litrów. W każdym razie nie widzę, aby cokolwiek z olejem na razie się działo (po 200km), ale zobaczymy... Może będzie trzeba dać jeszcze Liquid Moly na "rozmiękczenie" uszczelniaczy zaworowych...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość